Předem musím upozornit, že nejsem dobrým znalcem celé série, tak se předem omlouvám, jestli se v něčem budu mýlit.
Předpokládám, že minimálně pro podporu mého tvrzení existuje malý test. Stačí si jen položit prostou otázku:
"Kdybyste jsi si měli vsadit na to, čím bude nový Tomb Raider, vsadili byste na survive, Thriller-hororovou akci s prvky rpg?"
Já osobně ne a proto je pro mě TR největším překvapením roku. Do jisté míry odpadá předešlá arkádovost Tomb Raiderů, čímž nabývá jakési autentičnosti a reálnějšího zjevu. Charakter Lary Croft je nejpropracovanější z celé série a grafika je kapitolou sama pro sebe.
Když už jsem to nakousl, tak se do toho rovnou pustím. Grafika je velmi zdařilá a určitě není na škodu upozornit na to, že na jejím vývoji a s implementací technologie TressX(propracované chování vlasů) se podílelo AMD. Pro simulaci fyziky hra využívá technologie DirectCompute(využívá se pro simulaci bokehu u technologie Depth of Field). S užitím technologie HDOA(high definition ambient occlusion) opravdu stínování a jas ploch a objektů vypadají velmi reálně a rozhodně lépe, než předcházejících sériích. Celkový výsledek je oku více než uspokojivý ale nutnou daní jsou hardwarové nároky na pamět (kvůli anti-alisingu SSAA, který obraz nejprve renderuje ve vyšším rozlišení a pak jej zmenšuje na rozlišení hry) a grafickou kartu, z kterých se u toho zapotí i současné jedničky. Což je pro mě v tomto případě jediné mínus.
Pro: obrat v sérii, grafika, hratelnost, prvky rpg
Proti: vysoké hadwarové nároky, při nejvyšších grafických detialech)