Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (15.01.2017 14:40): konflikt názorů na hry? Ano. To není ten problém. Já se tady na (ne)kvalitách Chasera a spousty jiných her neshodnu se spoustou lidí, stejně jako každý jiný, v tom problém není.

@Najlvin (15.01.2017 14:20): hezky jsem to tu rozjel, viď ? Jedna výzva a už to frčí. Co jsem od Chasera čekal? Zábavnou střílečku. To je vše. Té se mi dostalo první cca 3 hodiny. Zbylých 12 jsem se neuvěřitelně nudil a nutil do hraní. Proč? Kvůli všem těm nedostatkům, jež jsou zmíněné a zobrazené v komentáři. Z nichž zásadní je ten design misí, který mi přišel opravdu vyjímečně špatný. Koneckonců třeba i Thellwin kvůli němu Chasera ani nedohrál. Nic víc v tom není.
Co se týče těch tvých kladů - rozmanitost levelů je skvělá na papíře, ale v praxi byly skoro všechny prázdný a nudný. Filmový příběh...ok, jsou tam cutscény, ale to samo o sobě není klad. V roce 98 vyšel MGS, také filmový příběh, akorát o několik světelných let kvalitou dál.
Spousta zbraní tu je. Since mě žádná moc nebavila používat, ale ok, jsou tu.
Hudbu jsem pochválil a je to pro mne vskutku nejkladnější stránka Chasera.
Holt se neshodneme, ale aspoň je tu zábava :)
@Gordon (15.01.2017 14:40): Ale konflikt názorů nemusí být konflikt jako takový. To, že se s někým neshodnu názorem ještě neznamená, že záměrně budu útočit. Ale tím nereaguji na konkrétní situaci, která tu vznikla. Beru to všeobecně. Vím, že ty bys to převedl k téhle konkrétní situaci, kdo kde koho uráží a to se mi už řešit nechce :-)
Já to osobní hodnocení chápu a jak píše Najlvin, tak jde o to, že když člověk hraje něco, co ho nebaví, tak se to pak projeví na výsledném hodnocení a znám to i z vlastní zkušenosti.

Něco rozehraju a ono mě to i ze startu baví, takže nastřelím třeba hodnocení 70%, ale pak zjišťuju, že to přece jen není ono a začínám se postupně nudit s tím, že mě začne štvát už každá prkotina. U mě nejvíce vysoká obtížnost, protože se nechci snažit u něčeho, co mě nebaví. A jak se přemáhám, tak už ty chyby vyloženě hledám a na konci je výsledné hodnocení u mě 10 nebo 30%.

Hodnotím převážně v osobním statistikách a tady je nedávám, tak proto tu nejsou. Sem dávám zatím jen vyšší hodnocení, která jsou podle mě fanoušci daných her schopni ustát, ale i přesto jsem byl párkrát napaden :-D

