Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Uncharted: The Lost Legacy

22.08.2017
82
88 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Nathan Drake odešel a Uncharted po mnoha letech přináší nového hrdinu, tím není nikdo jiný než Chloe Frazer, žena, která stála po boku Nathana Drakea jako jeho partnerka a spolupracovnice předtím, než se seznámil s Elenou Fisher. The Lost Legacy je příběhem točícím se zejména kolem této fanoušky oblíbené postavy.

Děj uvádí Chloe do pátrání po cenném artefaktu jménem Tusk of Ganesh, v cestě za tímto cílem spojuje síly s ex-záporačkou Nadine Ross, známou ze čtvrtého dílu série Uncharted, aby společně nalezly zmíněný artefakt a zabránily jeho převzetí místním padouchem jménem Asav. Narozdíl od předchozích titulů, The Lost Legacy nepohybuje hrdiny po roztodivných lokacích celého světa, ale drží je i děj v Indické oblasti. Také díky tomuto kroku byl kladen nemalý důraz na rozšíření herních lokací po vzoru Uncharted 4, nejde tedy sice přímo o otevřené prostory, nabízejí ale dostatek prostoru pro pohyb ve všech světových směrech. Tím je navozen pocit otevřenějšího a rozsáhlejšího prostředí, čehož tvůrci dále využívají například při občasných vyjížďkách pomocí terénního vozidla.

Celá hra je propojena vzájemnými rozhovory mezi postavami, v nichž se dále rozvíjí jejich příběh i mimo neherní sekvence. To nejpodstatnější, hratelnost, doznala úprav zejména v oblasti kontaktních soubojů, ty více odpovídají velikosti a schopnostem hlavní hrdinky. Tam, kde se tedy mohl Nathan jakžtakž spoléhat na svou sílu, musí Chloe využít technik známých z bojových umění. Chloe také může použít pistoli s tlumičem, aby zabránila detekci při likvidaci nepřátel na větší vzdálenosti, nechybí ale ani možnost vystřílet nepřítele pomocí akčnějšího postupu a klasičtějších zbraní v podobě kulometů, samopalů či automatických pušek. Zbytek, tedy klasické pojetí střídání akce s řešením hádanek a překonávání překážek, zůstává beze změn.

Podobně jako předchozí Uncharted 4: A Thief's End nabízí i The Lost Legacy vylepšenou technologickou stránku majitelům silnější konzole PlayStation 4 Pro.


Poslední diskuzní příspěvek

@Tolister (05.03.2020 19:03): Že by se jednalo o budoucnost by imo nehrálo roli. Stejně se to všechno odehrává v "historických" lokacích a je uplně jedno jestli je rok 2020 nebo 2040. Lehce pozměněný design zbraní už pak nehraje takovou roli, nemluvíme tu o žádné kyberpunkové budoucnosti, že jo. Navíc Indie, Sýrie a další země, kde se to většinou odehrává, budou stejná shithole jako dnes i za deset-dvacet let. :D

Co se Chloe nebo Eleny týče, tak bych si to spíš představoval jako prequel, kdy se podíváme na nějaké jejich dobrodružství co se odehrálo ještě před událostmi, které jsme viděli. Netřeba nějaký "posun".

No uplně nejraději bych řekl, že by bylo nejlepší, kdyby ND dělali novou značku, ale na druhou stranu nic jako Uncharted tu aktuálně není a byla by toho škoda (Z TR se stala děsná stereotypní blbost plná patosu a ikonek na mapě, kde jde víc o nějaké survival a crafting blbiny než samotné akční dobrodružství).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 85
The Lost Legacy není DLC, ale regulérním datadiskem s takřka 10hodinovou herní dobou. Nathan sice odešel do důchodu, ale Chloe Frazer je více než důstojnou nástupkyní, na kterou se navíc i lépe kouká :). A ačkoli se s ní vydáme na zcela nové dobrodružství, rozšíření funguje jako doplněk k původní hře a vyplňuje některé menší díry.

