Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dohráno. Mám chuť si to dát rovnou za druhou stranu, ale asi odolám. Ten backlog mám už tak velký.

Ve zkratce Tyranny je vylepšené kratší Pillars of Eternity. Pořád nesmyslně technicky těžkopádný, ale s řadou vylepšeními, například schopnosti či společná komba závislá na reputaci, vedle náklonnosti se vyplatí i vzbuzovat odpor a strach. Docela se mi tady líbil minimalismus lokací, opravdu rozsáhlý je jen jeden dungeon. Hru jde dohrát za 50h.

Hrál jsem za sadistickou bojovnici se dvěma zbraněni, no asi moc originální to nebylo, protože hned můj první družijnice byla nemlich to stejný. Tak jsme spolu vytvořili sesterstvo. Bylo osvěžující hrát za nehodnýho, ale některý věci mě zklamaly. Třeba je tam zajatkyně, co má informace a namísto aby mi hra dovolila z ní odřezávat dokud nezačne mluvit tak pro ní musím plnit vedlejší úkol. Vůbec tam jste spíše svědkem řádění spíš než že byste se ho mohl účastnit, vy jenom nudně zabíjíte. Jinak jsem brzy prohlídl systém, že koho ušetřím tak stejně skonči nabodnutej na kůlu, tak jsem ani neměl žádný dilemata.
Je příběh něčím inovativní? Vypadá to, že dialogy by nemusely být úplně marné.
@Tulareanus (06.02.2022 23:47): omg tak snad to z toho vyčtu... Špatně se mi tam orientuje a nejhorší je dlouhé načítání mezi lokacemi. Ale každopádně díky :)

@Jab (07.02.2022 00:32): původně jsem komentář psát nechtěla, ale když to takhle napíšeš, tak co mi zbývá :D bude ale asi ještě trvat, než to dohraju..
Jsem v koncích. Mořská věž - kde prosím najdu třetí kámen? Mám modrý a červený :/
Konečně dohráno. Po pár letech první RPG, kdy mi příběh dával smysl od začátku až do konce. Znatelně kratší než bratříček od Obsidianu PoE a současně je citelně znát nižší budget, příkladem je, že hra střídá tři typy nepřátel od začátku až do konce. Čeština kvalitní, těžko věřit tomu, že tohle celé přeložil jeden člověk.
Musím říct, že takhle zklamaný jsem nebyl už dlouho. Na Tyranny jsem se tak moc těšil, že jsem i počkal na češtinu. Ale na hře je fakt vidět, že to Obsidiani dělali více méně ve spěchu a z finanční nouze, aby měli alespoň nějaké chechtáky na dokončení Pillars 2. Na to, že hlavní devízou téhle hry mají být volby a možnost si tvarovat příběh a svět podle sebe, je tahle hra až moc kolejnicová. Prakticky celou hru i závěr ovlivní jedno rozhodnutí na začátku. Potom už nemáte moc kam uhnout a hra vás nutí dělat věci které by jste chtěli udělat jinak. I souboje mi příjdou naprosto stupidní a až směšně jednoduché. Jak mám kluky a holky z Obsidianu rád tak tady prostě šlápli vedle. Ten celkový nápad je fakt dobrý, ale musel by na tom makat celý tým a jet na plno s dostatkem financí.
@Matlajs (25.01.2018 19:32): V súbojoch chýba v porovnaní s IE hrami karikované násilie, keď napríklad postavičku zabitú kritickým zásahom roztrhlo na desiatky malých kúskov a so strašlivým výkrikom sa rozletela do všetkých strán. Fallouty detto! Boje potom pôsobia sterilne a nemajú správny drajv, ale holt si to asi doba žiada..
@SilentWolf (14.03.2018 22:01): Tiež som to tak mal - Prekecal som Tunona a Gravena Asha a Bladen Marka som musel zabiť, hoci mi povedal, že to robí nerád a vzdal mi hold, ale tak musím zomrieť.. Trošku mi vadilo, že napriek tomu ostal dosť otvorený koniec a hlavne človek sa nedozvedel/neodhalil to mystérium okolo fungovania schopností archonov a ich samotného charakteru a "vzniku", hlavne u Voices of Nerat. A druhá vec, že sa nedozvedel absolútne nič o samotných Tiers - kto? prečo? ako?
Mě trošku zklamaly ty dvě hlavní frakce. Ale naopak bych se řadil k týmu Tunon.

