Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Drolin (06.01.2021 10:43): Jo, Zanki jsem nedohrál, ale ne proto, že by to bylo špatné, naopak, bylo to hodně dobré, jenže jsem chtěl strašně splnit jeden quest, kde musíš mít postavy různého stáří a nedařilo se mi to dlouho sladit, až jsem s tím ztratil trpělivost a odložil to na někdy a to někdy trvá už docela nějak dlouho. Mám pár takových dobrých kousků na dohrání, kde se ta pauza už neúměrně natahuje.
@Drolin (06.01.2021 10:28): Ja to asi po 60 hodinach vzdal. Nastavil jsem si moc vysokou obtiznost a dostal pres prsty. Opakovat jeden souboj 5x, kdyz sam o sobe trva treba 30 minut jsem dusevne nezvladl. Jsem posera :(

Zanki zas tak extremne dlouha neni, kdyz nebudes delat vsechny achievmenty. Ale pres tech 40-50 hodin to da, kdyz se nebudes crcat uplne ze vsim.
@Fritol (27.04.2019 19:42): ja bych mozna videl problem v tom ze ony ty anime hry muzou byt casto vnimany treba kupujicimi rodici jako nejaka kreslena hra pro deti a pak se zdesenim zjisti ze jim dite hraje hru kde holce co vypada na 14 koukaji kozy. U Zaklinace je jasne i u laika ze by to nejspis detem porizovat nemel, takzvane neklame telem, takze se to tam az zas tak neresi.
@Charllize (27.04.2019 19:31): Myslím, že v případě nahoty v anime půjde víc o úchylky než o princip. :D

Zde to asi nikdo řešit nebude, ale představ si, kdyby Evropa dostala cenzurovaného Zaklínače a zbytek světa dostal klasickou verzi. To by dostali sežrat čistě z principu a zcela právem. Takže ne vždy bych to nazval dětským pískovištěm. Pohoršení německých hráčů třeba naprosto chápu. Naštěstí se nic podobného zatím neděje ve zbytku Evropy, jak říkáš.
@Fritol (27.04.2019 19:25): Me nikdy v zadne hre ta cenzura neprisla tak zasadni aby me odradila od koupe. Chapu treba ze nekomu komu je 16 nebo 20 to muze videt jinak, ale kdyz jde vetsinou o veci tykajici se zobrazovani nahoty a podobne je jiste i pro mladsi moznost se vyradit jinde, internet poskytuje mnoho zdroju a myslim ze i daleko vernejsich a zajimavejsich. V zasade moc nevim oc lidem jde, jestli o princip, oni to maji a my ne, tak to je taky na urovni detskeho piskoviste :)

samozrejme hrubsi zasahy, treba ve stylu nemecke cenzury uz jsou horsi, ale to se podle me moc nestava, nebyva to celozapadni, ale jen v urcite zemi. A myslim si ze treba pro bezneho nemce sehnat necenzurovanou verzi hry nebude velky problem.
@Charllize (27.04.2019 18:40): Bojkotovat to nemá smysl, pravda. Ač se mi třeba líbilo rozhodnutí vývojáře Hotline Miami prostě hru nevydat v Austrálii kvůli jejich dementním zákonům. Teoreticky takový bojkot přímo od vývojáře může ve výsledku zvednout vlnu nevole u samotných hráčů vůči státu. Tuším že v Německu třeba nedávno povolili hákové kříže pokud jde o historický kontext či jak to bylo. Těžko říct, jak velký vliv na tohle měli sami hráči ovšem.

Myslím, že nejvíc na vině je Sony a Microsoft a jejich přiblble tvrdé podmínky pro vydavatele. Nemyslím si, že by v Evropě proti tomu nějaké státy zasahovaly. Maximálně tak Německo, protože ti jsou jeblí v tomhle. No a jelikož konzole jsou hlavní, tak s necenzurovanou verzí pro PC se už nikomu dělat nechce kvůli těm pár kusům co tam prodají. Ač teda jsou vyjimky, ale to se týká spíš AAA her.

Osobně bych hru bojkotoval jen v extrémním případě. Třeba kdyby cenzurovali nadávky či násilí ve hrách jako GTA. Že neuvidím nějakou waifu ve spodním prádle asi přežiju. :D
@Fritol (27.04.2019 15:06): Ono bojkotovanim cenzurovanych her se niceho moc nedocili, naopak se to obrati proti hracum v tom ze se na zapade urcite hry prestanou vydavat. neni to vina vyvojaru ani mozna ne tak vydavatelu, ale je v tom obecna prudernost zapadu k nekterym tematum v kontextu mladsi populace a podobne. Sice pak zustava trochu zahadou rating her, ale zrejme to spis bude v tom ze vzadu za oponou se stejne vi ze rating nicemu moc nezabrani.

