Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ted trošku z jiného soudku. Jsem celkem zvědavej, jestli něco do budoucna zde na databázi wild hunt překoná ... přeci jen skoro 94 % se bude horko těžko překonávat, ani nemluvím o návštěvnosti topicu, který se už snad 3 roky drží pravidelně měsíčně mezi nejsledovanější a to i 2 roky po vydání :) Doufám, že se to CB povede! :)
@Jab (28.07.2017 05:37): si jí vzal, ale postupně to prostě vyšlo najevo, lidi si šuškali (koneckonců Emhyr nebyl jedinej kdo to věděl), byl z toho skandál...takovejch skandálů se v historii stalo a někteří to i bez problému ustáli :) PR by to samozřejmě chtělo, ale to by u Emhyra nebyl moc problém. Ale pointa je, že my prostě nevíme jak to přesně proběhlo, ale jen proto že to nevíme neznamená že se to nemohlo stát a že CDP předstírají že neexistuje, obzvlášť když jí sami zmiňujou (ač ne ve trojce). Že by její zakomponování bylo složitý nepopírám a nevadí mi že se místo ní zaměřili na Cerys. Že to Morvran a ostatní ví je právě přeci kompatibilní s tím, že už je pravda o False Ciri známá.
@Paul (27.07.2017 23:04): Jako že si ji Emhyr vzal a pak případně přišla další, kterou představil jako svou dceru a dědičku trůnu? :) No, nevim. Jak bys to ukecal ty? Asi by to chtělo excelentní PR oddělení. ;)

Že není důvod k jejímu vymazání z existence? Píši ten důvod dokolečka. A ty sám píšeš, že ve hře není, ač měla být. Důvod je asi jasný. Její zakomponování by bylo příliš složité.

Hra se v tomhle posunula. Morvran Voorhis (jako možný manžel Ciri) ví, že Ciri je dcera Emhyra a ví to evidentně i mnozí další, když to Emhyrovi nedělá problém vyjevit před skupinou nobility během setkání s Ciri a Geraltem.
@Jab (27.07.2017 22:33): tak domnívat se může kdokoliv cokoliv, CDP se konkrétně k tomuhle nevyjádřili, ale osobně tedy nesouhlasím a nevidím důvod proč by jí měli retconovat z existence, když to není vyloženě potřeba. Btw kromě zmínky ve dvojce a v Gwentu se o ní píše i v knize co vydali CDP World of the Witcher.
@Jab (27.07.2017 21:47): byl by to problém. Skandál. Kdesi cosi. No jéžiš. Klidně k tomu odhalení lidu že False Ciri je False už mohlo dojít v letech mezi koncem knih a začátkem her. Třeba to může být i jedna ze záminek proč chce šlechta Emhyra sesadit. Tak je chce přechytračit dosazením své skutečné dcery na trůn. CDP tohle holt vyloženě neadresnuli, ale nepřijde mi že jí nutně nějak retconovali či vymazali z existence. Prostě je to ponechaný čtenářohráčově fantazii.
@Paul (27.07.2017 21:42): Jo... Ale rozuměj. Že si vzal fake Ciri a pak se přihlásil k pravé Ciri jako dceři by furt byl šílenej problém. :) Čili pak je logický, že se s fake Ciri se ve trojce nepočítá.
@Jab (27.07.2017 16:47): z kánonu jí nevymazali, to by nebyla v gwentu jak píše Ronik. Tohle video nádherně sumarizuje její kompletní arc
https://www.youtube.com/watch?v=HxoymmxCHJk