Oproti předchozímu dílu hra nic zásadně nového nenabízí. Skáčeme, běháme, střílíme a především zkoumáme. Hra dávkuje hratelnost naprosto stejně jako A Thief's End, ale díky staronovým postavám je to stále svěží. Writing, i přes poněkud nenápaditou ústřední story, kde se točí neustále dokola ta samá šablona, je tradičně výborný. Po stránce designu je to stále ta samá žánrová špička, tentokrát navíc obohacená o menší otevřenou lokaci, kde se může hráč volně pohybovat a plnit úkoly v libovolném pořadí. A přesto hra nevypadává z tempa a nenudí hráče otravnými zbytečnostmi a haldou collectibles (uč se, Tomb Raidere!). Datadisk je po vizuální stránce neméně úchvatná záležitost a kochal jsem se prakticky po celou dobu hraní, byť onen krutopřísný wow efekt se už tolik nedostavil. Jednak hra vypadá skoro stejně, jako předchůdce, ale i proto, že se prostředí tentokrát příliš nestřídají.

Vyzdvihnout musím zejména úvodní sekvenci v indickém městě zmítaném občanskou válkou. Při vší úctě k Infinity Ward, takhle napjatou válečnou atmosféru nedokázala z civilního hlediska navodit ve svých kampaních ani série Call of Duty. Zbytek hry už je "jen" klasickým Uncharted se sympaticky napsanými postavami a příjemnou hratelností. Šablona, která fungovala doteď a bude fungovat i nadále. Fandové série si to užijí i tentokrát, odpůrci raději ruce pryč.

Pro: hratelnost, vizuál a ozvučení, tempo příběhu, writing, úvodní "válečná" sekvence

Proti: minimum novinek, možná až příliš over the top finále

+18
  • PS4 85
Uncharted: The Lost Legacy je pro mě důkazem, že série může bez problémů pokračovat i bez Nathana Drakea, protože je zde dostatek zábavných a zajímavých hrdinů, kteří to bez problémů utáhnou také.

Chloe Frazer patří mezi mé nejoblíbenější charaktery v sérii a hru za ní jsem si neskutečně užil. Po boku ji stojí záporačka z předchozího dílu, Nadine Ross. Chemie mezi nimi je bezchybná, je to sice klasické "hledáme si k sobě cestu", ale funguje to bez problémů a jejich rozhovory, špičkování a vtípky jsou super. To, že dokáže Naughty Dog napsat výborné charaktery všichni už víme a netřeba to více rozebírat.

Po hratelnostní stránce je hra pochopitelně stejná jako čtvrtý díl. Vlastně klasické Uncharted. A pořád to neskutečně baví a je to zábavná jízda. Chvíli se šplhá a skáče, chvíli střílí, chvíli stealthuje, chvíli kecá. Po páté to samé, po páté stále sakra zábavné. A závěr hry, který se odehrává na jedoucím vlaku, bude patřit mezi mé památné zážitky, je to nebe.

Grafika a stylizace je opět nádhera, některé scenérie doslova dechberoucí. Nedivím se, že si Chloe všechno fotí :)

Vzhledem k tomu, že se jedná vlastně o DLC/datadisk ke čtvrtému dílu, obsahuje hra stejné chyby. Takže UI opět nereaguje na společníky při stealthu, což působí trošku směšně. A poklady jsou opět svítící tečky - proč to nemůže být jako ve trojce?

V sérii Uncharted mám snad pokaždé výhrady k boss fightům. Zde je docela fajn, snad ani ne z hratelnostní stránky, spíše je radost zdejšímu záporákovi srovnat ciferník.

V mých očích se jedná o třetí nejlepší díl za čtyřkou a dvojkou, a za tou jen o kousek. Je to furt super a chci víc!

Jo, a možná přijde i slon :)

Pro: Hratelnost, charaktery, akce, grafika, zábava

Proti: UI by mohlo být lepší, poklady jsou opět svítící tečky

+16
  • PS4 --
Můj prvotní přístup k Lost Legacy byl dost chladný. Čekal jsem krátký datadiskový nášup se dvěma kopretinami v hlavní roli, co budou sypat hromady feministických hlášek a budou si hrát na děsné badassky. Chloe se ale ukáže nejen jako schopná náhrada za Drakea, ona ho dokonce i strčí do kapsy. Vtipem, chováním, motivací... a hezčím zadkem.

Pocitově bych tipoval LL na kratší záležitost, ale in-game ukazatel času byl nekompromisní - herní doba je v mém případě srovnatelná se třetím dílem a dokonce překonává díl první. Na rozdíl od nich ale neobsahuje žádné hluché místa a je to jedna velká jízda od začátku až do konce.

