Krvavá zběsilá střílečka z první osoby začíná útěkem z podzemního krytu, z něhož je Subjekt 106, ovládaný hráčem, ze zajetí nepřátelským vojenským uskupením korporace Horizon osvobozen zákrokem neznámé jednotky. Bez vzpomínek, zato s vylepšenými schopnostmi, se vydává na cestu odplaty a získání odpovědí o povaze hrozby a svých zabijáckých dovedností.
Hra připomínající subžánr bullet hell nebo hry od Monolithu spoléhá na plnohodnotný singleplayerový zážitek a jeho variabilitu, ať už jde o možnost zpomalovat čas, efektně i efektivně likvidovat nepřátele palnými zbraněmi v kombinaci se zničitelností a využitím prostředí či je nenápadně eliminovat z pozice predátora, který do jejich koordinace zasévá zmatení. Velmi podstatně hratelnost ovlivňuje záběr na boj zblízka, jeho fyziku, anatomii a deformovatelnost těla. Obohacení dopřává možnost customizace a doplňující mody, jimiž hráč může rozvíjet svůj destruktivní potenciál mimo příběhovou kampaň.
Dohráno též. Oproti FEARu ne tak zajímavá AI a slabší atmosféra, a nepřátel občas až extrémně moc (bral bych víc kvality a méně kvantity). Ale pořád dost zábavná střílečka s parádně čvachtavým gunplayem a bullet timem. Překvapivě vysoký production values, vzhledem k velikosti týmu (4 lidi plus asi deset externích artistů). V době vydání FEARu by tohle bylo AAA.
Pro: přestřelky, světelné efekty, důstojná pocta F.E.A.R.u
Proti: přítomnost všech negativ F.E.A.R.u, pokusy o horor, přehlcování zvukovými podněty