Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Většina her z univerza Warhammer je zaměřena spíše strategičtěji, ale občas se objeví i akce. Space Marine je jednou z těchto akčních her a rozhodně patří k těm povedenějším. V kampani pro jednoho hráče ovládáte kapitána Tita z kapituly Ultramariňáků a vaším úkolem je ubránit planetu a na ní vyráběné silné zbraně před invazí orků. Příběh není špatný, do tohoto ponurého vesmíru krásně zapadá, od počátečních okamžiků, přes očekávané vměšování Chaosu až po samotný závěr. Pozadí vhodně rozšiřují audio záznamy, rozmístěné více či méně skrytě po jednotlivých úrovních. Hra neobsahuje moc základních informací o Warhammeru 40 000, takže pro lepší orientaci v jednotlivých frakcích se hodí o tomto vesmíru něco dozvědět jinde. Úplným nováčkům by jinak mohly některé části připadat matoucí, alespoň mi to tak přišlo.

Hratelnost je čistě akční s kombinací útoků na dálku i na blízko. Pohyby ani zbraně nejsou nijak originální, ale odpovídají předloze a jejich kombinování je dostatečně zajímavé. Při boji se základnějšími nepřáteli má hráč pocit opravdu silného mariňáka a může si naplno užívat atmosféru. Vhodně jsou ale dávkovány i větší výzvy a místy je skutečně cítit bezútěšnost tohoto vesmíru. Postava také získává postupně několik nových nebo vylepšených schopností, které pomohou v náročnějších částech. Léčení probíhá pomocí zakončovacích úderů, které mi sice vadili méně než v Doomovi, ale přesto po čase spíše zdržují. Bohužel během nich také můžete obdržet poškození od okolních nepřátel, takže je to chce využívat opatrně. Zbroj se opravuje automaticky, ale chce to tradičně chvíli klidu. Úrovně jsou až na pár postranních prostor striktně koridorové, jejich hlavním úkolem je cesta od jednoho boje k druhému. Přesto vypadají některé lokace moc pěkně, pohledy a scény na Titánovy jsou vyloženě epické. Na několika místech dostane hráč tryskový batoh, který umožní nejen překonávat vyšší překážky, ale i efektně dopadnout na nepřátele. Jde o zajímavé zpestření, ale opravdu jen na pár místech a na celkem krátké úseky. Kapitán Titus je po větší část hry doprovázen dvěma spolubojovníky, kteří umí pomoci a naštěstí se o ně není třeba starat.

Grafika je i na dnešní dobu slušná, stejně jako zvuky. Hodně povedený je soundtrack, který se k hraní pěkně hodí a umím si představit i samostatný poslech. Celkově má hra slušnou a hlavně správnou atmosféru. Ke hraní jsem se konečně dostal díky vydání Anniversary Edition. Tato edice obsahuje všechna vydaná rozšíření, ale především bonusy v podobě soundtracku, artbooku a podobně. Nejvíce stojí za pozornost Official Strategy Guide, především kvůli rozhovorům s vývojáři. Ale i popisy postav a prostředí jsou fajn a rozhodně jde o užitečnější dokument než manuál. Součástí je také pět několika-minutových filmečků, které stojí za zhlédnutí. Rozšíření jsou čitě multiplayerová, takže jsem je moc neocenil. Hru více hráčů jsem jen krátce vyzkoušel, obsahuje dost režimů a nevypadá to zle. Pouze čekání na zápas bylo vždy dlouhé, asi už moc lidí nehraje. Pochválit ještě musím český překlad. Ve výsledku mě hra mile překvapila a jako pohodovou střílečku z Warhammeru 40k ji mohu rozhodně doporučit.
+31
  • PC 70
Na tuhle hru jsem se docela těšil. Strategie ze světa Warhammeru které Relic dělal před tím mě bavily a byl jsem zvědavý jak si poradí se střílečkou. Dle mého názoru nezklamali.
Ve hře jde v podstatě o jednu věc. O zabíjení. Sice je to vše kamuflováno úkoly kdy je třeba někam dojít, bránit pozice nebo někomu pomoci. Cíl je vždy za spoustou nepřátel přes které je třeba se prosekat, což by někomu mohlo přijít dost nudné. Na druhou stranu o tom Warhammer ale je.

