Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (19.09.2016 20:30): já jen v tý první zóně strávil cca 4 hodiny, už mám všechno obsazeno a teď jsem v tý první žlutý :)
Stutter zatím žádnej, přitom to taky nemám na stejném disku kde je steam, dokonce to ani není na SSD, který mi celý obžírá Witcher. Jinak jsem zjistil že se hra spolehlivě ukládá při interakci s těmi gun lockers, takže budu ukládat přes ně.
Btw je pěkný že když mě sejmou, tak tam je "Critically Injured.." a můžu to brát tak, že mě zachrání kolegové z resistance.
někde jsem četl, že proti stutteringu pomůže hru nakopírovat na disk s instalací Steamu a řekl bych, že to trochu pomohlo. stuttering je tam pořád, ale přijde mi, že v menší míře. no zatím to může být i placebo... :-)

jinak mám nahráno 20 hodin, podle walkthough bych řekl, že mi ještě 10 hodin zbývá a to absolutně nekoresponduje s časem na howlongtobeat... tak nevím, jestli stárnu a jsem pomalej nebo se prostě moc kochám.
@Paul (19.09.2016 14:11): to je divný. já mám v prvních třech dycky cennosti a ostatní vůbec otevřít nejdou... já bych ten savepoint i udělal, ale když jsem uprostřed nepřátelského území a musím se dostutteringovat až na druhou stranu mapy na základnu, taxe na to rovnou vyseru :)
@Paul (19.09.2016 13:37): ty šuplíky mám teda vždy jen tu první řadu, zbytek se otevřít nedá...

teď jsem se parádně nasral, protože jsem potřeboval odejít a měl jsem 20 nasbíraných cenností... po vyskočení ze hry o všechno přijdeš. kurva drát. teda, nepotřeboval jsem odejít, ale začalo to stutteringovat, taxem to chtěl restartovat...
@Garret (13.09.2016 23:28): Tak to netuším. Vím, že na GTX 970 i 980 to dělalo problémy pouze na very high nastavení, když jsem sledoval benchmarky a na high to problémy nemělo. Také hra jela v průměru těch 60 fps a pak z ničeho nic začala trhat a pak zase jela 60. Já s tím problémy neměl vůbec žádné. Víceméně přesně to samé, co popisuješ, měly ty zmíněné karty na very high nastavení, ale když píšeš, že i na low ti to jede stejně, tak fakt nevím.
na Very High mi to jelo asi 55fps v průměru, takže nehratelné :) každopádně hraju na High a jakmile se objeví stuttering, můžu to dát i na Low a jede to furt stejně zahovněně. ještě jsem nevypozoroval, čím je to způsobeno, protože paměť GPU je max. na 3GB a RAM nepřekročí 6GB... SSD hrabe jak střelené, ale zase mi to dělá i v interiérech. těžko říct, objevuje se to dost sporadicky. většinu času to jede plynule...
Je možné že na very high prostě hra překročí ten 3.5GB limit paměti a pak se to kouše. Nižší preset by se do paměti měl vejít bez problému.
@PRIVATE MARTIN (13.09.2016 22:07): Ale na high by to mělo běžet normálně. Nevím, jak moc velký rozdíl tam v celkovém vzhledu bude, ale nějak obrovský rozdíl by to být neměl. Já se díval na benchmarky a tam právě zdůvodňovali, proč dali nastavení high a pak ukázali názornou ukázku na very high, kdy hra prostě občas klesla i na 10 fps a chvíli se trhala. Dělalo to i na GTX 980. Na 1060 jsem tento problém neměl, i když jsem počítal s tím, že třeba budu muset nastavení snížit v případě, že by to dělalo problémy, ale naštěstí nic. Nebo alespoň ne tak, že bych to postřehl a kazilo mi to zážitek z hraní.
@Garret (13.09.2016 11:43): @Paul (13.09.2016 12:26): Se sekáním byly velké problémy na GTX 970 a 980. Možná hra vyžaduje více VRAM nebo tak a proto se to na těchto kartách může začít sekat při very high nastavení. Na GTX 1060 jsem hrál na very high a vůbec se mi to ani chvíli necukalo, takže nemusíš mít starosti Paule, bo ty máš GTX 1070. Určitě by se ti škubání mělo vyhnout anebo by to musela být hodně velká smůla.

