Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Argonaut Games Argonaut Games Argonaut Games Argonaut Games
Spojené království
Spojené království
Spojené království
Spojené království
Založeno 1982, zrušeno 2004
Založeno 1982, zrušeno 2004
Založeno 1982, zrušeno 2004
Založeno 1999, zrušeno 2004
Oficiální stránky uložené na Webarchive: http://web.archive.org/web/*/http://www.argonaut.com/
Videoherní společnost Argonaut Games byla jako Argonaut Software založena v r. 1982 tehdy mladistvým britským programátorem Jezem Sanem. Sídlo společnosti bylo v Edgware v Londýně. Ačkoli původním záměrem J. Sana bylo prokázat, že má na to stát se konzultantem v softwarové firmě, brzy se do popředí zájmu společnosti dostaly hry.

V r. 1984 společnost debutovala titulem Skyline Attack pro platformu Commodore 64. Hra zaujala na svou dobu realisticky vypadajícími panoramaty. Další význačné dílo, Starglider, se na svět podívalo v r. 1986. Podporována byla celá řada platforem, od původních Amigy a Atari ST se titul přes Amstrad CPC, Amstrad PCW a ZX Spectrum "prokousal" až ke Commodore 64 a Apple IIGS. Počin se nejvíce skloňoval v souvislosti s 3D prvky, které obsahoval. Díky hře Starglider společnost Argonaut Games zažila rozkvět, jaký do té doby nepamatovala.

Sanova práce s 3D polygony poutala pozornost předních videoherních vydavatelů, až došlo k ujednání spolupráce s japonskou společností Nintendo. V době, kdy začínala éra konzolí Nintendo Entertainment System (NES) a Super Nintendo Entertainment System (SNES), se San nezdráhal poslat mnoho svých vývojářů pracovat přímo do Japonska. Prvním plodem společného úsilí se v r. 1992 stala vesmírná střílečka zvaná X, určená pro Game Boy, daleko větší úspěch však sklidil následný titul Star Fox, ne nepodobný dřívější hře Starglider. Psal se rok 1993 a Star Fox se stal megahitem; jeho prodejnost se nezastavila před hranicí 4 mil. kopií. Zajímavostí je, že SNES ve své původní hardwarové konfiguraci, pro který byl Star Fox navržen, hře výkonnostně nedostačoval a jeho předchůdce, NES, přitom ještě nebyl na ústupu. Situace volala po 3D akceleraci a vyústila ve vyvinutí Super FX čipu, kterým se SNES posléze dovybavilo. Čip problém vyřešil s takovou grácií, že si vývojáři začali utahovat z původního SNES. Opilí úspěchem následně navrhli několik podobných čipů pro konzole jiných společností, k tíži jejich slávy se však žádná taková nedočkala sériové výroby.

V r. 1996 byl Argonaut Software rozdělen na divize Argonaut Software Limited (ASL) a Argonaut Technologies Limited (ATL). První jmenované nadále příslušel vývoj software, druhá převzala agendu návrhu čipů - procesorů a grafických akcelerátorů. Ruku v ruce s rozdělením společnosti byly kanceláře ATL umístěny do vedlejší budovy, nicméně odloučení nemělo dlouhého trvání. Členové obou frakcí znovu pod jednou střechou stanuli do roka; a to v úplně jiné budově, ale stále v Edgware. V r. 1998 se větev ATL přejmenovala na ARC a stala se embedded IP providerem. Nový název nezapřel původ v dříve prioritně vyvíjeném čipu Argonaut RISC Core.