Navíc to hodnocení má být podle mě čistě subjektivní a znázorňovat osobní pocity, jak ta hra člověka bavila. Nemá jít o snahu objektivně vyjadřovat kvalitu hry. To je můj názor. A pokud se někdo přemáhá a snaží se hru masochisticky dohrát za každou cenu, protože si to dal jako osobní výzvu, tak pak to znechucení a 10% chápu.
Hlavné je, že prestrelky sú dobré - súperi sú presní, zásahy do hlavy nebezpečné! Bavili ma od začiatku až do konca. Výčitka, že si na teba banda súperov počíha keď lezeš po rebríku, mi pripadá úsmevná. Tak to má predsa byť! :P
Taková živá diskuze - to jsem si nikdy nemyslel, že se tady něčeho podobného ještě Chaser dočká :-) Já si myslím, že Paul od té hry prostě jen čekal víc, toho se mu nedostalo, pak ho navíc začaly štvát nedostaky, která ta hra bezesporu má, a už se to vezlo. Není horší kombinace, než když se mermomocí snažíte dohrát něco, co vás nebaví a štve, pak hledáte už jen samé chyby a hra si to posléze zasloženě odskáče ve výsledném hodnocení. Těch 10% je málo, ta hra má rozhodně na víc, je zajímavější, ani není tak zabugovaná nebo plná prázdných tunelů. I ten příběh je podle mě hodně dobrý, i když klišé, ale to k tomuto žánru dokonale sedí. Nicméně je to jeho osobní hodnocení, relevantní asi tak stejně jako mých 100%. Holt se mu hra nelíbila, to je celé.
Ale mohl jsi alespoň zohlednit i nějaké ty klady, které hra má - rozmanitost jednotlivých lokací, filmový příběh, spoustu zbraní, skvělá hudba i vcelku zdařilé ozvučení. Grafiku nemá moc cenu už soudit, ta je zkrátka poplatná své době. I tak ale podle mě Chaser vypadá o dost líp, než mnoho jiných her z té doby. Třeba tehdy hodně populární Quake 3 engine moc nedokázal udělat tak pestré prostředí plné různých konstrokcí, sutě a podobně. A to se mi na Chaserovi vždycky hodně líbilo. Jo, že pak každá lokace má jinou úroveň detailnosti je dáno tím, že na každé části pracoval jiný designer. Tohle bohužel hlavní designer moc nezvládl uhlídat, aby ta hra měla nějaký konzistentní vizuál od začátku až do konce :-)
@Walome (15.01.2017 13:34): až na to, že to není pravda. Když už se někdy ozvu, tak když prostě mám jinou perspektivu nebo názor - a od toho snad diskuze jsou? Bohužel on je neustále devolvuje do zesměšňování a urážek.
Heh, hlavně, že když dal někdo v nějakém časáku W3 82%, tak se mohl Paul posrat, ale teď tady dá hře, co má 70% skoro nulu, ale je to ok. Aneb žijeme si v bublině svého vkusu a pokročilé analýzy nejsme schopni...
@Všivák (15.01.2017 13:08): já sepsal (lehce sarkasticky) své dojmy. Jestli se jimi někdo nechá odradit nebo ne je jeho věc, ale můj koment je upřímnej a sepsanej z vlastního patnáctihodinového zážitku.
A já to kašlu, dám si hned dvě slovenské hry... (Chameleon a tozo) :)
Ale nejdřív max payne.
@Všivák (15.01.2017 11:22): v pohodě, posluž si. Mě závadějící nepřijde, už proto, že jsem nedostatky a důvody proč mě ta hra tak brutálně nudila/srala zdokumentoval. Ale nikomu jejich zážitek neberu, když ti to přijde skvělé tak good for you, rád bych ten dojem sdílel.

@valcik (15.01.2017 10:35): je to fér, protože mě to v žádné hře nesralo do takové míry, jako zde.

@Mirus (15.01.2017 11:50): toalety funkční nebyly. V té hře není žádná interakce se světem kromě otevírání (neustálýho..otevírání...) dveří a občasný zatáhnutí páky/otočení ventilem.
Pavle, na tom Marsu..nebyla ti tam zima? tam je -63°C a ty tam střílíš, jak ček norris xD a ty toalety, jsou funkční? / nepamatuji si /
Rozhodne je to otravné, zvlášť ak sa nedá animácia v polovici prerušiť a hrdina musí namiesto rozkopnutia pootvorených dverí trpezlivo čakať, až sa privrú, aby ich znova otvoril.. Ale že si to za všetky hry odsral práve ten Chaser, to nie je fér! :P
@valcik (15.01.2017 09:46): viz special_plan, plus mě to teda v chaserovi otravovalo prakticky permanentně. Dokážu totiž strejfovat vedle dveří abych se kryl. A když se mi furt zavíraj do xichtu tak to krapet prudí při snaze někoho sejmout.
Myslím to vážne. Vo Falloute 2 ma to štvalo viac, než v Chaserovi. Pri otváraní dverí treba vo F2 šibrinkovať kurzorom a navyše je to celý čas len otravné, v Chaserovi je to otravné len občas a inokedy sa to dá využiť ako plánovaný úkryt pred paľbou pri prebíjaní zbrane.
@Red (15.01.2017 02:36): na mě bohužel ten "adrenaline mode" působil jako takovej alibismus, prostě integrovanej cheat kterým se na poslední chvíli snažili vyvážit tu demenci designu a hitscan AI. Kosmodrom ve mě taky vyvolával silné emoce, např. beznaděj, zoufalství, myšlenky na sebevraždu.. :)
Ta hláška že hledání a zkoušení dveří dává pocit že jsi v reálný budově..s tím se taky moc neshodnu, když se na ty budovy člověk podívá tak je vidět že mají naprosto nonsense layout..a to neustálý automatický zavírání všech dveří mi způsobovalo aneurysma :)
Postavení nepřátel pod žebříkama, nad žebříkama, mezi stromy, v dálce atd. je objektivní zlo ve většině FPSkách. Ale v Chaserovi je to právě moment kdy si řekneš "aha já mám ten adrenalin", který jindy nepotřebuješ. Podle mě je to dobré designové rozhodnutí.