Mě ale minuly i ostatní problémy, které tu byly zmíněny, tak nevím, jestli to bylo štěstí nebo tak. Možná, že nějaký bug mě potkal, ale hru jsem hrál tak dva měsíce zpátky a pokud by to byla katastrofa, tak bych si to určitě pamatoval více, takže to zase tak hrozné v mém případě nemohlo být.
@Paul (13.09.2016 00:03): Mistama je tam fakt velký stuttering, ten mě sere nejvíc. Začal hlavně ve žluté zóně. Kolize předmětů, furt někde něco levituje, zvuky vypadávají nebo nejsou kompletní... Je toho dost. Spadlo mi to asi jednou. Ale perlička je, že když necham pauznutou hru a we woknech naskočí spořič, celá obrazovka zacne problikavat a hra zamrzne.
@PRIVATE MARTIN (12.09.2016 16:15): já to zkusil tadytuc po upozornění Paula (protože Steam to ani neměl na titulce) a musím říct, že mě to dost chytlo. pokud tě baví styl Far Cry, líznutý Crysisem, tak bys mohl být spokojený. pravda je, že technická stránka je pořád katastrofa, ale baví mě to dost a jsem asi v polovině. jo a místama to má takovou super terminátoří atmosféru :)
@PRIVATE MARTIN (12.09.2016 16:15): Mě to bavilo a koupil jsem krabicovku za zhruba stejnou cenu. Ale pokud si nejsi koupí jistý, tak nevím, protože tě to může i zklamat. Své pocity jsem napsal v jednom z předchozích příspěvků. Ale minimálně herní dobou to na střílečku není špatné. Zvlášť, když se rozhodneš plnit vedlejší mise a zabírat celá území.

Ale každý na to bude mít jiný názor. Třeba mě zase Far Cry 3,4 a Primal bavily o trochu více :-) Ale dvojku to překonává z mého pohledu o dost.
Zlé to práve naozaj nie je a má to viacero dobrých nápadov (zase mi tie hodnotenia na steame prídu prehnané, toto nie je AAA hra). Ale optimalizácia mi vskutku neprišla vydarená a v čase vydania sa objavovalo aj viacero bugov. I tak príjemná open world strieľačka na odreagovanie.
@Paul (09.09.2016 01:11): Tak v příběhu jsou takové menší zvraty a celkově na mě nepůsobil špatně. Ne, že by to bylo něco extra originálního, ale líbilo se mi to. Mě hra začala bavit hlavně ke konci a zase ty úvodní dojmy jsem měl trochu horší, ale to netrvalo dlouho. Tak trochu uvažuji, že si to dám podruhé, i když jsem to dohrál teprve tak měsíc nebo dva zpátky.
Jo první dojmy nejsou špatný, příběhová premise sice zase dost odfláklá, ale atmosféru to má, na bugy jsem během první hodiny nenarazil, vypadá to pěkně a pod 60fps to nepadlo. Ale jen jsem to tak oťuknul, o víkendu zkusím víc.
Jestli to bude zadarmo, tak bych do toho určitě šel. Hra to není špatná a celkem mě bavila. Sice ze začátku mi ten nápad otevřeného světa moc neseděl, protože hra není nejlehčí a na střední obtížnost dají Korejčíci celkem zabrat a systém checkpointů je debilní. U některých misí vás to sice hodí před nějaký checkpoint, ale většinou vás to hodí na začátek mapy a musíte jít celou cestu zase od začátku. Ale na to se dá zvyknout a vadilo mi to pouze ze začátku hry.

Mně to vadilo hodně kvůli tomu, že Korejčíci si vás všude všimnou a je těžké se dostat přes celou mapu, když ji celou ovládají nepřátelé, takže vás hra trochu tlačí zabírat různá území a u toho jsem se celkem bavil. Jsou tam různé zóny. V těch nepřátelských když zaberete území, tak ho obsadí vaši a pak jste v podstatě mimo ohrožení, protože po vás skoro nikdo nejde. V těch obydlených postupně nepřátel ubývá a civilové vám pomáhají, takže Korejčíci už vám též nepolezou tak na nervy.

