Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kunick (22.07.2016 18:23): Manus a jeho hnusná chlupatá ruka byl neskutečnej vopruz.. Hlavně když začal používat magii, to byl se mnou ámen. Škoda, že jsem nepočítal pokusy, aspoň že cesta k němu byla celkem klidná.
Uff, s pomocí Solaira a nějakého hráče jsem dal Ornsteina a Smougha! Smough je úplně v pohodě, ale Ornstein mi dal celkem zabrat, nakonec jsem na něho zbyl sám, ale naštěstí měl už málo životů.
@Bodkin (21.07.2016 22:40): No, na 3DS to... jde. Některé věci se mi tam líbí možná i o trochu víc (třeba hledání otisků), ale PS3/PC UI je 100% splňuje mé požadavky (nerušivý a estetický vzhled, automatické skrývání, přehlednost). Eh, OT...
@Lukaskon (21.07.2016 21:19): Naopak, nejsem "borec" - DS mi přijde dobře hratelná, ne obtížná (jako příklad toho, co je obtížné viz příklad s RE4 - ok, No Merchant je trochu výzva, ale díky variabilní obtížnosti je i normální hra prakticky jako Pro, pokud se hráč snaží). Neřekl jsem, že je DS "lehká", označil bych ji za optimální.

@Bodkin (21.07.2016 21:34): QTE v RE4 jsou myslím vcelku dobře provedené (až na ten valící se kámen na Pro, děs) a o případném úmrtí v takových případech nemluvím. Obecně za nejlepší ovládání považuji to z REREV (jen bych ještě přidal přepínání zbraní na D-pad jako u REREV2), shodou okolností hra bez QTE <3
@7c (21.07.2016 20:29): Tvl, to že se to nahovno ovládá, nahovno střílí a má to onehitkill QTE není ta 'Správná obtížnost'. To je naopak ten nejvíc cheap design.

A právě kvůli tomu jsem teď hrál znova The Evil Within (což je trochu obšlehnutý RE4), protože to je nefér těžký a já se chtěl nasrat.
@7c (21.07.2016 20:29): Tak to jsi borec, všechna čest. Schválně by mě zajímala herní doba někoho, kdo hrou proplouvá bez desítek "You are dead." Vždycky mě zajímalo jak je DS vlastně dlouhý, když si člověk odmyslí tu dobu, kterou u hry strávil v podstatě zbytečně.

Nemožnost ukládání podle mě nehraje roli. Mluvil jsem o bossfightech, ne o obtížnosti hry obecně. Která jiná hra bez pevného save/load se ukládá během bossfightů?

Srovnávat DS který nemá volbu obtížnosti s nejvyšší obtížností jiných her je trochu divný. Srovnávej nějakou Nomal, či Medium obtížnost. NoMercy mody u RE jsou spíš extrémy pro masochisty (nic ve zlém).
@MIGtheDRAGON (21.07.2016 17:02): Já se naučil aspoň trochu parry + riposte až v Anor Londo u stříbrných rytířů. Ale i tak to moc nezkouším, protože se mi to většinou nepovede.

Teď jedu dexterity build s Uchigatanou a je sranda, jak je to lehčí, když už vím co a jak. Předtím jsem se cca. 40 hodin dostával do Anor Londa. Teď jsem na tom samém místě, kde jsem s předchozí postavou skončil, a mám za sebou 15 hodin.
@Lukaskon (21.07.2016 20:19): Jediný souboj, který byl dle mě trochu obtížnější, byl Ornstein jako druhý a pak asi Artorias - resp. byl by to Artorias, kdyby tou dobou nebylo možné ho prostě zabít bez taktiky.

Třeba i DMoMM mi přišel obtížnější než DS (když vezmu podobné žánry), o jiných hrách (jako je třeba Resident Evil) nemluvě.

Odhadl bych, že pro většinu hráčů (PC určitě) by mohl být spíš nezvyk nebo "zdánlivá" obtížnost to, že není možné hru tradičně ukládat.

