Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Nine Parchments

  • PC 70
Ve dvou slovech - zjednodušená Magicka. Což vůbec není špatně. Magicka sice přišla se super konceptem a moc mě bavila, ale to množství kombinací elementů a jejich vyvolávání bylo pro můj ubohý mozek příliš vysoká liga. Takže výrazné zjednodušení v Nine Parchments jsem jedině uvítal. Zůstal zachován koncept elementů (ohnivé příšery jsou náchylné na chlad), ale je jich méně, máte předpřipravená kouzla a jediný způsob, jak je seslat. S tím už běžní smrtelníci mohou hrát, a základní zábavnosti to podle mě neubralo. Friendly fire zůstal, ale přijde mi zde jednodušší spoluhráče nezabít (a výborným nápadem je možnost friendly fire obrátit - zraňujete sebe).

Na hře je na první pohled poznat audiovizuál studia Frozenbyte, takže stejně jako v trilogii Trine je zde úchvatná barvami hýřící grafika a velmi příjemná hudba. Prostředí se střídají a jsou hodně různorodé, občas s pěkným panoramatickým výhledem v pozadí.

K technickému zpracování mám výtky. Tu a tam občasný glitch, ale nic vážného. Ovšem chybějící podpora pro jiný poměr stran obrazovky než 16:9 (já mám 16:10) a tudíž oříznuté ovládací prvky z herních menu mi přijde dost amatérské. Veškeré UI je viditelně dělané tak, aby se dobře ovládalo s gamepadem, a s klávesnicí a myší je občas dost neohrabané a zmatené. Síťové hraní je průšvih. Nelze založit soukromou hru jen s kamarády (minimálně ve verzi z GOG, ve Steam verzi možná ano, což mi přijde ještě smutnější - jako by byl problém umožnit založit hru chráněnou heslem), a náhodné lidi, co se k vám připojí, nelze vyhodit (respektive jde to udělat přes tajný příkaz /kick, ale jen pokud dokážete opsat jeho jméno, takže si lidi často schválně dají do jména čínský nebo podobný symbol). Na druhou stranu, i 2 roky po vydání jsou vývojáři pořád aktivní na diskuzních fórech Steamu a odpovídají na problémy uživatelů (ovšem zásadní změny již nechystají).

Samotná hratelnost hry je dobrá. Hráli jsme to ve 3 s kamarády (občas se čtvrtým náhodným člověkem z netu), a byla zábava kombinovat skilly a snažit se porazit hordy nepřátel. V prvním průchodu kampaní jsme umírali často i na standardní obtížnost, ale jakmile se to člověk naučí hrát, tak se hra stává překvapivě o dost lehčí, a druhý průchod jsme zvládli na hardcore (tudíž ani jednou za hru nesmí celá parta umřít, včetně bossů). Ve hře je ještě několik arén, které zabaví na dalších pár hodin. Po dohrání všeho ale už není příliš motivace to opakovat. Autoři se snaží hru natáhnout tím, že můžete postupně odemykat další hrdiny, klobouky a kouzelnické hole, ale jejich množství mě přišlo poněkud přestřelené, a také ze začátku hodně matoucí. Ke konci mi zároveň přišla hratelnost repetetivní - ačkoliv prostředí se pořád mění, samotné souboje jsou v podstatě pořád to stejné. Chyběla mi tam nějaká další variabilita, buď více druhů nepřátel, nebo interaktivní prostředí, nějaké questy, kooperační aktivity, nebo něco podobného. Záleží jak dlouho chcete, aby vám hra vydržela - já u ní strávil cca 15h a celou dobu se bavil, takže osobně si stěžovat určitě nemůžu.

Celkově jsem určitě spokojený, že jsme si to v partě zahráli. Magicku ve zjednodušeném hávu udělali ve Frozenbyte pěkně (až na některé ty technické problémy). Doufal jsem ale v něco ještě trochu víc, v rozšířený koncept na rámec Magicky a prosté dlouhé série soubojů, a to tam bohužel není.

Celkové hodnocení: Výborná
+11