Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Order: 1886

20.02.2015
kompatibilní
71
94 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Order: 1886 je na příběh zaměřená third person akce od studia Ready at Dawn. Hráč se zde ujímá role Sira Galahada, rytíře kulatého stolu, řádu, jenž v této alternativní historické linii viktoriánsky steampunkového Londýna bojuje proti (nad)přirozeným hrozbám všeho druhu.

Hratelnost je primárně založena na third person střílení a krytí za překážkami před nepřáteli. Hra je strukturována lineárně, neumožňuje žádné odbočky ani možnosti rozhodování. Galahad s ostatními rytíři bojuje proti různým druhům nepřátel, primárně ale lidem a vlkodlakům. K jejich usmrcení má k dispozici rozsáhlý arzenál, včetně několika prototypů od zdejší verze mladého Nikoly Tesly. Kromě zbraní je zde také občas nutnost zabíjet nepřátele potichu a využívat stealth postupu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 80
Technicky takřka dokonalý mix walking simu, akční adventury a střílečky, který tak trochu doplácí na to, že končí dřív, než se pořádně rozjede. S ohledem na poměrně negativní ohlasy jsem čekal spíše slabší titul, ale dostal jsem parádně vypadající, atmosférickou, kvalitně napsanou immersive adventuru, která nadchne detailně vymodelovaným steam-punkovým Londýnem alternativního roku 1886. Dobová atmosféra je budována nejen vizuálně, ale i příjemnou filmovou režií scén ve spojení s kvalitním writingem - ať už propracovaného příběhového pozadí šikovně napojeného na reálné události a osoby, tak třeba i precizní mluvy, která v kontextu doby působí velmi přirozeně, nenuceně a neinfantilně (nelze neporovnávat např. s naprosto tragicky napsaným AC: Syndicate). Vlastně mě až překvapilo, jak blockbusterově přístupně, ale zároveň dospěle to celé napsané je.

Hra je svižná, neustále valí kupředu a zásobuje hráče novými a novými vjemy - chvilku se čumendí po okolí, chvíli se utíká, chvíli se střílí. Výtku bych směřoval akorát k černým pruhům, které mají asi jakože evokovat filmovost, ale společně s ne vždy úplně vhodnou kamerou a úzkými koridory spíše brání hráči v už tak omezeném výhledu. Jinak jsou ale přestřelky fajn a není jich tolik, aby se stačil dostavit stereotyp.

Jediný výraznější problém tak vidím v délce celého zážitku. Konec je sice úderný a uzavírá určitý dějový oblouk, ale hra k němu doputuje strašně rychle a to, co se pomalu a velkolepě rozjíždí, nakonec skončí dřív, než skutečně začne. Mnoho motivů tak zůstává nedořečeno a na řadu vyřčených otázek ani nezbyl čas. Zklamání mnoha hráčů se tedy nelze divit, především pokud titul koupili day one za plnou cenu a post-credits scénou teasovaného pokračování se zřejmě ani nedočkají. Ve slevě za pár kaček se ale jedná o hodně intenzivní a zábavný interaktivní zážitek, který by měl (v případné plné palbě) na to atakovat i devítkové hodnocení. Chci víc!

Pro: atmosféra, detailní prostředí, přirozené dialogy, gunplay a hratelnost adventurních pasáží, svižné tempo, audiovizuál

Proti: rychle utnuté a jakoby nedořečené, černé pruhy, titěrné titulky a prakticky nečitelné texty u collectibles

+29
  • PS4 70
Přiznám se, že původně jsem neměl komentář v plánu, ale nakonec to dopadlo tak, že se musím trošku vypsat. The Order: 1886 je totiž jedna z nejrozporuplnějších her, které jsem kdy dohrál. 

Začnu tím nejkvalitnějším, a to je grafika, atmosféra a svět. Steampunkový viktoriánský Londýn vypadá skvěle i po letech, audiovizuálně je hra na vysoké úrovni. Je to jako opravdový výlet do tehdejšího (byť alternativního) Londýna, každý dům, kočár, oblečení postav i dabing atmosféře napomáhá. Jediný háček jsou černé pruhy, kvůli kterým se kochá o něco hůře.

Obstojný mi přišel i příběh. Nebo takhle. Je to béčko a je ke hře nutné tak přistupovat, což asi nebylo úplně v plánu. A ze začátku působí ještě k tomu trošku jako klišé (řád, rebelové, upíři, vlkodlaci), ale i díky solidnímu writingu a dabingu je nakonec docela dobře vedený a bez výraznějších hluchých míst. Je ale fér říct, že ten svět má větší potenciál a je škoda, že hra dopadla jak dopadla. Mínus je, že vše končí dost brzy, přeci jen má hra nějakých 6 hodin a navíc nepůsobí zrovna uzavřeně. Divné je také rozvržení kapitol, kdy jedna má třeba hodinu a je plná akce a v následujících dvou sledujeme jen příběh a mají dohromady deset minut.

