Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Widescreen Games

Francie
Založeno 1999, zrušeno 2009
Společnost, předznamenávající svým názvem dnešní trend širokoúhlého hraní ve vysokých rozlišeních, byla založena v roce 1999 trojicí zkušených lidí z herního průmyslu. Hlavní manažer nově založeného studia, Olivier Masclef, pracoval deset let v Infogrames a byl například producentem her No Respect nebo Hexplore. V témže roce, kdy spoluzaložil Widescreen, se ještě stihl podílet na vzniku dnes vysoce ceněného Outcastu. Umělecký ředitel Dominique Peyronnet se v Infogrames podílel na hrách jako byly Time Gate: Knight's Chase, Prisoner of Ice či Alone in the Dark 3. Pierre Deltour, technický ředitel, stál za enginem Outcastu a je vystudovaným fyzikem. Jeho funkce ve Widescreen se nezměnila s tím, že zde měl být navíc zodpovědný za vývoj konzolových portů jejich her.

Následujících deset let trvání studia Widescreen však bylo dlouhým a zbytečným trápením, nikoliv konstruktivní existencí, jak zakladatelé jistě čekali. Studio za celou tuto dobu nedokázalo vydat jedinou kvalitní hru. Fiaskem byla už první hra na motivy Duny (2001). Pro Airbone Troops (2005) byla kvalita také neznámým pojem. Proměnit příležitost v podobě nabídky Namca, na druhé Dead to Rights (2005) v úspěch se Widescreen také nepodařilo a výsledek byl přinejlepším průměrný. Poslední samostatný projekt studia, Black Buccaneer (2007), který mohl těžit z neobvyklého pirátského námětu, nevybočil svými vlastnostmi ze zavedené řady. Hudební hru pro PS2, Star Academy: Dance Edition (2003), kritika strhala.

Vývojáři z Widescreen se však nevzdávali a chtěli se uplatnit alespoň jako tvůrci portů. Přijali proto nabídku CD Projektu na The Witcher: Rise of the White Wolf, portu úspěšného počítačového RPG z roku 2007 a to pro Xbox 360 a PS3. Zprvu se zdálo, že vývoj zdárně pokračuje, byly uvolněny i screenshoty ze hry, ale vše se mělo změnit. V dubnu 2009 se objevila zpráva, že projekt byl zrušen.

Olivier Masclef z Widescreen obvinil CDP z toho, že od nich již tři měsíce nedostali žádné peníze. CDP odpověděl, že všechny platby proběhly, ovšem o něco později, protože Widescreen nestíhal dosahovat jednotlivých milníků ve vývoji podle daného plánu. Pro tuto neschopnost posléze CDP ukončil spolupráci s Widescreen úplně. Insider z CDP prozradil, že za zrušením konzolové konverze byla i finanční situace CDP, na které plně dolehla ekonomická krize, takže jednu ze tří vyvíjených her musel hodit přes palubu a toto rozhodnutí padlo právě na projekt od Widescreen.

Konec následoval záhy, 9. července 2009 Widescreen Games SARL oficiálně zbankrotovalo. Lehce úsměvnou dohrou pak bylo zrušení hry Highlander (PC/X360/PS3) dne 10. prosince 2010, kterou si v roce 2005 objednalo Square Enix.