Pokud někdo hledá herní výzvu, doporučil bych Resident Evil 4 Professional No Merchant a samozřejmě žádné Continue nebo úmyslné snižování obtížnosti (i když na Pro to není tak znát). Jenom krátká jízda na buldozeru je těžší než celá DS :)
@Barbar Conan (21.07.2016 19:50): Taky si všímáte toho DS fenoménu? Každý druhý hráč je nejdřív vyjukaný, jak jsou ti bossáci těžký, ale když dohraje hru a ví jak na ně, tak už jen machruje na chudáky vyjukance a tváří se jako king.
Jako nevím, osobně nemám problém si přiznat, že bossové jsou prostě těžcí a to i když upižlám Queelagu dýkou anebo sundám Bed of Chaos hezky vcelku bez úmrtí, protože když za pár let zapomenu, co na ty bosse platí, vrátím se zase do časů vyjukance dávající každého těžšího bosse na dvacátý pokus.
Poslední boss byl naopak nejlehčí v celé hře :-D. Ale já měl teda Greathsield of Artorias, to je nejvíc OP předmět ve hře.
A parry jsem nepoužil ani jednou, to nešlo.
@MIGtheDRAGON (21.07.2016 17:02): No urcite myslim ze nejde na kazdeho Bossa ale iba na takych co utocia nejakou zbranou, ktoru je logicky mozne parry-ovat.

No ako ja som parry nepouzival proste len preto, ze to pre mna nebolo realne v praxi pouzit, co som to chvilu skusal tak to bolo tak 1 z 5-7 pokusov uspesne preto som sa na to rychlo vykaslal a vobec som to nepouzival ani v jednom diely DS.
@mazar1234 (21.07.2016 15:11): To já třeba parry používal prakticky od začátku, byla to nutnost, na začátku jsem omylem šel na hřbitov, který nebyl dělán jako počáteční lokace, takže bez toho bych se tam nechytal vůbec. Jen nevím proč, ale z nějakého důvodu jsem měl za to, že parry nejde použít na bosse, takže ty jsem vždy dával klasicky sek a úskok.
@Hellrampage (komentář): Zaujalo ma, ako hodnotíš záverečného Bossa.
Ja som nikdy žiadne parry nepoužil a zabil som ho na tuším prvý možno druhý pokus s nemagickým rytierom vo Full-Havel zbroji.
Ale PC verzia tak neviem, či je to na PS nejaké ináč urobené.
záleží na tom.. já když jsem dohrál NG++ a splnil achievy, tak to odinstaloval, abych začal hrát i jiné hry :)
@Zero (30.05.2016 13:50): Příběh jako takový skvělý není, ale jde spíš o tu celkovou atmosféru. To mi žádná jiná hra neposkytla. Je to umocněno hlavně tím melancholickým dabingem. Ale pokud z té hry na tebe nic podobného nesálá, tak to se potom nedivím, že tě to přestává bavit.

Ale přiznám se, že po překročení 50 hodinové hranice už jsem to chtěl taky jen co nejrychleji dojet. Už na takovéhle dardy nejsem zvyklej :-D
Už mě to celkem přestává bavit, je to furt to samé dokola. Prosekat se k bossovi, přijít na nějakou fintu jak ho zabít, a zas znova. On ten soubojový systém je super, ale když jsou souboje prakticky jedinou náplní hry...

Střípky příběhu jsem nějaké objevil, taky jsem si hodně načetl na netu. Nepřijde mi to až tak skvělé, prostě taková mytologie.
Tak dohráno, SL asi 80, bohužel už jsem byl na konci nechutně přelevelovaný, takže Gwyn padl bez problému na první pokus. Taky jsem měl víc jak půlku hry Greatshield of Artorias, takže pro mě je "roll" uplně neznámé slovo :-D

Ovšem Miyazaki je asi zkrátka nějaké kouzelné jméno, protože oba dva které znám mi poskytli úžasný zážitek. A ten záverečný song...

"How peculiar that humans had found little use for humanity until they turned Undead."

Teď jdu rychle koupit DS3, zkoušky počkají, it's time for some jolly cooperation...

