Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem se rozhodl po letech oprášit tenhle klenot, a narazil jsem na malý, ale přesto otravný bug: Nameless One mi září modře... Nepamatuji se, že by se mi to někdy stalo, evidnetně jde o nějaký grafický glitch. Save samozřejmě nemám, trvalo chvíli, než jsem si toho všiml (byl jsem pod účinky rlzných kouzel, a teprve po několikanásobném vyspání jsem si všiml, že pořád svítím modře...). Neví někdo, co s tím? Zažil to někdo? Právě jsem v Outlands.
@SíDžej (05.12.2013 11:07): Prostě čekal, že dostane svět Forgotten Realms.

Ta hra vůbec neslibuje, že něco takového nabízí a očekával-li to, je to jeho chyba a ne chyba té hry. Kdyby to formuloval třeba tak, že se mu svět planescape nelíbí sám o sobě, případně napsal, že svět Forgotten Realms je lepší - tak ok. Ale že ho přímo očekával je jeho chyba.

Stejně jako čekat třeba od filmu, co je označený "horror" čekat, že v něm budou romantické scény a žádná krev.
@Jab (05.12.2013 17:05): To jsem rád, že to chápeš a respektuješ můj názor a osobu. Moc si toho vážím, i když stojím za názorem, že postižení lidé jako ty by svůj vlastní názor mít neměli.
Já do jistý míry chápu kritiku bizarnosti Planescapu, to je skutečně věc subjektivního vkusu. Ale těm co ho srovnávají s LSD bych doporučoval nějaká psychedelika vyzkoušet nebo aspoň si o jejich účincích něco přečíst :-D Weird fantasy a psychedelické stavy mají společného jen velmi málo.

Každopádně kritika toho že Planescape trpí nedostatkem příběhů a propracovanosti je ignoranství. Oproti Forgotten Realms to aspoň není taková splácanina fantasy verzí kultur celého světa.
Paranoiďáci, najděte si práci nebo se jděte projít.
Já Mountovi dal plusko, jednoduše proto, že rozdílné hodnocení automaticky neznamená nesouhlas! Komentář je docela kvalitně napsán.
@Mount (komentář): Já chápu, co ti vadí. Nesouhlasím, ale chápu to. Ten svět je ujetý, bizarní a nemusí sedět každému. A autorům se na něj podařilo dokonale naladit, což znamená, že velká část textů je vskutku ujetých a bizarních. Vlastně bych si do Planescape trochu rýpnul: ačkoliv je fakt, že spousta pasáží (příběhů, koncepcí...) je celkem hlubokých (v rámci her nesnesou srovnání), originálních a výborně promyšlených, mnoho jich je ale naprosto ujetých, bez nějakého smyslu/přesahu a spíš mě napadá, že to někdo přehnal při vývoji s trávou... Navíc, pro člověka, který plní naprosto všechny úkoly, je zážitek trochu rozplizlý (tak to holt bývá u většiny her), jelikož spousta vedlejších úkolů je povrchních/rutiních a těžce se tlučou se zbytkem hry.

K tomu lze přičíst fakt, že hlavní hrdina je nutně velká, šedá hora svalů v zástěře. A ačkoliv dialogových možností a celkově možností se profilovat je relativně dost, zároveň je hlavní postava hodně "svá". To může být pro někoho také nepřestupná překážka (sem patří i to, že někomu naprosto nemusí sedět téma: nesmrtelný pan X pátrá po svých vzpomínkách a skutcích předchozích inkarnací...).

