Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

Rozdíly portu na konzoli Xbox oproti PC verzi

Unreal II je poslední hrou od Legend Entertainment a zároveň první, která se podívala na herní konzoli. Xboxová verze v podání australského Tantalus Interactive začala vznikat záhy po vydání počítačového Unreal II souběžně s XMP Multiplayer updatem a její vývoj protinožcům zabral rok. Konzolový port se oproti PC verzi vyznačuje celou řadou kompromisů, nicméně přináší i něco málo navíc.

Nedostatky
 • Xbox verze běží v rozlišení 640 x 480 pixelů a 30 snímcích za sekundu, PC verze až v 2560 x 1080 pixelech při 60 snímcích.
 • Xboxová verze má méně detailní textury bez normálových map (iluze nerovnosti povrchů, odrazu světla) a modely nepřátel mají méně polygonů.
 • Kvůli nedostatku paměti chybí v xboxové verzi celé úseky jednotlivých levelů.
 • Ze stejného důvodu byla free roam intermezza na palubě lodi Atlantis mezi misemi zahrnující pokec se členy posádky (PC) nahrazena dialogovými cutscénami (Xbox). V tomto případě tak dokonce chybí celý level.
 • Kompetetivní multiplayer xboxové verze pojme nejvýše 8 hráčů (32 na PC) a dává vybrat ze 4 map (z 8 na PC).

Přednosti
• Studio Tantalus do Xbox verze alespoň implementovalo možnost kooperace pro dva v příběhové kampani, tedy jednu z věcí, jíž museli vývojáři z Legend kvůli nedostatku času při vývoji PC verze vystřihnout a už ji nikdy neobsáhli.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 1 GHZ (jiné zdroje uvádějí 733 MHZ)
RAM: 128 MB
GPU: 32 MB (NVIDIA TNT 2)
HDD: 3,2 GB

Ostatní

Hra byla také vydána jako součást následujících edic:

Unreal II: The Awakening (Special Edition) (2003)
Unreal II: The Awakening + multiplayerové rozšíření "eXpanded MultiPlayer"

Unreal: Gold Edition (2004)
Unreal Tournament 2003 + Unreal II: The Awakening

Unreal Anthology (2006)
Unreal Gold (Unreal + Return to Na Pali) + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + CD "A History Of Unreal Music" s výběrem hudby z uvedených titulů

Unreal Universe (2010)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + Unreal Tournament 3
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu, 42 minut a 56 vteřin.
Pokud máte problém s hrdinou, který se hýbe rychlostí šneka, stačí vyvolat konzoli klávesou ~ (vlnovka pod tlačítkem Esc), poté povolit cheaty - napsat BeMyMonkey a poté nastavit rychlost třeba setspeed 2. Vyzkoušeno, funguje, akorát je nutno zadat znovu po každé loadovací po každém novém loadu a na každé nové obrazovce.

Druhá možnost (nevyzkoušená) je v poznámkovém bloku otevřít config soubor (unreal.ini) a přepsat PlayerSpeedRatio=1.000000 na PlayerSpeedRatio=2.000000.