Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zrovna na ty čarodějky schování se do rohu bohužel nepomůže - likvidují družinu z dálky. Pokud se jim nedá vyhnout je podle mě jediný způsob jak se jich zbavit skrze control kouzla.

Ono až se dostaneš do Arniky tak to bude jednoduší protože protože získáš meč který bude brát cca 50 hp za jeden zasáh, pokud máš fightera bude s ním útočit klidně dvakrát za kolo.
@ad142 (08.12.2018 23:24): Tak ono zabetónovať si okolité strany je alfa-omega celej súbojovej taktiky, nie vždy sa to dá, ale treba to za každú cenu robiť. Je obrovský rozdiel, či na teba útočí 3-5 enemákov z jednej strany, alebo 15 zo všetkých strán... to potom nemáš moc veľkú šancu prežiť a to ani na vysokých leveloch.
@Zero (08.12.2018 22:11): Problém je v tom, že som sa na začiatku snažil robiť presný opak toho, čo tu píšeš - dostať sa na čo najvyššiu úroveň :D Netušil som, že to bude mať takýto dopad.

To, že sa skupinky znovugenerujú s opustením oblasti som si všimol, problém je ten, že ani jedna zo skupiniek, ktorá sa tam vygeneruje nie je vôbec jednoduchá. Zatiaľ som ta mal buď modaiov s vyše 100+hp a čarodejka, alebo banditov 90+hp a čarodejka. Boj nie je jednoduchý s ani jednou skupinkou. Ale skúsim použiť niektorú nižšie spomínanú taktiku a určite sa z toho nejak dostanem.

K tým dungeonom, čo ste spomenuli: dostanem sa do nich už v Arnike? Daggery kupovať nemusím, mám ich asi 6 z vykradnutej Umpani kasárne, longswordy mám asi 2 a staffku 1, tie teda do kúpim.
@ad142 (08.12.2018 19:41): Když se na začátku dostaneš na relativně vysokou úroveň, tak je pak cesta do Arniky peklo. Paradoxně pomáhá snažit se před první cestou do Arniky udržet na nízkém levelu, a pak je to v pohodě průchozí. Ale na to je u tebe asi už pozdě.

Pokud si to chceš usnadnit, respawn by se měl konat při přechodu do nové oblasti (možná předtím musí uplynout nějaká doba). Takže před vchodem na Arnika road save, vlézt tam, podívat se, co se tam nagenerovalo za monstra, a případně load a znova.

O něco méně cheesy je to již zmíněné plazení se kolem skal a schovávání ve výklencích, ať na tebe nemůžou nepřátelé ze všech stran.
Na každý z těch dungeonů je potřeba jiná zbraň: obyčejný dagger, shortstaff a longsword.
@ad142 (08.12.2018 19:41): Ono ta hra v podstate aj chce aby si to robil, tvoj ciel je nejaky a vlastne je v rozpore zaujmov vsetkych frakcii - kazdy chce ziskat Cosmic Forge, takze sa treba pridat a questovat ako Umpani tak aj Trangov... a kazdeho koho sa da :-D

A kup si 3 (tusim) Daggery (alebo to su Long Swordy uz si nepamatam) - je tam taky radobysecret quest s prechadzanim podivnych dungeonov....
@ad142 (08.12.2018 12:52): K Umpani se klidně přidej, hra tak nějak počítá že se přidáš k nim i k nepřátelské frakci Trangů. Tím že budeš spojencem obou o nic nepřijdeš, naopak ti to otevře nové možnosti. Jediné co se může stát je jeden bug, ale ten jde dost snadno vyřešit.