Bojkotovani cenzurovanych her je proste nesmysl, tady by pomohla jen daleko komplikovanejsi a slozitejsi vec nekde na bazi zakonu ruznych zemi a politickych reseni a tak podobne, a to jak vime hracska obec moc neobsahne. Bylo by dobre aby to lidi pochopily a prestali ty hry bojkotovat, nebo si z japonska za chvili nezahrajem nic. Ono kdyz se nejakeho jap titulu proda 15 000 kusu a treba 2000 lidi to bojkotuje tak to je pro vydavatele i vyvojare vyrazna ztrata a pak muze dojit k tomu ze to tady radsi nevydaji vubec, protoze se jim tpo nevyplati. Prece kvuli par zaberum na polonahe nactilete deti nebo kalhotky pod sukni neprijdem o jinak dobre hry, vzdyt to je nesmysl.
@Charllize (27.04.2019 14:45): "On February 28th, 2019 it was announced that the release date for the English release would be pushed back to pushed back to April 9th, 2019. The announcement came as a result of a strict censorship policy change at Sony which began in December 2018 "regarding the balance of the freedom of expression and safety for children"[9], which forced many developers to censor any game featuring adult themes"

Jop a na Steamu je taky cenzurované.
@Solidor (27.04.2019 14:34): V menu jsou normalni artworky, ty 3D postavy jsou jen v rozhovorech. Vlastne to pouziva tri druhy zobrazeni postav. 3D, artwork a pixel.

Tak pokud jde konkretne o Zanki tak se nedivim ze fandove jejich predchozi prace nejsou nadseni, je to zmena zanru. Ja bych taky neskakal radosti kdyby ze Star Oceanu udelali VN :) Nicmene to moc o kvalite hry nevypovida, Zanki je urcite zajimava a originalni hra.

Mimochodem za tou cenzurou stejne cucham samotnou Sony, vim ze to je zrejme cenzurovane i na PC, ale zrejme nechteli delat rozdily pri vydani na zapade. Sony to dost mrvi, kuprikaldu nevim proc vyslo Moero Chronicles Hyper jen na Switch pred par dny. Chapu ze xbox na takovou hru je dost nevhodna platforma, ale na PS4 by jiste plno hracu po hre skocilo. Podle me to zatrhla SONY.
@Charllize (27.04.2019 14:27): Tak většinou (třeba u těch Atelierů) 2D používají v menu, takže už je mají nakreslené. Nevím, jak v Zanki Zero.

Asi od nich ale nebyl správný krok, když porovnám hodnocení jejich novějších her se staršími.
@Solidor (27.04.2019 14:18): Myslim ze mozna ty 3D modely jim daly min prace, ony ty animovane CGI artworky mozna budou pracnejsi, ale jen tipuju. Me to vyhovuje vic, pac to pusobi ziveji, postavy muzou gestikulovat a vyjadrovat pocity telem a ne jen ikonou nad hlavickou:) A grafika jak z PS2 tomu sedne, pac ta hra tak vypada celkove, proste zastarale. I kdyz PS2 prirovnani mi prijde lehce prehnane, preci jen to vypada lip nez PS2 hry:)

Kdyby to byla pouze VN tak bych to nehral, takze pro me pekny vstup do portfolia vyvojare od ktereho jsem nehral skoro nic, pac me to zanrove mijelo.

cenzuru neresim, porad lepsi nez kdyby to na zapade nevyslo vubec. Navic je tam toho porad dost, pokud se budeme bavit o moznem cenzurovatelnem materialu.
Za plus povazuji ze v cutscenach jsou pouzity 3D modely postav a nikoliv 2D CGI artworky

Tímhle ublížili i Atelieru. Místo pěkného detailního 2D spritu tam dají 3D model jak z PS2. To mi hlava nebere.


Ale tohle je další hra, která měla být VN. Stejně jako Zero Time Dilemma mě to odpuzuje už vzhledem.
(a hloupá cenzura tomu taky nepřidá)
Tak zase jednou zajimava a originalni hra z japonska. Survival dungeon rpg se silnym pribehem a zamerenim na dospelejsi hrace (a taky trochu ujetej horor)

NIZE MUZE BYT PAR SPOILERU, ale jen minoritnich :)

