Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Grandia II

Grandia II: Anniversary Edition

Game Arts •  Makkoya (PC) •  ST Media (PC) •  Rocket Studio (PS2) •  Skybox Labs (PC) •  Sickhead Games (Switch)
05.10.2000
29.01.2002
10.03.2002
26.06.2015
16.08.2019
73
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Název JRPG Grandia II, je ze španělského Gran día a znamená „velký den“. Velký den má před sebou žoldák Ryudo. Byla mu svěřena do opatrování kněžka chrámu boha Granase, Elena, aby ji ochraňoval při rituálu, který má zajistit, aby se nedostal prastarý démon Valmar z temnot, kam byl uvržen, zpět na svobodu. Rituál se však nezdaří a po kraji kolem Granasovy katedrály se začínají objevovat monstra děsící lidi. Je zřejmé, že předvídaný „den temnoty“ započal. Ryudo tedy musí nejen ochránit svoji svěřenkyni, ale ještě dát věci do pořádku. Vzhledem k tomu, že se jedná o žoldáka, známého jako „Geohound“, bojující ty nejobtížnější bitvy, před kterými jiní utíkají, nemůže být pro úkol povolanějšího hrdiny. Úplně sám na to však Ryudo nebude, protože se obklopí věrnou družinou.

Mimo města se družina z 3rd person pohledu pohybuje po mapě a střetává s monstry, které se potulují kolem, či hlídají důležitá místa a předměty. Pokud hráč s družinou přijde k monstru, spustí se tahová bitva, kde se každé postavě přiřadí „bojové kombo“, kritický úder, případně druh magie, pro jejíž používání musí hráč hledat „magická vejce“. Když se družině podaří přepadnout monstrum, aniž by to čekalo, získávají Ryudovi lidé taktickou výhodu. Místo útoku lze také bránit, či ustoupit a nabrat znovu síly.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Japonské RPG toho nejklasičtějšího stylu. Kdybych si udělal výčet věcí, které má takové RPG obsahovat, tak Grandia II je má všechny. Náctiletého hrdinu nechtěně zapleteného do záchrany světa, jeho romantický interest (nebo rovnou dva), souboj dobra se zlem a vcelku pěknou hudbu. Jenže to, co stačilo před sedmnácti lety už dnes, bohužel, neobstojí.

Dvojí tvář téhle hry je vlastně úplně všude. Začnu souboji, které vyžadují od hráče aktivní sledování bojiště, nepřátel i třeba vzdálenosti potřebnou k uběhnutí před zasažením nepřítele. U bossů skvěle funkční a napínavé. U řadových nepřátel zdlouhavé a nudné. Druhou polovinu jsem nechal boje pouze na AI a zasáhl do nich spíš omylem. Postavy nejsou vůbec špatné, pouze tuctové. Počítám, že za měsíc si nevzpomenu na jejich jména. Příběh uspokojivý, pouze zcela předvídatelný. Hodně předvídatelný. Nepřekvapí zhola ničím.

Něco si ale přece jen pochvalu zaslouží. Anniversary edice vypadá moc pěkně (na svůj věk) a snad jen poměr obrazu 4:3 bych si dovolil vytknout. Celá hra pěkně plyne a malá rozlehlost dungeonů i měst je jasné plus. Během těch 20 hodin tak druhá Grandia nestihne nudit. Hudba má pár světlých chvil a anglické hlasy se dají (většinou) i poslouchat.

Je trochu škoda, že jsem Grandii II nezastihl v době vydání. Určitě bych si jí dokázal užít mnohem víc. Jako celek ji ovšem nemůžu současnému hráči, s čistým srdcem, doporučit.
+10