Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (30.03.2016 19:18): Ďakujem, ale už to nebudem potrebovať. Nainštaloval som si to na starý počítač, na ktorom mám Windows XP a ide to tam bez problémov. Budem to hrať tam. Síce nieje moc na hranie ale to nevadí. Hral som na ňom jedine staré hry, pretože nové neutiahne:)
@ad142 (30.03.2016 11:00): Bohuzial si presne nepamatam, ci som tam daval nejaky neoficialny opengl patch ale je to dost mozne.
Instaloval som tam nejake mody na zvysenie rychlosti pri subojoch a dost som vtedy okolo W8 googlil a zistoval informacie, takze je velmi pravdepodobne ze som sa dostal aj k tomu neoficial patchu.

Kazdopadne mi to islo aj pod Vistou aj pod W7 64 takze urcite to vyriesis aj ty.
Ďakujem za rady všetkým. mazar1234: Hra ide nainštalovať v pohode, akurát sa nespustí.... V readme hry je spomínaný patch Wiz8Patch2001_12_23, takže hádam je to ten posledný 1.2?? To Score DVD je s z roku 2009... Potom by tam mal byť... Phoenix: Ten neoficiální OpenGL patch som neskúšal, idem ho pohladať na nete, iste vyskúšam... Všivák: To stiahnutie pirátskej verzie s GOGu, je tiež možnosť, ale až posledná... Radšej vždy skúmam všetky možnosti, tie ťažké ma posúvajú ďalej, tie ľahké nikam...D Dám vedieť, ako som pochodil... ešte raz vďaka!
@ad142 (30.03.2016 09:52): Takže problém je samotný inštalátor?

Lebo W8 je extrémne bezproblémová hra na spúšťanie, aspoň teda ja som to tak mal.
Išla mi spustiť z jednej starej inštalácie na 3 rôznych PC postupom času iba primitívnym prekopírovaním adresára do nového novšieho PC.
Pôvodne som to inštaloval na starom PC pod XP, neskôr som to prekopíroval do notebooku s Vistami (všetko OK) a neskôr do nového PC s Win7 64 a všetko OK, hru som dohral zo savegame čo som tam mal roky.

Ja si myslím, že vôbec nepotrebuješ hru inštalovať, prípadne ak máš možnosť nainštaluj ju na nejakom inom/starom PC a iba si jednoducho prekopíruj adresár s hrou do nového PC, keby ti nič nepomáhalo.

Akurát si daj pozor, aby si mal patch (oficiálny, tuším 1.2 či niečo také) lebo pôvodná verzia mala fatálny bug na jednom mieste veľmi ďaleko v hre kde vždy pri vstupe niekam padala do windowsu.
Včera som vyhrabal na staršom Score DVD, čo ešte kupoval otec, hru Wizardry 8 v oficial češtine od Cenega. Nijako ju nedokážem pustiť a to máme na novom PC nainštalovaný stále Win 7 64bit, hlavne kvôli starším hrám... Na notebooku máme Win 10 a tam to nejde rovnako.. Rady na fórach typu: pustiť v režime kompatibility alebo ako správca nijako nepomáhajú a väčšina technických rád na nete sa týka už novšej GOG/Steam verzie, ktorá je už asi nejako upravená... Nevie niekto čo s tým? Chcem to len vyskúšať, tú hru. Ani sa nespustí, najskôr nabehne akýsi launcher (3DSetup), kde som skúšal všetky možné volby (DirectX7,6, OpenGL, Software MMX) rôzne rozlíšenia a nič... ani chybová hláška, vôbec nič...
Tak jsem to nevzdal, vratil se ze Swampu zpet nabrat sily a udelal jeden level. Zjistil jsem, ze s tim level scallingem to neni tak horky a v lokacich se vzdy po urcitym case prisery ustali ne nejaky max. urovni, mam postavy tusim na 12. levelu a Trynton, Arnika-Trynton road a dalsi lokace na zacatku mi uz ted nedelaji problemy, protoze potvory jsou sice porad stejny a stejny typy, ale nyni uz dosahly maxima a narozdil od doby prvnich cest do/po Tryntonu je uz vykydlim bez problemu a ani je nemusim lakat do onech znamych "vyklenku", aby jich na me mohlo vzdy jen par najednou. Rozhodl jsem se vyhodit gadgeteera, coz je v podstate jen varianta barda, kterej "caruje" misto z nastroju z predmetu, ktery si sam posklada a najmul misto nej Saxxe, kterej je o neco min k nicemu vzhledem k tomu, ze hudebnich nastroju mam plnou prdel a muj vlastni bard je diky stamine nestaci obhospodarovat. Po Mylesovi, Sparkle a Madrasovi je Saxx prvni hratelnou NPC krome tradicni Vi, se kterou budu hrat az do konce, ktera zda byt schopna natolik, ze by mohla doplnit partu na delsi dobu a neni to jen privesek, kterej me ubira expy.

