Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

První...

Na tento příspěvek jsem se hodně těšil. Po roce konečně píšu první záznam do blogu Databáze-Her.cz. Je to skvělý pocit, vidět web téměř hotov, před betatestem, který doufám vychytá i ty nejmenší chybky. Chtěl bych se však nejprve trochu rozepsat o tom, jaká cesta vedla k vytvoření databáze...

Počítačové hry jsem měl vždy velmi rád už od poměrně útlého věku. Byl to čas, kdy jsem měl předplacený časopis Level a hltal každou novinku či recenzi, která mě jenom trochu zajímala. Na CD příloze Levelu vycházely elektronické časopisy, tzv. diskmagy, které obsahovaly podobné rubriky jako v časopise, ale tvořili je samotní čtenáři. Zanedlouho (rok 2003) jsem dostal nápad, že by bylo skvělé založit si svůj vlastní diskmag a prezentovat v něm své názory na hry a další věci, které „určitě zajímají spoustu lidí“...:) Problém byl v tom, že jsem neuměl jazyk HTML, jehož znalost byla pro tvorbu diskmagu nezbytná. A tak jsem se začal učit nebo spíše tápat v programu FrontPage, stránky spíše kreslil než psal a na kód se raději nedíval. Po několika týdnech bylo konečně hotovo Comando 1, můj vlastní černobílý diskmag, do něhož jsem násilím přibral i bráchu na nějaké ty texty. Byla to primitivní stránka s rámci, poměrně diskutabilními obrázky v menu, velkými screenshoty z her, neznámým javascriptem který vyžadovala FrontPage, ale byla prostě krásná...

Diskmagy byly nebo spíše měly býti měsíčníky, což znamenalo poměrně pravidelou práci a velké odhodlání. Druhý díl Comanda měl přehlednější (v rámci zpřehledňování padl nápad redukce barev na jednu :)) grafiku, více textů, ale stále jsem tušil, že to ještě není ono. Chtěl jsem přibrat nějaké nové lidi na psaní článků. Tou dobou jsem se vyskytoval hodně často na internetových fórech Levelu, kde tenkrát byla bezvadná komunita lidí, kteří se bavili nejen o PC hrách. Jednoho dne jsme s uživatelem jménem „musa“ solidně zaspamovali diskuzi ke hře Gothic a skvěle jsme si rozumněli. Musa navíc měl výborné „ psací “ dovednosti. Zkusil jsem ho tedy zlákat na tvorbu „vysoce perspektivního diskmagu“ nebo něco v tom smyslu. Musa, z mého dnešního pohledu celkem nepochopitelně, nabídku přijal a náš tým se rozrostl na tři lidi.

Musa byl velmi aktivní a neutahatelný člověk. Neustále přicházel s novými nápady, vylepšními a dokonce novou grafikou diskmagu. Ta byla nesčetněkrát lepší než stará a dala by se konečně nazvat slovem reprezentativní. Zanedlouho jsme do týmu přijali i uživatelku „Megastar“, která do Comanda přinesla konečně trochu kultury, doslova...:) Nastalo období, kdy jsme vydávali jedno Comando za druhým a tým šlapal obstojně. Všiml si nás v té době vznikající herní server CzechGamer.com a nalákal nás do své webové redakce. Tvorba webového obsahu byla trochu odlišná, ale neméně zajímavá. Nicméně nadšení vydávat offline diskmag poněkud s webem ochablo a vydávání Comanda bylo ukončeno po čísle 12.

Webová éra byla skvělá hlavně z důvodu setkání s novými lidmi, kteří opravdu dělali svou práci dobře i když poněkud neorganizovaně. Skvělý programátor Robin vymýšlel stále nové vychytávky, tým v čele se SniperHellem produkoval solidní kvantum článků. S Robinem jsem si měl hodně co říct skoro o všem a po musovi to byl druhý člověk, který mě hodně ovlivnil. Robin mě naučil základy PHP a způsob tvorby dynamických stránek, z čehož těžím do této chvíle. Co se týkalo PC her, mé nadšení z hraní postupně opadalo čím dál víc. Po nějakém čase jsem se dostal do fáze, kdy jsem skoro nehrál a když člověk nehraje, těžko může o hrách psát. Z CzechGameru jsem proto po čase odešel a spíše se začal věnovat tvorbě webů.

Vytváření stránek mě hodně bavilo a po pár větších či menších webech jsem konečně získal relativně pevnou půdu pod nohama. Co se týče her, jednou jsem se dostal do situace, kdy jsem si chtěl po dlouhé době něco zahrát. Ale nevěděl jsem pořádně co. A právě v tu chvíli (leden 2007) mě napadlo udělat tuhle databázi, ve které bych mohl dát na názory ostatních hráčů a najít hru, která by mi vyhovovala. Okolnosti mi (i když poměrně nepříjemným způsobem) nahrály a já jsem byl rázem na volné noze bez jakéhokoliv projektu, o který bych se musel výrazněji starat. Vývoj DH trval zhruba rok, byť přerušované a poměrně hodně nesystematické práce kvůli rozsáhlosti celého projektu a jeho drobného podcenění.

Nyní píšu tento článek a mám pocit, že spouštím něco opravdu velkého. Zda se mé domněnky potvrdí, to se teprve uvidí, ale tak jako tak bych chtěl poděkovat lidem, o kterých jsem se zmínil v tomto článku, bez nich bych by databáze nevznikla...


Diskuze ke článku

Wow tohle vidím poprvé. Je tu taky někdo, kdo to čte v roce 2023? :)
Tak první článek jsem přečetl paradoxně jako poslední (vzal jsem to od nejnovějších) :-) ...
Přeji DH dlouhý a úspěšný život. Věřím, že tuto stránku všichni hráči ocení a stejně tak i recenzenti herních webů. Osobně jsem velký fanda toho projektu. Jen tak dál.