The Witcher: Rise of the White Wolf je zrušená konzolová předělávka prvního dílu (2007), jehož ambiciózní tvůrci měli v plánu ne jenom port, ale úplnou reimaginaci Geraltova příběhu, jíž by s původní verzí spojovala pouze hlavní dějová linka. Zrevidovanou atmosféru měla podbarvovat nově složená hudba, zatímco animace zjemňovat mocap technologie. Při tvorbě postavy byste vybírali ze 130 různých vlastností, dovedností, kouzel a počítalo se i s upravováním zbraní. Namísto do značné míry náhodné šance na úder/úhyb s úspěšností odvozenou od vašich a protivnických statistik by zcela nový soubojový systém v konzolovém RotWW umožňoval podle situace samostatně provádět úhybné manévry a protiútoky.
Lyonské studio Widescreen Games byla pověřeno tvorbou grafického engine jménem DaVinci a CD Projekt RED na Francouze následně přeneslo i tvorbu hry. Ti byli polskému vedení povinni pravidelně prezentovat dosažení vývojových milníků. Titul byl oznámen 2. prosince 2008, vyjít měl na podzim 2009. Nelehký úkol zahrnující mimo jiné přemodelování postav, implementaci achievementů (X360), trofejí (PS3) či budoucí stahovatelný obsah (DLC) se však ukázal být nad síly externistů. Studio Widescreen přestalo po pěti měsících stíhat vytyčené milníky, v reakci na což CDPR, čelící tehdy finančním problémům, začalo Francouzům zpožďovat platby a neblahou situaci už nezvrátilo ani 12 pomocných vývojářů z Polska.
Vývoj Rise of the White Wolf byl pozastaven 29. dubna 2009 a Widescreen Games posléze nadobro ukončilo své aktivity. CDPR CEO Michał Kiciński kromě neplnění deadlinů vývojářům z Widescreen vyčetl i „technickou neschopnost ohrožující vytyčenou kvalitu“ a CDPR CEP Marcin Iwiński k tomu doplnil, že Francouze platili více, než své polské soukmenovce, načež vydavateli Atari náhradou za zrušení konzolového Zaklínače místo peněz zpět přislíbil distribuci pokračování v Severní Americe. Restrukturalizační změny vedly k propuštění části vývojářů, aby se CDPR vyhnulo bankrotu, zbytek dokončil Zaklínače 2 (2011) na vlastním a pro konzole vhodném REDengine použitém rovněž ve třetím dílu (2015).
Na tohle jsem se fakt těšil, Zaklínač s achievementy/trofejemi & extra příběhovým obsahem by byl boží, škoda, že CDP v té době smrděl złotým, jistě bylo pohodlné svést vinu za nedokončení vývoje 100% na žabožroutíky z Widescreenu. CDP mohl počítačového Witchera alespoň opatchovat Steam/GOG achievy, oh well...