Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

prosím vás jen takové vyjádření k té Handě. V té době jí bylo 14 let. Berte to prosím v potaz. A je to neaktivní uživatel, takže jestli vás to tu tak moc mrzí, tak jí to teda smažte. Nebo jí dejte za to mínusy a hotovo. Jako ano, nedělá se to. Ale jestli by to u mě vzbudilo vášně když se jednalo o 14ti letou holku....
Pridávam sa k Jabovi a spol. a mínuskujem ten nadhodnotený koment aj ja, hoci to inak vôbec nerobím. Opísať doslova bez zmeny celé vety a pritom je to celé aj kratučké je už za hranicou.

Inak ja som tiež rozohral Wizardry 8 vlastne možno už aj po tretíkrát, kedže raz som ho proste len skúšal, keď som získal na Gogu v rámci celej trilógie a druhýkrát som bol neštastne zastavený reinštaláciou systému a niečo mi ich odmietalo odrazu spustiť (údajne mi chýbal nejaký kodek). A fakt si spomínam, že napríklad vtedy som problémy na ceste do Arniky až také nemal. Teraz som sa aj vopred pripravil podrobným štúdiom českého manuálu a hrám na Steame (ja viem že to som asi nemal písať a Richmond ma prekľaje...:)
@Ringo (15.12.2018 13:45): Ja jsem si dal 2 nebo 3 roky pauzu a jak uz to tak byva, musel jsem to rozehrat znovu. To samy se mi v minulosti stalo treba s Might and Magic VII: For Blood and Honor, coz je taky slusnej RPG kolos. Behem 2 dnu jsem ale na 10. levlu, delam slusny pokroky a jsem pevne rozhodnut to tentokrat uz dohrat, mam i lepsi partu, nez predtim a celkove to jde o neco rychleji.
@Richmond (15.12.2018 13:46): A Rogue Galaxy, kde jsem udělal pauzu v poslední lokaci, nechápu, proč tohleto dělám :-) Co e týče Soulbringeru, k tomu se už nikdy nevrátím, byl jsem hodně daleko a narazil jsem na trapný dead end, kdy na mě nevím proč zaútočil strážný, který mi měl otevřít bránu a díky tomu, že jsme jej zabil, tak už mi ji nikdo neotevřel. A bohužel jsem měl přepsané savy, takže jsem se nemohl vrátit před tuto situaci.
@90210 (14.12.2018 18:29): Já to mám rozehrané snad už 8 let :-) Zůstal jsem v obklíčené škorpiónů na jakési pláži. asi jsem docela hodně daleko, měl bych tu pauzu utnout a dojet to, akorát nevím, jestli se budu ještě chytat, asi budu muset přečíst nějaký návod do fáze, v které jsem teď, abych chytl nit :-)
@Zero (15.12.2018 01:38): Tak jsem se vratil do Arniky a leze se tam tim prostrednim vezenim deskou na zemi.

ad. respawn - Jsem na 9. levelu, vratil se z Tryntonu do Arniky, nasledne sel zpet do Monastery, ktere jsem probehl a pote k Umpani. Predtim vymlacena cesta byla poloprazdna, Monastery bylo prazdne uplne, takze s tim respawnem to neni zdaleka tak dramaticky.

ad.pomale souboje - stahl jsem si Wiz8fast a pomohlo to dost, neresi to projektily a kouzla, ale na ty neexistuje zadny easy fix, je s tim docela srani. Budu to resit, az mi to zacne vadit, ale Wiz8fast uplne vyresil problem s pomalym pohybem nepratel.

@Richmond (15.12.2018 08:00): Zenske uzivatelky jsou tady holt zjevne ve vyhode.:0)
Mimochodem, vsimli jste si, ze nejlepe hodnoceny komentar ma nekolil souveti okopirovanych z druheho nejlepe hodnoceneho komentare?
@ad142 (14.12.2018 20:19): Leze se tam z vezeni, ale uz si nevzpominam, ale az se vratim do Arniky, tak na to mrknu, jinak mi tam toho uz moc nezbyva. Jinak ja jsem uz v Tryntonu na strome, spodni lokace je vopruz, ale horni je super.

Zatim jsem si stahl Wiz8fast na zrychleni pohybu a pomohlo to dost, zatim to neresi projektily a kouzla, ty budu resit, az to zase zacne byt neunosny, coz obecne byva vzdy na volnym prostranstvi.
Po opustení Arniky je stále príjemne a zábavne hratelná. Nepriatelia sú síce početní a silní, ale keďže už poznám základné mechaniky a viem kedy posilňovať, kedy liečiť a kedy kúzliť, nebojím sa prakticky žiadnej skupinky. Smerujem k Tryntonu, cesta je tŕnistá, dlhá ale už celkom v pohode.