Zpetne zjistuju, ze jsem udelal chyby hned na zacatku pri tvorbe postav a prvnich rychlych levelech, kde jsem tomu jeste prd rozumel a myslel si, ze levely pujdou porad stejne rychle, jako na zacatku. Vyber party byl velmi dobry a znovu bych bybral stejne, mensi problem jsem delal u statu, kdy jsem je u nekterych postav rozhazoval trochu marnotratne misto toho, abych vse hned smeroval k nasbirani 100 bodu u 2 skillu a do dalsich cpal body az potom. U fightera podobne jako u maga nebylo co zkazit, byt u maga hce lituju tech 5-ti vyhozenych skill pointu narvanych do inteligence, protoze do Tryntonu ke studance jsem cerstve dorazil uz se stovkou a starsi sejv bohuzel nemel. U rangera zpocatku cpal body do statu na melee typu STR, misto abych vsechno cpal do statu na ranged boj a u monka, kterej uz neni tak zbytecnej jako na zacatku, ty skilly taky rozhazoval spis rovnomerne. Na druhou stranu to dokazuje, ze se da W8 v pohode hrat i bez studia prirucek toho, jak udelat vsechno spravne, aby byla z vasi druziny parta supermanu.
@Say (26.07.2015 09:11): Zrychleni pohybu tam mam, ale nejvetsi problem je s rychlosti strel.

Jediny reseni je posilit se v boji na dalku, v boji nablizko posekam vsechny hned, na dalku to neni zadna slava. Pripadne se tem outdoor bojum s neprateli bojujicimi na dalku programove vyhybat, coz vlastne treba u tech prisernych kytek delam uz od zacatku.

@mazar1234 (26.07.2015 08:47): Ve W7 boje sice mely vetsi spad, zato se jim neslo vyhnout a obcas byly fakt na kazdym kroku.
@90210 (26.07.2015 00:03): A to vo W7 su tie suboje milion krat rychlejsie. Ale nie je tam nejake nastavenie, ktore urcuje pocetnost respawnu?
Mne sa zda ze sa to da znizit, ale mozno je to len nastavenie obtiaznosti ako takej a nie len cisto respawnu.

Myslim, ze Rapax castle pri konci je asi najnarocnejsi a zamoreny doslova Cinskou ludovou armadou Rapaxov.
Jak byly souboje totalne frustrujici uz v sedmicce (o tom co se delo ve starsich dilech radeji nebudu ani patrat), tak nemene frustrujici jsou i v osmicce. Level scalling a respawn je samozrejme sranec, ale jeste vic me sere neuveritelna zdlouhavost souboju a fakt, ze v bazinach uz je vetsina nepratel ranged, takze je musim pomalu nahanet, zatimco me postupne ustreluji a to opravdu velmi POMALU, preckat kolo s vic jak peti priserami je utrpeni. Uz ted mam tendence vyhybat se vsem ranged soubojum v otevrenym prostorum, ktery asi brzy povedou k tomu, ze se jim budu vyhybat uplne a popravde - prestava me to bavit a Wizardry 8 se zaradi po bok Wizardry 7 jako moje nejlepe hodnocene RPG, ktere jsem nedohral.
Tak finíto, level postav 21 (bishop) až 24 (bard a gadgeteer), vybral jsem si kladné zakončení, takže jsem zabíjel Dark Savanta, trvalo to dva tahy a nikdo nezemřel :-D. Konec se může zdát trochu uspěchaný, ale jeho atmosféra mě naprosto dostává. Jak se člověk dostane na Cosmic Circle, tak má fakt pocit onoho proklamovaného "božství".
Sestku urcite ne, sedmičku uz asi ne, ale osmička me prijemne prekvapila, cekal jsem ještě o něco vetsi HC, ale hraje se to dobře a to ji hraju poprvy, partu jsem si delal podle sebe bez nejakych velkych konzultaci, tedy s výjimkou "navodu" na stranku a pul ve Score, kterej psal Ondrej Drebota podle vseho nekdy po prichodu z Monastery do Arniky a opetovne tak prokazal jaka to byla totalni autorska nula.

