Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pre farebných tam mohli zapracovať easter egg. Namiesto kováčskeho synka, ktorý behá po dedine a plní kvesty, by sa mali ocitnúť v pozícii osmanského vojnového zajatca, ktorý drepí v žalári a čaká na popravu. Ak tá hra pokryje aspoň storočný časový úsek, tak by ich mohol krátko po vytvorení postavy pompézne zotnúť slávny kat Mydlář, jaj!
Ahojte chlapi,

Tak som celú tú otázku farebných ľudí žijúcich v Česku skonzultoval s kamarátkou, ktorá vyštudovala históriu, a ona mi povedala len toľko, že nejakí obchodníci územím Česka a Uhorska určite prechádzali, ale či tu boli trvale, to nevie.

Každopádne mi bojkotovanie hry farebnými ľuďmi (prinajmenšom tým jedným) naozaj príde prehnané.
@Say (13.01.2015 01:42): Jak které, jak kdy, jak kde a jak v čem. To jako v 19. století určitě, má sklon sklouznout k militantnímu šovinismu a uřvanému maloměšťáckému fašismu. To ve smyslu pudu sebezáchovy a určité vize pro společnost ve střednědobém horizontu nebude přežitkem nikdy.

@Greg (13.01.2015 00:39): Naše civilizace ale trpí řadou závažných problémů a jako vždy se vytahují zástupné, místo toho, aby se řešily ty skutečné, což je ostatně hlavní funkce dnešních mainstreamových médií.
@Say (13.01.2015 00:22): Západoevropské státy, které nikdy nebyly schopny úplně se odstřihnout od svých kolonií a schopny nastavit ekonomiku tak, aby v ní byla odměna za práci přijatelná pro domácí populaci, jen sklízí to, co si od 60. let zasely. Ekonomické elity tam nikdy nesmýšleli ani trochu "vlastenecky" a bylo jim úplně jedno kdo na ně bude dělat, zajímalo je hlavně za kolik.

@Jo_Do (12.01.2015 23:54): Otázka je, jestli je třeba některým neskutečně omezeným ignorantům ze západu cokoliv dokazovat, doma je dost materiálu, se kterým je třeba pracovat, hlavně v Praze.
@Jo_Do (12.01.2015 23:54): To je hold jeden z neduhů vyspělé civilizace, která zrovna netrpí žádným závažným problémem. Mít tu nějakou válku, pandemii nebo hladomor, tak tohle sotva někdo řeší. Plus tyhle problémy strašně nafukují a ovlivňují média. Bez nich na ně skoro nenarazíte. Viz třeba feminismus.

V tomhle případě se navíc jedná jen o názor hrstky lidí, který je vidět akorát díky internetu.
Nu o 'cikánech mámících lidi' se zmiňuje už nějaký kronika v 1416...
Zdá se, že i tak je to v suchu. Podle toho článku, kromě jednoho černocha, údajně pohřbeného u nás v období Velké Moravy (ačkoli jsem o tom nikdy neslyšel a nejsem si jistý, jestli to není jen fáma), u nás ve středověku nežili černoši vůbec a v novověku jen několik jedinců na dvorech panstva, jako atrakce.

Nezdá se vám, že žijeme v divné době? Musíme dokazovat, že naše země patří nám a ne černochům a to nám někteří ani nevěří.
Vrátím se s dovolením ke starší rádoby "aféře" s absencí lidí černé pleti ve hře. Chápu, že Vávra mlží a nechce říct, že tu žádní nežili, protože si nechává otevřená zadní dvířka - co kdyby se nakonec ukázalo, že jich tu pár žilo. Nicméně si myslím, že může být v klidu.

První černoch o kterém jsou písemné zprávy, že žil na našem území, byl černoch Kristián Ebenezer, o kterém se zmiňuje i Hašek ve Švejkovi a který pracoval jako číšník v kavárně Louvre (tedy ne v cirkuse, jak píše Hašek). Kristián byl do Prahy přivezen v roce 1903, z ostrova Svatého Kříže v souostroví Malé Antily. Přivezli ho inženýři z Daňkovy továrny v Karlíně. Zemřel na plicní chorobu 4.10.1924

Roku 1434, po obeplutí mysu Bojador, začali být černoši přiváženi jako otroci do Portugalska, ačkoli to papež Evžen IV (ten samý, co husitům podepsal Čtyři pražské artikule a korunoval Zikmunda šelmu ryšavou na římského císaře) zakázal (zdroj:Wikipedie), ale Portugalsko bylo z našeho pohledu někde daleko na konci světa, prakticky bez jakéhokoli spojení a bylo to 31 let po událostech naší hry. Kritik prostě jen trolluje.
@Lario (07.01.2015 19:25): No jestli si pamatuješ na úkol z Gothic 2 s chlastací soutěží u Mrtvé Harpyje, tak hlavní aktér do té hospody šel přes most, kde jsou banditi. Normálně si asi každej dává sraz až tam, ale jednou jsem šel od té Akilovi farmy s ním a zabili mi ho :-).

Jinak jsem zvědavej, jak si ohlídají to zabíjení důležitých postav. Asi mají nějakej spešl nápad, protože Bocan o tom minulej rok nechtěl nic říct.
@Greg (07.01.2015 12:11): V Gothic 1 a 2 to je přesně tak jak říkáš. Ale taky záleží na nastavení dohledu. Pokud je na max a to místo není daleko, tak ho můžeš předběhnout a pak čekat až on dojde.
V Gothicu 3 tenhle "problém" adresovali (plus pár dalších) a v kombinaci s bugy tím vznikly ještě další bugy (úkolové NPC se cestou propadlo, zabilo je nějaké zvíře atp.) :D
Hlavně aby se nevydal polotovar, to by mi vadilo víc než odklad o rok dva.
To jsem miloval v Alpha Protocol, kde měly konverzace plynule navazovat, a tak člověk musel volit reakce ještě předtím, než vůbec slyšel otázky.:-D
@Greg (07.01.2015 12:23): Jo takhle já myslel že myslíš konkrétně Vávru, to jsem nepochopil, to nevim jestli to někde je.