Apropo, kde sa nachádza ten tunel medzi bankou a väzením v Arnike? Všade som sa ho snažil hľadať, no bezvýsledne.

@90210 (14.12.2018 18:29): +1
@Ringo (13.12.2018 22:56): Ten respawn by tam ale mel fungovat tak, ze nejdriv vsechny potvory vymlatis, pak je to chvili prazdny a po case se znovu nektere skupinky objevi. IMHO to byla nejaka vetsi grupa nepratel, nebo se spojilo vic skupin dohromady, coz se stava.
@90210 (13.12.2018 22:30): V Monastery se moc u zdi neudržíš, dostihli mě prostě na křižovatce, kde ústily tři chodby. Nehratelné to začalo být v momentě, kdy jsme pobíjel už tak nadlimitní potvory s HP přes stovku, zatímco mé postavy byly rády za desítku HP a než jsem ty stovkové pobil, tak se prostě rodily v chodbě další. Rest byl naprosto nemožný, to se jich narodilo všude ještě více.
@Ringo (13.12.2018 20:47): To je divny, chce to tam kazdopadne drzet se u zdi a nenechat se obklicit, to je zaklad. Pri prvnim hrani na tom patiu mezi hlavnim salem klastera pred mistnosti. kde byl Aletheides bylo asi 14 potvor, smes jesterek a Higardi warrioru, suverenne nejtuzsi souboj v celym chramu, kde by byla kazda parta uplne bez sance, pokud by tam normalne nabehla, tak jsem to nakonec vyresil tak, ze jsem si stoupl za dvere, ale tak, aby me bylo trochu videt a lakal jsem to postupne po jednom po dvou a zasekal je ve dverich, coz je beznej postup i z jinych RPG. Vcera, kdyz jsem jinak prosel a vymlatil celej klaster, jsem si tento souboj a pokec s Aletheidem, kde toho btw rekl vic, nez v cely sestce a sedmicce dohromady, nechaval na konec a kdyz jsem tam vlezl, tak tam byly jen 3 ubohy jesterky, takze ono je to taky dost o nahode.
@DJ (13.12.2018 17:38): Dik, mrknu na to.

@Ringo (13.12.2018 17:42): No, verzi jsme meli stejnou, ale ty jsi mel jinej zacatek, to je samozrejme podstatnej rozdil. I kdyz zacinas Wiz 7 po exportu z Wiz 6, tak zacinas jinde a je to mnohem tezsi, tady jsi zacal na stejnym miste, protoze jsi se v sedmicce nespojil s Umpani ani Trangy, ale pro zmenu te podrtil level scalling. U tebe by mozna bylo lepsi poctive projet monastery a kdyz to kolem 9. levelu nebylo schudny smerem do Arniky, tak to zkusit k Umpani, ale cesta do Arniky je vzdycky o plizeni se podel skal a schovavani v prolaklinach, jinak to bohuzel moc nejde.

Ja jsem ted btw v Trynton na strome, jedne z nejlepsich lokaci ve hre (zadne souboje na velkych prostranstvi) a mam zatim level 8, sel jem z Monastery pres Arniku a vsude to komplet prosmejdil. Schvalne se pak na 9. levelu vydam z Arniky nahoru, ale pamatuju si z minuly hry, ze to bylo hodne drsny, kolem 10.levelu je tam nejsilnejsi level scalling vuci tvty parte, pak se uz vicemene zastavuje.
@90210 (13.12.2018 16:40): V tom případě existuje opravdu několik verzí a já měl nějakou špatnou, mě tam nepřítel urespawnoval, než jsem pobil jednu bandu, narodila se hned za rohem další. Já jsem na 8 level skočil proto, že jsem tehdy naimportoval postavy ze sedmičky a začal na levelu 5.
@90210 (13.12.2018 17:06): Zrychlenie subojov: ked som to posledne hral, pouzil som k tomu okrem toho zrychlenia animacii, hlavne utilitku Cosmic Forge (obsahuje zopar must-have patchov aj pre W6 aj W7). Pre W8 tam sice ziadny uceleny patch nie je, ale daju sa modifikovat vsetky vlastnosti hry. To co spomaluje suboje su predovsetkym pomaly letiace strely, t.j. staci im pomenit koeficient rychlosti - zvysit (ja som daval cca 300) a suboje su niekolkonasobne rychlejsie. Treba to sice urobit pre co najviac druhov "missiles", ale vysledok stoji za to.
Cosmic Forge stiahnes aj u mna na webe, pripadne kukni tam do komentarov kde sme rychlost preberali...
@Richmond (13.12.2018 16:47): No jasne, kdybych Wiz 8 uz dohral a rozehraval znovu, tak klidne, ostatne Jagged Alliance 2, kterou z Wiz 8 neustale slysim diky stejnym daberum, je moc jednoducha i na hard, ale u hry jako Wiz 8, ktera ma jedinou chybu a to misty nesnesitelne zdlouhave a repetitivni souboje v otevrenem prostransti, specialne kdyz nepritel utoci na dalku, bych ani o nicem jinym nepremyslel. Cokoli co aspon trochu eliminuje tuto slabinu vitam s otevrenou naruci.
@Ringo (10.12.2018 23:09): Dostal jsem neschopenku, tak jsem v ramci debat o serii Wizardry znovu rozehral nejlepsi dil serie tj. osmicku, za par hodin kompletne, ale fakt kompletne prolezl Monastery a nasledne behem hodky celkem bez problemu dosel do Arniky na obtiznost normal. Musim podotknout, ze jsem byl na 6. levelu a to jsem Monastery prosel uplne cely, nedovedu si predstavit, proc bych se tam zdrzoval jeste pro dalsi 2 levely, protoze byl po mym vymlaceni prazdnej a respawn tam zrovna moc neni. Nehral jsi se 4 postavami?