Obrat ve vývoji hospodaření firmy Argonaut Games nastal v r. 2000 poté, co vedení realizovalo svůj záměr rozšířit portfolio společnosti. V tomto světle Argonaut Games navázal spolupráci s menšími studii, mj. Just Add Monsters, kteří se později přejmenovali na Ninja Theory, a Particle Systems. Slibně vypadající spolupráci se ranami do zátylku staly nečekané problémy s přechodem z platformy PlayStation na PlayStation 2 a Xbox. Výsledkem byly závažné chyby v akční adventuře Catwoman (2004) a vysoce očekávané plošinovce Malice (2004). Vývoj na nových platformách se celkově ukázal dražší, a protože vedení Argonaut Games na tuto bolest dlouhodobě nedokázalo nalézt účinný lék a současně se nastoupeného trendu nechtělo vzdát, koncem října 2004 se společnost dostala do nucené správy, propustila kolem sta zaměstnanců a nabídla se k prodeji, načež se v r. 2005 ocitla v likvidaci. V následujícím roce pak byla rozpuštěna.

Společnost Argonaut Games v dobách své největší slávy zaměstnávala přes 300 zaměstnanců a za dobu své existence zakusila spolupráci s předními vydavateli, mezi které patří mj. 20th Century Fox, Electronic Arts, Nintendo, Sega, Sierra a Ubisoft. Z druhé poloviny své historie se společnost může pyšnit především plošinovkou Croc: Legend of the Gobbos (1998), akční střílečkou z pohledu první osoby Alien: Resurrection (2000) a první hrou s Harry Potterem na platformě PlayStation - akční adventurou Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001). Významným dílem Argonaut Games je také proprietární real-time 3D engine BRender, který dal vzniknout např. hře Croc: The Legend of the Gobbos. Podporoval platformy MS-DOS, MS Windows a PlayStation.

Zdroje:
Giant Bomb
Moby Games
Wikipedia.
Videoherní společnost Argonaut Games byla jako Argonaut Software založena v r. 1982 tehdy mladistvým britským programátorem Jezem Sanem. Sídlo společnosti bylo v Edgware v Londýně. Ačkoli původním záměrem J. Sana bylo prokázat, že má na to stát se konzultantem v softwarové firmě, brzy se do popředí zájmu společnosti dostaly hry.

V r. 1984 společnost debutovala titulem Skyline Attack pro platformu Commodore 64. Hra zaujala na svou dobu realisticky vypadajícími panoramaty. Další význačné dílo, Starglider, se na svět podívalo v r. 1986. Podporována byla celá řada platforem, od původních Amigy a Atari ST se titul přes Amstrad CPC, Amstrad PCW a ZX Spectrum "prokousal" až ke Commodore 64 a Apple IIGS. Počin se nejvíce skloňoval v souvislosti s 3D prvky, které obsahoval. Díky hře Starglider společnost Argonaut Games zažila rozkvět, jaký do té doby nepamatovala.

Sanova práce s 3D polygony poutala pozornost předních videoherních vydavatelů, až došlo k ujednání spolupráce s japonskou společností Nintendo. V době, kdy začínala éra konzolí Nintendo Entertainment System (NES) a Super Nintendo Entertainment System (SNES), se San nezdráhal poslat mnoho svých vývojářů pracovat přímo do Japonska. Prvním plodem společného úsilí se v r. 1992 stala vesmírná střílečka zvaná X, určená pro Game Boy, daleko větší úspěch však sklidil následný titul Star Fox, ne nepodobný dřívější hře Starglider. Psal se rok 1993 a Star Fox se stal megahitem; jeho prodejnost se nezastavila před hranicí 4 mil. kopií. Zajímavostí je, že SNES ve své původní hardwarové konfiguraci, pro který byl Star Fox navržen, hře výkonnostně nedostačoval a jeho předchůdce, NES, přitom ještě nebyl na ústupu. Situace volala po 3D akceleraci a vyústila ve vyvinutí Super FX čipu, kterým se SNES posléze dovybavilo. Čip problém vyřešil s takovou grácií, že si vývojáři začali utahovat z původního SNES. Opilí úspěchem následně navrhli několik podobných čipů pro konzole jiných společností, k tíži jejich slávy se však žádná taková nedočkala sériové výroby.

