Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já hru pochopil, jen jsem chtěl více i v jiných směrech a chtěl jsem navíc asi něco, co mi hra ani nechtěla nabídnout ( ale stojím si za tím, že mohla ). I když na některých lokacích si mohli dát trochu více záležet i tak :-)
Tak som asi prvý kto dáva Pivovi mínus, nech sa nemusí pýtať za čo, tak poviem, že za absolútne nepochopenie hry.
Já kecací část ocenil (napsal jsem, že je skvělá, ale už se o ní víc nerozepisoval), ale tak trochu "zbytečně" jsem lpěl na té akci a o ní se rozepsal více. No čekal jsem asi trochu něco jiného - takový hybrdid RPG a FPS, kde je sice hra z větší části RPG. Když už to všichni hodnotili tak vysoce, tak jsem tvrdohlavě chtěl asi moc od všeho :-)
No coz o to, neda se rict ze by pivo kecal... (asi. Ja akci tolik pozornosti nevenoval.) Ale ignoruje ze RPGckovy boje proste nefungujou jako ty FPSkovy (kdyz uz tak jen velmi vyjimecne) a hlavne pivo absurdne moc lpis na te akci - tohle je pomerne ukecany RPGcko (coz se u nich obvykle ceni, obzvlastne dneska kdy mainstream povazuje za vrchol RPG zanru Mass Effect 2) a imho jsi od toho pod dojmem 1st person kamery cekal pojetim ponekud jinou hru.

No jak se tak divam na tvy hodnoceni nevidim tam Deus Ex, takze bych te odkazal timhle smerem.
Oni tě vidí i přes zeď, kde ty je ne. Plížení ti v akci nepomůže. Schoval jsem se za barikádu a neviděl jsem nepřátele SWAT. Mohl jsem po nich přes tu barikádu také střílet, když jsem na ně zamířil, ale neviděl jsem je, jenom kurzor zčervenal, když jsem na ně najel. Tohle mi přijde divné.
Tak si přečti poslední odstavec, kde jsem vypíchnul klady, které jsem podle tebe nezmínil.
btw: Ty věci, co jsem vypsal jsou jasně objektivní. Možná, že nějak patch, který jsi měl a já o něm neslyšel, tohle upravuje. Já ale škubání na jednotkách SWAT, silnějších gangsterech upírech a démonech nezaznamenal ani v nejmenším (možná u těch gansterů trošku).
Caelos: Mimiku obličejů jsem nezmínil? Přečti si to znova nebo alespoň jednou. Do kladů jsem dal úkoly - tím myslím pestrost (variabilitu jsem vážně zapomněl a vlkodlaka jsem sejmul).

Poslední odstavec vyzdvihuje všechno, co se mi líbilo, přečti si aspoň ten. A nepřátele škubou možná trochu jen ti nejslabší na začátku, což mi může být jedno, protože silnější gangsteři od druhé půlky hry (kde jsem začínal používat střelné zbraně) a upíři sebou vůbec neškubali. Třeba to vojenské komando - to je objektivní všechno.

btw: Takže když si můžeš vybrat mezi bojem na blízko a na dálku a použiješ boj na dálku, který ti hra nabízí a zkritizuješ ho, tak jsi vlastně neobjektivní, jo?

Já mám pocit, že jsi to nečetl. Psal jsem tam o kladech, které zmiňuješ, že jsem tam nepsal.

btw: Více lokací je chudších než jen kanály.