Level scalling tam je pritomnej vsude, vetsi vopruz nez Arnika road je IMHO trynton, kam jsem dorazil ted a v kombinaci s pomalosti souboju je pomerne frustrujici. Dejme tomu po 10. levelu uz prestanou byt k dispozici nejsilnejsi ekvivalenty nekterych typu monster, ktere jsou v nekterych oblastech, tak to zacne byt vic na pohodu, ale casem se hrac stejne dopravuje teleporty.

@ad142 (10.12.2018 06:08): Jdu to stahovat a modlim se, protoze me ty neustale a neuveritelne pomale souboje zacinaji srat uz ani ne den po rozehrani. V uzavrenych prostorech jsou super, ale venku je to kastastrofa a kazda potycka je tak na 25 minut, nez ke me vsichni dolezou, nez se k tomu pridaj ostatni skupinky enemaku, nez je vsechny nazenu po okoli, pritom v podzemi bych je rozmlatil za 5 minut.

@Charllize (10.12.2018 23:16): Krome souboju je to bezpochyby nejlepsi hra serie.

@ad142 (10.12.2018 06:08): Souboje jdou taky dost ulehcit slozenim skupiny. Rozhodl jsem se rozehrat hru znovu a vyhnout se nekolika chybam z predchoziho hrani, predevsim co do rozdelovani statu, kdy je treba jit hned od zacatku tvrde za dosazenim 100 v primarnim a idealne i sekundarnim statu.

Udelal jsem si opet dward - fightera, tentokrat s jinou ikonkou a nemeckym prizvukem, s prokletym mecem suverenni MVP cele druziny.

Znovu human monk, tentokrat to jedu ciste na staff a ignoruju unarmed, ale zatim moc damage nedela a jeho vyvoj bude trvat dyl, protoze ma jako monk vyrovnanejsi staty. Maxuju speed a strenght, pote dexterity.

Prvni zmena je u rangera, v minulem hrani jsem vzal elfa, ale elfa (elfici) jsem mel uz jako kouzelnici, pulelf ve hre neni a brat 2 stejne rasy je skoda, tak jsem chte nechte musel sahnout mezi ty netradicni rasy, psy a kocky ee, lizardman je dobrej jen jako bojovnik a volba byla mezi mookem a draconem. Dracon ma ten svuj dech, kterej se do zacatku hodi, ale postih na psionic je velka nevyhoda, takze 3. postavou je moon ranger, tentokrat ciste zamerenej na luk, v minule hre jsem udelal chybu a v monastery mu daval body i do hand to hand statu, ted mu maxuju senses a dexterity, pote speed.

Hobbit bard zustava, gadgeteer je mozna lepsi a zabavnejsi, ale snazim se jet ciste AD&D rasy a povolani. S kusi dela slusnou damage.

Elfice mage, beze zmeny. Tentokrat jsem uz ale neopakoval chybu z minula a pridavani do intelligence jsem zastavil na 95, ted uz jsem v Tryntonu a mirim k fontane.

