Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

PavelU: mně ten mod přišel naprosto příšerný... nedokázal jsem ho hrát snad ani půl hodiny.
Chrizofilax: Co myslíš přesně tím požitkem z boje? Jestli nedostatečný náboj při soubojích, tak doporučuji zahrát tento mod, který je, co se střílení týče, naprsotá špička.
Stíny u BorderLands (stejně jako u HL2 Ep2) jsou poměrně důležité. Už jen pohled na trochu vzdálenou větrnou elektrárnu (ta "vrtule"), která na hráče hází poměrně přirozený velký stín pohybující se vysokou rychlostí... Mno, představuje se to blbě, ale zkrátka některé oblasti nemají bez stínu tu správnou atmosféru, ač z větší části se dá bez stínu obejít (hra na nich tolik nestaví, spíš jsou důležité světelné efekty).
Já nevím, má to takovou komiksovou grafiku a nevím jaký vliv to má na atmosféru s nima a bez nich. Screeny by asi nepomohly, každopádně mě se líbí ty trailery na Borderlands, ale samotná hra mi nepřijde zrovna nejlepší. Jako má to dobré prvky, ale jinak celkově ne moc pro mě.
Borderlands mi trošku připadá (v mulťáku) jako klon Team Fortress 2 a tam mi tedy stíny opravdu nechybí, když jsou vypnuté. Není totiž na ně čas.
Samozrejme nejen kvuli nim, ale kvuli atmosfere na kterou prave stiny maji velky vliv a Borderlands maji tu chybu, ze neumoznuji zadnou regulaci kvality stinu, ale jen vypnout/zapnout. Tim me hodne nastvali. HL2 je samozrejme jina liga.;)
marwel: Ale hl2 toho nabizi urcite vice nez stiny, takze se klidne muze obejit i bez nich a porad je to dobra hra:).

Boderlands jsem take nehral, ale pokud hra je zabavna opravdu pouze kvuli stinum, tak je to spise smutne.
Ale že by u takovéhle hry byly zrovna důležité stíny? Nevím, hru jsem nehrál, takže neposoudím, jen se mi to zdá celkem divné.

Jinak Borderlands prý nepatří zrovna k náročnějším hrám, jsou jiné svině, které "žerou" :-)
Stiny jsou dulezite i v jinych, ne primo hororovych hrach. Prikladem budiz treba Boderlands, ktere ja osobne kvuli nizkemu framerate (proklate moderni fps, ktere jsou programovane na vysoke frekvence dvoujader!!) musim hrat bez nich a nejak me to nebavi. Zni to divne, ale opravdu jsou duvodem stiny. Ta atmosfera je takova plocha rekneme si to na rovinu, nic jineho prakticky Borderlands nenabizi.
Pěkné stíny, které mají přímo vliv na hratelnost jsou v Thief 3. Škoda, že se jinak stíny příliš nevyužívají jako součást hratelnosti. Třeba v Crysis vás nepřátelé vidí i v té nejhustší džungly, přitom v reálu by to bylo praktický nemožné. Střídání světla a stínů v takto zarostlém prostředí vytváří na každé postavě jakési mimikry a člověk tak splývá s okolím.
Tak v hororových hrách jsou stíny určitě hodně důležité, ale myslel jsem, že tak celkově je beru jen jako jeden efekt z mnoha. Každopádně někdy jsou docela fajn a využijí se i v praxi, když člověk nevidí nepřítele přímo, ale stín mu poradí. Viz moje menší příhoda tadyk v diskuzi, která už ale zapadla někde.
Vedlejší jak u které hry. U Half-lifu to ve většině případů je jen efekt na oko (zvlášť ve starších, v EP2 se hodí do katakomb), ale u hororových her dokreslují atmosféru (právě Doom či Left 4 Dead, co právě hraju). Jestli u EP2 není self-shadowing, tak se omlouvám za klamy, v L4D jedoucí na Source právěže je.
Jo, stínování je na nich dost vidět a musím uznat, že stíny jsou dobré. Jinak to, co se přou Bursoft s Marwelem, tak tyhle stíny tam opravdu nejsou, i když mě konkrétně je to tak fuk.