iirc Emhyr si chtěl vzít Ciri aby si upevnil pozici a měl validní claim na cintru, nepamatuju si že by jeho hlavní motivace byla jí "zbouchnout", respektive tohle možná chtěl v době kdy mu Vilgefortz nakecal to prophecy, ale potom co ho Vilgefortz zradil už to bylo irelevantní.
@Paul (27.07.2017 16:34): Imho jí vymazali z existence, páč nebylo jak ji logicky zařadit. Vypadalo by divně, když by si Emhyr jednu Ciri vzal a pak originál chtěl udělat dědičkou trůnu. To by nevzali ani do pokleslého porno časopisu. Natož veřejné mínění a hlavně šlechta v Nilfgaardu. Buď tam mohl být konec,
kdy je Ciri císařovnou nebo ne. V případě existence fake Ciri to je nemožné, neb by Emhyr musel přiznat, že chtěl zbouchnout vlastní dceru. Btw ve hře není tuším zachyceno, kdy se Ciri dozví, že je Emhyrova dcera. Páč v knihách to neví.
@Jab (27.07.2017 15:33): tohle je jeden velkej nedostatek. Jako vysvětlení se dá použít např. že jeho smrt prozatím ututlali a vyjde to najevo až později. Ale ve skutečnosti to má prozaický důvod v nedostatku času k implementaci tak velkých konsekvencí přímo do hry.
Btw, kromě rozhovoru se Shani v HoS, zachytili jste nějaké důsledky přímo ve hře stran smrti Radovida? Tohle mě trochu obtěžovalo, když stráže nadále provolávají: "Long live Radovid". A vlastně každému je ta jeho smrt buřt.
Pokud tu někdo sleduje vynikající videoherní dokumenty noclip, tak další série bude o všem co se týče Witcher série, Danny O'Dwyer bude 8 dní ve Varšavě natáčet a vyzpovídat developery. Před pár lety udělal podobnej minidoc pro gamespot, ale tohle bude předpokládám o dost extenzivnější.
@Jab (11.07.2017 19:05): věta že "pokud děláš všechno, tak budeš mít dost peněz" =/= větě "musíš dělat všechno abys měl dost peněz." Je tam velmi subtle, ale zásadní, rozdíl. A ještě pak záleží na definici "dost peněz"..pokud člověk chce mít všechny ty grandmaster sety, tak pak je to otazníkování možná i nutný. Pokud stačí jeden, dva, tak určitě ne.

Ale to je fuk, je to inane argument a už mi příliš připomíná ten legendární xkcd .)
@Paul (11.07.2017 13:22): Imho z kontextu mi to vyplývá. Nebo jak jinak si myslel, že se mají ty prachy vydělat?Já vidím jen tenhle loot a cheat. Hele přečti si tu diskuzi znovu. Imho se zbytečně vytačíš.

Věta, že pokud děláš všechno, tak budeš mít v DLC dost peněz, mi jasně vyzněla jako doporučení, že se tímhle způsobem mají peníze vydělat. Koneckonců o tom byla i předcházející diskuze. Fakt hele... Jak jinak si tedy myslel, že máš ty prachy získat?
@Jab (11.07.2017 12:13): ano, napsal jsem že se peníze hodí (každá koruna dobrá malinko hyperbole, no jéje), a pak rozepsal na co, a že tolik kolik už máš bohatě stačí...fakt nevím co je na tomhle argumentačně tenkého. Nikde v těch quotách není nic o "běhej/pluj ke všem otazníkům a sbírej je", naopak je vždy doporučuju vypínat.
Ale aspoň se shodneme, že i jejich (volitelná) přítomnost je zbytečná a hře spíš škodí.

@Paul (11.07.2017 11:57): Chjo. Jako je to možné, ale kráčíš po tenké argumentační linii. :) Viz

"v Toussaintu bude každá koruna dobrá."
"Jinak prachy se hodí nejen na grandmaster armors, ale hlavně na rekonstrukci statku."
"ten barák je prostě hezká věc kterou Geralt dostane a může si zvelebovat. Nic víc, nic míň, ale osobně jsem to tedy chtěl mít kompletně rekonstruovaný. Ale pokud děláš všechno tak bys prachy mít měl."
“77K by mělo stačit na vše podstatné..bohatě.“

Nevím moc, co tě zaráží na slovu doporučoval (což jsem koukám taky nenapsal). Tak dejme tomu" nabízel si možnost"? Že barák nutně nemusíš mít komplet postavený jsem chápal a psal.