Pokud jsi se přes tohle nedokázal prokousat, chápu těch 30% (jelikož setting, jeho podání, a hlavní postava tvoří hru jako celek). Mám přátelé, které považuji za velmi přemýšlivé a chytré lidi (cílovka Planescapu), a přesto tu hru nemají rádi. Jednoduše je to na ně moc ulítlé...
@Jab (05.12.2013 12:03): Imho je, minimálně je to úplně stejný debil. Ale už je trochu klidnější a to jeho trollení má aspoň trochu smysluplnou úroveň, takže to ještě jde.
@Jab (05.12.2013 11:37): Jaká argumentančí logika? Mě spíš přijde, že kdo tu má problém s logikou jsi ty. Protože logicky ti každý řekne, subjektivní osobní dojem má s logikou pramálo společného. To si prosím tě uvědom. Já tady nejsem u soudu a neobahuji nějaký svůj zločin, já si tu jen v klídku vyjadřuji co si o tom myslím a jak to na mě jako celek působilo. Kde v tom chceš prosím tě hledat nějakou logiku?
Tímto ti popřeji pěkný zbytek dne, protože si myslím, že své jsme si řekli a navíc spatřuji v tvém snažení pokus o osobní útoky, na čemž rozhodně nemám žádnou chuť se podílet.
@Sadako (05.12.2013 11:51): Pokojne by som bral aj paralelný príbeh, teda na rovnakej časovej osi ako P:T, akurát v inej sfére alebo iných mestách. Napríklad hra za neskúseného démona, ktorý bojuje o svoje miesto v hierarchii uprostred Blood War. Vlastnoručne uvrhnúť Fjhulla Forked-Tongue do poddanstva a exilu, to by bola parádička! ^^
Hele já nevím, zda jde je to jen další alter-ego Konvice. Byť argumentační logika je na stejné úrovni. Ale obdobných lidí je asi více a třebas za nimi stojí i neveselé životní zážitky. Nechci soudit.. Tak či tak se spoléhám, že Konvici mk xy by smazali administrátoři.
@Jab (05.12.2013 11:37): Jednoduše říkám jak to ve výsledku vypadá, může být o tom třeba deset tisíc stránek, pět tisíc deskovek, ale fakt je ten, že to do hry vůbec nedokázali dostat a tak to na mě působí, jak to působí. Ve výsledku hráč dostane to co popisuji.
Frakcemi bych moc neargumentoval, protože to zní asi takhle: "Co blázníš máš tam trpaslíka,elfa a mluvící zdi je to hluboce propracované universum."
Já mam na to svůj názor a ty svůj, podle mě je ta hra špatná a až mě bude zajímat tvůj názor přečtu si tvůj komentář.
Nadto ještě s tímto dodatkem: "Místo perfektního propracovaného světa s řadou mýtů a vlastních dějin, jsem dostal anonymní snový svět, který jedinný z čeho čerpal bylo naprosté absurdno výletu na tripu..."

Oficiálně není svět WotC dnes podporován. Ale v minulosti k němu vyšly příručky i knihy a Sigil je dále zmiňován v kampaních ostatních světů. Tzn. má vlastní dějiny, "mýty" atp. A podobná kritika vyplývá jen z neznalosti. Koneckonců ve hře je vše silně zastoupeno v jednotlivých frakcích a rasách, které jsou koneckonců zastoupeny i mezi společníky. A jako když Dakkon vypráví, jak vznikl "Lid" (githzerai)... Nikdy to nebylo poddané lépe a člověk pak i ke Githyanki v BG 2 nepřistupuje jen k jako anonymním obludám.
@Mount (05.12.2013 11:14): Tady nejde o to, že někomu jen tak nesedl svět P:T. Tady jde o to, že někomu nesedl svět P:T, protože od něj celkem nepochopitelně čekal další Forgotten Realms. To je jako jít na baseball a pak tvrdit, že je to naprosto debilní hra, protože v ní neexistují branky a do míčku se nekope.
@Matthias (05.12.2013 06:30): @Jab (04.12.2013 22:51): Nic ve zlém hoši, ale jestli je tady někdo xenofobní tak to jste vy a přičtete se si k tomu ještě své selektivní mysli. To že mi nesedl svět, lze těžko považovat za xenofobii, intoleranci a další krásné pojmy se kterými jistě přijdete za chvilku.
@Jab (04.12.2013 22:51): Čekat od PS:T úplně jiný svět je jako čekat od hororu, že bude romantická komedie, nebo od metalové skupiny čekat, že bude hrát hiphop... Dost mimo :) Měl si něco o té hře zjistit, než ji spustil :) (Aspoň mrknout do manuálu, nebo si projet videa na youtube).
Po dlouhé době jsem fakt někomu musel dát mínus :)
Nedochází mi, proč by člověk měl čekat Forgotten Realms ve světě Planescapu. Od toho má DnD více světů (dále např. Dark Sun či Ravenloft), aby, ehm, byly různé. Přiznám se, že jsem ještě nikdy neviděl názor, který bych ve hrách mohl označit za více "xenofobní".

O věcech v Baldurs Gate daleko více vzdálených (Války krve, boje Githzerai a Githyanky atp.) se člověk dozví v PST mnohem více.
@Matthias (16.11.2013 22:54): Mám 7 a když to teď zapnu, je tam čeština, ale nepamatuju se jestli tam byl nějaký problém. Vím jenom, že jsem to měl trhané, nebo tak něco, ale to dělalo i bez češtiny.
@Red (05.11.2013 11:26): Pochybuju, že by měl být Bezejmený reminiscencí na Barbara Conana. To je dost směšné srovnání. Spíš prostě není pro brnění důvod. Brnění je nějaký nutná součást, která by nikdy neměla chybět v RPG nebo co? Tenhle přístup nechápu. Tím spíš, když ho ve hře stejně nahrazují tetování.