Vyvoj mnicha jsem od zacatku nedelal moc dobře a zameroval ho na vic věci, ted pojede uz jen hul+throwing a staty do STR a SPD.
@90210 (15.07.2015 11:20): Já tam mám kočičáka monka a rozhodně to žádný otloukánek není. Jedu ho na martial arts, max speed + dexterity a teď na 18. levelu dává pravidelně 8-12 ran za kolo, každou takových 15-25 dmg + šance na instant kill se vždy hodí. Samuraj s masakrálním mečem (v bažinách jsem měl kliku a padnul mi Ligh Sword 5-40 dmg) je sice asi lepší, ale to je hlavně tím mečem (+ Bloodlust před tím byl taky trošku OP). Ten monk má ale taky něco do sebe.

Jinak já ty hratelné charaktery s sebou vůbec neberu - do poloviny lokací odmítají chodit, obírají mou družinu o expy a hlavně ani nijak dobré nejsou. Místo Vi mám vlastní valkýru, která byla už při příchodu do Arniky ve všem lepší, Myles je k ničemu (pickpocket má bard a lock&traps gadgeteer), což se dá říct i o zbytku těch kumpánů.

Jinak doporučuju gadgeteera ani barda neodepisovat, postupem se dostanou k dost mocným nástrojům/udělátkům + v případě gadgeteera se z té jeho pušky stane totální masakr kanón. Nejen, že budete moct střílet prakticky cokoliv (šípy, šipky, nože, kameny, broky), ale bude toho střílet mraky a s každou ranou bude mít šanci na všalijaké nepříjemné efekty (blind, KO, kill, ...).
@kurcatovium (15.07.2015 09:48): Jsem ted v bazinach, postavy okolo 11. - 12. levelu. Krome Vi jsem jeste nabral toho Trinnie Gadgeteera (Myles zdrhl pri vstupu do Umpani Campu a Trinnie rangerku jsem vyhodil v Tryntonu), ale zjistuju, ze Gadgeteer je v podstate takovej dalsi bard, tj. postava, ktera "kouzli" z predmetu. Zadna slava, ale aspon nekdo muze pouzivat tu bambitku.

Parta, kterou jsem zvolil, se nakonec ukazala byt v pohode a plne funkcni. Dwarf Fighter s tim prokletym mecem z Arniky je bez debat MVP cele druziny, female Elf Mage je narozdil od jinych her velmi schopna v boji prakticky od zacatku hry. Co me trochu sere je fakt, ze jsem u ni jako prvni postavy namaxoval stat (INT), abych nasledne prisel do Tryntonu a zjistil, ze mistni studanka by mi do INT pridala 5 bodu, takze jsem 5 stat pointu vyhodil nadarmo. Gnome Priest podle predpokladu moc killu nedela, ale healing a dalsi podpurna kouzkla zvlada dobre, Elf Ranger s lukem je dobrej, to samy Hobbit Bard, byt u nej jsou problemy se staminou a Priest ho musi behem boje boostovat, primarne je to ale shooter. Hobitku bych si ale urcite kvuli nejakym artefaktum nedelal. Kdo naopak zatim zklamal na cele care je Human Monk. Mozna jsem tu postavu spatne vedl od zacatku. Stat pointy rozhazoval do vice statu, nejdrive jsem tu postavu nechal bojovat beze zbrani, pro absolutni neschopnost mu koupil pro zkousku nunjaky, to taky nikam nevedlo, tak se na chvili vratil k martial arts a nakonec po mensim gogleni zkoncil u hole a s ni taky budu hrat. Ted na lvl 12 uz zacina bejt aspon trochu prospesnej a tu a tam da i damage vetsi, nez 10 (mam ho samozrejme primarne na boj dopredu), ale porad je to loser oprotti Vi a hlavne Dwarfovi, kterej v pohode dava v serii utoku pres 100 damage za kolo.
@mazar1234 (15.07.2015 10:14): Tak je to aktuálně asi jediná hra, kterou hraju trochu aktivně + hnusné počasí tomu taky nahrává. Ale hlavně - už jsem to taky trochu hrál, takže se zbytečně nezdržuju věcmi, které nemají moc účel (mapy prostě probíhám, když vím, že tam nic zajímavého není atp.).
Tak co, jak kdo pokračujete? Já se dnes probojoval do Rapax Castle.
Družina v tomhle složení mi připadá dost dobře použitelná, jen jsem měl gadgeteera a barda udělat ženského pohlaví, kvůli přívěskům doplňujícím staminu, která jim hodně často chybí... Zatím největší problém mi dělalo zabít Nessie v mělkých vodách u bažin - fakt extrémně tuhý souboj a naopak takový El-Dorado byl uplný cucák, který mi neubral snad ani jeden HP. Opět se mi ale potvrdilo, že W8 je prostě moje krevní skupina.
Tak jsem nahodil jak ten speed mod, tak klasický wiz8fast a boje jsou teď asi 100x rychlejší. Super! :-)
@kurcatovium (29.06.2015 13:07): Najväčší žrút času su animácie vystrelených projektilov. MODy na zrýchlenie pohybu postáv ti ušetria iba minimum času. Ale samozrejme lepšie ako nič.