No já bych dal ruku do ohně za to, že když jsem v G1 hledal nějakýho týpka, tak jsem ho nenašel, protože někde v tramtárii lovil ptáky. Ale Ty vlastně mluvíš o návratech NPC někam, tak to je pak jiná :)
@Walome (07.01.2015 12:14): NPC šla dokud byla v dohledu hrdiny. Takže pokud by jsi šel celou cestu vedle ní, musela si to poctivě odchodit. Jakmile ses ale trochu víc vzdálil, teleportovala se. Mám to ověřený z Gothic 2, ale myslím si, že v prvním díle se to řešilo stejně.

Z minulých let jsem to viděl osobně, ale teď třeba říkal něco o Bocanovi, jak tam bude mluvit o zbraních. Ten měl minule snad nejlepší prezentaci, tak bych se na tenhle rok taky rád koukl. Na YouTube to nemají...
Budou někde i ty další přednášky z GDSka? Tenhle rok jsem tam nebyl, ale rád bych na to ještě dodatečně koukl.

S tím přemísťováním postav to mají vtipně zařízený v Gothic. Jakmile je z dohledu, tak se teleportuje. Takže tam nastávají situace, kdy jí necháte jít pomalou chůzí někde za sebou a nejednou už stojí na svým místě před vámi :-).

Ten dialog bych řešil stylem, že pokud hrdina do minuty neodpoví, tak se automaticky vybere jedna z možností a smůla...
Však se uvidí, kdo se bude letos na Vánoce smát jako poslední (Vždycky já)
Fakt je, že z tím posledním buildem mám houby zkušenost, ale pokud po sebrání uhlí ho hned hodí do kotle... tak bych to zkusil bez drcení.
Já mám za to, že uhlí ani drtit nejde. Kopřiv je tam plná prdel, bodláků ja na mapě 8 (co jsme našli) a uhlí 5 kousků. Obchodník je kus chuje.
@Bodkin (20.12.2014 19:05): jakmile tam suverene hodil to uhli, tak jsem to dycky resetnul/quitnul. Jestli to i takhle hodi antidote, tak budu nasrany, bo jsem tam hodinu behal jak curak a hledal ty podelany kytky protoze obchodnik si misto prodavani asi nekde lestil pistalu. To automaticky vareni neco dela, nebo je to tam jen pro paradu?
Druha alfa - ma nkdo vsechen bordel na protijed? Kopriv mam tri prdele ale zbytek nemuzu vubec najit.

// no super, najdu vsecko, bezim s tim za babou, ted tutorial na alchemii se bugne nebo co, takze to zkusim nejak od oka, vsecko dobry, akorat kdyz potrebuju nadrtit uhli tak borec vezme uhli a rovnou ho chrstne do kotliku. aargh.
@Jab (03.11.2014 06:31): Dovedu si představit hráče, v jejichž očích taková nutnost přidá hře na uvěřitelnosti a té Ajantisem zmiňované plastičnosti.

Já se bez takových legrácek obejdu, nutnost dávat postavám najíst mě zdárně štvala ve starých dungeonech, ale něco mi říká, že Kingdom Come cílí na úplně jiný hráčský typ.
S jídlem souvisí vztah realismu a zábavy. Když si vezmu současné možnosti grafiky, která se snaží tváŕit realisticky, tak mi vadi schematičnost a redukce věcí ve hře. Třeba série TES- většina lokací, budov, dungeonů a pod jakoby vznikla kombinací Ctrl c Ctrl v. Ale to jen na okraj s jídlem bych si třeba představoval situaci... Jídlo bylo ve středověku vzácné , zejména maso... Ulovím kance ( nebezpečná zalezitost) donesu kance do vesnice nakrmím místní získám uznáni plus nejaké informace navíc . A pak zlikvidují místního donašeče, který už už běžel za vrchností oznàmit pytlačení
Asi bych to uzavřel tak, že pokud hra není stavěna na "hladovění" (tj. jídla je nedostatek po apokalypse, moru a válce, kruté a dlouhé zimě atp.), tak nemá moc smysl v RPG tenhle údaj mít. Proč krmit v RPG postavu, když se jídlo válí všude. Jen by to zbytečně otravovalo.
@Gohan (02.11.2014 20:42): První zákon je nejlepší fantasy, jaké jsem kdy četl a jeden z hrdinů je vždy před akcí tak nervózní, že se mu hrozně chce močit. Dodá to příběhu na reálnosti... ale ne, ve hře bych to nepotřeboval. Na druhou stranu kdo hrál Sims, ví, jak na to.
@Adieu (01.11.2014 16:07): Jakože se ti uprostřed gigantické bitvy o osud království rozsvítí v rohu červená kontrolka a pokud se včas nevysereš tak game over? :-D A po úspěšném vykonání procesu ti na obrazovce vyskočí +4 exp a text: Congratulation now you are empty! Tím by se to opravdu zapsalo do historie :-D
Pokud se nemýlím, tak grafiku nikdy přímo nestudoval. Má myslím jen tu střední uměleckou, již zmíněnej obor uměleckej kovář.