Už pomalý začátek v Indii jsem hrál s držkou otevřenou dokořán, s detaily interiérů si někdo opravdu máknul a odfláknutý kout aby člověk pohledal. Autoři si vyhráli s každou pídí a každým záhybem, všechno krásně lícuje a zvučí, jen těžko se hledají nedostatky. Navazuje open-space část v divočině, kde se můžu volně pohybovat s jeepem a plnit úkoly v libovolném pořadí. Navíc, hráč může splnit ještě jeden dlouhý vedlejšák, na jehož konci dostane Chloe docela užitečnou věcičku. Musím říct, že tuhle otevřenou část jsem si užil nejvíce. Scéna s jógou byla úchvatná, některé výhledy naprosto fantastické. Poté se hra přesouvá do lineárnějšího gameplaye, výhledy jsou ještě fantastičtější a level-design představuje naprostou špičku dobrodružných her. Hektické finále mě pro svou bombastičnost spíše otravovalo, ale to je možná způsobeno kombinací všech herních mechanik, se kterými se člověk v Uncharted mohl setkat.

LL je pro mě jednoznačně obrovské překvapení, nečekal jsem to ani zdaleka tak dobré a s klidným svědomím ho označím za nejlepší Uncharted so far...

Herní doba: 9hod 25min (střední obtížnost)
Hodnocení: ✰✰✰✰
+15
  • PS4 80
Uncharted: The Lost Legacy je datadisk/pokračování k Uncharted 4: A Thief's End. Ačkoli se jedná o menší dílo a i mechanismy a celkově struktura hry je převzata ze čtvrtého dílu, příběhově se jedná o nepřímé pokračování. Přiznám se že oznámení dvou žen jako hlavních hrdinek, mě značně znervóznilo. Bál jsem se, že se bude jednat o rádoby drsné holčiny a úlitbu dnešním trendům. Naštěstí se nic z toho nekoná a jak Chloe tak Nadine jsou obě v pohodě a jedná se o perfektní náhradu za Nathana a spol.

Po stránce mechanik a hratelnosti se jedná o to samé jako u dílu čtvrtého. Zajezdíte si s džípem, budete se schovávat ve vysoké trávě a tiše eliminovat nepřátele a pochopitelně i vyřešíte nějaké ty puzzly. Vážně, žádné novinky se tady po této stránce neobjeví. Což není na škodu, fungovalo to ve čtyřce a funguje to i tady. Navíc díky krátkosti zde tyto věci ani nestačí zevšednět nebo nudit.

Nenudí ani příběh a postavy. Už jsem psal že obě holky jsou ok. Nicméně se jedná o opravdu povedenou dvojku, neustále se špičkují a dobírají si jedna druhou. A ne vždy v dobrém. Chemie mezi nima funguje a zároveň se nikdy nestanou otravnými automaty na rádoby cool hlášky. Mírnou výtku mám jen k Asavovi, což je záporák tohoto dílu. Díky kratší délce nedostává tolik prostoru a tak ho poznáme spíše zkratkovitě. Nejedná se o nic strašného ale více prostoru pro něho by určitě neškodilo, poté by pak nemusel působit jako typický záporák.

To co tady hraje prim je ale opět pocit objevování a dobrodružství. Opět se tak dostaneme na ztracená místa a k zapomenutým artefaktům. Je třeba říct, že Naughty Dog opravdu umí navodit ten pocit, jako když se díváté na dobrý dobrodružný film ale s tím rozdílem, že ho hrajete a jste tak přímými hybateli děje.

Hra vypadá velmi hezky i na základní PS4 a i náročnější scény si drží stabilní framerate. Celkově je hra velmi povedená a zábavná. Naughty Dog se evidentně pokusily o to zda bude jejich formulka fungovat i bez Nathana. A ona funguje a velmi dobře. Snad jen zamrzí absence jakékoli novinky a trošku slabší záporák.

Pro: prostředí, puzzly, Chloe a Nadine, dobrodružná jízda, hudba

Proti: kratší délka a žádné novinky, slabší záporák

+10
  • PS4 70
Tak jsem po delší době dorazil na DH a hle!.... dají se hodnotit i hry na konzole. A protože PS4 (PS3) vlastním od jejího vydání a hrál jsem všechny díly Uncharted, které beru jako opravdu zábavné a vymazlené kousky, chtěl jsem napsat něco k poslednímu počinu Naughty Dog.
Ten mě popravdě v některých věcech dost zklamal, ale v některých to bylo pořád staré dobré Uncharted. I když moje číselné hodnocení není zas tak hrozné na poměry téhle herní série je to dost málo.

