Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Bermuda Syndrome

  • PC 90
Bermuda Syndrome kráčí ve šlépějích her Prince of Persia, Blackthorne, Another World a Flashback: The Quest for Identity. Jako pilot sestřeleného bombardéru se dostanete do džungle, kde zachráníte princeznu před jistou smrtí. Následně je třeba zachránit celé království, aby bylo možno dostat se zpátky do původního světa ke své jednotce. Hra je pojatá jako plošinovka s některými nápady přejatými z výše zmíněných klasik. Pobíhání a skákání po plošinkách jako by Prince of Persia z oka vypadlo, plavání zase připomene Another World, používání brokovnice Blackthorne a používání předmětů Flashback: The Quest for Identity. Nalezneme zde ovšem obrovskou spoustu dalších originálních nápadů, nemluvě o tom, že hra sestává ze zhruba 250 obrazovek.

Brokovnice má sice nekonečno nábojů, nicméně v jeden moment jich pojme pouze pět a je třeba ji nabíjet. Vzhledem k tomu, že někteří nepřátelé snesou více než pět ran, je nutné v bojích lehce taktizovat. Ne každého nepřítele je nutné/možné zabít brokovnicí, některé lze odlákat používáním předmětů, jiné vyšachovat pohybem nahoru/dolů, další lze poštvat navzájem proti sobě. Brokovnicí je možné také mířit po různými úhly směrem vzhůru, což člověk ocení například při boji s ptactvem. Druhá zbraň je meč, kterým lze provádět dva druhy útoku, sek a výpad. U výpadu postava realisticky změní střeh, opět lze dobře taktizovat spolu s ustoupením při útoku protivníka. Kromě zbraní postava používá další nalezené předměty (nůž na řezání lián, teleportační kámen a další) a samozřejmostí jsou hádanky spojené s přepínáním pák a podobné klasické záležitosti.

Další přidaná hodnota spočívá v komunikaci se zachráněnou princeznou. Je nutné ji správně vedeným dialogem (bavit se lze i s dalšími NPC) občas nasměrovat k řešení problému, naopak funguje také jako rádce, když si pro změnu neví rady hráč. Princezna následuje hráče při průchodu úrovněmi (nicméně neumí skákat do dálky a občas je tak je úkolem hráče jí občas připravit alternativní cestu), je třeba ji chránit před nepřátelskou faunou (nicméně není tak hloupá, aby sama vyhledávala nebezpečí). Bez spolupráce s ní není možné vyřešit některé hádanky (např. klasika se stoupáním na dvě plošinky současně), opět kvituji s povděkem, že se chová zcela logicky a není nutné jí nijak říkat, že má na dané plošince zůstat stát.

Celou záležitost korunují vtipné dialogy (u dvojice po sobě jdoucích dvojsmyslných narážek na předchůdce hry v dialogu hrdina - král jsem jako velký fanoušek žánru regulérně brečel smíchy). Ocenil jsem také, že některá místa je možné minout a některé problémy řešit více různými způsoby, i když občas bylo možné se po některých akcích zaseknout nadobro. Což na druhou stranu zase řeší možnost kdykoli uložit hru.

Bermuda Syndrome je geniální záležitost, která nekončí u inspirace staršími klasikami, ale přidává spoustu nového obsahu, aby se tak sama stala inspirací pro hry následující.

Pro: originalita, délka, výborně vymyšlené zbraně, spolupráce s princeznou, dialogy

Proti: občasná nemožnost pokračování při provedení určité akce

+20