A s tím doomem 3 - když ty stíny působí efektně, tak můžou být zároveň hunsné? :-)
Jo s realitou moc společného nemají, ale na oko to působí celkem pěkně.

Jinak mě tato vaše debata stínů a nestínů zaujala, ale přesto grafiku ve hře beru jako celek a stíny jsou vedlejší. Já konkrétně nemůžu říct, co je hezčí. Jestli ty Half lify nebo Doom.
Mrkněte do mojí galerie z 169 screenshotů z Episode Two a určitě tam najdete pár pěkných obrázků dokazujících nesporné kvality stínování Source enginu. galerie. Jinak s těma self-shadows si nejsem, ale o ty mi tolik ani nejde. Zbytečně žerou výkon.

Jak říká Bursoft, v Doomovi 3 jsou nejhnusnější stíny ze všech next gen her. Jsou tvrdý a ostrý jak břitva. Ne že by to nevypadalo efektně, ale k realitě to má na míle daleko. Jo ten Stalker_ Clear Sky má hodně povedený stíny, dost podobný Sourcu.
Vím co myslíš a myslím, že to tam bylo, ale nechce se mi to kvůli tomu instalovat, abych to zjistil :-D
Ja mam pocit, ze to tam neni. Myslim to, ze treba hlava hazi stin na ramena a pod. Dynamice sniny jsou trosku neco jineho. Ep2 mela skutecne dobre udelane stiny co se tyce baterky, ale taky mi pri tom klesali fps z 80ti na 25.xD
V Epizodě 2 na sebe postavy hází stíny, jsou tam plně dynamický. A Doom má naprosto odporný, nevyhlazený černý stíny..
Prosim? Doom 3 mel nejlepsi stiny a svetla, ktera se ve hre kdy objevila. Predevsim to, kdyz objekt nehazi stin jen na okolni prostredi, ale i sam na sebe. To HL2 rozhodne nema a to ani v druhe epizode. Mel si rict cokoli jineho, ale rozhodne ne Doom 3. Jinak nasviceni ma treba mnohem lepsi Clear Sky. Neni to prehnane, je to realne.
Nasvícení a textury má podle mě zase nejlepší. Nevím co si pod tím představuješ, ale mě stačí, když to vypadá reálně a ne přehnaně spektakulárně. Už si ani nepamatuji, v jaké jiné hře vypadá efekt baterky lépe než v L4D1-2. Všechny předměty na světlo s baterky reagují, což se u ostatních her nedá říct. Navíc využívá pokročilých měkkých stínů a když to srovnáš např. s Doomem 3, tak je to nebe a dudy.
"reálné textury, reálné nasvícení scény a reálné modely postav" - Fakt? Zrovna nasvícení a textury má Source celkem jen průměrné, zejména stínování v L4D2 stojí často za prd (zde byl i první díl lepší).