Začátek vypadá dost slibně. Hlavní hrdinky sice nejsou Nathan Drake, ale dá se zvyknout a po chvilce ani člověk nevnímá za koho hraje, protože je stále co sledovat a prožívat. První mise se projede ve velkém stylu a vše se hýbe a vypadá naprosto perfektně. Je úžasné, že základní konzole dokáže i po 6 letech zobrazovat podobné hry v takové perfektní grafice, která stále vypadá moderně a všelijak skvěle jen ne zastarale. Pak si člověk říká nač pořád upgraduje PC když jen grafika stojí stejně co celá konzole, ale to je na jiné téma.

Jedna z věcí, kterou na Uncharted cením nejvíce je nepřetržité filmové dobrodružství. Pořád se něco děje. Děj jde dopředu. Každou chvilku se mění prostředí od města do pralesa, pouště a pak klidně někam na zamrzlé pláně plné sněhu. To je spolu se skvělou hratelností kombinující akci a logické hádanky základní pilíř celé hry a jejího velkého úspěchu mezi hráči.

Místo téhle dobrodružné jízdy a střídání lokací přišlo hned po první nadějné misi hořké zklamání. Zklamání tak veliké, že jsem uvažoval po dalších pár hodinách hru ihned smazat, ale píšu komentář takže jsem hru nakonec dohrál. Z jasného důvodu jak natáhnout čas hratelnosti se totiž vývojáři rozhodli hru změnit z rozsáhlého koridoru a měnících lokací do jednoho spíše menšího otevřeného světa, ale světa těžko uvěřitelného a hlavně nezábavného.
Svět tedy mapa je směs hornaté krajiny, zelené džungle plné krásných vodopádů, řek, květin a zasazených chrámů a památek jen tak všude po okolí jak houby po dešti. Vše to vypadá tak odfláknutě a hlavně nereálně, že nemá člověk ani chuť ten svět nějak objevovat nebo dokonce plnit různé vedlejší mise. Prostě jen jezdíš džípem od jedné památky k druhé a snažíš se jí projít a pak zas nastoupit do auta a jet k další. Celá mapa se dá projet asi za minutu. Takže je to spíš popojíždění.
Už proto, že jsem měl rád ten styl dřívějších dílů a nestál o další otevřenou akci, kde něco sbíráš. Někde plníš vedlejší mise apod. jel jsem si jen hlavní osu příběhu a na ostatní blbosti se vykašlal. Na hratelnost to nemělo vůbec žádný vliv. Jen to člověk dohrál o nějakou tu hodinku dřív. Toť vše.

Příběh, logické úkoly, nepřátelé a hlavní záporáci jsou pořád to samé jako ve všech podobných hrách. Přiznám se, že jsem po té hrál Shadow of the Tomb Raider a měl pak z toho guláš, protože za pár dní jsem nevěděl co jsem prožil v TR a co v Uncharted. Klasický archeolog záporák s armádou zabijáků co místo hádanek vše řeší dynamitem. Hádanky jako zrcadla, vodní koryta a posun kamenů nebo soch. Vše už hráno a viděno stokrát, ale upřímně co originálního lze vymyslet. Navíc i Lara a hlavní hrdinka Chloe jsou si dost podobné a zezadu vlastně stejné :-)

Abych byl i pozitivní některé prvky hratelnosti, střílení a vlastně i ty hádanky pořád baví. Zhruba od poslední třetiny hry mi to opravdu dost chytlo a ten slastný pocit z hraní se dostavil. Nebylo to už to nucené dohraju to abych si mohl udělat křížek.

Pro každého asi Uncharted znamená něco jiného, ale ty hlavní pilíře jsou dobře známy. Už čtvrtý díl šel malinko touto cestou, ale tam to stále kompenzoval pestřejší se měnící svět.

Co člověk to jiný vkus. Podle komentářů třeba Garreta je to vlastně nejlepší díl což mi přijde hodně odvážné když si vzpomenu na úchvatné momenty druhého nebo čtvrtého dílu, ale jak píšu co člověk to jiný názor. Jestli bych si chtěl nějaký díl zahrát znovu tenhle by to určitě nebyl ani náhodou.

Pro: stále perfektní grafika, Chloe, přestřelky

Proti: otevřený svět, po čase stereotypní prostředí, stále stejné hádanky a záporáci

+10