Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (12.01.2017 09:09): Vzhľadom na celkové hodnotenia asi chyba v Matrixe. Ovšem s týmto výrokom "Tyranny will never rank amongst Obsidian's best games" by som aj súhlasil a bol by som radšej, keby tvorili hry typu KOTOR, či Fallout :)
@SilentWolf (20.12.2016 10:44): Engine je tragický. Nehledě na pohled kamery se NWN 2 hraje dosti blbě - hlavně dungeony. Ale ten zbytek za to stojí. Příběh, druznici, moznosti levelovani a kombinace dovednosti z classů... To vše zase parádní.
@SilentWolf (20.12.2016 09:21): Tomu říkám sympatický herní plán! :)
Jinak klidně bych ještě přihodil Icewind Dale a klidně i oba díly Neverwinter Nights. Na Torment a Baldury to sice nemá, ale osobně to považuju za velmi kvalitní hry.

Jinak na Tyranny se taky těším, koupil jsem si to k Ježíšku, a po štědrým večeru se to chystám konečně rozehrát.
Tak jsem to koupil. Special edici (chci krabicku a tak jsem se impulzivne rozhodl). Myslim, ze kdyby pristi rok nevysla zadna hra, tak jsem kryty. Ale s tim jak moderni hry ustupuji pozadavkum modernich hracu (mp, coop, zadna obtiznost) asi neni vyhnuti dokopat se k tem izometrickym pribehovym klenotum driv, nez bude pozde. Takze plan pro 2017 krom Mass Effectu je:

Pillars
Tyranny
Torment
Baldurs Gate 1 a 2

No fajn, dal jsem tomu sanci, pokracoval proti vlastnimu presvedceni v nadeji ze v tehle casti hry proste nejaky blb zapomnel zakomponovat moznosti, ale ani hovno -, ukoncil jsem edict a jakakoliv snaha se od tehle cesty odklonit nevedla absolutne nikam. Na RPGcka z Obsidianu mam nejaky naroky a tady se to cele rozpadlo na kupu sracek. Seru na to.
Jsem v Sea of Stones a už nevim kdy naposled jsem dostal možnost dělat něco podle sebe. Všechny options jsou ve jménu Disfavored se kterýma jsem zatím pravda většinu hry držel, ale teď když bych je potřeboval vyfakovat, nedostávám k tomu žádné možnosti. Celý sea of stones jedu v podstatě bez šance něco ovlivnit. Co to jako kurva je? Mám před sebou Cairnovu mrtvolu a nikdo nikde mi nedává jinou možnost než zlikvidovat celou oblast.
No, zatim me to jaks taks drzi, ale priste uz se jim asi na tyhle Infinity-like RPGcka vybodnu, bo sprtat se s kazdou podbonou hrou cely novy podelany lore me uplne netankuje. A ani tohle ani Pillars nejak zvlast kulervouci imo nebyly.
@Zero (19.11.2016 19:51): Moznosti ano. A podla vsetkeho aj hra ich ponuka o nieco viac, ale
Nemam sajn nakolko je volna a kde sa vetvi. Co ak by som napriklad ignoroval vsetky Spires? Alebo rusenie ediktov? Mal by som vlastne len ten jeden povinny. Aka je cesta ked nepomahas Disfavored pri zabiti Cairna? Je to rovnake alebo mozes zabranit tomu, co sa nakoniec s nim stalo? Ako by hra pokracovala keby som zradil alianciu s Disfavored niekde uprostred? Tazko povedat, pretoze sa to fakt tvari, ze tam je viac moznosti. Ale osobne sa mi to nechce hned teraz znova rozhoravat a skusat to inak.

Okrem toho, podla mna si pre Kyros hrozbou uz od zaciatku. Hracovu postavu tam poslala vyriesit problem s dvoma Archonmi a tak nejako pocitala, ze ta to zomelie. V kazdom pripade sa ukazalo, ze si hrozba. A ona si nemoze dovolit tuto hrozbu nechat existovat.