@Zero (24.05.2016 20:43): Silver Knights jsou právě (dle mých zkušeností) ti nejjednodušší nepřátelé - nedávají moc velké poškození (i pro mě s nejnižší hmotností výbavy) a jsou ideální cíl pro parry&riposte (mají dobře čitelné útoky). Při prvním hraní (ano, retrospektivně to byla totální ztráta času - moc mizerná návratnost - jsem tam strávil hodně času akumulováním duší a materiálu). Pokud nevydržíš víc, jak jeden dva zásahy, tak pro trénování doporučuji nasadit komplet Havel set a přidat Iron Flesh - s tím budeš mít dost času si načasování pro parry osvojit bez rizik :)

@Ronik (25.05.2016 11:22): +15 zbraň je vždy lepší. Různé elementální zbraně jsou (dočasně) dobré čistě proto, že je možné je sehnat velice brzo a nezáleží tam na vlastnostech - to je asi jejich jediná výhoda (tj. výbava pro ty, co si nemohou dovolit lepší zbraň - ať už kvůli zkoušení jiných buildů nebo nedostatkem materiálu).
@Zero (24.05.2016 21:38): Black knight halberd ti asi nepadla co? Ta je libová, s tím tu hru už dojedu.

+ v lese u vlka už jsi byl? Z jeho duše můžeš udělat nejlepší shield ve hře (80 stability), který zablokuje naprosto všechno a je to pak taky docela easy mode
@SilentWolf (25.05.2016 12:00): právě naopak!! Je to návrat k oldskůlovým rpg kde jsi taky nevěděl co přesně ta zbraň dělá - prostě musíš vyzkoušet a uvidíš - tohle není tabulkový manager, ale hra postavená na atmosfáře a práci s hráčovou psychikou - a tohle k tomu podle mě patří

a když mermomoci vyžaduješ přesné počty - na netu najdeš nějakou wiki ;)
To je vicemene jediny velky zapor serie. Ty staty a jejich nevysvetleni. Proto jsem zatim jel vzdy ciste fyzicky build :D
@Ronik (25.05.2016 11:22): No s resinom neviem ako sa transformuje ten DMG, je celkom možné že si to zachová svoj pôvodný "čistý DMG", ktorý ale bude simulovať že je to Fire DMG...
no lenže resin je len item, má obmedzenú dobu trvania a musíš ho kupovať, kdežto infúzia fičí 24/7/365....

Je to skôr proste o builde posatvy, keď máš ako mág napráskané body do INT kvôli sile kúziel a maličkú STR tak je ti určite lepšie infúzia na magic ako mať DMG s minimálnou silou.
To si skrátka myslím no.
Proste je najlepšie mať viacej zbraní pripravených pre viacero prípadov... ale surových.... A elementárne poškodenie? Asi poison sa oplatí najviac... v krajnom prípade potriete obľúbenú zbraň nejakou "špéciou" a je chvíľu blesková, jedová a tak, podľa potreby a podľa aktuálneho protivníka.... V jednotke nie je nejaká zbraň, ktorá by sa dala jasne doporučiť (možno Uchikatana? - získate hneď na začiatku v hrade od obchodníka a v pohode s ňou dohráte hru).... V dvojke ale vyniká halapartňa Mastodont... keď je povýšená na max a raw (teda surová) nemá tam konkurenciu....:) Doporučuje 9 z 10 Princess of darkness...:)
Tak jsem to zase vrátil, ale těch přísad bude škoda, no. Mám pocit, že mi z toho za chvíli hrábne, ti rytíři jsou fakt strašní.
@Zero (24.05.2016 21:03): Pozor na to ze lightning DMG scaluje s Faith!!!

