Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (11.09.2018 23:00): Hej, to zase nechci kazit nikomu jeho osobní zážitek, pokud si to tak pochopil u "svých her" do roku 1996. Spíše jsem to z té "legrace" chtěl převést do vážnější diskuze. K čemuž si z pozice "ultimátního hodnotitele", kterou se teď snažíš vlepit mě, moc neposloužil. ;)

Btw JPRG na tom určitě nejsou ani zde tak zle, že by k nim přispívali většinou tihle dva (blokované mám btw všehovšudy tři uživatele, přičemž u Charllizeho na jeho žádost). Alespoň myslím z diskuze níže.

Krom toho a nic ve zlém, ale přišlo by mi báječné, kdybys sem dále psal s cílem rozvinout diskuzi o tom, co jsem psal. Nebráním se nesouhlasné reakci. Byla by daleko lepší než to tvé "moralizování", z něhož, jak vidno, si moc k srdci nevezmu. ;)
Hraji jak PC RPG, tak japonské RPG a vždycky když hraji jedno nebo druhé, tak je mám za absolutně nej. Japonské RPG jsou jasně TOP v RPG žánru, to nemůže nikdo s trochou reálného vidění světa popřít. Samozřejmě jsou jiné a proto se nedá říci, že by PC RPG žánr převýšily, prostě jsou jiné a asi to vlastně je blbé srovnávat. Já hraji obojí a vždycky si neumím vybrat, co je lepší. Pravda, těch japonských jsem v konečném výsledku hrál nakonec asi přeci jen více i přes to, že jsem začínal na PC a dlouhá léta jsem byl ortodoxní PCčkář a RPG byl naprosto stěžejní žánr, ale z novějších her hraji právě ty japonské, na nové PC RPG sáhnu jen v případě, že je to trochu v retro stylu, jako třeba M&M 10.
@Richmond (11.09.2018 23:00): To nikdo asi nepochopí :)).

Jako bych já šel komentovat a hanobit strategie z WW2 jen co se tam objeví nový příspěvek. A o WW2 strategiích samozřejmě nevím nic - ale do diskuze se samozřejmě zapojím!
@Jab (11.09.2018 22:45): Proč píšeš vlastně do diskusí, kde drtivou většinu tvoří tebou blokovaní uživatelé? :) Nic proti. Mně spíš fascinuje ten tvůj mentorský mód z pozice erudovaného crpg všudebílka, ale kdo chce kam, že :)
@Charllize (11.09.2018 22:43): Pravda, asi jsem to přehnal :)). Spíš tak 10 procent.

Ono to působí, při diskuzích zdejších RPG Patů a Matů, docela komicky - nicméně i negativní reklama je reklama a Trails si ji zaslouží!
@Richmond (11.09.2018 22:22): Asi ne. Z nějakého důvodu reaguje řada lidí, které jsem si zablokoval. Jednoho na jeho vlastní žádost (osobně jej nepovažuji za špatného člověka, jen poměrně často marného k diskuzi) a druhého z mého vlastního rozhodnutí (páč je lidský odpad). Pokud někomu přijde něco z jejich odpovědí jako vhodné k další diskuzi (které se nebráním), nechť mi to parafrázuje a dodá vlastní pohled.
@Drolin (11.09.2018 22:40): tech 20% jsi prehnal :) Ale jo je to zabavne, neco jako kdybych ja vlitnul do vlakna o sportovnich hrach ktere jsme v zivote nehral a zacal jim vykladat jak je vsechno spatne, lidi nemaji zadnou soudnost.

problem je proste ze znalost jedne strany mince je holt polovicni, i kdyz danemu cloveku muze prijit ze kdyz ji ma v ruce je cela jeho.
Ano, nevím jak moc je "niche" Chrono Trigger a Final Fantasy VII (a miliony dalších od Vagrant Story po Secret of Mana), které jsou pravidelně v TOP 100 RPG, a to často na prvním místě (Trigger).

Naopak niche je spíše zde zbožnované NWN2, Jade Empire a nebo Gothic.

Nicméně je těžké to vysvětlovat lidem, co mají v žánru znalosti z cca 20 procent. Ale pokud je pro někoho bernou mincí žebříček na DH... :). No sranda může pokračovat, aneb co se zde člověk nedoví.
@Jab (11.09.2018 22:18): Mozna u nas. To ani neprekvapi. Ve svete nikoliv. A co je dulezitejsi pozna snad kazdy.