Čarodějky v okolí Arniky (a vůbec skoro jakýkoliv nepřítel co používá magii) jsou hodně smrtelné. Objevují se poměrně zřídka, ale tys měl smůlu. Nejlíp na ně platí nějaká magie co je vyřadí (spánek, síť, ticho, možná ještě něco), zkus se podívat jestli nemáš zaplé prozkoumávání - pokud ano je větší šance že budou začínat boj nepřátelé.
@ad142 (08.12.2018 12:52): Cesta do Arniky je ze zacatku vopruz, co mi pomahalo bylo plizeni u skal a kdyz se strhla bitka, tak zacouvani do takovych prolaklin ve skalach, kam na me vzdy mohlo jen nekolik nepratel a zbytek cekal vzadu. Na kouzelnici si ale nepamatuju.
Preskúmal takzvanú "severnú divočinu", keďže cesta do Arniky je doslova nepriechodná. Tam som si trošku naexpil partičku, pobil niekoľko skupín všelijakých druhov otravných rastlín, slizov a podobnej hávede. Na východe tej divočiny som objavil drevený most, ktorý ale strážil golem s 500 hp, ktorý by mojich dobrodruhov pravdepodobne rozdrvil na prach, takže som ho nechal na pokoji. Na severe oblasti som našiel most č2, tento však našťastie nestrážil nikto a prešiel som po ňom do základne Umpani. Tešil som sa, že tam popredávam množstvo itemov, ktoré som po ceste nazbieral a ktoré mi zbytočne mi len zavadzali v inventároch. No nestalo sa tak, keďže Umpani sú tvrdí, poriadkumilovní militaristi, ktorí sú ochotní obchodovať s mojou partiou dobrodruhov len v prípade, že sa pridám k ich imperiálnej federácií. To som, pochopiteľne, neurobil, keďže chcem najprv spoznať ostatné frakcie a zistiť, aké možnosti vlastne mám a nie hneď na začiatku hry spraviť rozhodnutie, ktoré zmení hru. Aspoňže sa mi podarilo vykradnúť ich kasárne, takže som sa zase trošku nabalil, prijal som do skupiny maličkú, ukecanú Trynnie ženu, ktorá sa z mne neznámeho dôvodu pridala k Umpani armáde :D

Teda nakoniec mi už nezostávalo nič iné, než sa vrátiť naspäť na Arnickú cestu, ktorá, ako som čoskoro zistil, je stále nepriechodná, pretože po nej pobehujú skupiny nejakých modaiov, ktorím velia nejaké čarodejnice. Tie vždy vystrelia na mojich hrdinov kúzlo, ktoré dáva strach a modaiovia ich rozsekajú na kúsky.

Takže sa práve nachádzam v patovej situácií...
@ad142 (24.11.2018 11:14): Ako vo W6-W7 mal iba Mage/Cleric, ale je fakt strasne silny neskor ale aj zo zaciatku je v pohode, akurat dosiahne MAX kuzla o trosku neskor (ale nic kriticky zasadne).

Alchymia pokial viem ma este jeden benefit a to, ze sa nejedna o klasicke "kuzlenie slovickami" ale o mechanicku cinnost takze by mal byt imunny voci "Silence".

BTW v mojej parte Alchymuje prave Ninja, ktory zaroven nahradza aj zlodeja takze to je uplne vymakane must-have povolanie. + ma kirijutsu (KIA sanca podobne ako Samurai a Monk = Instakill is goooooooood).
@90210 (24.11.2018 15:55): Zrovna Quicksand je kouzlo 6. (předposlední) úrovně a ranger se snad ani nemá šanci k němu dostat. Alchymista se k němu dostane někde u Rapaxů a na na jejich mnohohlavé skupiny je to kouzlo ideální. Mágova kouzla, zpravidla udělují damage mi vždycky přišli o dost slabší.

Ale ony se Wizardry 8 dají dohrát prakticky s jakoukoliv partou.
Mě by určitě chyběl alchymista, protože jeho kouzlo Quicksand hodně zkracuje souboje v pozdějších fázích hry. A zemní magie se dobře trénuje skrze Knock-Knock.
@90210 (24.11.2018 13:42): Moji dobrodruhovia nie sú "rasisti" ako tí tvoji, takže nemali problém zobrať zo sebou do partie aj "opičiaka" a "vlčicu" :)

Jasne, už pri tvorbe postáv ma napadlo, že vylepšovať viacero zručností ako tri by bol nezmysel, keďže by mi nijak neprospelo, aby môj (napríklad) bojovník nevedel ani poriadne máchať mečom, ani sekerou a všetko by ovládal iba polovične.

A z akého dôvodu nemám nikomu vylepšovať inteligenciu nad 95?
@ad142 (24.11.2018 09:47): Cut n paste myho 3 roky staryho prispevku:

Tak jsem to rozehral s partou dwarf fighter, human monk, elf ranger, hobbit bard, gnome priest a elf (samice) mage a zatim parada. parta hezky pekne po AD&Dovsku standardni a i rasove pomerne cista, tak to ma byt.:)

Povolani jako ninja a bispop mi do party nesmi, stejne jako ti kockopri a opice. Kdepak. Vyse zminena parta byla uplne v pohode, v osmicce se uz navic nekonaji orgie s vymenou povolani. Radim jen nezvysovat nikomu inteligenci nad 95 a soustredit se u vsech na namaxovani jedne statistiky asap. V my hre jsem udelal chybu s rangerem, ze jsem s nim na zacatku jel boj z blizka i na dalku a body mu daval do vic statiskik, takze byl jeho vyvoj trochu opozden. Je treba ho od zacatku orientovat na luky.