Pribehy osmi prezivsich z cele lidske populace kteri vubec netusi kde jsou, proc tam jsou a co tam maji delat a kazdy z nich ma v backlogu nejake hruzne tajemstvi ktere drive ci pozdeji budou muset odhalit a ukazat ostatnim. A k tomu zahadna televizni show s otravnym klukem a ovci co jim napovidaji co maji delat. Zivoty maji kratke, pouhych 13 dnu, ale klonovaci masina je vzdycky vraci zpet se vsemi vzpominkami pred smrti. Ruzne druhy umrti davaji postavam perky, tudiz kdyz nekoho zabije divoky prase v dalsi svoji reinkarnaci ziska pomerne zasadni odolnost proti utokum divokeho prasete. Nebo proste jen umre na stari, za to je bonus +1 den zivota navic v seniorskem veku..a tak dale, perku jsou desitky a desitky. Postavy leveluji za zkusenosti ze souboju, ziskavaji skill pointy ktere se daji utracet jak za bojove tak za survival a social skilly. Taky dojde na paraziticke clione organismy ktere se tezko ziskavaji ale dokazi do tela postavy vpravit ruzne zasadni bonusy. Jo a taky se tam sbira SCORE (ne ten casopis, ale proste body) jako kdysi v arkadovych hrach, a lze ho pak utracet treba v te klonovaci masine za ruzne ukony pri ozivovani. Postavy si za svuj 13ti denni zivotni cyklus projdou celym procesem starnuti, od deti po duchodce, s ruznymi vyhodami a nevyhodami. Dite se pomaleji unavi, ale je slabe a nic neunese. Stara baba je zase hned unavena ale ma hodne zivotu a v nakupnich taskach celou samosku. Nebo nejak v tom smyslu. Samozrejme do toho zasahuje samotne levelovani postav. Ziskany level vsem psotavam zustane i po smrti a opetovnem oziveni/naklonovani, takze se na rozdil od jejich vzhledu nemeni ani nijak neresetuje..

V zakladu jde o krokovaci dungeon s realtime souboji (grimrock) se silnym zamerenim na survival. Stres, hlad, unava, zizen a v neposledni rade plny mocak. (jo musi se pravidelne chodit na zachod, v dungeonu jde pouzit plastova flaska, a kdyz neni zustane na zemi pekna louzicka a stres postavy vylitne k nebesum). Taky jde stavet a vylepsovat zazemi, jde jen o par zakladnich prvku, jako sklad, kuchyne nebo kraftovaci dilna ale dava to docela dobry pocit zakladny kam se clovek vraci, proste domov. Dungeony samotne jsou puzzloidniho typu, je jich celkem osm a kazdy mezi 3 - 10 patry. Nabizi se pet ruznych obtiznosti a cim vyssi tim lepsi benefity na mnoha frontach. Nepratele se rekrutuji z pomerne klasickych znamych zvirat jako treba koza, prase nebo jesterka, ale cim vic se zabreda do tisnive atmosferickych dungeonu tim vice roztodivnejsi stvoreni lze potkat. Taky nepratelum jdou odsekavat ruzne casi tela z sanci ze z nich vypadne nejaky raritni material nebo upgrade.

Grafika je v celku dobra, ale nic co by otevrelo pusu v uzasu. Za plus povazuji ze v cutscenach jsou pouzity 3D modely postav a nikoliv 2D CGI artworky. Hra pouziva i nekterych prvku v menu a vubec systemove pixel grafiku, coz je zajimava kombinace a ma to pripominat stare klasicke hry na automatech s kterymi ma hra tak trochu neco spoilerove spolecne. Cena hry je krapet vyssi, ale jelikoz herni doba je minimalne 40+ hodin a to bez kompletace dungeonu a dalsich veci, pomer cena vykon mi prijde OK !

KRITIKA!! (musi bejt, jinac by to neslo dneska) Hra plno mechanismu moc nevysvetli, dost veci je pokus omyl. Souboje nemaji zas tolik moznosti, jde vzasade o ruzne druhy uderu, spolecna komba postav a strileni z neceho na dalku. Postavy ackoliv jsou silne fotogenicke nemaji ten spravny sarm aby se staly u hrace hodne oblibenymi a hodne mu na nich zalezelo ( i kdyz mam obavu ze to je umysl, kratky zivotni cyklus, zmeny vzhledu diky starnuti a ne zrovna optimisticke pozadi jejich minulosti k tomu tak trochu vybizi). Dabing neni kompletni, jen u nekterych scen. Ale u tech nenamluvenych postava rekne par slov na zacatku vety aby byla poznat nalada rozhovoru.
Mozna pro nekoho to bude prilis slozite a obtizne, ale to by dungeony byt mely.

Ty jo, to je skoro komentar ! (pockam jestli nejakej admin to neuzna a nepresune do komentaru, mozna by to byl prvni pripad, vetsinou to delaji obracene, hehe )