Ještě více rozporuplná je hratelnost. Přestřelky mě tradičně bavily, není na nich nic objevného, zkrátka krýt se a snažit se střílet do hlav. Hra je lineární, dobře odsýpá, lokace jsou navržené dobře a například mise na vzducholodi se mi líbila velice a byla jedním z vrcholů hry. Jenže...má to háček.

Hra je doslova prošpikována jedním z největších omylů v historii videoher - QTE. Quick time eventy jsou téměř všude a zrovna v jejich nejhovadštější formě. Souboje na pěsti? QTE. Přestřelky s vlkodlaky? QTE. Stealth? QTE.

Zrovna stealth, naštěstí v této podobě pouze v jedné misi, je něco neskutečného. The Order: 1886 obsahuje dost možná nejhorší stealth misi, kterou jsem kdy viděl. 

I tak dávám hře slušnou sedmičku, i přes neduhy se jedná o slušnou jednohubku na pár hodin. Paradoxně tomu možná nakonec pomáhá i kratší herní doba, takže mínusy nezačnou tak štvát.
+23
  • PS4 75
Úvod do deja
V koži Sira Galahada, rytiera guľatého stolu sa pustíme do boja proti hrozbám viktoriánskeho Londýna.

Plusy hry
➤príbeh: pre niekoho možno jednoduchší ale mňa osobne bavil a páčil sa mi. Obsahuje pár dobrých zvratov a prekvapení. Vývojári si pripravili pekný základ pre pokračovanie, ktorého sa dúfam niekedy v budúcnosti dočkáme, aj ked už od vydania tohoto dielu uplynuli 3 roky.
➤hlavná postava: Sir Galahad je za mňa osobne celkom sympaťák, ktorému nechýba ani rozum ( narozdiel od iných postáv ) a samozrejme ani badass aspekt. Ale neviem sa zbaviť pocitu že mi Galahad niekoho prípomína, niekoho zo série Assassins Creed, možno Crawforda Starricka :)
➤prostredie: obrovský plus hry, steampunk Londýn vyzerá naozaj skvelo a autori doňho zakomponovali veľa skvelých nápadov a vychytávok.
➤zbrane: od revolverov, cez samopaly a pušky až po rôzne špeciálne zbrane. V tejto hre sú zbrane zvládnuté a prevedené veľmi pekne, hlavne tie špeciálne ako Thermit alebo zbrane mladého Tesly. To znamená že si tu každý nájde svoju obľúbenú hračku.
➤quick time eventy: veľmi pekný doplnok hry, viac ktomu asi netreba dodávať :)
➤finále: aj ked bola posledná lokácia zbytočne preplnená nepriateľmi, tak sa mi posledná pasáž hry určite páčila, hlavne finálny boss fight, aj ked bol jednoduchý a možno menej originálny, tak mne na koniec hry sadol perfektne.

Mínusy hry
➤lineárnosť: the order je čisto lineárna hra, niekedy až extrémne. Nedovolí vám nikde odbočiť, a to dodáva hlavne súbojom jednotvárnosť. Mne osobne takáto lineárnosť neprekáža, ale viem si predstaviť že niekomu by určite mohla.
➤vedľajšie postavy: zo začiatku sa mi hlavne Galahadovi spoločníci páčili, ale po čase stratili na zaujímavosti. Ostatné postavy sú celkom nudné a žiadna nejako extrémne nevynikne, možno až na mladého Teslu.
➤nudné súboje: za mňa najvačší problém hry. Súbojov je tu naozaj veľa a po čase vás stály prísun nepriateľov môže omrzieť. Raz za čas sa stane že bojujete aj 10 minút na jednom mieste. Nepriatelia sú jednotvárny a preto nenastane ani dobrý pocit ked sa cez nich prebijete.
➤páčenie zamkov: veľká zbytočnosť, ktorá vás len zdržuje. V hre nenastane veľa príležitostí na páčenie zámkov, a preto sa pýtam či je naozaj táto mechanika potrebná v tak lineárnej hre ? :D


!! Záverečné zhrnutie !!
The Order je hra na ktorú som sa pri jej vydaní neskutočne tešil ale dostal som sa k nej až teraz, skoro po 4 rokoch od vydania. Vyzerala výnimočne a bombovo, no realita je trochu iná. Stále to je výborné až filmové dielo, ale niečo tomu stále chýba. Koniec hry nám naznačí že autori mali v pláne pokračovanie, ale nikdy sme sa ho nedočkali ( čo dúfam že sa zmení ). Ako som už poznamenal hra niekedy pripomína film, bohužial niekedy sa z nej stáva repetetívna akcia. Príbehová stránka a stránka dizajnová je na vysokej úrovni, no tam to aj končí. Súboje sú nudné a prakticky nemáte možnosť v nich postupovať inak ako sa prestrieľať. Postavy sú taktiež nič moc. Zachranuje to len hlavná postava a mladá verzia Tesly. Naopak celkom pekné plus dodávajú hre quick time eventy, ktoré sú spracované výborne. Nakoniec asi len toľko že The Order určite nieje zlá hra, ale nieje ani úžasná. Druhý diel by som si určite kúpil, ale za plnú cenu sa hra asi neoplatí. Ja osobne som na ňu len náhodou narazil v bazare a hned som ju aj kúpil, kedže som hladaľ nejakú novú hru na PS4. S hrou som spokojný, aj ju môžem doporučiť ale musím vás upozorniť že nemôžete mať vysoké očakávania