Misto zlodeje bych vzal urcite barda.
@Richmond (24.11.2018 10:02): Biskup je možno typické povolanie pre sériu, ale v iných RPG hrách sa nevyskytuje. Takže je logické, že som si ho nezvolil, keďže som chcel mať partiu zloženú z povolaní, ktoré mám preverené z iných RPG a do špecialít sa radšej príliš nepúšťať. Z Wiz série som hral len VI a tam som ho v partií nemal.

A na ten tvoj report z Wiz IV sa veľmi teším :)

@mazar1234 (24.11.2018 10:50): Vidím, že používaš biskupa. Mňa ako povolanie celkom zaujal, keďže sa učí zo všetkých magických škôl, teda má vždy viac kúziel a je všestrannejší, no dlho mu trvá, než sa dostane k tým najsilnejším, ktoré by mi mohli chýbať. Aspoň teda to písali v manuáli. Preto som si radšej vybral klasického mága.
Moje kombo je vzdy a zasadne postavene na core - Ninja/Samurai/Valkyria (Lord)/Bishop/Bishop (prip. Mage)/ nieco (asi Monk, pripadne pre W8 Gadgeteer ked uz je tam ako nove povolanie).

A Barda urcite nikdy, to su taki chcipaci, neznasam Bardov nikdy nepouzivam :-D (vseobecne v hrach nie len Wizardry)
@ad142 (24.11.2018 09:56): Biskup je v sérii od prvního dílu, jedno z nejklasičtějších povolání, v prvním díle mi dokonce zachránil(a) složitou ekonomickou situaci! :) Ale je těžké vybírat, protože jso u skoro všechny atraktivní. Já barda měl, ten je hlavně v počátcích neocenitelnej, pokud disponuje hudebními nástroji. No jinak hodně štěstí, snad to dopadne lépe než šestý díl (po novém roce asi začnu čtyřku...).
@Richmond (24.11.2018 09:49): Nevošiel sa :) Rozhodol som sa radšej pre klasickejšiu partiu bez nejakého experimentovania s povolaniami (preto som si nezvolil therga, biskupa, mnícha, apod.) Tento titul patrí k tým zložitejším a radšej som si zvolil 100x preverenú klasiku mág, kňaz, bojovník, hraničiar, zlodej, než nejaké povolania, ktoré ani poriadne nepoznám, prípadne som si ich v iných RPG nevyberal a teda ich nemám otestované. Jediná špeciálnejšia postava v mojej parte je moja vrrčia valkýra :)

A bard patrí presne do kategórie povolaní: nepoužíval som takmer nikdy :)
Rozhodol som sa, že sa do Wizardry 8 naplno pustím! Tentokrát ho ale mám v pláne dohrať (nie ako ten môj neúspešný pokus s Wizardry VI) :) Zatiaľ som si len preštudoval manuál a vytvoril partiu, hrať som ani poriadne nezačal.
Hodím vám sem všetky moje postavy s ich najvyššími vlastnosťami a zručnosťami:

Drarak - bojovník > Najvyššie vlastnosti: Sila=70; Výdrž 70; Obratnosť 60. Zručnosti: Boj na blízko, meč a štít.

Vrrk - Valkýra > Najvyššie vlastnosti: Zmysly=58; Rýchlosť=57; Obratnosť=86 (viac menej má všetko vyvážené, aj ostatné vlastnosti sa pohybujú okolo 55). Zručnosti: Boj na blízko, mytológia, halapartňa.

Mook - Hraničiar > Najvyššie vlastnosti: Zmysly=68; Obratnosť=68; Inteligencia=55; Sila=54. Zručnosti: Súboj na diaľku, prieskum a luk.

Hobit - Zlodej > Najvyššie vlastnosti: Obratnosť=73; Rýchlosť=66; Zmysly=66. Zručnosti: dvojité zbrane, dýka, zámky a pasti, stealth.