Na druhej strane, fakt neviem ci to islo alebo neslo nejako obist. Treba pockat kym niekto vyskusa vsetky moznosti co to ponuka. Mozno su tam fakt len tri aliancia s Disfavored, Scarlet Chorus a Neutralna cesta a zaver je vzdy rovnaky. Musis bojovat s Kyros a jej risou,
@MickTheMage (19.11.2016 16:14): I tak je víc možností, jak situaci vyřešit. Ukrýt se, utéct, dobrovolně ustoupit...
Konkrétněji, po celou hru jsem věrně složil Kyrosovu zákonu, o moc, které se mi dostalo, jsem neusiloval. Když se ze mě stal archon, tak ok, to se podle lore občas stává. Že po mně hra vyžaduje, abych seslal edikt proti nepřátelům, kteří mi klepou na dveře, to bych si z hlediska roleplaye spíše vyložil jako to, že mi tu moc propůjčil Kyros, protože chtěl, ať zvítězím (jiné vysvětlení by přinejmenším hraničily s kacířstvím).

Nicméně nutnost použít další edikt proti němu mi prostě nedává smysl. Kyros je po celou dobu brán jako postava s mocí rovnou nebo blížící se božské. Hlavní postava je vykonavatel jeho vůle ve světě a dá se hrát způsobem, při kterém nemá sebemenší důvod proti Kyrosovi jít. Z hlediska roleplayingu je to v tomto případě bezdůvodná zrada, až rouhání.
Dohráno. Oproti častým výtkám na netu mi to nepřišlo ani krátké, ani náhle ukončené. Celkově mi to trvalo něco přes 20 hodin, což je v pohodě (a ve srovnání s průměrnou hrací dobou mívám obvykle u her menší počet hodin). Třetí akt byl sice krátký, ale nepůsobil nijak uspěchaně nebo nedokončeně.
Jedinou výtku mám, že mi hra vnutí, abych šel proti Kyrosovi. Proč?
@Shoggot (14.11.2016 10:01): Úha, tak som včera chcel ukončiť hru pred zjavným Bossfightom vo veži (s tými farebnými "amébami"), ale povedal som si že to ešte skúsim a solídne som dostal na prdel a to tak že strašne. Tam asi musí byť nejaká finta ináč to nevidím.

@Richmond (14.11.2016 10:27): Pšššššt ale nikomu to nehovor :-D
Náhodou progress mám - splnil som prvé mesto (krysák dead) a vyčistil som všetky tábory v Orkov okolo mesta. Teraz mám save pred vstupom do Temple of Moo či čo to tam je hneď pri meste.

Mně to taky zatím baví hodně. Asi srovnatelně s Pillars, v něčem mi to přijde trochu lepší, v něčem trochu horší.

Lepší je například systém frakcí, vylepšování schopností jejich používáním a možnost volby. Při většině rozhodnutí si říkám, že to příště musím zkusit jinak, abych zjistil, co se stane. Nepůsobí to jen jako kosmetické drobnosti.

Na druhou stranu, společníci mě zatím moc nenadchli (nejsou špatní, ale ani výrazně dobří), a trochu zamrzí absence charakterových vlastností, které byly v Pillars (stoic, rational, atd.). Soundtrack taky není nijak zvlášť výrazný.

Stejně mám ale pocit, že Obsidian je nejsilnější ve hrách, které nejsou fantasy (KotOR 2, New Vegas, Alpha Protocol).
Zatím se to pořád hraje dost dobře a je to opravdu výborně napsané. Vybral jsem si nejít ani s Disfavoured, ani se Scarlet Chorus a garda ode mě odešla potom, co jsem zabil šéfku kovářů i bratrstva a stále je to pocit jako se pohybovat na hraně.

Kvůli těm rozhodnutím, legendárním předmětům, rozhodování, atmosféře a znovuhratelnosti to za to fakt stojí. Jen prý pak hra končí poměrně náhle a otevřeně, takže lze asi čekat DLC nebo sequel.
@Flowerpot (13.11.2016 01:56): Veru tie hry robili pomerne rovnaki ludia na rovnakom engine a napriek tomu samotnym settingom sveta tie hry posobia velmi, naozaj velmi odlisne.
A obidve su vyborne :-D

@Tulareanus (13.11.2016 01:39): Ono vzhladom na to, ze tie hry vlastne nijako spolu nesuvisia tak je to v podstate absolutne jedno - z hladiska Lore.
Akurat v Tyranny mi pride predsa len lepsi ten combat, najme opustenie toho systemu Endurance/Health ako dvoch ukazatelov povazujem za dobru zmenu.