V tom dobíjení jsem si pak liboval a hra mě bavila. Příběhově také nebyla špatná, ale nebudu nic prozrazovat ani naznačovat. Na akční hru špatný ale nebyl.

Jen v tom dobíjení byl trochu problém, že i když jste zabrali celou mapu, tak pak kvůli příběhu se začali před koncem hry nepřátelé objevovat i na zabraném území, ale to se dalo přežít a spoilerovat nebudu.

A graficky to bylo docela pěkné. Možná to není nejhezčí hra všech dob, ale třeba večer v přístavu se mi ty temné zapadlé části hodně líbily a hlavně v noci hra vypadá skvěle a dobře si hraje se světelnými efekty, což je sice zásluhou cry enginu, ale i tak. Dívat se na to dalo a špatně nevypadala. Jen v té jedné plynem zamořené lokaci byla grafika hodně chudá, ale to se dalo přežít a člověk tam tolik času nestrávil.

EDIT: Jinak, jestli jsem narazil na nějakou technickou chybu, to už si nějak nepamatuji, takže to asi nebylo nějak hrozné. Jen vím, že prý frame na GTX 970 a 980 dost padal při nejvyšším nastavení, tak to testovali na high, protože někde hra běžela i 10 fps. S tímhle jsem problém naštěstí neměl a na very high mi hra běžele pořád plynule. Mám GTX 1060.
Vyšel patch 2.0 a hra bude do neděle komplet zdarma na steamu včetně singleplayeru. Sice jsem teď rozjel Division, ale vyzkouším..co jsem četl tak to kromě technických chyb není špatný.
@Fatality (17.05.2016 16:29): Ok, budu to tak brát :-)

S tím rozdělením hodnocení na Steamu naprostý souhlas, zejména v dnešní době, kdy existují Early Access a nedodělky (ne že by dříve nebyly a netvrdil bych s jistotou, že je jich dnes více, jeden příklad za všechny je Daggerfall-like posun od "nejde hrát" až po "jeden z nejpropracovanějších a nejdelších crawlerů všech dob").
@Phoenix (17.05.2016 15:45): Poslední odstavec: To jasně, uživatelské recenze na Steamu samozřejmě nic neříkají o kvalitě produktu :) Jak jsem už psal, to říká jen kolik lidí ze 100 by ti ji doporučilo. Nic víc. Určitě se ti někdy stalo, že ti někdo říkal "Jo, zahraj si to, ale..." nebo naopak ty někomu "Jo, mě to docela bavilo, i když (...), ale zkus si to zahrát.", tím vlastně děláme ústně to samé, co hráči na Steamu písemně.

Tak Batman si to posral sám, viď. Na MC hodnocení uživatelů 2,3 je fakt nevypovídající (v současné době!). Proto je tu Steam se svými recenzemi :-D Tehdy, když to vyšlo, tak byly záporné, naprosto. Dneska jsou "už" smíšené (53 %) a za posledních 30 dnů, když už je technická stránka hry opravená, to je skvělých 90 %. Dark Souls to samé. Ale takových výjimek (na Metacritics) je fakt málo a člověk automaticky ví, proč ta hra má tak nízké uživatelské hodnocení (a nemůže se samozřejmě divit). Proto jsou ty nové nedávné (30denní) hodnocení na Steamu tak užitečné.
@Maximus (17.05.2016 14:24): Nikdy nebylo jednodušší se u konkrétní hry rozhodnout, jestli ji hrát či nikoli (Let's Play, hodnocení, recenze) ... ale nikdy nebylo složitější tu konkrétní hru v daném objemu najít. Už nemám přehled stran toho co vychází ani u jednoho žánru, to se mi dříve nestávalo :-)

@Fatality (17.05.2016 14:58): Já si myslím, že nejsme ve sporu. Samozřejmě že je možné doporučit hru s výhradami, které člověk napíše do textu, jen je vysoce nepravděpodobné, že ten text někdo bude číst. Většina lidí se "podívá na procenta" (stejná debata jako u recenzí, kde se pravidelně koketovalo s absencí číselného hodnocení, protože většina mrkla "na číslo" a vůbec nečetla text). Výsledkem je to, že hry s hodnocením na desetibodové stupnici od 6 nahoru většina lidí při binární doporučit/nedoporučit doporučí, takže se velmi stírá rozdíl mezi různě kvalitními nadprůměrnými hrami (lehoučký nadprůměr typu 6/10 to dost vystřeluje nahoru, což je jeden z důvodů, proč už se tím na Steamu neřídím).