Ale tak dej vědět, pokud i tak nesouhlasíš a já zmínku k tobě z komentáře vymažu. ;)
@Jab (11.07.2017 11:17): moje řešení není ani rejžovat ani cheatovat, ani jedno není vyloženě potřeba pokud člověk nepotřebuje všechny sety. Všechny PoI jsem dělal až při druhém hraní, kdy jsem to dělal jen tak "aby se neřeklo" a měl hotový skutečně všechno, co v tý hře je. Ale nedoporučuju to a nikdy jsem to nedoporučoval.
Ad peníze - když odhlédnu od všech exploitů, které ve hře za tu dobu byly, tak zrovna v Toussaintu jsou irelevantní, díky jednoduchým možnostem "farmingu" (jen pro upřesnění) - tedy ano, v B&W je potřeba dost peněz, ale zase přidává do hry jednoduchou možnost, jak těch pár set tisíc získat.

Jinak ke hře - retrospektivně mi přišel po příběhové stránce lepší W2 (může být ale dáno tím, že knihy jsem četl tak před 15+ lety a za etalon fantasy je zrovna nepovažuji). Nejlepší mi na W3 přijde optimalizace, krajina a lidská sídla (opravdu působí - rozhodně v rámci videoher - reálně a obyvatelně). S přehledem nejhorší zase ovládání (o plavání radši nemluvě), hodně nedomyšlený vývoj postavy (je to super pro NG+, ale pro nové hraní je prvních 20 úrovní - což je v podstatě většina hry - bez nějakých zajímavých možností), totálně WTF výbava (místy Diablo 3 "Lite") - ano, i na Death March je hra po bojové stránce jednoduchá, ale proč tedy nepřidat nějaké víc zajímavé zbraně nebo brnění pro hráče, které baví optimalizovat (jakkoliv to není třeba).

Taktéž "WTF" je rozložení úrovní u nepřátel - když kousek od sebe jsou monstra na levelu 4 a na levelu 25. Přitom navíc úroveň nepřátel nehraje nějakou podstatnou roli - jen že ty "s červenou lebkou" hráče (s počáteční výzbrojí) zabijí na jeden zásah a trvá nějakou dobu je "upižlat", přitom stačí magicky přejít o pár úroční výš (aby to už nebyla červená lebka) a boj je najednou triviální. Nerad to říkám, ale když jsem nad tímhle při hraní uvažoval, W3 by asi potřeboval level scaling (vzhledem k tomu, že level nepřátel je stejně bezvýznamý).

Popravdě nejlepší by mi přišlo kompletně celé "levely" odstranit a nechat prostě jen "nepřátele" (kteří by byli pořád stejně silní (samozřejmě lepší výzbroj -> snazší boj) - asi nedává moc smysl, aby Geralt "magicky" v pátek najednou zabil vlka jednou ranou, když mu to v pondělí zabralo 5 ran) - pouze přidat speciální příznak pro "boss" monstra, která by byla obtížnější (opět, Geral najednou zabije Wyverna jednou ranou, když mu to před týdnem zabralo 15 minut)?
@Paul (11.07.2017 11:13): Zase tvoje řešení ale bylo ty lokace rejžovat. Moje by teď bylo v případě potřeby si ty prachy raději nacheatovat. Na jeden grandmaster set budeš mít asi vždy. Hlavně pokud od začátku vylepšuješ jen jeden. Ale pokud pokud někdo bude chtít komplet usedlost a další sety na výstavku, tak je moje řešení opravdu konzole raději než repetitivní otazníky.

Že jsme oba udělali tu chybu je důvodem, aby už nás další nenásledovali. Byl si tedy se mnou zmíněn pro výstrahu a dobro dalších hráčů. Ber to tedy tak, že trpíš, abys vykoupil jejich hříchy. :)
@Paul (11.07.2017 10:51): Já ti nechtěl nasazovat psí hlavu. Ale ty peníze si tu se mnou řešil i v dalších příspěvcích. Ještě v souvislosti se statkem v DLC. Že si otazníky kritizoval ale vím. To si udělal i pár příspěvků níže.

Článek bezvadný. Přesně vyvrací sranda argumenty, které se objevily i na DH stran obhajoby fetch questů v Bioware hrách.