Uvidíme, jestli bude stále kámoš. :D :D

Jak jsem to ale chtěl dohrát rychle abych mohl třeba zkusit ty Pillarsy a pak plynule přejít na dvojku, tak nechci z tohoto světa pryč. Škoda že to DLC je prý plevel.
Na konci druhého aktu jsem dostal tak příjemné mrazení v zádech, jako už dlouho ne. Po dohrání budu pravděpodobně litovat, že vzniklo Pillars 2 a ne Tyranny 2.
Cha, a ja mel strach, ze me izometrie odradi. Na jeden zatah jsem dojel act 1 a parada. Jak to tak vypada, zrejme budu nakonec litovat, ze je hra tak kratka.

A behem hrani take chytam slinu na Pillars 1 a uz se smiruji i se settingem ke dvojce. Kdyz k tomu prictu Original Sin 2 - bude muj letosni rok asi silne CRPGčkový a asi jsem udelal dobre, ze jsem zacal tim Tyranny. Idealni material pro vzplanuti te jiskry.

Jeste to mozna dopadne tak, ze budu zpetne dohravat klasiky jako Fallouty, Torment a Baldursy. :-D
Tak dohráno. Docela dobrá hra, (za)bavila mě, ale chybělo tomu něco, co by ji vyšvihlo trochu výš... ten soubojový systém mě moc nebavil :(
Ale celý ten svět se mi docela líbil, konečně něco trochu originálního. I když ten třetí akt byl docela dost useklý.
@Matlajs (03.02.2018 11:07): Channelingom myslíš castenie? To máš okolo ikony kúzla, keď ho kúzliš. Refresh bar tam síce nie je, ale ak si ukážeš na ikonu kúzla v quick paneli, tak ti tam píše cooldown daného kúzla.
stejná věc, která chybí v Pillarsech, tak chybí i tady. věc která sráží boje v těchto hrách minimálně o třídu níž. vícebarevná bar, který by ukazoval refresh time mezi jednotlivými kouzly a jiný, který by ukazoval channeling.
Mám problém, koupil jsem si od obchodníka svitek fire core a stejně se mi v menu kouzel nezobrazuje :( Fire control jsem se naučil, mám to na 25
já si nemůžu pomoct, ale pokud mam být zcela upřímnej, tohle je podobnej garbage jako v případě Pillarsů. Můžou promakat cokoliv, ale ty boje to prostě kazej. je to nepřehledný a vypadá to hnusně. oproti starejm dobrejm legendárním Baldursům, kde jsem už vizualně dokázal identifikovat aaa tady máme partu kouzelníka, dvou meele, lučištník atp. tady nevidíš nic, rok čekáš na to, než někdo udělá co mu naklikneš a ani nevidíš že by to doprovázel nějakej vizuální/ zvukovej efekt charge nebo něčeho. po pár vteřinách už člověk pochybuje, jestli něco vůbec udělaj, nebo jestli se ta akce vyresetovala, no pak to udělaj když už je to uplně k ničemu :D Chápu, že celkový hodnocení hry mluví za sebe, ale za mě to Obsidiani neuměj. Minimálně boj by měli dát někomu externímu, ať jim to udělá.
@Bragi (07.09.2017 22:28): Čo som počul, skôr DLC.