Absence "ani ani" volby (Tvé zdržení se hlasování) znamená, že pokud nedoporučí 1 člověk, 10 se zdrží a 9 doporučí, tak hra je doporučena 90 % lidí (ačkoli vypovídající údaj by byl se započítáním oněch deseti 70 %).

Určitě netvrdím, že Metacritic je na houby. Jak píšeš, pokud je hra kvalitní a není v ní obsažena nějaká technická nebo obsahová kontroverze, bude mít vysoká hodnocení od oněch "pár profíků" i od "hromady hráčů", kde se fanboys s hatery "vykrátí". Problém nastane v případě her typu Batman: Arkham Knight (technická stránka věci), Dark Souls (geniální hra, ale nízká kvalita portu) a podobně.

Gaussova křivka (nebo spíše Korčákova ve slova smyslu hodně špatných/průměrných, málo geniálních) by se IMHO dala aplikovat i na rozložení kvality her a dobře ilustruje nevhodnost pouhých dvou možností.

Chápu, jak funguje doporučuji/nedoporučuji, pointa mého příspěvku byla zhruba to, že se kvůli velkému zkreslení (proti vícebodovým stupnicím) příliš nehodí pro rozhodování o kvalitě produktu (a tedy jeho koupi).
Ještě bych napsal příklad, jak fungujou Steam uživatelské recenze a vezmu si na to zdejší hodnocení Witcher 3.

Předpokládejme, že 5/10 je průměr (medián) a tedy hráči, co zde hodnotili W3 do 50 %, by dali "nedoporučuji" a ti, co dali nad 50 %, by dali doporučuji. Čili vychází poměr 4:219 a tedy 98 % uživatelů hru doporučuje. Zdejší číselné hodnocení je však 93,8 %. Doufám, že už je to jasné. Samozřejmě je třeba uvažovat i odchylky ve stylu, že i když hru doporučuješ, tak třeba vyloženě s výhradami nebo naopak že hru nedoporučuješ, protože je momentálně nefunkční, atd. Proto na Steamu zavedli nedávné recenze, které jsou jen za posledních 30 dní. Ale základ jsem popsal výše.
@Fatality (17.05.2016 14:44): Jop, napísal si to dobre. Mne Metacritic tiež vyhovuje, často sa pozriem aj na hodnotenia na Steame a ak stále nie som pevne rozhodnutý, pozriem sa na gameplay na yt, ak ma baví, tak nie je o čom.
@Phoenix (17.05.2016 14:19): Ty ale podle mě nerozumíš tomu "doporučuji nebo nedoporučuji". Můžeš hru doporučit a mít přitom k ní výhrady (ty můžeš napsat do textu). Např. já jsem dal hře Rochard tady na DH 65 % a ve Steamu bych ji označil jako Doporučuji. Stejně tak bych doporučil hru, které jsem dal 100 % (GTA 5). Proto má spousta her takové vysoké "hodnocení". Absence hodnocení "ani doporučit, ani nedoporučit" tam je, nemusíš to přece hodnotit vůbec.

O metacritic už toho padlo hodně a jsem v tom víceméně sám, ale je mi to fuk. Samozřejmě jsou tam trollové, jak popisuješ ty, ale jsou tam i fanboyové, takže podle mého názoru je hodnocení uživatelů na Metacritic jedno z nejvíce vypovídajících. Jeden příklad za všechny Fallout 4 - hodnocení časopisů 84 %, hráčů 5,4. I podle mého názoru si F4 nezaslouží 84 %, možná si nezaslouží ani těch 5,4, ale mé hodnocení bude zcela jistě bližší 5,4, než 8,4. Vysoko hodnocené DOBRÉ hry budou mít dobré hodnocení i od uživatelů - Dark Souls 3 (8,6), Stellaris (8,6), Hyper Light Drifter (8,1), Doom (8,2), atd.