Poškození do hlavy ubírá více? Tak toho jsem si vážně nevšiml. A i Bodkin to tu v diskuzi zmiňuje.
Dej si tam ty dvě věci které tě napadají, abychom všichni viděli jak jsi nad věcí, protože jsi hru "objektivně" zhodnotil a ti škaredí, zlí, fanatičtí a zaujatí fanoušci ti dají mínus. První část o střílení je opravdu hloupá, jelikož jsme ti v diskusi všichni vysvětlovali, že VtMB není střílečka a nemůžeš od ní očekávat to co od průměrné fps. Poškození do hlavy ubírá více (k čemu by jinak byla sniperka) a nepřítel sebou po zásahu normálně škube, pokud to není nějaký velmi silný démon. Část o lokacích je taky hloupá, zvlášť když se v ní zmiňuješ o kanálech, ve kterých strávíš minimum času. Navíc jsi vůbec nezmínil propracovanou mimiku obličejů, variabilitu plnění úkolů (před vlkodlakem jsi určitě utíkal jak sračka co?) A tak dále. Vybral jsi jen ty blbosti, které jsi pořád dokola omílal zde na diskusi. Blá blá. Naprosto neobjektivní komentář (a ty jsi přece tak objektivní(třeba u Alone of the Dark, že?)).


A vůbec, bůhví co jsi hrál, asi nějakou jinou hru. Třeba přes zeď jsem nikoho střilet neviděl. A že tě vidí je tvůj problém, když se neumíš plížit.

Mínus ti nedám, protože na tebe seru.
Nechce raději nějaký znalec upravit popisek? Tahle hra si zaslouží lepší, nemyslíte? 5 bodů čeká ! :)
Jab: :-) G3 měl celkem dost bugů, ale mě nějak nepotkávaly ty, které by mi sály krev. Ve Vampire jsem také nenarazil na miliony bugů a chyb, ale asi tři věci, které mi ale ztěžovaly život.
Jinak G3 mě chytil hlavně svým pojetím a je to přesně můj vkus (takže jsem možná nadhodnocoval, ale to je fuk). Kromě toho se mi v každém díle Gothicu i v Risenu líbily hodně souboje (i když G3 je měl na pytel, co se týkalo vlků a prasat, ale s Orky jsem si to královsky užíval).
Pivo: Fajn, že jseš v tomhle tak důsledný (Gothic 3, Gothic 3, Gothic 3, ehm...).
Falagar: No, dával jsem si češtinu a i ta už by měla být s patchem. Ale holt, hra už by měla být co nejlépe ošetřená v původní verzi (neobsahovat milión bugů a jiných chyb) a nějaké patche to jen doladit. Když pak vyjde 20 patchů, kdo se s tím má vším štvát a hledat to, než si může hru v klidu vychutnat. Je možné, že vyčtu něco, co nějaký neoficiální (co jsem slyšel) patch opravil.
Pivo: Obvykle píšeš, že kašleš na všechny patche a hraješ bez nich - udělal jsi tady výjimku? Abys hře (zbytečně) nevytýkal to, co už je léta opravené... ;-)
Garret: Už je pozdě.
Kubulus: Mohl bys mi prosimtě poslat odkaz na odbornou vědeckou stránku, kde tento fakt podložili nějakými důkazy? Do té doby to jsou tak maximálně vyrovnané tituly (Batman je samozřejmě lepší, to ví každý) :-)
Zítra možná napíšu komentář. A pokusím si obhájit, že i když se nejedná o čisté FPS, tak akční stránka hry měla dost much i na to, že je to spíše RPG a to by se u "stovkové záležitosti" prostě stávat nemělo :-)

Já prostě téhle chytré hře chytře vytknu, co se mi na ní nelíbilo a také na ní i chytře pochválím to, v čem si myslím, že vyniká :-)
aoshi: Já vím. To bylo ze srandy :-)

Caelos: Mě se nelíbila akce, ten tvůj "chytrý" zbytek nebyl podle mě nijak špatný a v několika příspěvcích jsem o tom psal, ty duševně vyspělý jedinče. :-D
Nainstaloval, jsem v Centru a lidi sebou při výstřelech škubou, při sekání jakbysmet. S věcmi jsem házel naprosto přesně.