➤Čas strávený v hre: 9 hodín
➤Obtiažnosť: vysoká

HODNOTENIE: 75/100%

Pro: hlavná postava, príbeh, prostredie

Proti: súboje, vedľajšie postavy

+21 +22 −1
  • PS4 --
Viktoriánský Londýn s nádechem steampunku, lycanti, rytíři... fuck yeah! Hra je nepsaná opravdu kvalitně, při sekvencích a rozhovorech jsem neměl pocit, že by se někdo snažil uspávat moje IQ idiotskými frázemi nebo přehnaným patosem. Příběh je celkově velkým kladem hry, protože krásně votsejpá a obsahuje dost zvratů a překvapení. Autoři očividně chtěli navázat dalším dílem, ale pokračování už se asi nedočkáme a to je škoda.

Omezující černé vertikální pruhy jsou velice nepříjemné a nepomáhají už tak mizernému výhledu. V některých momentech, kdy jsem se krčil v krytu, jsem neviděl absolutně nic. Hře by slušel především PC výkon s 60fps, s možností vypnutí všech těch zbytečných noise effectů, blurru, černých okrajů a podobných sračiček. Bez těch by byl TO snad nejlépe vypadající hra to date. Prezentace je úžasná, graficky se autoři vyřádili na každém detailu. Interiéry jsou vymodelovány s pečlivostí, každé hovno i v tom nejzapadlejším koutě místnosti je položeno s láskou a citem. Ty kostýmy, výbuchy nebo jen blbé pouliční lampy, po kterých stékají dešťové provazy vody... úchvatná podívaná.

S hratelností už je to horší – klasická koridorovka by ještě nemusela být takový problém, ale opakující se QTE souboje s lycanty a jejich lehce vykrytelné útoky, pasáže s velkým přísunem nepřátel nebo některé nepovedené stealth části nepřispívají zrovna k dobrému pocitu z dobře odehrané gamesy. Až nápadně se podobalo prohlížení předmětů a čtení dopisů Uncharted, šplhání po nabarvených římsách je taky silně inspirováno u Naughty Dog, naštěstí toho hopskání není moc.

Na střední obtížnost to v některých momentech začalo trochu skřípat, ale jinak si nemůžu stěžovat – díky krátké herní době se člověk nezačne nudit, zasazení a příběh chytne za koule, technické zpracování je příkladné. Hře trochu ublížilo Sony kvůli exkluzivitě, s tím ale nikdo nic neudělá. Bylo to good a chtěl bych víc...

Hodnocení: ✰✰✰
+17
  • PS5 65
Celé leto som mal gamingový absťák a hľadal som nejakú hru, ktorá by mi zapálila znovu moju vášeň pre hranie. Nechcel som nič extra dlhé, ale zas ani nič také, že to zapnem a po dvoch hodinách vypnem. Tak som si v knižnici našiel túto exkluzivku, ktorej som doteraz ešte nedal šancu a tak bolo na čase to zmeniť.

Čo ma na hre velice prekvapilo, bolo to, že je kinematograficky na veľmi vysokej úrovni. od Ready at Dawn štúdia poznám len ich psp spin-offy God of War, tak neviem, či je toto ich taky štandard alebo sa tam pripísalo to, že patria pod Santa Monicu, ktorá im s tým mohla pomôcť. S čim som bol však sklamaný a veľmi často som na to nadával, bolo nasvietenie hry. Titul ma veľa úrovni, ktoré sa odohrávajú v noci alebo v tmavých miestach a je tam teda hovno vidieť. Čo ja som sa nanadával, že k***t vidím. Druhá vec, na ktorú som často nadával boli QTE sekvencie a celkovo občas ovládanie, lebo mi to prišlo nadpriemerne neintuitívne, vytáčala ma ta Blacksight mechanika, kedy sa nedá mieriť, ale keď už je nepriateľ mŕtvy, zrazu si treba zamerať na iného, proste také divne.

Combat ako taký celkom okej, okrem bežných zbraní sa vám do rúk dostanú aj výmysly Nikolu Teslu, medzi nimi som si ja osobne obľúbil termickú pušku. Z combatu by som dal bod dole za súboje s lykanmi, okrem toho, že sú zas všetky v priestoroch kde je prd vidieť, cely súboj je len čakať, uhnúť, streliť a to tak dookola až kým vlk nepadne, kedy ho treba zapichnúť. 

Príbeh zo začiatku vie zaujať, užil som si level vo vzducholodi, ale od toho momentu už bol dosť predvídateľný a ku koncu sa mi zdá, že bolo aj uťatých veľa pribehových vetiev, ktoré neviem či nevedeli ako uzavrieť alebo si ich chceli nechať do nejakého pokračovania.

Suma sumarum, hra not great, not terrible. Ako titul na jeden dva dni celkom okej.

Pro: kinematografia, zbrane

Proti: nasvetlenie, QTE, niektore suboje

+17