A Source se vyvíjí. Máme tu Gold Source, Source z HL2, Source z Ep1, Source z Ep2 a Source z L4D, akorát se to nečísluje.
Já netvrdím, že Unreal 3.5 je nový engine. Jen jsem chtěl prezentovat, že ostatní enginy jsou běžně odlišené verzemi, kdežto Source engine žádné oficiální označení verze nenese. Toť vše. Jeho vývoj je veřejně neznámý. Orange Boxová verze je posledním dalo by se říci updatem Source enginu. (viz. Ep.2). To, že je Source zastaralý bych netvrdil. Osobně se mi líbí ze všech enginů nejvíc. Poměr výkon/kvalita je parádní a víc nepotřebuji. To co předvádí Crysis mohlo přijít klidně až v dnešní době. Přesto na grafice tohoto typu netrvám a mám raději reálné textury, reálné nasvícení scény a reálné modely postav. To všechno umožňuje Source beze zbytku.
Source engine je uz zastaraly a prilis potencialu sam o sobe nema. Kazdy engine se da temer do nekonecna upravovat az z nej ve vysledku vlastne nic nezbude, ale stale by se to dalo nazvat stejnym enginem.:D Jak uz se psalo nize (ci primo na strankach moderu) aby Source engine zobrazil stejnou kvalitu jako Cryengine nebo treba engine Clear Sky (ten nevim jak se jmenuje) potrebuje vyrazne vic zdroju. Valve sice nevydavaji zadne verze enginu, ale presto si nektere mody bez ep2 nezahrajes. A nechces mi snad tvrdit, ze Unreal engine 3.5 je novy engine. Jde take o upravenou treti generaci, takze v podstate jde uplne o to same jako v pripade Valve.
Musíte si uvědomit, že ten Cinematic Mod není žádný nový engine, ale čerpá z aktuálních možností Source enginu. Valve nevydává žádné verze enginů tak jako Unreal engine 2,3,3.5 atd. Source byl od HL2 s každou epizodou vylepšován a v Ep2 dostaly např. dynamické stíny zcela nový rozměr. Podle mě má Source engine obrovský potenciál a vůbec bych se nedivil, kdyby třeba intro z L4D2 bylo vytvořeno právě přes silně vytuněný Source engine.
Tady jde o to, že ty textury v CM10 jsou v HD, došlo i na stíny, které se objevují naprosto u všeho, nasvětlování scény přes použití pokročilých "fólií", vylepšené HDR, detailnější prostředí, postavy, postavy s různými ksichty, jsou přidány zdroje světla, odlesky atd. Je to výrazně vylepšené, stačí se podívat na srovnávací screeny z různých scén. krajina, teleport (všimněte si stínů na zdi a zdrojů světla od počítačů), krajina 2 (větší dohlednost, přidané stromy, lepší obloha, voda. Prostě jak název napovídá, celé to působí doslova filmovým dojmem.
Ty vole, jaktože je to tak náročné? :-D
Jinak grafika tak hodně? By mě zajímalo jaká, jestli by stačila GTX 280. No já mám 1gb, ale je to jen Msi N9800, takže nevím. Moc o tom modu nevím, takže těžké říct. Asi by to chtělo gtx295 procák nějaký čtyřjádro a ram 16gb a jelo by to :-D
Pivo: Cinematic Mod. HD textury, moderní efekty, Source engine z Orange Boxu (HL2:Ep2), nové zvuky a trochu předělaná hudba, nové modely postav s HD texturami, možnost vybrat si alternativní vzhledy postav (zvlášť Alyx, viz videa :D) atd.

Mít tak na tohle PC (doporučeno, respektive minimum u HD verze, je 4GB Ram a grafika s 1GB paměti)...
Škoda, že aby člověk rozchodil CM10 naplno se slušným fps (30+, ideálně 60+), tak potřebuje počítač nejlépe z nějaké mezinárodní soutěže v přetaktovávání a soutěžení v 3D Marku. Nebo jak říká sám autor, počítač postavený pro samotné NASA.
Jo hra, je to dost dobrá a různorodé prostředí, skvělá fyzika. Stereotypnost tu rozhodně nehrozí, přece bych to jen nepřeháněl. Cry enginy a Unreal enginy jsou krapet novější a furt dělají nové a zlepšují, takže tyhle dva enginy mi určitě přijdou vyspělejší.
Keď tam tie články vidím, tak mi je normálne až ľúto ako po stránke storytellingu zbytočne "zabili" zminimalizovali hru, pretože ten potenciál bol/je skutočne veľký.
Pivo: To nikdo neví a všechny to se*e a všichni čekají, že se to dozví v třetí, ještě nevyšlé epizodě.
A kdo je ten G-man nebo prostě týpek na konci. Já nevím, jestli se tak jmenuje.
Pivo: Tak v hl je ten konec dost neuzavreny, doporucuji zahrat epizodu 1 a 2, ktera na hl2 primo navazuje... v hl1 se toho o pribehu moc nedovis, ale tez je to kvalitni hra.
Já subjektivně říkám, že GoW je nejlepší hra z posledních 80ti her, co jsem hrál :-)
Objektivně nevím, to je mi fuk :-)
Objektivne bych rekl, ze HL2 je lepsi nez GoW, ale obe jsou to dobre hry. Subjektivne rikam, ze GoW je hovadina.xD
Ale popravdě. Jako recenzent bych hře udělil 90. Jako hráč, kdybych to hrál v době Far cry, tak udělím možná i 95. Takhle teď uvažuju o té osmdesátce a hry tady hodnotím spíše pro sebe, na nějaký žebříček dh a objektivitu či spravedlnost zvysoka seru :-D