Ja osobne som to už potom neriešil, ale kdesi som čítal o nejakom MODe, ktorý sa zaoberá elimináciou (resp. megaurýchlením) projektilov, čiže všetko čo letí na hráča (šípy, ostne, kúzla atď...)
@90210 (28.06.2015 00:30): Rawulfa ani mooka tam nemám, zato je tam ale dračice, hobit, vílák, gnóm, kočkodlak a obligátní člověk pro nastolení rovnováhy.

Trochu se teď patlám s mody na zrychlení soubojů, protože ten ingame posuvník je značně nedostačující :-D
@Sadako (29.06.2015 02:23): Nojo, mozna by se to dalo zkombinovat, protoze mit partu pripominajici utek ze ZOO jako tady kolega pode mnou by me asi moc nepritahovalo.

@mazar1234 (29.06.2015 10:12): Dohrat trilogii Wizardry 6-8 je bez debat jeden z nejvetsich RPG vykonu, sedmicku mam rad, ale stvala me urcita jednotvarnost prostredi, kdy se v podstate stridaji jen 3 typy grafiky, nelibilo se mi pojeti mesta a v neposledni rade jsou ty souboje fakt nekonecny. Misto textovyho popisu okoli by mi vic vyhovoval graficky popis. Podobne to s textem/grafikou mela i sestka, ale ta je pro me uz hluboko pod dnem vyvoje her, ke ktere se nikdy vracet nebudu. Ale pribeh cele trilogie s temi ruznymi konci a zacatky ma urcite neco do sebe. Jedna se bez debat o HC zalezitosti, i ta osmicka je poradne tezka na to, ze se ji podarilo vydat az po Infinity hrach, kdy uz byli vsichni zvykli na to, ze by se u prvnich souboju v RPG opravdu nemeli zapotit.
@Sadako (29.06.2015 02:23): No ja som prešiel celú Savant trilógiu (W6+7+8) s družinou vytvorenou vo W6 a postupne importovanou až do W8 takto:
Felpurr Ninja
Felpurr Samurai
Dwarf Valkyria
Mook Monk
Rawulf Bishop
Efl Bishop

@Richmond (28.06.2015 08:18): Mám to tak isto, neznášam Hobitov. Takí malí tuční chcípáci, fuj to mi v parte nikdy nesmie smrdieť. Z povolaní potom Bard - tých absolútne neznášam.
Pff. Mně se tady (mimo jiné) líbí bohatší výběr ras, než bývá v cRPG zvykem. Je tak nějak víc cool courat se krajinou s drakem, vílou, mookem, kočkou a vlkem, než poněkud obnošené složení elf, člověk hobin, pajzl.
@kurcatovium (27.06.2015 23:05): Nejsi sám. :-D

Parta: Samuraj, monk, bishop, gadgeteer, lord a rogue.

Lorda jsem vytvořil podle tipů z odkazu kdesi níže v téhle diskuzi jako kněze na 1. levelu a pak ho přehodil na lorda. Dost to pomohlo, kouzlí líp než samuraj nebo monk. Zlodějovi dávám co nejvíc bodů do síly a je to jednoznačně nejsilnější postava party, má asi 2x více killů než samuraj.

Z najímatelných postav mám zatím Vi (valkýra) a Sparkle (ranger).
@kurcatovium (27.06.2015 23:05): Fuj to je ale divna parta, urcite tam mas rawulfy, mooky, vily apod. skaredy zalezitosti. To urcite nedoporucuju.

@Richmond (26.06.2015 08:12): Nejlepsi byl v tomhle Icewind Dale 1, tam jsem si mohl krasne vytvorit archetypalne slozenou RPG partu dwarf fighter, human paladin, half-elf ranger, hobbit thief, human (female) cleric a elf mage, kterou se snazim cpat do vsech ostatnich her, ale zrovna Wizardry me temi biskupy a psioniky hazou klacky pod nohy.
@kurcatovium (27.06.2015 23:05): Ak by si mal namiesto Barda Ninju tak ti poviem - vynikajuca volba.
Gadgeteer je sranda, ale druhy Bishop by bol much more power to the group.