V r. 1996 byl Argonaut Software rozdělen na divize Argonaut Software Limited (ASL) a Argonaut Technologies Limited (ATL). První jmenované nadále příslušel vývoj software, druhá převzala agendu návrhu čipů - procesorů a grafických akcelerátorů. Ruku v ruce s rozdělením společnosti byly kanceláře ATL umístěny do vedlejší budovy, nicméně odloučení nemělo dlouhého trvání. Členové obou frakcí znovu pod jednou střechou stanuli do roka; a to v úplně jiné budově, ale stále v Edgware. V r. 1998 se větev ATL přejmenovala na ARC a stala se embedded IP providerem. Nový název nezapřel původ v dříve prioritně vyvíjeném čipu Argonaut RISC Core.

Obrat ve vývoji hospodaření firmy Argonaut Games nastal v r. 2000 poté, co vedení realizovalo svůj záměr rozšířit portfolio společnosti. V tomto světle Argonaut Games navázal spolupráci s menšími studii, mj. Just Add Monsters, kteří se později přejmenovali na Ninja Theory, a Particle Systems. Slibně vypadající spolupráci se ranami do zátylku staly nečekané problémy s přechodem z platformy PlayStation na PlayStation 2 a Xbox. Výsledkem byly závažné chyby v akční adventuře Catwoman (2004), která vyšla i pro Windows, a vysoce očekávané plošinovce Malice (2004). Vývoj na nových platformách se celkově ukázal dražší, a protože vedení Argonaut Games na tuto bolest dlouhodobě nedokázalo nalézt účinný lék a současně se nastoupeného trendu nechtělo vzdát, koncem října 2004 se společnost dostala do nucené správy, propustila kolem sta zaměstnanců a nabídla se k prodeji, načež se v r. 2005 ocitla v likvidaci. V následujícím roce pak byla rozpuštěna.

Společnost Argonaut Games v dobách své největší slávy zaměstnávala přes 300 zaměstnanců a za dobu své existence zakusila spolupráci s předními vydavateli, mezi které patří mj. 20th Century Fox, Electronic Arts, Nintendo, Sega, Sierra a Ubisoft. Z druhé poloviny své historie se společnost může pyšnit především plošinovkou Croc: Legend of the Gobbos (1998), akční střílečkou z pohledu první osoby Alien: Resurrection (2000) a první hrou s Harry Potterem na platformě PlayStation – akční adventurou Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001). Významným dílem Argonaut Games je také proprietární real-time 3D engine BRender, který dal vzniknout např. hře Croc: The Legend of the Gobbos. Podporoval platformy MS-DOS, MS Windows a PlayStation.

Zdroje:
Giant Bomb
Moby Games
Wikipedia
Videoherní společnost Argonaut Games byla jako Argonaut Software založena v r. 1982 tehdy mladistvým britským programátorem Jezem Sanem. Sídlo společnosti bylo v Edgware v Londýně. Ačkoli původním záměrem J. Sana bylo prokázat, že má na to stát se konzultantem v softwarové firmě, brzy se do popředí zájmu společnosti dostaly hry.

V r. 1984 společnost debutovala titulem Skyline Attack pro platformu Commodore 64. Hra zaujala na svou dobu realisticky vypadajícími panoramaty. Další význačné dílo, Starglider, se na svět podívalo v r. 1986. Podporována byla celá řada platforem, od původních Amigy a Atari ST se titul přes Amstrad CPC, Amstrad PCW a ZX Spectrum "prokousal" až ke Commodore 64 a Apple IIGS. Počin se nejvíce skloňoval v souvislosti s 3D prvky, které obsahoval. Díky hře Starglider společnost Argonaut Games zažila rozkvět, jaký do té doby nepamatovala.