Problém je furt ten, že nesnáším ty konce, jaký jsem viděl už u tisíce her :-)
Marwel: Jo, Gears mě bavil svojí nepřestávající akcí a Far Cry je nostalgie. 70ku jsem udělil po prvním dni hraní, kdy jsem byl asi v půlce ;-)

Jinak Crysis apod jiné tituly mají u mě 60 a to už je u mě hodně velký rozdíl, tam hážu tituly, co mě nějak nenadchly, ale pobavily.

Jinak HL2 má k té 80ce, ale konec mě už nějak nebavil. Chtěl jsem to zvýšit.
Tu 70ku si dal hre snad jeste driv nez si ji hral.xD A hlavne, ze Gears of War ci Far Cry jsou lepsi nez HL2.xD
Dohráno. No, konec byl opravdu nudnější, protože takové sci-fi komplexy jsem viděl snad už tisíckrát ve všech možných scifi hrách. A ten konec jsem moc nepochopil, možná tím, že jsem nehrál první díl. Může mi ho někdo vysvětlit?

Jinak hra celkově kvalitní a dohrána za tři dny. Celkově bych hodnotil 80 a možná i 85% (což u mě dostalo v poslední době asi 5 her ze 60ti), ale konec už ztrácel na šťávě, ale i tak je u mě 70ka slušné hodnocení, zvláště když hraju samé kvalitnější hry (až na pár vyjímek :-)).
Takže jsem téměř v předposlední kapitole. Stridery rubu hlava nehlava a musím říct, že mě to s nimi celkem baví. Další zpestření, ale furt bych to s nima nevydržel. Jsou i ke konci? No nic, zítra to dohraju.
Jo, HD textury, efekty ze Source použitého v druhé epizodě a spousta dalších vylepšení (screeny vypadají parádně). Bohužel tenhle mód silně naráží na zastaralost enginu Source. Jak sami autoři módu tvrdí, dosažený vizuálních kvalit (dohled, rozlišení textur, různé efekty atp.) takového Cry enginu spolkne mnohonásobně více prostředků než právě Cry engine. A je tam i spousta dalších omezení (počet objektů/efektů v obraze), viz oficiální stránky módu.
Posledni mise je takova picovinka pro pobaveni. Pro me nic moc.

Cinematic mod vyhrozuje jen s vetsimi naroky na RAMku co jsem si precetl pri instalaci. Nakonec jsem zjistil, ze je to jen update (mel 3GB) a potrebuju jeste puvodni verzi (snad 6 giga?), kterou jsem nikde slusne nenasel. Tam odkud sla stahnout to jelo 40kb/s. To bych stahoval tak tyden cistyho casu.xD

edit: Kurna, ale ze tech verzi CM je.:D
Mě boje v ulicích právě bavily. Ono je to o tom, že vylezu z nějakých spletitých chodeb nějaké větší budovy a čeká na mě změna v podobě exteriérů. Kdyby byla jedna lokace sebevíce zábavnější, tak jestli by ji nezměnili v pravý čas, tak by člověka stejně začla nudit.

Musím uznat, že s designem si teda dali práci. Nejméně mě však bavilo to ježdění s buginou po té cestě, ale taky se dá říct, že to mělo své kouzlo.


EDIT: Isair: To samé mě napadlo taky :-)
Nevim proc, ale ty boje v ulicich mi trochu pripominaji cod, asi ze je to takova tymova bitva:).