Posledni postava byl v minule hre gnome priest. Gnomy ve 4-clennych partach v AD&D nikdy neberu, ale tady nebylo zbyti, bohuzel nejsou moc silni. Nicmene jsem udelal zmenu a povolani priest, ktery v minuly hre jen healovalo a v 95% souboju jen prihlizelo, bylo nahrazeno alchimystou, ktery mi tam z RP hlediska stale jeste sedi. Tato zmena je pomerne dost znat, protoze alchymista jednak healuje a druhak umi i slusne pomoci v boji. Destroy undead abilita priste v minuly hre nebyla moc vyuzivana, alchymista umi neci vytvaret pri kempovani, ale zatim jsem kempoval jen jednou nucene v Arnice, kdyz muj mook docasne zdrhl na mookovskou ambasadu, takze tuto abilitu asi moc nevyuziju.
Ony Brenda a Linda tu hru trosku zkurvily, ale nemyslim ze by nejake dalsi zenske udelali lepsi dungeon, vzasade se jim to docela hodne povedlo :)
@Richmond (10.12.2018 21:24): Ono to levelování potvor pak ztratí dech, jakmile člověk opustí Monastery a dojde do Arniky a vymakané postavy pak jasně předchozí nepřátelé převýší, problém prostě je, že v Monastery se člověk nesmí zdržet, projít ji jo, ale nesnažit se k dobru přihrát level nebo dva, než vyleze ven, protože mu tam nalevelují potvory na sílu, které se může hráč asi postavit až k závěru hry a ne na jejím začátku. On je pak rozíl, když naženeš v monastery postavy na level 8 a potvory snad stoupnou o levelů 15, jka si jinak vysvěštlit, že slizy s HP 6 nalevelují po nějaké době na slizy s HP 109 a více. Ještěrky plivou jedy, které mě zabijí do dvou kol atd.
@Ringo (10.12.2018 21:21): Nicméné o to sladší byl pozdější návrat na tu cestu a se zadostiučením sledovat doslova žatvu těch rostlin, které neměly proti mým montrům sebemenší šanci :)
Klášter jde prozkoumat úplně celý a pak jít do Arniky bez problémů, klíčem je negrindovat a zbytečně nespat. Mám pocit, že právě po vyspání probíhá respawn.
@ad142 (10.12.2018 06:08): Taky jsem tenkrát prošel komplet Monastery, ale vyloženě jsem negrindoval. Prostě opustil jsem to v momentě, kdy jsem měl pocit, že tam není co prozkoumávat. Cesta do Arniky byla houževnatá, zejména ty rostliny mi dávaly zabrat. Ale neměl jsem pocit, že by to bylo vyloženě frustrace. Já měl souboje rád, takže mi to nevadilo. Od Arniky už to bylo celkem fajn. Tak si říkám, jestli fakt neexistují různé verze, které způsobí tak rozdílnou zkušenost. Na Mageu se to kdysi také probíralo, bylo to 50/50 a vždy úplné extrémy :)
Já tu monastery prošel určitě také celou. Souboje venku mi nepřišly nemožně těžké. Problém byl ale v množství, kdy jsem se hýbal pět metrů za půl hodiny. Celý systém mi tak od začátku pil krev. Tedy ta kombinace množství nepřátel a rychlosti respawnu. A představa, že takhle vypadá celá hra... Rychle tak mizela naděje, že by hru táhnul příběh, který se v těch soubojích úplně ztratil. A právě ten a postup v něm je to, co mě u RPG drží.

Na druhou stranu zkušenost s touhle hrou mi dost možná přidala na trpělivosti, kterou jsem využil třebas u Neverwinter Nights 2. :)
@mazar1234 (09.12.2018 22:09): Áno, je to prepálené a riadne. Ja som kláštor prešiel úplne komplet, každú skulinku, takže som mal ten najvyšší možný level a tvrdo som za to zaplatil. Naštastie som sa teraz držal tamojších rád a nakoniec som sa s odretými ušami do tej prekliatej Arniky dostal. Tlačil som sa ku skalám, do všelijakých skuliniek a keď na mňa každú chvíľu zaútočil celý batalión "highlevel "banditov na čele s čarodejkou, vtlačil som sa rýchlo do nejakej skalnej škarpy, kde museli na mňa po jednom a tak som ich horko-ťažko rozmlátil. Išli po mne ako v nejakom béčkovom akčnom filme, jeden po druhom ako blázni, stáť vzadu zostala iba čarodejka, ktorú som potom bez problémov rozsekal, nejaký trápny "Strach" jej už nepomohol.
Nepriatelské skupiny v Arnike, ktoré by mali byť teda logicky tiež už"highlevel" sú napodiv pre mňa (chválabohu) už celkom brnkačka. Z toho usudzujem, že len tá slávna "cesta peklom do Arniky" je ich dizajnérsky fail, presne ako píše Ringo. Proste rátali s tým, že hráči to budú hrať tak ako ty, že kláštor viac-menej preletia...