Taká otázka pre tých, čo hru hrali (bez spoilerov, prosím): je príbeh ukončený? Lebo som počul 2 protichodné verzie - jedni vravia, že áno, druhí, že nie.
@Tulareanus (26.06.2017 16:09): Pre mna je realtime suboj v rpg jeden velky chaos a rad to moc nemam. Tahovka je to co mi vyhovuje najviac. Nemam v poslednej dobe na to nervy buchat do medzerniku, rychlo menit veci, pustit to, rychlo to sledovat. Imho tahovky tomuto druhu RPG sedia najlepsie. Ale zas + pre mna je, ze si to mozem prisposobit ako chcem a ked nechcem suboje, tak easy obtiaznost a happy Mick :)
@MickTheMage (26.06.2017 14:36): no ja mám práveže tuším tretiu obtiažnosť v poradí, lebo to bolo moc easy. A ja to stále beriem ako realtime ťahové, kde všetko nejaký čas trvá a preto už miestami treba pekne pauznúť, prerozdeliť útoky, odpauzovať, možno sa trocha presunúť a zas pauznúť a zadať príkazy a tak.
@Tulareanus (25.06.2017 23:42): Pravda je, ze som toho vela necraftil. Par veci, ale nejak ma to netahlo. Prekecaval som vsetkych (za koho ma mas ;)). A dalsie moznosti si setrim na nejaky dalsi playthrough. Aj ked vlastne, ja uz viem kde by mohol byt pes zakopany. Mozno. :)
@MickTheMage (25.06.2017 18:13): A to si sa venoval aj crafteniu a prekecol si všetkých parťákov? Lebo inak neviem, ako by som to stíhal... Je pravda, že párkrát som aj loadol, lebo som bol zvedavý, čo by sa stalo, ak by som sa inak rozhodol.
@MickTheMage (25.06.2017 18:13): Já to třeba hrál každý den o vánočních svátcích a trvalo mi to snad týden než jsem to dohrál. :) Nevím, možná čtu moc pomalu, ale zase musím říct, že tahle hra má opravdu jedny z nejdelších kecacích pasáží s parťáky.
@MickTheMage (15.06.2017 11:59): Asi počkám. No ako si čítam všetok lore a pomaly riešim veci (hoci lokácie nie sú veľké), tak som v druhom akte akurát som ukončil edict of storms a mám nahraných 30 hodín, čiže o krátkosti nemôže byť moc reč. :D
Keď som videl info o datadisku, tak som sa potešil. Mám však teraz dilemu, je to hra, ktorú mám aktuálne rozohranú a rád by som ju dohral, ale určite sa mi to nebude chcieť hrať tak skoro (tj. tento alebo budúci rok), tak skoro. Tak váham, či to dohrať tak či tak alebo tú hru o toho pol roka, či koľko odložiť. :/
Do konce roku vyjde datadisk Bastards Wound a hlavně aktualizace, která rozšíří 3. Akt a přidá nové zakončení, kde budete moci zůstat věrní Kyrosovi. Co víc si přát:)
@BINGMAN (13.03.2017 14:11): Také bych neměl námitky, kdybych zůstal v jeho (jejích) službách jakožto jeho (její) nejmocnější služebník. Ale co jsem měl dělat, to on(a) se mě rozhodl(a) zneškodnit první...
Tak dohráno a za mě určitě lepší a zajímavější než PoE. Jen mě mrzí, že jsem na konci neměl možnost zůstat věrný Kyrosovi. Celou dobu roleplayjuju jako jeho nejvěrnější služebník, aby mi to stejně bylo prd platný.
Ok, díky za krapet jiný perspektivy. Až to někdy bude ve slevě tak to zkusím.
@Paul (12.01.2017 10:02): Odpoved stale plati. RPGC som vzdy vnimal ako bandu extremistov, ktorych nazory netreba brat uplne vazne. Alebo aspon s velkou rezervou. A kedze som Tyranny dohral, tak v tom mozem pokojne pokracovat. Tyranny nie je ziaden masterpiece, ale je solidny v tom co robi. Jedine v com je ten clanok relativne sudny je kritika subojov.

Na druhej strane, pokial ti je blizky ich extremisticky pristup (a priaznivci tohto stylu sa pohybuju aj na tu), tak samozrejme Tyranny mozno tiez nebude tvoj salok caju. :)