Deus ex, potažmo Vampire jsou celkem "chytré" hry, tudíž chápu, že se duševně zakrnělým jedincům nelíbí.
Fyziku by som od toho ale fakt neocakaval :)
Jedina fyzika je tam ta, ze veci padaju kolmo dole a akonahle na nieco narazia, tak zastavia.
Pivo: Porovnávej si to třeba se čtyřlístkem ale stejně si myslím že tě to bude celkem bavit, hlavně proto že je to FPS a rpg jen okrajově
Popkec: Opravdu? Tak v tom případě mohu zpřísnit své požadavky a pak to v komentáři porovnávat detailně s Crysisem.
Popkec: No v plánu mám Sins of Solar Empire. Pak zkusím asi Deus Ex a ještě bych mohl zkusit Duke Nukem 3d. Od Deus Exe si ale slibuju nejvíce, jestli tam nebudou perfektní přestřelky a skvělá fyzika, tak jdu s hodnocením pod 50%.
Chtělo by to zase nějakou větší hádku. Jak se dívám, tak to v zobrazení za poslední měsíc ztrácí jen trochu na Mafii. A za poslední týden polovina z počtu zobrazení za poslední měsíc :-)
A Gears taky není moc pozadu....
Cealos: Ty takovou kupu valíš u hodně her a také to beru jako tvůj názor. Myslel jsem, že jsi člověk na úrovni, ale spíše vůl, co uznává jen svůj vlastní (byť sebekreténštější) názor. Ale běda, jak někdo urazí jeho hru.
Končím. Můj názor je takový, že jsem vůl, protože jsem na tebe reagoval, ale na tebe nemám :-).

Odůvodnit 10% u kill switche, že postava nechodí ale cupitá jako blbeček - tomu se říká Názor s velkým N.
A to, že jsi neuměl hru hrát a jsi lama, tak jsi to svedl na to, že s brokovnicí nejde nikoho zabít, tak to už bych radši ani neměl zmiňovat....lamo.
Nevím nepřipadá mi to jako debata ke hře možná by moudřejší měl ustoupit a nebo se sejděte a roztrhejte si občanky, nafoťte to a zveřejněte rád se podívám.

Mě osobně zajímá jiná věc a to jestli tady z vás filutů hrál hru za nosferatu..popř: nějaké dojmy...
Bodkin: Jasně je to tvůj názor a docela dobře jsi to napsal. Jsou tam jasná fakta, která ti nemohu vyvrátit a úplně poslední odstavec jsi trefil do černého.
Ale s tím prostředím nesouhlasím a i ty tunely jsem viděl v jiných RPG lépe zpracované. A neznám žádné psané pravdilo, že prostředí v RPG nemůžu srovnávat s prostředím v FPS, alespoň co se vzhledu týče.

A i když se jedná o tak trochu hybrid žánrů a nedá se říct, že to je prostě FPS, tak to střílení přes objekty, kdy nepřítele ani nevidím, nebo stejný damage do hlavy a těla (vykládám si to stejně jako ty, ale to nepomůže), plus žádné reakce protivníka po zásahu mě prostě iritují.

A je to také pouze můj subjektivní názor, podle kterého nemáš právo určovat mou inteligenci. Já tě také neurážím a tvůj názor plně respektuju, přestože s ním nesouhlasím.
Spíše mi přijde jako nerozum určovat podle jiného odlišného názoru inteligenci člověka.
Ok, já sice nechtěl nic říkat, ale když pivo nemá rozum a už dávno neutekl pryč...

Mě se ta akce líbí a myslím si, že je vcelku dobře zpracovaná. Každá zbraň tam má jistý skill level, aby byla alespoň trochu použitelná. Když je skill menší, tak se trefit dá pěkně zabrat, když je větší tak to tak hrozně nekope a navíc dává i větší damage. Takže nehrozí, že by totální amatér dával s nějakým děsným křápem (.38 či bulldog) headky přes celou mapu.
Jediný problém bych spíše viděl to, když jsem k někomu přiběhl natěsno a vypálil mu brokovnicí přímo do xichtu a dal jsem mu "normální" damage. Obhajuju si to tím, že on přeci jen na poslední chvíli uhnul, nebo provedl nějaký matrix fígl, který jsem neviděl, protože ho autoři do hry nezapracovali. (přeci jen to není bojovka, ale RPGčko a tak by se o tom mělo i přemýšlet).