@Vurhor (11.07.2017 11:04): Díky a hodně zdaru! ;)
K tomu srovnání s Tormentem (a jinými hrami) se hezky rozepsal Shamus Young:
http://www.escapistmagazine.com/articles ... Breaks-all-the-Rules

@Jab (11.07.2017 09:51): přiznám se, že mě trochu irituje když tady dva roky píšu "povypínejte si PoI", pak se jednou zmíním o tom že se v Toussaintu hodí prachy - což je pravda (a bylo to v návaznosti na sebrání tý tisícovky mrtvýmu kapitánovi) a ty ze mě uděláš deceivera co lidi nabádá aby se nudili sbíráním kešek ;)
@mazar1234 (11.07.2017 09:59): Díky. ;) Psal jsem koment trochu v časovém presu, neb jsem W3 dohrál poslední den před odjezdem na dovolenou a bylo třeba dobalit (vč. notebooku samozřejmě). Ale napsal jsem si při hraní občas nějakou poznámku a pročetl vícero existujících komentů (teď už jsem je přečetl všechny), tak jsem si to alespoň trochu promyslel. :)
@Jab (11.07.2017 09:17): no ty prachy se tam využijou, ale kešky nutný nejsou, jedině snad pokud člověk chce všechy sety na grandmastera. Ale proti PoI tu brojím od vydání, měl jsi číst diskuzi pozorněji :)
@Jab (komentář): jako pěknej koment, ale wtf? Já tu since time immemoriam doporučuju PoI markery vypínat a neběhat/neplavit od jednoho k druhýmu ;)
viz i post o dva níže.
To že jsem ti napsal, že v Toussaintu se prachy hodí, nebylo myšleno tak, že bys měl čistit kešky na skelige.
@ad142 (11.07.2017 08:37): Příběh mi více připomenul Ultimu VII, detaily Arcanum, pestrost Albionu a kvalita dialogů Vampire. A celkově jde o Gothic 3, který někdo brousil do dokonalosti (možná až moc velké, protože ač je W3 jistě kvalitnější hra, raději mám G3).
@Jab (komentář): Tvl ďalší komentár, ktorý ma na tú hru navnadil zase o kúsoček viac. A ešte aj ten fakt, že si si hru dal do rebríčka hneď za Planescape.... čo by som já dal za RPG, ktoré by sa u mňa dostalo tak vysoko! Nerobte mi to, aby som vo výsledku nebol sklamaný! A to ja nechcem ;)

Ale pokiaľ má naozaj W3 tak výborný príbeh, postavy a qesty.... no, tak sa asi fakt mám na čo tešiť.
Ježkove oči, jak som rád (čo do kvality a tempa zážitku), že som sa tej RPG obsesií ubránil a otázniky vyberal, len keď som náhodou šiel naokolo. :)
@Paul (09.07.2017 01:15): Jo, bez Severance je to whirl nepoužitelné. Ale jinak nic moc, také jsem mu hned nasypal hromadu peněz které mi pak chyběly na craftování.
Ale peněz je ve hře dost, já spíš rozhazoval a ani to craftění nedělal s velkou šetrností.

Otazníky jsem před Touissantem také vybíral, je to repetivní Ubisofťácká nuda :/
Jako nepovinný detail navíc hezké, ale mohli si s tím trochu vyhrát a přidat ke každé nějakou větší potvoru se zajímavějším soubojem, tak jako to bylo ve Velenu.
@JohnCZ (09.07.2017 00:19): To je taková ta úchylka RPG hráče, že musí splnit úplně všechno (což se mi i tak stejně nepovede - určitě jsem pár questů minul). :) To potápění za poklady a jízda na lodičce mělo něco do sebe. Ale moc se to do Witchera 3 nehodilo. Spíše tak po konci základní příběhové linie by se většina těch otazníků mohla objevit. Jako že to Geralt může plnit po konci hry.

Jsou z toho ale akorát ty peníze, byť hodně. Ani úroveň jsem na tom nedal, páč jen výjimečně byly nepřátelé kolem mého lvl (většinou jsou o dost nižší). Příště už to hrát takhle nebudu. Na peníze s*re bílej tesák. :P
Jako mám tu hru moc moc rád. A prošel jsem ji křížem krážem a snažil se splnit co se dá... ale vy jste blázni. :D Všechny otazníky na Skellige? To fakt ne-e. :D