Nějaké křivky Gaussovy se absolutně na Steam uživatelské recenze aplikovat nedají, protože to nejsou recenze ani hodnocení.
Nikdy nebolo jednoduchšie sa rozhodnúť pre nejakú hru ako v dnešnej dobe. Dakedy boli len recenzie, dnes je to okrem nich kopec hodnotení na metacritic, steame atď...

No najdôležitejšie je, že si gameplay samotný môže zákazník napozerať koľko len chce a tam už snáď každý zbadá, či by ho hra bavila alebo nie. Na hodnoteniach až tak nezáleží.
@Fatality (17.05.2016 13:16): Jenže to takto vyjde úplně stejně, jako bys to bral jako hodnocení (kdy můžeš dát pouze 0 nebo 10) a následně spočítal průměr.

Když vezmu na Steamu třeba všechny Windows singleplayer FPS (420 her), tak při seřazení podle recenzí uživatelů jich má minimálně (díky řadícímu algoritmu spadnou některé hry s vysokým hodnocením třeba do skupiny 75 % a opravdu se mi to nechce celé prolézat) 107 hodnocení 90+ %. Pokud dle hodnotících kritérií vyjde, že čtvrtina produkce představuje horní desetinu kvality, tak to znamená, že hodnotící kritéria stojí za pendrek. Doporučeno má celkem 290 her (70 %), 28 nedoporučeno (7%) a zbytek se motá kolem průměru. Stran Gaussova (nebo v horším případě Korčákova) rozložení je to naprostý nesmysl i v případě, že hry musí procházet nějakým náročným hodnotícím/verifikačním procesem před samotným prodejem.

Jinými slovy, krom evidentní absence hodnocení "ani doporučit, ani nedoporučit" jsou navíc uživatelé dost nekritičtí (viz Chyby se staly, ale ne mou vinou) ve stylu "Nemůže to být přece blbost, když jsem do toho investoval tolik času a peněz". Ledaže by Steam nějakým geniálním způsobem vydával v drtivé většině případů pouze opravdu dobré hry, ale to snad nikdo soudně nepředpokládá.

Metacritic je zase extrémně náchylný k trollingu jako reakci na vývojářské přehmaty typu "trojbarevných konců", "feministické agendy", bugfestu či odfláknutého portu, nebo naopak nekritické adorace téměř libovolné průměrné hry. Uživatelé to berou často tak, že se chtějí "pomstít podplaceným recenzentům" nebo naopak pomoci své oblíbené hře, kterou někdo "zákeřně a sprostě zařízl v recenzi".
@Jack_Dark (17.05.2016 12:40): Z videí to vypadalo min.jako solidní akce. Vzhledem k tomu co se prodává mi přišlo, že Far Cry ve městě je podle mě koncept, který se uživit může. Hodnocení 60% je dnes už v podstatě špatný hodnocení...
@Phoenix (17.05.2016 13:12): Na Steamu je jen, jestli hru doporučuješ, nebo ne. Když to má např. 92 %, tak by ti hru doporučilo 92 ze 100 lidí, a tak dále. Zatímco Metacritic používá stupnici hodnocení. Já třeba koukám na Metacritic i Steam, považuju uživatelské recenze (hodnocení) za mnohem lepší, než průměr z plátků.
@M.a.t.t. (17.05.2016 12:49): Mně na uživatelských hodnoceních na Steamu obecně vadí nepřítomnost nějakého "neutral" hodnocení, výsledkem jsou přílišné výkyvy směrem k extrémně vysokým či naopak extrémně nízkým hodnotám, ačkoli hodnocení většiny her by se statisticky mělo motat kolem průměru.
@M.a.t.t. (17.05.2016 12:49): Furt má větší výpovědní hodnotu než metacritic který se snadno ovlivní umělým navyšováním hodnocení. Na steamu víš že ti to hodnotí hrající lidé kteří si hru koupili.
@Jack_Dark (17.05.2016 12:40): Ani uživateľské hodnotenia na steame nemajú až takú výpovednú hodnotu.

Inak z recenzií to nakoniec vyzerá tak, že PC verzia je vlastne najlepšia a narozdiel od ostatných nemá ani bugy :)