Na druhou stranu, když jsem pak měl firearms naplno, z těch šuntů (.38 a bulldog) se stále nedalo nijak extra střílet, za což ovšem mohlo to, že ty zbraně opravdu stojí střelecky zaprd. Glock pak střílel krásně přesně, DE na dvě rány vyřešil cokoliv a s UZI/Steyrem jsem se mohl podepsat snadněji než pérem do snihu.

Na konci mi mohl závidět i Clint Eastwood.

A co se ještě toho prostředí, kde se hutně bojovalo, týče, tak s tím jsem extra žádné potíže neměl (jen ti srábkové z leopoldu byli takoví lehce... otravní). Ono, srovnávat RPGčko (a je naprosto jedno, z jakého pohledu) s FPSkou je... divné. Je jedno, že se to nabízí, přesto to na tom nestojí. Ty tunely byly prostě tunely, jaké vidíte v každém RPGčku, jenže tady jste se jimi museli prostřílet z vlastních očí, a rázem je to FPSko. Střílení tam bylo pomálu, za což jsem rád, ne moc dlouhé a bral jsem ho jako zpestření a odpočinek od toho adventůrování.

Abych to shrnul, Vampire je dle mého hra pro lidi s rozhledem (žánrovým), kteří vyloženě hrají cokoliv co jim padne pod ruku a dokáží ocenit co vše jim hra nabízí. Naopak když se k ní dostane vyloženě RPGčkář, tak ho bude štvát střelba, a když FPSkář, tak ho taky bude štvát střelba, protože to sakra není QUAKE!
Takže tak.
Popkec: Ikonu chci změnit, ale jsem líný. Jinak komentář se mi asi psát chtít nebude a celou tuhle debatu jsem taky řešit nechtěl, jen jsem si chtěl obhájit svůj názor, přestože řada lidí nesouhlasí s tím, že bych od téhle hry měl čekat aspoň trochu dobře zpracovanou akci a měl jsem podle nich spíše hodnotit dialogy, úkoly a strom dovedností. Jinak lokace též vidím polovičatě (některé originální a atmoferické, jiné hnusné), což se podepsalo na mém hodnocení. A navíc hodnotím pouze hry, které jsem dohrál, takže je Vampire u mě furt nadprůměr.

A k rozmanitosti Gearse ta debata byla taky trochu zbytečná. Na každého to holt zapůsobilo jinak a u toho to mohlo skončit. Ani je netvrdím, že je nejrozmanitější hra pod Sluncem.



EDIT: Někdy mi to přijde, že se tu inteligence na dh určuje na základě rozdílného názoru či vkusu. A rozebíráme v tisíci příspěvcích nějakou blbost kvůli kontrovezního názoru, který nemusí být vyloženě špatný a nesprávný :-)
Kontroverzní názor, který je v menšině a hned všichni udělají z člověka vola a nad tím, že je to jen subjektivní názor se nezamýšlí.
To je inteligence, ňoumové :-)
Kubulus: Nebo nikde, to by bylo taky fajn

Pivo: doufám že napíšeš komentář, za tu dobu co píšeš do diskuze jsi už mohl mít tři. Tu ikonku si nech, k tomu co jsi tu poslední dva dny psal se to výborně hodí
Caelos: Z tvého subjektivního pohledu. Nebavíme se tu o objektivních faktech, takže své určování skóre sis mohl odpustit, protože je naprosto bezvýznamné a neplatné. Nějaká vadná úchylka, co se tu na dh docela rozmohla, jak si tak všímám.