Trpaslík - Kňaz > Najvyššie vlastnosti: Zbožnosť=76; Výdrž=60; Sila=55. Zručnosti: Komunikácia, božstvo a božská mágia. Začiatočné kúzla: Požehnanie a liečenie.

Škriatok - Mág > Najvyššie vlatnosti: Inteligencia =75; Zmysly=60; Obratnosť=55; Zbožnosť=55; Zručnosti: Čarodejníctvo, mágia ohňa a artefakty. Začiatočné kúzla: energetický výbuch a svetlo.
@Longin (24.07.2016 14:33): Ja som ho svojho casu intenzivne hladal dost dlho a nic som realne nenasiel. Resp som hladal mod, ktory by (idealne v nastavitelnej hodnote) redukoval respawn pac uplne odstranit by som ho zase nechcel.
Osobne nemam pocit, ze je taky mod dostupny.
myslím, že někdo na sigil fóru zmiňoval mód, co vypne respawn, ale nic jsem nenašel
@Dorian (24.07.2016 09:40): Hmm tento MOD vyzera byt zaujimavy:
- All attack/hit animations are generally twice as fast as in vanilla.
- Dodge animations should be about three times as fast as in vanilla.
- Projectiles move four times as fast as in vanilla.
- Some of the spells are faster. Still working on this.
On je i nějakej prográmek co vypne pohyb nepřátel (prostě se místo toho aby na svý nový místo došli tak se tam "teleportujou") a myslím že i vypne zobrazování projektilů a prodlevu mezi tím než doletí k partě. To pomáhá opravdu hodně.
@Longin (24.07.2016 09:08): Ono sa to da trosku postelovat znizenim difficulty v menu, mysllim ze to dost redukuje respawn a asi aj pocty v grupach no nema to vplyv na samotnu silu nepriatelov ako takych.
Pripadne niekedy sa daju proste obehnut lebo ich vidis skor ako sa prepnu do combatu.

Ale tak chapem, ze to su len take barlicky a zasadne problem neriesia.

@Dorian (24.07.2016 09:15): Tiez povazujem celkovo system ako taky za vyborny.
Podle mě jsou souboje v W8 systémově hodně dobrý, ale problém je prostě jejich zdlouhavost (i když jdou dost zrychlit). Třeba Bažina je fakt utrpení, když člověk narazí na kopu střílejících stonožek, které ho sice prakticky nemohou ohrozit, ale za to než se jich člověk zbaví trvá to věčnost.
oni nejsou zas tak špatné...otravné jsou tím, že jich je příliš mnoho. A ten respawn je jenom hřebíček do rakve. Naprosto to zabíjí zážitek z objevování, když se na tebe hrnou hordy, s kterýma se pidláš 15-30 minut, abys to znovu absolvoval o pár metrů dál...
@mazar1234 (23.07.2016 21:02): nostalgie není kvalitativním parametrem hratelnosti. Pokud někoho nechytnout boje ve Wiz8, tak to může prakticky vyhodit z kompu. Škoda...zaujali mě narážky na Jagged Alliance a dabing, ale to je tak vše
[přesunuto z komentářů]

Kdo by si pomyslel, že přidáním soubojů do Karla bude vytvořen celý žánr, který má i dnes stovky fanoušků po celém světě!
[neexistující komentář]: další spřízněná duše, co to po 5h vypla :D
Áno, dabing má len intro a začiatok hry. Je to ale len asi preto, že tam vývojári nedali žiadne titulky, takže sa to nedalo nijako inak preložiť. Normál v hre sú len titulky, ale na ofiko preklad od Cenegy , som si všimol chybky.... Napríklad častú hlášku „That’s a great relief!" preložili ako „To je nádherný reliéf!“ .... pritom to skôr asi znamená: "To je velká úleva!" Už sa aj stalo, že ma krysák poslal v českom titulku na sever, pritom som pomerne jasne počul, že povedal „EAST"...
@ad142 (01.04.2016 15:52): Pokoušela jsem se sdělit (poněkud exaltovaně), že dabing je příšerný a hrozně tahá za uši. Jsem na CZ verzi narazila před časem náhodou a poslouchat byť jen intro bylo jak rána pěstí.
Nicméně, třeba to u Score vyšlo jen s titulky, popravdě netuším, kolikrát tady bylo W8 vydáváno, mám koupeno na GOGu.