@Ronik (24.05.2016 21:06): S tym by som nesuhlasil, hlavne teda co sa tyka Bossfightov vela z nich ma vyslovene weakness na nejake elementy/element. Hlavne je tam zasadne s cim scaluje dany element - INT/FTH a podla toho mas vyssi DMG, ked mas vysoke STR a prehodis si zbran na napr. Fire tak ti citelne klesne DMG lebo nemas INT/FTH na jeho zvysenie...
pre cisteho Fightera so STR/DEX buildom bude cista zbran lepsia ale pre kuzliaceho charaktera, ktory cpe logicky vela bodov do INT alebo FTH uz nie.
@Zero (24.05.2016 21:03): Elementární zbraně jsou past, myslím, že vzhledem k resistům nepřátel není jediná část hry, kdy by byly lepší než klasické +15. Jsou užitečné až na PvP.
Já vůl jsem si teď ještě zkusil předělat zbraň na lightning, a s tím zraňuju rytíře ještě míň než předtím, i když damage má být vyšší.
Nesnáším Anor Londo. Ti stříbrní rytíři jsou příšerně rychlí a ubírají mi životy i když se kryju. Radši bych si dal klidně třikrát znovu Blighttown.
@Kunick (21.05.2016 11:46): Nejhorší je, že já jdu cestou regrese; napoprvé jsem vyběhl až nahoru k nim, kde mě sejmuli, napodruhé mě sestřelili při výstupu, napotřetí mě zabili ti lightning démoni a napočtvrté mě zabil sentinel na schodech.... :DDD
Jsem zvědavej, kam až se můžu propadnout, zkrátka Dark Souls
@Sinister (20.05.2016 15:27): Ale to nebyla PC verze, ne? Na konzole se to v krabici normálně prodává no.


@Zero (20.05.2016 23:30): Taky jsem v Anor Londo, povedlo se ti dostat přes ty lučištníky? To je zatím snad ta nejvíc podrazácka část týhle hry xD Jinak doporučuju v tom kostele (dá se tam přejít po střeše) podívat se na ten obraz, pokud už jsi byl podruhý v tý tutoriálový lokaci (Undead Asylum).
Tak už jsem v Anor Londo. Město je to pěkné, ale ti obří rytíři jsou celkem masakr. Zatím se mi nepovedlo vymyslet na nějakou dobrou taktiku.

Sen's fortress bylo nakonec celkem v pohodě, i když ty kyvadla vypadaly na první pohled děsivě. Iron golem padl na první pokus (když nepočítám těch pár, kdy jsem omylem zacouval z hradeb dolů :-D).
Dvojku přeskoč a až budeš mít pocit, že ti chybí Souls tak do toho jdi včetně všech DLC. Ona je to taková odbočka vedle. Jednička a trojka je propojená a po jedničce pokud hned skočíš na trojku bude to fajn pocit. Ale u dvojky...ten příběh je zbytečnost, což není myšleno zle, je to součást toho světa.. do toho světa patří zbytečné cykly, které nic neovlivní.. a taková je dvojka.
@mazar1234 (19.05.2016 20:18): Hele já to nehrál, tak soudit nemůžu, ale dávám na slovo mého kamaráda, milovníka série, co mi doporučil ať dvojku přeskočím prozatím.
Já totiž jedničku hraju upirátěnou, protože se v čr neprodává krabicová verze (digitální hry já prostě nekupuju) a rád bych si vyzkoušel ten mulťák. A jsem poměrně pomalý hráč, takže se bojím, že než bych dodělal DS a pak i DS2, tak by lidi mezitím přestali hrát DS3 (který mám normálně koupený!), takže tohle je takovej kompromis. Určitě se časem k DS2 dostanu...
@mazar1234 (19.05.2016 21:36): Tak dobre, tak "world dizajn"...:), myslím to tak, že v DS 1 je to taká pavučina, v DS 2 sú už aj slepé cesty. Práve teraz hrám na striedačku zase za nové povolania DS1 aj DS2 tak môžem veľmi dobre obe hry porovnávať... DS 1 je aj taká elegantnejšia, temnejšia, DS2 má lepšie textúry, je väčšia (aj bez DLC).. ale ako vravím, najviac tam cítiť tú absenciu havocu (chýbajú mi tam aj tie srandovno poletujúce mŕtvoly pred vašimi nohami ako v DS1 :)... Ako je to v DS3? Myslím ten havoc.... DS3 totiž tak skoro hrať nebudem.. nemá mi ho kto kúpiť...:)