Garion: Možná jo, možná ne. Akorát je to subjektivní, rozmanitost nejde jen tak jednoznačně určit. Teda pokud ji neurčuješ na základě určitého prvku - objektivní počet zbraní, schopností apod.
Caelos: body nie, radsej knihu! :)

Pivo: pruzkum by byl super! ale aby to bylo objektivni, muselo by se vybrat tak 10 lidi, hodnotily by se hry z top50 fps a top50 tps tady na DH a kriterium by bylo jen lepsi/horsi, ale to se asi neuskutecni...Y_Y

(z meho pohledu na hry, co jsem z top50 fps hral, si myslim, ze by bylo vic rozmanitejsich, zhruba 2:1)
Garion: Ale to byly záměrně vybrané 4 hry, co jsou na tom lépe a 4 hry, co jsou na tom hůře. Žádné náhodně vybrané tituly pro průzkum. Gears na tom určitě není nejlépe, ale taky ne nejhůř a je dostatečně rozmanitý, aby mě vyloženě neiritoval a nekazil mi požitek z hraní. Ech, hlavně nezačni vybírat další tituly a nezačni dělat nějaký průzkum, to ti radši uznám, že Gears rozmanitý není, bo chci chrápat a nevím s čím na mě zase zareaguješ :-D
Pivo: pokud vim, tak v diskuzi byly uvedeny na toto tema 4 hry, ktere to maji lepsi nez GoW a 4 hry, ktere to maji stejne/horsi nez GoW, tudiz GoW patri do te spodni poloviny (prinejlepsim do pulky), tudiz neni chude (objekty tam jsou), ale neni rozmanite, ergo vypada to vsude stejne (a je na tom hure nez odhadem 50% fps/tps, dle pruzkumu v diskuzi)
To jsem napsal, ale pak tam byl dodatek, že na tom není o moc hůře než ostatní fps a tps, u kterých se také extra nemění. Takže na poměry tohoto žánru není prostředí zrovna nějak moc chudé. Takhle jsem to možná nepsal v tom příspěvku, ale v některém z příspěvků jsem se o tomhle určitě zmiňoval.

A navíc z věty: "Akorát jsem na to v té diskuzi nebral ohled a šlo mi spíše o ten vzhled" nevyplývá nic, že bych tady vychvaloval rozmanitost Gearse :-)

edit: Jdu asi chrápat, by mě zajímalo, co vymyslíš za odpověď zas :-D
Ale vzdyt jsi sam priznal, ze to na pohled vypada skoro vsude stejne (cituji Pivo, diskuze ke hre Gears of War, 05.04.2010 13:31:19: "...prostředí se extra výrazně nemění...").

(Jinak samozrejme, nejsme prece povrchni, ze.)
To bych chápal jako to propojení s funkční částí. Akorát jsem na to v té diskuzi nebral ohled a šlo mi spíše o ten vzhled. Ty jsi šel více do hloubky.
Pivo: a co kdyby sis precetl vic nez prvni radek? :) ale rozmanitost prostredi neni jen to, jak to vypada nebo jak se to jmenuje (nemocnice nebo parkoviste), je to i napriklad jake herni prvky v tom danem prostredi vyuzivas, jak je celkove postavene apod
Abys mi ušetřil práci a u sebe zabil trochu nudu? Jinak ten design se dá chápat jako propojení funkční a estetické složky. V diskuzi u Gearse jsme se ale bavili převážně o rozmanitosti prostředí, jak to vypadá. Aspoň já to tak bral.
Pivo: a proc bych se mel ja smolit nejakych 5 minut s vysvetlenim tak, abys to ty pochopil (kdyz to zjevne vsichni ostatni uz chapou), kdyz ty si to muzes za 1 minutu precist z odkazu, ktery jsem ti dal?
Když bys mi to první objasnil, tak bych se do toho textu pustil, abych si ověřil, zda máš pravdu. Já chtěl první vidět odpověď u tebe. A navíc už mi taky hlava nebrala, bo to byl asi stý příspěvek a já byl unavený čtením :-)

Jak dlouho tahle válka bude trvat? Ty máš na všechno odpověď :-D