Sanova práce s 3D polygony poutala pozornost předních videoherních vydavatelů, až došlo k ujednání spolupráce s japonskou společností Nintendo. V době, kdy začínala éra konzolí Nintendo Entertainment System (NES) a Super Nintendo Entertainment System (SNES), se San nezdráhal poslat mnoho svých vývojářů pracovat přímo do Japonska. Prvním plodem společného úsilí se v r. 1992 stala vesmírná střílečka zvaná X, určená pro Game Boy, daleko větší úspěch však sklidil následný titul Star Fox, ne nepodobný dřívější hře Starglider. Psal se rok 1993 a Star Fox se stal megahitem; jeho prodejnost se nezastavila před hranicí 4 mil. kopií. Zajímavostí je, že SNES ve své původní hardwarové konfiguraci, pro který byl Star Fox navržen, hře výkonnostně nedostačoval a jeho předchůdce, NES, přitom ještě nebyl na ústupu. Situace volala po 3D akceleraci a vyústila ve vyvinutí Super FX čipu, kterým se SNES posléze dovybavilo. Čip problém vyřešil s takovou grácií, že si vývojáři začali utahovat z původního SNES. Opilí úspěchem následně navrhli několik podobných čipů pro konzole jiných společností, k tíži jejich slávy se však žádná taková nedočkala sériové výroby.

V r. 1996 byl Argonaut Software rozdělen na divize Argonaut Software Limited (ASL) a Argonaut Technologies Limited (ATL). První jmenované nadále příslušel vývoj software, druhá převzala agendu návrhu čipů - procesorů a grafických akcelerátorů. Ruku v ruce s rozdělením společnosti byly kanceláře ATL umístěny do vedlejší budovy, nicméně odloučení nemělo dlouhého trvání. Členové obou frakcí znovu pod jednou střechou stanuli do roka; a to v úplně jiné budově, ale stále v Edgware. V r. 1998 se větev ATL přejmenovala na ARC a stala se embedded IP providerem. Nový název nezapřel původ v dříve prioritně vyvíjeném čipu Argonaut RISC Core.

Obrat ve vývoji hospodaření firmy Argonaut Games nastal v r. 2000 poté, co vedení realizovalo svůj záměr rozšířit portfolio společnosti. V tomto světle Argonaut Games navázal spolupráci s menšími studii, mj. Just Add Monsters, kteří se později přejmenovali na Ninja Theory, a Particle Systems. Slibně vypadající spolupráci se ranami do zátylku staly nečekané problémy s přechodem z platformy PlayStation na PlayStation 2 a Xbox. Výsledkem byly závažné chyby v akční adventuře Catwoman (2004), která vyšla i pro Windows, a vysoce očekávané plošinovce Malice (2004). Vývoj na nových platformách se celkově ukázal dražší, a protože vedení Argonaut Games na tuto bolest dlouhodobě nedokázalo nalézt účinný lék a současně se nastoupeného trendu nechtělo vzdát, koncem října 2004 se společnost dostala do nucené správy, propustila kolem sta zaměstnanců a nabídla se k prodeji, načež se v r. 2005 ocitla v likvidaci. V následujícím roce pak byla rozpuštěna.

Společnost Argonaut Games v dobách své největší slávy zaměstnávala přes 300 zaměstnanců a za dobu své existence zakusila spolupráci s předními vydavateli, mezi které patří mj. 20th Century Fox, Electronic Arts, Nintendo, Sega, Sierra a Ubisoft. Z druhé poloviny své historie se společnost může pyšnit především plošinovkou Croc: Legend of the Gobbos (1998), akční střílečkou z pohledu první osoby Alien: Resurrection (2000) a první hrou s Harry Potterem na platformě PlayStation – akční adventurou Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001). Významným dílem Argonaut Games je také proprietární real-time 3D engine BRender, který dal vzniknout např. hře Croc: The Legend of the Gobbos. Podporoval platformy MS-DOS, MS Windows a PlayStation.

Zdroje:
Giant Bomb
Moby Games
Wikipedia