Třetí díl série X-COM od MicroProse přinesl spoustu větších či menších změn. Není proto divu, že byl hráči přijat značně rozporuplně. V první řadě jste měli na starost místo celé planety pouze jednu obrovskou metropoli vzniklou z několika velkých měst. Finance tedy nezískáváte od jednotlivých států, ale od korporací sídlících právě v tomto městě. Různým korporacím patří různé budovy, takže musíte minimalizovat škody ve městě a neustále si je udobřovat, aby vám nepřestaly dodávat klíčové vybavení.
Náplň hry je obdobná z minulých dílů - sestřelovat mimozemské lodě z oblohy (tentokrát se teleportují přímo ze svojí dimenze) a poté na místo havárie poslat výsadek vojáků. Před každou misí je můžete libovolně vybavit a hurá do akce. Největší novinkou v tomto směru představuje možnost přepnutí z tahových soubojů na realtime, což ale podle kritiků hře spíše uškodilo, protože realtime část byla špatně hratelná s nevyváženou obtížností.
Po vyzkoumání mimozemských technologií a výslechu unesených živých nepřátel jste konečně sestavili nejmodernější loď schopnou průletu dimenzionální branou a postupně likvidovali nepřátelskou planetu budovu po budově.
jinak na steamu je minimalne jednou rocne sleva na cely balik ufo 1,2, apocalypse a interceptor , pak je tusim za 2.5€ nebo tak neco
Pro: Výbava letounů, vzdušné boje, vybavení pro agenty, fungující město a organizace v něm
Proti: Stereotyp, nevyvážené větve výzkumu, AI, převážně nezajímaví nepřátelé, pokles úrovně textů v UFOpedii, pooooomaaaaaléééééé (globál i taktická část by měly být svižnější)