Boj ve hře je zábavný a místy i docela obtížný což jsem příjemně uvítal. Prostředí se mění a čas od času dojde ke zpestření jako například v oblasti kde je k dispozici jump pack. Zbraní je široká paleta a každý si určitě najde to po čem jeho krvelačné srdce touží.

Co mě na této hře ale zklamalo byla absence nějakých vylepšení postavy (schopnosti, zbroje...). Další co mě kazilo dobrý dojem byli spolubojovníci. Ať dostali sebevětší počet zásahů tak jsem si nepovšiml že by z nich některý z nich padl. Díky tomu se tak při obraně spolubojovníka člověk o něj nemusí starat a stačí střílet jen nepřátele.

Celkově je to příjemná hra na odreagování ale nepředvádí nic moc extra a pár věcí by se v ní určitě dalo zlepšit. Fandové Warhammeru by měli být spokojení :)
+17
  • PC 75
Napriek všeobecnej popularite univerza, sa WH 40K hry nevidia každý deň. Za posledné roky sme ich videli najmä v podobe RTS (aspoň čo sa týka kvalitných využití licencie) od Relic ent. A sú to práve Relic, ktorí touto hrou nezmenili setting len žáner.

Ako je už v profile hry spomenuté, najjednoduchšie sa hra prirovná k sérii Gears of War avšak bez krytia, s väčšou kvantitou (a aj kvalitou) bojov na blízko a hlavne so sympatickou hlavnou postavou. Pred hraním som bol pomerne skeptický a čakal som rovnakú nesympatickú gorilu bez mozgu s hustými hláškami, ako v prípade Gears of War, bol som však milo prekvapený, pretože kapitán Titus nielen mozog má, ale ho počas hry aj používa (väčšinou) a na drsňácke hlášky si priveľmi nepotrpí, nehovoriac o tom, že veľké plus celej postave dáva pokojný, vyrovnaný hlas, pripomínajúci Marka Stronga....ktorý naozaj patrí Markovi Strongovi. :)

Od samotnej hernej náplne nemožno čakať viac než poriadnu rubačku/strieľačku, zbrane sú pomerne zábavné a odlišné, častokrát vyrovnane efektívne, len pre rôzny typ boja a nestalo sa tak, že slabšie zbrane boli časom do počtu (možno s výnimkou základnej pištole, čo je ale pomerne logické) a doslova si občas vytrhnúť z podstavca nejaký väčší kúsok alebo si zaskákať s jump packom, bolo vždy osviežením. I napriek tomu som však býval z hrania unavený, za asi hlavne mohli obrovské návaly nepriateľov a savovanie hry len formou checkpointov. Vzhľadom na to, že som hral na najťažšej obtiažnosti mi miestami vadilo, že sú dosť "všelijako rozmiestnené" - častokrát sa hra ukladala až po niekoľkých vlnách nepriateľov a potom sa dokázala uložiť aj len po pár kúskoch, prípadne som zažil 3-4 savy v priebehu 5 minút a inokedy žiaden počas 15 min. trvajúcej akce. S tým súviselo aj ich rozmiestnenie, to, že som umrel mi ani tak nevadilo, ako to, že bol checkpoint v mieste, kde som si nanovo musel pozbierať zbrane a náboje a prebehnúť istý úsek k nepriateľom.
Liečenie pomocou špeciálnych popráv nepriateľov najprv pôsobilo zábavne, no pozerať sa na 2-3 tie isté skripty dookola, zatiaľ čo do vás nepriatelia pália malo v konečnom dôsledku viac mínusov ako plusov.

