Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Semanco • 29 let • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider

  • PC 65
Tak dojmy nejsou úplně čerstvé, ale stejně tady něco pisnu.

Tento díl obstál jako tříáčkový titul. Je tam svět, který má atmošku a detaily a vůbec člověk jak se tam jen tak proběhne (animace Lary jsou suprové mimochodem), prostě je tam feeling toho tajemství, dobrodružství a tak... ALE hra prostě u mě padá mezi ty řadovější. Nic průlomného se nekoná. Vím, že Tom Raider je značka s nějakou reputací a ta není malá a ani ne špatná, když se ale mělo jednat pokud správně vím o nějaký survival, o cestu do hloubky postavy Lary, tak úplně to nevyšlo. Já od toho chtěl možná něco, co se dá na herním poli jen těžko splnit. S psychologií herních postav se pracuje kolikrát prostě jen tak ledabyle, a furt tam prostě musí jít o ten velkolepý, epický příběh, který se odehrává MIMO hlavní postavu, a to je případ tady tohohle rebootu. Takhle, když se nějak snažím vzpomenout jak to s těma scénama tady fungovalo, je to asi nějak tak:
- Lara prožívá malou chvilinku útrap, dabérka Camilla Luddington se snaží a jde jí to
- načež Lara věc nějak přetrpí, vzpamatuje se, a jde dál
- jde dál tak, že začne plnit svůj úkol, bez nějakých (pro hru asi zbytečných) kliček, hře to samozřejmě pomůže posunout celý příběh, protože přece nesmí zůstat jen u Lary, ale je tady ještě příběh její několikačlenné posádky, příběh tajemného ostrova, na kterém se nachází a samozřejmě číhajícího nebezpečí
- aby se neřeklo, protože tohle je vlastně ten díl, kdy Lara má být nějak pošramocená a nová v těchhle situacích, tak si zas chvilku nějak něco protrpí, načež zas pokračuje akční příběh, atd. atd....
- pak už samozřejmě je to Lara jak jí známe z minula, protože to prostě musíme všechno v jednom díle stihnout, protože tam prostě musí v jednom díle být toho co nejvíc všeho, prostě nějaká historická součást, akční součást, epická součást, a to nemluvím o lezecké součásti, protože je to Lara, tak prostě musí všude po něčem lézt, nebo někam šplhat, protože prostě "bez toho všeho by to prostě nešlo"

Hra u mě nevybočila z davu ani za mák, odstartovala sérii, kterou je možno v budoucnu vylepšovat, a že tam ten potenciál je. Ale tenhle to měl celé začít ve velkém, nezačal. K čemu, že se tady stala nějaká osudová záchrana světa nebo lidí nebo čeho, nějaký mega velký a epický souboj s obrovským protivníkem, který představoval velké zlo a naše hrdinka to prostě zvládla, protože je to hlavní hrdinka, když nic z toho mi nepřijde specifické a výjimečné pro start celé série.

Je zajímavé, že hry jako Far Cry 3, nebo Max Payne 3, které si měly zakládat a taky hodně zakládaly na hratelnostní stránce, nebo ne tak inovativnímu přístupu, se můžou pyšnit propracovanějším vnitřním příběhem a psychologií hlavní postavy, než tady. Nemusí to být jak Mangoldův Logan, jen bych uvítal zapamatovatelnější zážitek než to, co sem dostal a ve výsledku nového Tomb Raidera můžu brát jen jako technicky a hratelnostně dobře odvedenou práci, která je ovšem poněkud vevnitř prázdná.

Mimo to, když si představím, jak se to snaží tvářit jako boj o přežití a Lara je více méně nezastavitelná, je to prostě na prd. Už jen ten fakt, kdy se prostě musí samozřejmě nabídnout větší porci zábavy skrz akci a Lara prostě musí mít docela dost druhů zbraní, přes což se ještě jakž takž dostanu, ale fakt mi přijde zbytečné jí dávat na záda "teleportační zařízení", kdy se jí prostě podle výběru zbraně ta daná zbraň objeví na zádech. Laro, podívej se na Maxe Payna, ten tohle nemá a akci taky zvládá raz dva.

Pro: Jako bylo to fajn, ale jen fajn.

Proti: Zapadá to více méně do davu.

+10