Kazdopadne sa mi tu necakane vynoril vazny kandidad na moju hru roka, ale tak uvidim lebo predsa len 5 hodin je este stale prilis malo na nejake zasadne hodnotenia.
Ale naslapnute ma zatial velice moc dobre.
A ten zásadný rozdiel nie je v tom, že by mali tie diela nejak radikálne odlišné mechanizmy (tj. že by bolo Tyranny nejak o triedu lepšie čo do hrateľnosti), ale v tom, že sú inak poňaté čo do atmosféry a konceptu sveta, takže tam je otázkou vkusu, či ti viac vyhovuje mytologická detektívka v celkom tradičnom pestrom fantasy svete, alebo hra za Sauronovho poručíka v Mordore.
Zatial ma to vtiahlo na 100% a neviem sa od toho odtrhnut a mam zaroven pocit ze sa mi to paci este viac ako Pillars.
@ad142 (10.11.2016 17:53): Heh, já už mám za sebou 5 hodin a to teprve opouštím tábor Disfavored. Asi jsem strávil hromadu času ve tvorbě postavy...:)

Btw - po dohraní Conquestu na začátku hry doporučuju si přečíst Character Bio, obsahuje to docela osobní náhled postavy na tento "prolog"...:)
@Richmond (10.11.2016 18:52): Jop. A obsah krabicovky je i digitální obsah na Steamu = hra, OST, artbook. Jediné co steam dá navíc jsou ringtony (useless really).
Takže ve výsledku je to taková lehce rozšířená Commander Edice - mapa a short stories nejsou součástí digital bonusů.
@Marcusss (10.11.2016 10:06): Na short stories potrebuješ vlastniť Tyranny - Archon Edition, teda tú strednú verziu, na Steam obchode za 54,99€. Ja som to už dnes hral, na redakčnom Steame to máme práve v tejto verzii a prvé dojmy sú pozitívne. Je použitý rovnaký engine ako u Pilars, ale dosť je cítiť, taký iný výtvarný prístup, čo tejto hre pasuje. Mechaniky sú podobné, panel príkazov, UI atď. sú veľmi prehľadné a všetko je pekne intuitívne. Celý ten svet vyzerá vskutku zaujímavo. Odohrané zatiaľ ale len 2 hodiny.
Tak už mi dorazila krabicovka...:)
Artbook trochu podraz - vypadá tlustě, ale v polovině se opakuje v polštině...XD

Je to samozřejmě stejně pro instalaci na Steam.
Zajímalo by mě, jakou Steam verzi to aktivuje. Bych chtěl ty short stories (a nejlíp i exkluzivní portréty), ale pokud k tomu nebudou, tak by mě zajímalo jak je získat...
@HEX (08.11.2016 21:11): Pretoze kazdu hru co som doteraz hral bola vyborna? :) Keby som mal rad tupe diablovky, tak i ten ich pokus s Dungeon Siege nebol uplne od veci (+/-). Takze, preco nie? Zatial mi nedali dovod netesit sa. Na rozdiel napriklad od SJ Bioware.
@GodOfTheSick (08.11.2016 12:37): Pokud je něco zajímavé a velmi dobré (D4, Lost Crown, Final Fantasy, Dark Souls, Valkyria, OFP, System Shock...) tak to obvykle ty nejsi sto docenit. Někdo holt nemůže mít dobrý vkus :).

Těším se dost, z prezentací od začátku to vypadalo velmi povedeně. Taková jednohubka před Tormentem.
@Richmond (08.11.2016 18:38): Taky tak. Proto jsem zvědavý, jak se s tím popasují, protože zatím všechna RPG, co znám, se odehrávaly když ne v dobrém, tak alespoň neutrálním světě, kde jste mohli celkem svobodně konat, jak chcete. (Ale mám pocit, že to vždy trochu zvýhodňovalo ty dobráky) Tady, kde zlo vyhrálo, by ale každá dobrota měla být po zásluze potrestána, takže doufám v nečernobílá rozhodnutí plná odstínu šedi a menších zel a hlavně doufám, že to nebude příběh o tom, jak se přidáme k odboji a zlo svrhneme :)