Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (24.06.2015 21:03): Je pravda, že Elminage chce hádám hodně sebezapření (pořád to samé) a zrovna ten poslední díl podle ohlasů není až tak vydařený (tj. mě to nezlákalo ani k vyzkoušení).
@Richmond (24.06.2015 20:57): tam nejde o vzhled, ale o systém. A ty dungeony, ačkoliv vypadaji na první pohled ze je to porad ta sama chodba klamou telem, jsou koncipovany jako jeden velky prostorovy hlavolam. Projit jeden od shora dolu kolikrat zabere desitky hodin. Ale chápu, plno lidi ta stylizace odradi.

@7c (24.06.2015 20:59): dle mého nazoru je Etrian serie oproti Elminage prochazka ruzovym sadem pro zacatecniky:)
@Charllize (24.06.2015 20:37): Koukal jsem na gameplay a úplně mě to odradilo (příšerná hudba, "prázdné", skoro stále stejné chodby/dveře a pár dalších věcí, které se mi eklovaly. Bohužel nic pro mě :(
jestli mate radi hry typu Wizardry, zkuste Elminage Gothic. Tam teprve slovo hardcore dungeon dostava ten pravy vyznam. Zkousel jsem tuhle hru zaradit do databaze ale adminum se cosi nezdalo a me nebavi se s tim patlat. Ale rozhodne stoji za to. Novackum nedoporučuju:)
hra vychazi prave ze systemu Wizardry, je sice japonska, ale znalejsi vedi ze licenci na Wizardry mají v japonsku uz dlouho. Viz třeba Wizardry. Tales of the Forsaken Lands, coz je taky bezva hra, bohužel pouze pro playstation 2 (pro pc master race..ne není to zdebilnene,:)
@Richmond (24.06.2015 19:54): jj, přišlo mi, že ty jím vytvořené předměty a jejich schopnosti jsou ekvivalentem kouzel na spíše nižších a středních úrovních, ale že nemá žádný vyložený overkill.
Nejake tipy na tvorbu druziny, abych vyuzil co nejvic skillu? Pochopil jsem, ze se tady nebudou dit orgie se zmenami povolani, jako v prechozim dile, ale mam odpor k netradicnim rasam a povolanim, idealne bych to hral pouze s humanem, dwarfem, hobitem, gnomem, elfem plus mozna 1 netradicni jako dracon nebo faerie. Z povolani potom opet preferuju klasiky jako fighter, ranger, rogue, bard, mage, priest apod. takze zadny mook bishop apod.
Po letech opět dohráno, tentokráte za komplet osmičlennou partu, tahle hra má stále co nabídnout... (stejně jsou supr ty animované obličeje hráčových postav, jejich hlasy a hlášky...), savy tentokráte uchovávám na rozjezd devítky :)
@mazar1234 (13.04.2014 14:31): Díky za informaci. Třeba se někdy odvážím (původní sedmičku jsem dohrál 2x, ale vždycky podle návodu ve Score, potřetí bych rád bez něj).

Grafika Gold verze je opravdu dost mimo. Vždycky žasnu nad tím, jak je možné s pokročilejší technologií (bez samotného technologického skoku např. 2D->3D) vyrobit něco, co vypadá 10x hůře než originál.
@Phoenix (13.04.2014 13:41): Vyskusal som ten import z W6 do W7 Gold a je to v poriadku. Aj zaciatok hry som mal v sulade s koncom W6 tak ako to bolo pri klasickej DOS verzii. Ci ide korektne import W7gold/W8 to neviem ale predpokladam ze by to malo byt tiez v poriadku.

Ta grafika a predovsetkym portrety postav to je fakt neskutocne odporny uber-mega-vyblitok hnusu.
@7c (13.04.2014 13:37): Grafika se mi stylově také nelíbila, byť je ve vyšším rozlišení než původně. Minimapu bych na druhé straně nezavrhoval a nevím, jestli bych její přítomnost označil vyloženě za radikální změnu.

BTW Netušíte někdo, jak je to s importem postav z Wizardry 6 do Gold a s exportem z Gold do osmičky?
@kurcatovium (13.04.2014 11:42): Gold verze je jednoduše upravitelná (je možné snadno zrychlit hru), některá nová grafika je minimálně podivná, nefunguje tam rozumně diplomacie (skill) a dost radikálně mění hru, kvůli možnosti mít minimapu. Obecně bych Gold asi nedoporučoval.
@mazar1234 (12.04.2014 23:09): Mno, prostě je to s jednou postavou rychlejší. Mluvím pochopitelně o stavu, kdy hráč W7 zná poměrně dobře (tj. ví kde, co, kdy, jak v herním světě). Je nepoměrně rychlejší vytrénovat jednu postavu než 6.

Je to dáno ne úplně vyváženým systémem dovedností, a hlavně úrovní pro počítání v bojích. Jednoduše řečeno, s jednou postavou je poměrně jednoduché získávat zkušenosti a po získání všech potřebných dovedností už jen nabírat úrovně ve finálním povolání - zabít postavu pak může prakticky pouze KIA útok (kterých není moc a naopak ze strany hráče drtivá většina). Začátky jsou pochopitelně nejzábavnější :)

Obecně mi nejefektivnější přišel boj beze zbraně (ale obecně na typu zbraně v tomto případě moc nezáleží).
@Phoenix (12.04.2014 23:03): Ono je to asi prave podmienene tou special kombinaciou Faerie/Ninja, ktora ziska casom nejaku mega-zbran pouzitelnu len pre kombinaciu Faerie/Ninja.... hrat to za Human Fighter tak si asi dost v prdeli myslim....