P:S. Skúsil som tento speedmod , fakt príjemne zrýchľuje súboje. Potvrdzujem jeho plnú funkčnosť na posledných GOG a Steam verziách, ktoré obe vlastním:

https://www.gog.com/forum/wizardry_series/wizadry_8_speed_mod
@mazar1234 (09.12.2018 22:09): Jako nekecám, mně se prostě stalo, že jsem si říkal, naleveluji na level 10 a půjdu dále. Jenže už na level 8 na mě začaly útočit slizy s HP 107 a než jsem pobil jednu skupinu, tak se mezitím někde kousek dále v chodbě respawnovala další skupina. Nakonec jsem v monastery zůstal obklíčen na křižovatce chodeb hromadou slizů a ještěrek, které na jeden kus převyšovaly Hit Pointy mé postavy několikanásobně. Bojoval jsem statečně, dlouho, některé i pobil, i když mé postavy měly ještě pendrek schopnosti a kouzla a když jsem myslel, že se mi povede jednou z chodeb utéct, tak tam na mě vybafla další narespawnovaná skupina. Tehdy jsem hru zatratil jako totál nevyladěný šmejd, než mi někdo po několika letech pak poradil, že se mám na Monastery vykašlat, udělat tam nejdůležitější a bez meškání z tama vypadnout a rychle běžet do Arniky, kde hra začne probíhat standardně a taky tomu tak bylo. Podotknu ještě, že ten první případ jsem absoilvoval s přetaženou partou z Wiz VII, druhý pokus jsem jel s novou vytvořenou partou.
@90210 (09.12.2018 21:59): Tiež to moc nechápem, scaling predsa kopíruje aktuálny level (aspoň to tak má byť) a nie že keď je družina na LVl8 tak to tam nadrbe LVl35 enemákov.

Scaling a respawn tam teda je a nie je to vytúžená mechanika, ale nikdy mi to neprišlo tak prepálené ako sa tu píše.
@Dorian (09.12.2018 15:23): Level scalling mi nevadil, ale ten pohyb nepratel se mi nikdy eliminovat uplne nepodarilo. Uz bych to asi musel hrat cely odznovu, prestal jsem hrat, kdyz jsem tam mel nahranych minimalne 50 hodin.

@Ringo (09.12.2018 11:37): To je nejaky divny, monastery je super, cely jsem ho prosel,nekolikrat leveloval a nasledne se odebral do Arniky a slo to celkem v pohode, snadny to sice nebylo, ale jako pise Sedm cé, tyto tezke zacatky mam taky na RPG nejradsi.
Ty souboje jdou pomocí různejch utilit docela dost zrychlit. Vím že existoval způsob jak úplně vypnout animace střel a animace pohybu nepřátel (místo toho se „teleportovali“), bohužel mi to posledním průchodu úplně nefungovalo. I v samotné hře je pár způsobů jak souboje hodně zrychlit nebo se jim vyhnout (quick sand a jiná instant death magie, teleport, teoreticky kouzlo chameleon - ale vždycky jsem měl pocit že nic nedělá).

Ale já kupodivu asi během pěti průchodů co jsem si dal nikdy neměl s level scalligem problém vždycky jsem hrál klasickým stylem „jdu tam kde souboje zvládnu“. Jen při posledním průchodu se mi takhle skupinkou nepřátel zablokovala cesta k Nessie přes tunely ze základny Umpani, naštěstí je tu alternativní cesta přes bažinu a Bayjin.
@Richmond (09.12.2018 09:38): JJ, a je to situace, kterou člověk rovnou může zabalit, protože nepřátele vylevelovali o dost více než postavy, takže jsem si pak ani neškrtnul. Musel jsem to pak rozehrát znova, Monastery jen rychle prolétnout, složitě se probojovat přes ty Triffidy a pak už dá hra člověku trochu oddych a možnost se postupně vylepšovat. Nalevelovat v Monastery je totiž takový designerský přešlap podle mě, protože na určitém levelu se začne hra chovat, jako by ji hráč už finišoval, protože na takových levelech by tam před finišem ještě být neměl.
@90210 (09.12.2018 10:19): Souboje jsou myslím v W8 celkem fajn. Jediná chyba je rychlost pohybu nepřátel - kdyby šla kompletně eliminovat (ideálně nastavení v menu), bylo by to ideální. Na druhou stranu opravdu otravné mi přišly až s Rapaxy (velké množství nepřátel a velké vzdálenosti).

Naopak tyhle "extrémní" začátky jsou IMO v RPG to nejzábavnější :)