Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Too Human

19.08.2008
kompatibilní
52
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

In the hands of one god rests the fate of all mankind.

Válka bez ustání přinesla pokrok, jenž změnil Midgard k nepoznání. Dobyvatelé z národa Ymir zautomatizovali zabíjení uvedením válečných robotů. Bitvy muže proti muži tak zcela ztratily na patosu a změnily se v masakry lidské protistrany. Řinčení chladných zbraní vytěsnil štěkot poloautomatů a troubení rohů přehlušily výbuchy granátů. Od vzájemné výměny antihmotových a nukleárních zbraní svět svírá věčná zima, Fimbulvinter. Ymiřané do jednoho zahynuli, jejich stroje nicméně pokračují v misi za vyhubení nepřátel svých tvůrců, což přimělo několik hrdinů ke kybernetickým augmentacím vlastních těl. Utvořili společenstvo Æsir v jehož velkoměstské pevnosti našli útočiště lidé, kteří neumrzli či nenalezli smrt v robotických spárech... Hrdinové jimi začali být uctíváni jako bohové Ásgardu, dokáží ale odvrátit svůj Ragnarök?

Jste Baldur, nejmladší z bohů, syn Ódinův. S nejméně implantáty máte nejblíže k lidem doufajícím ve vítězství nad stroji právě pod vaším vedením. Na samém začátku pro Baldura vyberete ze tříd berserker (dobrý bijec), bio engineer (sám se léčí), commando (dobrý střelec), champion (všestranně vyvážený) nebo defender (odolný a pomalý), což bude později následovat další volba většího příklonu k božství či humanitě. Tříd zbraní na blízko i dálku je patnáct a stejně jako u jednotlivých částí brnění můžete upravovat jejich zabarvení a vlastnosti vsazováním různých run, pokud na ně jsou sloty. Přes rozdílnou stylizaci mají úrovně podobu rozsáhlých arén s nemalým manévrovacím prostorem kvůli permanentní přesile.

Postmoderní reinterpretace severské mytologie se kromě jiného dotýká odvěké potřeby tradice coby protiváhy pokroku, který člověku nemusí přinášet výhradně užitek. Přes všechny nepřeskočitelné cutscény s nietzscheovskými rozvahami je Too Human především ve dvou hratelnou hack 'n' slash akcí s levelováním, skilly a velmi omezeně ovladatelnou kamerou, již lze v případě potřeby vycentrovat. Levá páčka totiž slouží k útokům zbraněmi na blízko. Pohyby této páčky do stran v rozličném pořadí jde docílit řady komb plnících kruhový Ruiner metr, jehož aktivace vyvolá tlakovou vlnu. Odpočinek od jinak takřka neutuchajícího boje poskytnou návštěvy kyberprostoru, který uchovává Midgard v podobě známé ze ság.

Pilotní díl zůstává jediným z plánované trilogie.


Poslední diskuzní příspěvek

Nechce se mi psát komentář, tak alespoň telegraficky poznámky, které měly být jeho základem.

+
Originální pojetí - inspirace severskou mytologií
Loot - meče, hole, kladiva, pistole, sniperky, pušky, helmy, zbroje, nárameníky, rukavice, kalhoty, boty
Runy - aktivace spojená s drobnými herními úkoly typu zabij 100 nečeho, vytvoř kombo atd.
Blueprinty
Zbraně/brnění je nutné opravovat, jinak klesá účinnost, nelze z inventáře, lze se kdykoli vrátit do hubu a zpět

+/-
Ovládání - pravá páčka řídí směrové útoky (zajímavé, ale krkolomné)

-
Kamera - není možné ji ovládat, postava se řídí levou páčkou a kamera reaguje na pohyb automaticky, maximum je vždy jednorázové přesunutí kamery za záda hlavního hrdiny
Zaměřování - v některých bojích je nutné zaměřovat pravou páčkou konkrétní místa na těle nepřátel, pročež se to neustále resetuje, zaměřuje moby atd.
Chyby - nejen výtah, ale i neotevření některých dveří
Lazy design - někteří nepřátelé v mapě jsou nebo se do ní dostanou pomocí různých výsadkových strojů, jiní se objeví opakovaně z řídkého vzduchu
Hrozně roztahaná čtvrtá epizoda, zabírající třetinu hry
Level scaling - speciálně ke konci hry se objevují Bůh ví proč nepřátelé s o 10 vyšším levelem než má hlavní hrdina (nelze grindovat, takže to nedává vůbec smysl)
Nepřeskočitelná půlminutová animace po smrti, na jejímž konci se objeví postava přímo na místě smrti

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.