Ovsem slovny obrat "...chce mít hru rychle za sebou..." je v suvislosti s Wizardry 7 dost podivna kombinacia slov.
@7c (12.04.2014 21:56): Mně tedy v sedmičce přišlo, že v každém díle návodu ve Score byl minimálně jeden boj, který byl dost o hubu i se šesti vytrénovanými postavami (hlavní monk, T'Rang Queen atd.). Samozřejmě jednu postavu není problém vytrénovat velmi rychle, ale nikdy mě nenapadlo, že tak bude hra výrazně jednodušší než se šesti.

Mimochodem, použít v souvislosti s Wizardry VII, jedním z nejdelších dungeonů všech dob, obrat "pokud hráč spěchá a chce mít hru rychle za sebou", mě docela rozsekalo.
@Kentaky (12.04.2014 21:44): Je, ale chce to nejaky MOD, ktory urychluje veskere animacie shooting/spells (ako tie co maju animaciu typu fireball/iceball) minimalne 50x-100x lebo standard speed je neskutocna zdrziavacka. Konkretne v lokacii Ascension Peak uz boli niektore suboje brutalne zdlhave, najviac casu totiz zaberu prave zdlhave animacie projektilov.

Dufam ze zajtra uspesne zgrabujem aj nejake screenshoty ako dokaz ze som to presiel, lebo momentalne je to len JPP (jedna pani povedala).
Planujem aj nejaky kvazi blog/clanok o celej trilogii ale chvilu to urcite potrva nez to dokazem naklepat. Nieco na sposob tohoto blabolu.
@Phoenix (12.04.2014 20:29): U šestky nevím, ale u sedmičky bych hraní s jednou postavou nedoporučoval. Resp. pouze pokud hráč spěchá a chce mít hru rychle za sebou, protože to všechno extrémně zjednodušuje a urychluje. Tedy kromě plavání.
@Richmond (12.04.2014 20:38): Rychlik? WAIT a sec... pozeram post na Dj oldgames "19.05.2011, 22:35:15" vytvorena parta vo Wizardry 6... dnes je "12.4.2014" to znamena ze to trvalo takmer tie 3 roky :-).

@Phoenix (12.04.2014 20:29): Fuha no teda ten Ascension Peak davat s jednou postavou musi byt docela brutalny masaker, niektore boje som ledva dal so 6 postavami.
@mazar1234 (12.04.2014 19:55): Obrovská gratulace. Šestku snad časem taky dám, při převodu do osmičky je mi ovšem líto absence gadgeteera.

Tak a teď celou trilogii s jednou postavou :-)) Osmička tak dohrát jde (zkoušel jsem to, byť jsem ji takto celou nedohrál). U šestky a zejména sedmičky si nejsem moc jistý.
Prave som dokoncil celu "Dark Savant trilogiu".

Povodna druzina vytvorena v hre Wizardry 6 presla celu hru a potom import do hry Wizardry 7 a po prejdeni hry Wizardry 7 dalej importovana do Wizardry 8. Prave pred niekolkymi minutami som uspesne dokoncil aj Wizardry 8 s touto importovanou druzinou.

Velmi dobry pocit, kazdemu odporucam zazit.
Tak predvcerom som sa po nejakych 2 rokoch (po dohrani M&M X a lacnosti po nejakom poriadnom RPG) vratil k rozohranemu Wizardry 8 s importovanou druzinou, ktora si presla W6 a W7.... tak prva pol hodina sa niesla cisto v duchu "where the hell i am" kde som pomocou predmetov v inventari a nejakych naznakov v denniku a porovnavani s navodom zistoval ze "kde kurva vlastne som" (kde myslim casovo ako progres v hre nie lokacne ze na ktorej mape som). Tak som sa po case zorientoval a spolahlivo som identifikoval co uz mam hotove a kde teraz presne som.... takze som potom mohol zacat s hranim.
Toto ma teda u Skyrimu necaka ked sa k nemu o rok vratim :-) (co nie je myslene ako pochvala, ha ha ha).

Ale narazil som prave na zaujimavu vec, v lokalite Mountain Wilderness som narazil na postavu menom Bela. Rovnako sa volal drak v hre Wizardry 6, ktoreho som ale s touto druzinou zabil.

Otazka teda znie, je to rovnaka postava drak Bela? Potom je to ale logicka chyba, lebo by sa jednalo o natvrdo danu postavu bez ohladu na realnu skutocnost z minulosti. Ja som Belu pri prejdeni W6 zabil, ale tu som ho stretol. Jedine ze by sa jednalo o inu postavu s rovnakym menom ale to sa vzhladom na okolite informacie nezda byt vierohodne vysvetlenie.
Uff, dohráno. Konečně. Nakonec to byla dost zábavná hra, i když začátek sliboval zábavu ještě o něco větší.
Zas tak moc jich tam teda není. Já jsem je našel jenom na dvou místech ve hře - fontána v Tryntonu a při přijetí k rapaxským templářům. Ale ty druhé byly aspoň celkem kvalitní.
Podle mě je to hodně o štěstí. Často výsledek boje závisí jenom na tom, jestli se povede/nepovede seslat nějaké kouzlo, popřípadě jestli na daného nepřítele zapůsobí/nezapůsobí.
Můžeš pětkrát seslat slabé kouzlo na příšeru s dobrým rezistem a nic, ale při šestém loadu to může náhodou fungovat (tohle občas aplikuju s paralýzou v případech, kdy je celá parta proti jedinému silnému monstru).
A naopak může v jednom případě nepřátelské kouzlo zdecimovat polovinu party a v dalším je prakticky nezraní. A v obou případech jsou odolnosti hrdinů a další faktory úplně stejné.