Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Trepang2

21.06.2023
02.10.2023
71
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Krvavá zběsilá střílečka z první osoby začíná útěkem z podzemního krytu, z něhož je Subjekt 106, ovládaný hráčem, ze zajetí nepřátelským vojenským uskupením korporace Horizon osvobozen zákrokem neznámé jednotky. Bez vzpomínek, zato s vylepšenými schopnostmi, se vydává na cestu odplaty a získání odpovědí o povaze hrozby a svých zabijáckých dovedností.

Hra připomínající subžánr bullet hell nebo hry od Monolithu spoléhá na plnohodnotný singleplayerový zážitek a jeho variabilitu, ať už jde o možnost zpomalovat čas, efektně i efektivně likvidovat nepřátele palnými zbraněmi v kombinaci se zničitelností a využitím prostředí či je nenápadně eliminovat z pozice predátora, který do jejich koordinace zasévá zmatení. Velmi podstatně hratelnost ovlivňuje záběr na boj zblízka, jeho fyziku, anatomii a deformovatelnost těla. Obohacení dopřává možnost customizace a doplňující mody, jimiž hráč může rozvíjet svůj destruktivní potenciál mimo příběhovou kampaň.


Poslední diskuzní příspěvek

Dohráno. Bylo to vynikající. Z inspirace F.E.A.R. se opravdu jenom vychází - pak dělá Trepang2 vše pro to, aby si získal vlastní tvář.

Překvapení, kolik témat hra rozvrtá, jak je ambiciózní nejen po akční stránce. Přitom dokáže být strašidelná i vtipná. Úmyslně potlačená tříáčková uhlazenost sice znemožní nějaký širší ohlas, ale ani v nejmenším nechybí.

Intel si doporučuju číst až v úkrytu, když zvolní tempo a bude nálada. Ignorovat ho fakt není potřeba, v tomhle bude hře ještě dosti ukřivděno. Nápady a všelijaké drobty jsou tu potravou hodnou zamyšlení i diskuze.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Stručně řečeno, Trepang2 je fanouškovská pocta F.E.A.R.u, která má vše, co bylo na původní hře dobré, ale bohužel věrně napodobila i to, co na ní dobré nebylo.

Ano, gunplay je skutečně vynikající a podobně extatický pocit z herní střelby tu dlouho nebyl. Jenže každá akční hra by zároveň měla vymyslet způsob, jak jednotlivé přestřelky pospojovat tak, aby jimi hráč nebyl přehlcený. F.E.A.R. jednoduše nechal hráče chodit nerealistický zamotanými prázdnými chodbami a místnostmi, u čehož ho jakože strašil naskriptovanými halucinacemi a hororovými zvuky.

Ano, občas se hráč může leknout nečekaného hlasitého zvuku, ale jinak tohle strašení nefunguje v akční hře, u které zároveň kosíte desítky po zuby ozbrojených nepřátel. Celou dobu totiž víte, že se vaší postavě nic stát nemůže (na rozdíl třeba od survival hororů typu Resident Evil). Proto považuji ten nejvíce "fearovský" level ve hře zároveň za ten nejslabší a nejotravnější.

V jiných levelech, kde víceméně chodíte z přestřelky do přestřelky, se zase Trepang2 místy stává až nepříjemným tím, jak vás zahlcuje vizuálními, ale zejména audiálními podněty - zbraně jsou velmi hlasité, hudba tepe, nepřátelé s panikou v hlase se ve vysílačkách překřikují ufff, je potřeba dát si chvíli pauzu, aby vás nerozbolela hlava.

Zdá se, že místy se tvůrci přece jen snažili kritizovanou fádnost F.E.A.R.u trochu oživit, ale už neměli čas všechny své plány realizovat. Jedna mise tak (přinejmenším vizuálně) působí jako z jiné hry a příběh hraje roli velmi řídkého lepidla mezi jednotlivými levely.

Je to povedená hra a čtyřčlenný (!) tým, který za ní stojí má můj respekt, nicméně o zásadní žánrový klenot se v žádném případě nejedná.

P.S: Na hru jsem napsal také obšírnou recenzi

Pro: přestřelky, světelné efekty, důstojná pocta F.E.A.R.u

Proti: přítomnost všech negativ F.E.A.R.u, pokusy o horor, přehlcování zvukovými podněty

+14