Čo sa týka samotného sveta WH 40K - určite potešili kulisy Ajakis Manufactorium, rôzne katedrálovité ruiny honosiace machine-goda emperora, ale i tak mi prišlo, že sa dalo rozhodne vyťažiť viac, nielen z hľadiska prostredí, ale i jednotiek (či už nepriateľských alebo našich) a hlavne príbehu, kde som zvrat čakal už od nejakej piatej kapitoly. :)

Bez silnejšieho využitia settingu, pridania nejakých kombo útokov pre boj na blízko (hra si to úplne pýtala), či viacerých boss fightov a spestrení ako napr. likvidácia orkských skyboyz, je Space marine len nadpriemernou záležitosťou, ktorá dokáže zabaviť, ale i priebežne unavovať stereotypom. Nič, čo by si chcel človek zahrať dvakrát.

Pro: univerzum wh 40k, zbrane a na určitú dobu zábavný boj

Proti: stereotyp, ach tie checkpointy, nedostatočné využitie prostredia a slabší príbeh

+15
  • PC 80
Space Marine jsem vyhlížel s velkým očekáváním. Jakožto velký fanda universa Warhammeru 40K i klasiky, jsem čekal že se konečně splní touha stát se vykonavatelem Císařovi vůle. Dojmy po dohrání jsou smíšené.

První věc co jsem si hned oblíbil je prostředí a kulisy pro Warhammer typické, zničení svět kde se marně snaží Imperiální garda odolat mohutné invazi orků, kde hráč vidí zničená města, tovární komplexy a mrtvé jednotky obou stran společně s vraky a dalšími němými svědky masakrů. To je to co jsme čekali. Další fajn věcí na kterou se ve hrách zapomíná jsou těla mrtvých které zde zůstávají a nepřátelé zde jsou zastoupeni v docela solidních houfech takže o koberce mrtvých těl orků není opravdu nouze. Navíc typický dabing pro orky je zde také takže vtipně reagují na vaše útoky a ještě provokují.

Hratelnost je mlátička kombinující souboj na dálku a kontaktní zbraně. Vše odpovídá tomu na co jsme v tomto universu zvyklí. Zábava je to velká jen se musí dávkovat v menším množství, u hry nedoporučuji snahu ji dojet na jeden zátah kazí to zážitky z hraní které musí hráč postupně vstřebávat.

Co mě ale zklamalo je příběhová stránka hry, nečekal jsem nic objevného jem mě mrzí že po chvíli hraní už jsem tušil co příjde za zvrat, odhadl jsem i postavy jak budou reagovat a co se díky ním dál vyvine. Další věc co mě zde chybí je možnost otestovat nějaké to vozidlo či si projít pasáž z jiného úhlu pohledu, třeba hrát chvíli za gardistu a přežívat a bojovat o holý život, nebo naopak zkusit i roli záporáka. Snad příště vývojáři přijdou s nějakým zajímavým nápadem.

Grafika je stylová a přesně odpovídá Warhammeru, nečekejte zde grafické orgie, ale za to se vše hýbe bez trhání a v plném rozlišení a detailech. Soundtrack je opět velkolepě pojatý takže parádní orchestriální hudba a megalomanství z něj jen číší.

Závěrem pro mě investice do sběratelské verze rozhodně nebyla krokem vedle, díky nádhernému Artbooku a zmíněnému soundtracku, v pěkné stylové krabici, hra pro mě rozhodně není dokonalá, mnoho věcí by se dalo v budoucnu zlepšit, ale přesto jsem spokojen s návštěvou Forge World.

Pro: Svět Warhammeru, prostředí, pocit z boje, parádní soundtrack, nenáročnost na hardware, dabing, hratelnost

Proti: Příběh mohl být méně odhadnutelný, postavy více černobílé, nebyl plně využit potenciál tohoto světa

+12
  • PC 75
Svět Warhammeru mi byl vždy cizí, ať ten fantasy nebo právě 40k. Hry žánrově nesplňují mé podmínky, tedy aby to byla řezničina bez větší potřeby přemýšlení, což u RTS/taktické herní série může být trochu problém. A právě Space Marine jsem užil právě díky své heretické neznalosti Warhammeru světa a netradičnímu TPS/hack n slash pojetí.