Co se týče prázdnosti tak ta je jen někde a přece pomáhá unikátní atmosféře osamělosti, reálnosti a objevování. Přeci jen u skladiště, věznice na sibiři nebo vraku lodi asi člověk nečeká velkou interaktivitu, to prostředí je bezútěšné protože tak ho designeři chtěli. Samozřejmě ke konci se mi to taky přejídalo, ale ten kosmodrom třeba nezapomenu, zážitek vyvolávající hromadu emocí. Naopak ten začátek rychle odsejpal, ale zase si z něj skoro nic nepamatuju. A jinak bylo fajn znovu opravdu hledat a zkoušet dveře jako za starých časů a mít opravdu pocit že jsem v reálný budově a ne na nějakém nadesignovaném hřišti - opak výrazně přístupnějšího Chameleon.

Přesto tvý námitky naprosto chápu, Chaser je jedna z her který jsou pocitově mnohem delší než reálně a klobouk dolů žes to nejen zkusil, ale i dohrál a takto zdokumentoval. Holt do žlutýho se asi Chaser ani po výzvě nedostane:)
@Najlvin (15.01.2017 00:59): "Jasně, dneska ta grafika už působí úsměvně, ale v té době na tom většina her nebyla o moc lépe. "

Tohle prostě...ono ani tak nejde o grafiku, jako ten design těch levelů...ten je prostě strašnej. A mnohem starší hry ho měly nesrovnatelně lepší (např. Jedi Knight z 1997). Nebo takový AvP2 z 2001, úplně jiná liga.
Proč si těch 10% ode mne zaslouží jsem zde v diskuzi i v komentu popsal dostatečně - horší hru jsem prostě ještě nehrál, a nebýt té herní výzvy, tak bych Chasera po pěti hodinách odinstaloval a ani ho tu nijak nehodnotil.
Chaser určitě není desítková záležitost, to je pouze moje subjektivní hodnocení na základě toho, co mi tahle hra přinesla. K té hře mám zvláštní vztah, protože mě nejenže bavila, ale dost jsem se jí věnoval i po stránce modů, experimentování s editorem a podobně. V tomhle ohledu se pro mě Chaser zkrátka stal nejlepší hrou. Nemluvě o multiplayeru, ve kterém jsme si s dalšími užili dlouhá léta zábavy.

Jinak já když hrál Chasera úplně porvé, to bylo někdy v roce 2004, tak jsem se hrou žádné problémy neměl, ani po stránce hratelnosti, ani co se bugů týče. Pamatuji si, jak jsem doslova hltal příběh a těšil se na každý další level, protože jsem byl zvědavý na to, na jaká zajímavá místa se ještě dostanu a jaké zvraty nastanou. Dodnes vzpomínám na nadšení, když jsem se nečekaně dostal na Mars, prolézal opuštěnou základu rebelů a podobně. Jasně, dneska ta grafika už působí úsměvně, ale v té době na tom většina her nebyla o moc lépe. Prázdné koridory se u řady her objevují ještě dnes. Ale mě se naopak prostředí v Chaserovi dost líbilo. Bylo to mnohem pestřejší a detailnější, než spousta jiných her, co jsem tehdy hrál. Jasně, jsou tam slabá místa. Ale taky jsou tam místa, která se mi líbí doteď.

Těch 10% si podle mě Chaser nezaslouží, ale je to tvoje volba. Chápu, že ne každého tahle hra baví. Dnes už ale k těmhle hrám musí člověk přistupovat s nadhledem. Tehdy prostě hry byly jiné a Chaser patřil někde do průměru. Pokud si dobře vzpomínám, neodnášel si vůbec špatná hodnocení od recenzentů. Mně třeba bavil i ten Vivisector, který tu tak zatracujete. V určitých ohledech si jsou tyhle hry vcelku podobné. Mají své kouzlo, které vás buď nadchne, nebo úplně otráví :-)
Nicméně anžto můj zážitek byl na 80 %, tak ty Paulovy videa ve mně vyvolaly určitou tíseň. Vypadá to fakt děsně prázdně.
@Paul (15.01.2017 00:39): Jo toto je všeobecný problém, kedy sa môžu dojmy z hry megadimenzionálne rozchádzať.
napr. ja som podobné zažil u Fallout New Vegas, kde som hral za čerstva pirátsku verziu - čiže bez patchov a prakticky som nenarazil na jediný zapamätateľný bug a to som čítal romány o zabugovanej kokotine atď....

Ale ako Chaser fakt nie je žiadna úžasná hra, ktorú by som chcel opakovane dohrávať rok čo rok, jeden raz stačilo.
@Walome (15.01.2017 00:12): vykrádá, ale aspoň vcelku zdařile. Propadání mapou a zasekávání do geometrie není moderní mašinou. Zvlášť když jsem to měl omezený na 60fps a k žádným fyzikálním kolizím z tohoto hlediska nedocházelo.