Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Vašíček • 34 let • IT Administrátor • Dobruška (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentář

Přejít na komentáře

X-COM: Apocalypse

  • PC 70
No...jak jsem řekl, tak jsem udělal a dohrál jsem třetí X-Com. Dokonce se mi podařilo zprovoznit jej na Win XP! Ale nevím, ve výsledku mám z toho všeho prazvláštní pocit.

Prostředí je určitě zajímavé - obří město, kde sídlí nespočet organizací, z nichž každá pro město něco znamená, každá něco dodává, každá má své nepřátele a spojence. Kupříkladu jakmile si člověk naštve Transtellar, může si pro zásoby chodit pěšky a jakmile si naštve Marsec, některé pokročilejší zbraně si neužije do té doby, než si vztahy zase vylepší.

Příběh - ač už poněkolikáté omletý - mi vůbec nevadil a je jasné, že člověka nejvíce žene kupředu výzkum, k tomu ale až později.

Celkové grafické zpracování je o několik let mladší a je to opravdu poznat. Na zpočátku nepříliš vzhledné město jsem si po chvilce zvyknul a tak jediné, co mi hrozně chybělo, byl zoom, který by odboural chaotické slidování obrazem sem tam. I taktická část vypadá o něco lépe, ale v ní mě nejvíce potěšilo ztvárnění kouře (poletující tečky v TFTD mě neskutečně iritovaly :)) ).

Zvuky asi moc nemá cenu komentovat. Tam, kde si TFTD vystačil s jedním dlouhým doprovodem, tam Apocalypse něco chybí. Snaží se totiž napodobit tu tíživou atmosféru staršího bratříčka, ale k tomu barevnému prostředí mi to prostě nějak nesedí.

A teď pár kladných pindů celkově ke hře.

-Ani bych nevěřil, že v UFOpedii mohou být tak krásné obrázky!
-Chválím možnost zapojení agentů do PSI tréninku nebo fyzického tréninku tak, že jsou pořád schopni jet na misi a trénink jaksi pozastavit.
-Moc se mi líbí vyzbrojování letounů a s tím spojené městské vzdušné šarvátky. Tohle se podařilo!
-Ke konci hry se objevují velice zajímavé přístroje pro agenty, které dokáží trochu okořenit stereotyp akcí.

A teď docela zásadní záporné pindy:

-Ta krása z UFOpedie už se nevztahuje na psaný text, který je nyní spíše plytkou napodobeninou původních skvělých "populárně naučných" odstavců.
-Nemožná nevyváženost dvou výzkumných odvětví! Je nepřípustné, aby po celou druhou polovinu hry bylo odvětví Biochemiků bez práce.
-Pomalé plynutí času. Sžíravé! V pozdějších částech hry jsem z psychických důvodů používal pouze největší rychlost. Když si pak v počátcích dá člověk stavět budovu, kterou trvá postavit 8 dní, je to s neustálými poplachy a cizáckými loděmi skoro na mašli.
-Většina cizáků je hrozně nezajímavá a ještě k tomu otravná Mozkožrouti, zabít mozkožrouty! Hajzlové mizerný! Hned v řadě za nimi všechny Poppery! To jsou kandidáti na ty nejotravnější mimouše ever!!. Je tu pouze jeden cizák, který se výhružným vzhledem vyrovná starému dobrému Krabizníkovi, strach z něho však opadne ve chvíli, když zjistíte, že za celou dobu, co ho potkáváte si vystřelil jen jednou a po zbytek doby zmateně pobíhal chrochtajíc přitom. Mám na mysli Megatrona
-V taktické části jsem absolutně nepochopil, proč bych měl používat jiný mód než agresivní/běh. Ostatní je v zásadě k ničemu a nechutně to zpomaluje mise.
-Mise v cizáckém městě...chtělo to trochu víc fantazie. Nepovažuji za zábavné celkem desetkrát prolézat víceméně obří prostor a ničit pokaždé jinak vypadající objekty...ještě k tomu když se vždycky musím vrátit do domácí dimenze, abych laskavě vyzkoumal, na co je ta prokletá další budova a že teď mám ničit kvádříky místo válečků.

Tak, to by asi tak bylo. X-Com Apocalypse se mi v zásadě líbil, jen se mi určitě nelíbil tolik jako TFTD. Jsou tu zásadní nevyváženosti a celkem hloupá AI. Kdyby mě ale tahle hra minula, docela by mě to mrzelo.

Pro: Výbava letounů, vzdušné boje, vybavení pro agenty, fungující město a organizace v něm

Proti: Stereotyp, nevyvážené větve výzkumu, AI, převážně nezajímaví nepřátelé, pokles úrovně textů v UFOpedii, pooooomaaaaaléééééé (globál i taktická část by měly být svižnější)

+10 +11 −1