V kůži Ultramariňáckého kapitána Tita se pokoušíte zachránit planetu před orky a to tím, že je řežete a střílíte po stovkách. Chodíte v lineárních úrovních a pomocí několika druhů zbraní a pomocí "rage modu" zabíjíte několik druhů nepřátel. Lepší zbraně a vybavení se zpřístupňuje v pozdějších fázích hry a něco jako je třeba obrovské elektrické kladivo nebo plasmová puška vyloženě chcete do pozdější fáze hry!

Pochválit musím třeba pohyb v soubojích s nepřáteli, který není vyloženě svižný, ale stále máte pocit, že Ultramariňácká zbroj něco váží a i tak máte dost manévrovacích možností se s nepřáteli vypořádat. V několika částech hry se Titus chopí jumpacku, což jsou trysky, která ho vymrští do vzduchu, ze kterého může udělat ničivý pozemní útok. Tyto části jsou fajn i díky své otevřenosti a vertikálnosti.
Titus má zbroj, která se sama dobijí, ale jak zbroj dojde a vy si nedáte pozor, začnou mu ubývat životy. Životy se dají "dobít" popravou nepřátel, ale při provádění této akce je postava zranitelná, takže se vyplatí pořádně promyslet kdy a jestli vůbec má tato akce smysl.
Jako poslední bych vypíchl český překlad, který mě překvapil vůbec svojí přítomností ve hře. Ale hlavně je velmi provedený a drží se terminologie W40k světa, takže vás nebude vytrhovat ze hry.

W40k Space Marine není excelentní nebo výborná hra, ale všechny aspekty hry jsou trefené tak solidně, že i přes svojí lehkou nadprůměrnost vyloženě nenudí nebo neštve a když už se začíná přejídat, tak má dost soudnosti to vše ukončit. Osobně musím přidat body za svět Warhammeru, který mě vyloženě nadchl.

Pro: akce - na blízko i na dálku, jumpack, THUNDERHAMMER!, vlny desítek nepřátel, čeština, délka hry

+12
  • PC 65
Tahle hra vyšla ve strašně divném období. V roce 2006 vyšlo původní Gears of War, jedna z přelomových third person akcí, která změnila tento žánr navždy. V následujících letech vyšla spousta podobných her, které měly spoustu podobných prvků, a tohle je jedna z nich. Už delší dobu mě vesmír Warhammeru 40K zajímal, poněvadž vídávám na internetu spoustu fanoušků jak se nad touhle frančízou rozpouští. Proto když jsem od Humble bundlu dostal tuhle hru zdarma tak jsem se nadšeně pustil do téhle hry. Nakonec jsem z ní byl docela zklamaný,snad skoro celá hra se odehrává v nudných šedých ruinách, které snad ani v době vydání nemohly vypadat dobře. Gameplay se sestává z toho že někam dojdete, vystřílíte orky, aktivujete nějaký objective, a jdete dál. Když hra pak přidá později další typ nepřátel, tak mě velmi zklamalo že se chovají velmi podobně, či snad úplně stejně tupě jako předtím zmínění orci. Soundtrack nemá jedinou zapamatovatelnou písničku. Celou hru bych rychle odepsal, kdyby to nebyla nakonec docela sranda. Příběh je sice dost nudný, dostal jsem však docela drobný náhled do světa 40K který mě inspiroval načíst si o tomhle vesmíru něco víc. Škoda jen že hra končí cliffhangerem, druhého dílu se nejspíš nedočkáme potom co se s vydavatelem THQ stalo.

Pro: Vesmír 40K, docela zajímavé zbraně

Proti: Nudný design prostředí, nudný příběh

+10
  • PC 65
Testosteronem nabitá akční jednohubka ze světa, ve kterém se úspěch měří množstvím prolité krve nepřátel.

Plusy:
+Ten pocit nezastavitelného stroje na zabíjení, který hra dokáže zprostředkovat
+Příjemná a svižná hratelnost
+Jízda bez hluchých míst a zbytečných záseků
+Žádný nekonečný respawn nepřátel
+Multiplayer

Mínusy:
-Nepovedný systém boje na blízko
-Pohyb pouze v rámci pevně najlajnovaných koridorů
-Bossové nepředstavují žádnou výzvu
+4