Ale ako v pohode, viem ze existuju ludia , ktori nemaju Barda za podradneho chcipackeho zmrda.
@90210 (25.06.2015 22:50): To je tedy těžká sterilní klasika :))) Aspoň že tahle hra nemá xenofobní handicapy pro non-human rasy jako ve hře, kterou už přes měsíc hraju, tam bych tu "čistotu" pochopil :)
Tak jsem to rozehral s partou dwarf fighter, human monk, elf ranger, hobbit bard, gnome priest a elf (samice) mage a zatim parada. parta hezky pekne po AD&Dovsku standardni a i rasove pomerne cista, tak to ma byt.:)
@MickTheMage (25.06.2015 08:17): jj, měl jsem na mysli PS2, Japonci vydali snad na každou konzoli alespoň jedno Wizardry (nemluvě o velkém počtu remake/reimage původních PC dílů). Tu Saturn verzi znám, bohužel většina těchto zajímavostí je pouze v japonštině (stejně jako třeba Dungeon Master Nexus, že :-) )

Do Elminage se tedy asi časem pustím, jen co dohraji cca 60 RPG, které mám na čelních místech to-play seznamu :-))
@Phoenix (24.06.2015 23:47): V Japonsku toho vyslo... Popularita znacky je tam ohromna, ako som sa nedavno dozvedel, dokonca existuje aj nejake to anime Wizardry :)

Forsaken Lands sice nemam originalku, ale chvilu som ju hral. Clovek si tam vytvara len jednu postavu a zvysok si najima (a na rozdiel od klasickych Wizardry, maju tieto NPC i svoje "osobnosti").

Elminage je vo vseobecnosti velmi podobny tymto klasickym Wizardry a ich japonskym odnoziam. Vratane slabsieho dorazu na graficku stranku hier. Co mi pripomina, ze existuje verzia Wizardry 6 pre Starun, ktora ma akusi 3D grafiku, plus graficke prvky z Wizardry 7 (portrety postav, ikony predmetov) a uplne ine sprity pre prisery. Len tiez je to len japonsky.
@Phoenix (24.06.2015 23:47): Snizovani statu mi nevadilo, o to vetsi radost pak clovek ma když ,,padne,, něco poradnyho. Pro nekoho je reseni save/load procedura, ale je to dost opruz. A ne, na 100% tohle odstraňovat nebudou, protože to není chyba, ale featura hry.
Ještě vyslo v Evrope Wizardry: Labyrinth of Lost Souls pro PS3, ale pouze digitalne. Z tehle serie je asi největší skvost Busin 0: Wizardry Alternative Neo (ja vim, nazev jak z matrixu:), jenze ten vysel fakt jen v tom japonsku (na emulatoru bezi taky krasne, jen ta japonština je problém)
@Charllize (24.06.2015 20:37): U Elminage Gothic mi stále vadí to snižování základních vlastností při level-upu (náhodné zvyšování jako ve Wizardry VII ještě jde, ale snižování už mi přišlo moc). Psal jsem i Mickovi na blog a říkal, že to ještě neodstranili (těžko říci, jestli k tomu někdy dojde).

Wizardry Tales of the Forsaken Lands je na PS2 snad jediná svého druhu (myšleno mezi US/Europe, v čistě Japan NTSC ještě pár podobných kousků bude). Mám origoš na PS2 (dnes není problém sehnat za pár šupů), jde v pohodě na PCSX2, ale ještě jsem se k tomu nedostal. A Elminage je tomu opravdu hodně podobný.
@7c (24.06.2015 20:59): Tak tak, od W6 je cely koncept gameplay uplne odlisny od povodneho konceptu.

Elminage ma nezaujalo, ked uz by som isiel do Staglands.
Mick the Mage testuje Elminage uz aj napisal clanok o prvych dojmoch.
@7c (24.06.2015 21:07): Vetsina dungeonu tohohle typu je repetetivni, ale prave ta silena obtiznost Elminage tu repetetivnost solidne odbourava, protože je potřeba byt neustale ve strehu a pripraveny, takze když clovek postoupi o jedno patro niz, jedna se o skutecne vitezstvi a velkou radost:)
Ale je třeba te hre dat cas, a trpelivost je potřeba, ale jakmile clovek pronikne do systemu a pochopi jak se co ma, chytne a nepusti.