Diky obrovske rozsirenosti starsich typu Nintenda zejmena v americe se japonske rpg staly rovnocene tem zapadnim uz davno. Pravidelne obsazuji predni mista svetovych zebricku a tak podobne. Zadne niche, nic takoveho. Spis jen nase celonarodni zapsklost a kyselost.

A mimochodem, mohli jste brojit pred pridanim konzoli tady, ted uz je jaksi pozde. To ze se objevi lide kteri jrpg radi bylo snad jasne. A situace je takova ze ty japonske rpg jsou tady cim dal tim vic diskutovana a zkousi je cim dal tim vic lidi. Je treba se s tim smirit ze japonsky ekvivalent zanru dorazil i sem.

A ano, jrpg ma sve vrcholne hry, stejne jako to maji zapadni, tady nejde o protlacovani ale o letitou skutecnost.
@7c (11.09.2018 21:44): Osobně jsem dosti anime viděl a k tomu četl i nějaké mangy (byť pravda trochu dospělejší). Trochu mě ale občas fascinuje, když je jedno či druhé vydáváno za vrcholy narace v rámci onoho "japan schocku". Čímž ale zase neříkám, že vše je odpad. Satoshiho Kona jsem měl hodně rád. Podobně GitS a do jisté míry i Berserka.

Nicméně série Final Fantasy a dle všeho i tyhle Legend of Heroes jdou mimo mě. Užil bych si to jen pouze a jedině, pokud bych to vědomě při hraní bral jako ekvivalent výsměšného sledování The Room (jak to dělá Shoggot níže). Přičemž bych tomu případně občasně neodepřel možné zajímavé herní mechaniky (pokud by tyto byly obsaženy). Ale celkově mě snaha protlačit JRPG jako modlu žánru přijde obdobně nerealistická, jako obdobná snaha o vyzdvižení RPG z roku 1996 a dříve (a jejich dnešních pohrobků). S pánem bohem, pokud má jedno či druhé své fandy. Ale ta touha protlačovat to jako vrcholy RPG si zaslouží jen výsměch. Je to prostě "niche market" v rámci RPG žánru (česky prý tržní nika) a tak je třeba to brát. Což se samozřejmě, při pohledu na místní žebříčky, i děje.
@7c (11.09.2018 21:44): Šónen označení funguje u Mangy či Anime, u hrách jsem zjistil že se tyto označení skoro vůbec nedají aplikovat. Tohle by byl tak Josei skřížený se Shoujo i Shounen žánrem.

Rozumím že Atentáty byli v Májovkách ale tohle není vyloženě dětský příběh. Už jen proto že je to celé těžce politicky zaměřené.
@Shoggot (11.09.2018 19:56): Většina téhle tvorby (primárně cílené na děti) je trochu vzpomínka na imaginární dětství (s hodně růžovými brýlemi). Navíc zatížené roky psaných a nepsaných pravidel :) Což má své výhody (rychlá orientace) i nevýhody (omezené mantinely).
@Shoggot (11.09.2018 19:56): praktikovani zapadniho zpusobu ziti na japonske hry neni moc dobry napad, ale to samo chce hlubsi znalost jejich her, ale je pozitivni ze kdyz si na to naroubujes co potrebujes tak te to bavi :)
Krásný školní den! Podivné kejkle v podzemí budovy školy jsme vyšetřili. Přepadl nás jakýsi úchylný démon s fialovými rožky, ale dostal do držky a příhodně umístěný teleport nás poslal zpátky k východu! To je milé.

Představuju si, že zatímco se naše idiotsky bezelstné a naivní trio spolužáků nechalo zlákat alkoholickou učitelkou k vykonávání práce jiných, ostatní spolužáci se královsky bavili, jak to mladí lidé v době volna dělají. Bohužel to ale tak asi není a suchaři tam jsou všichni.
Krom alkoholické učitelky, která hráči a jeho postavě předává velmi cennou radu: když je druhý den volno, můžete se chlastem naložit co hrdlo ráčí a druhý den prospat. Protože je ale hlavní hrdina tak trošičku kretén, nad dobře míněnou radou a vlastně pozváním ke konzumaci alkoholu nejen odmítá, ale ještě se tváří pohoršeně.

Nad tím, že se kompletně změnil layout vnitřku budovy se všichni chvíli diví, ale pak to prostě nechají být. To je taky milé. Pomohl jsem potom blonďaté dívce uklidit hřiště. Protože ale obě postavy dosahují nějakých dosud neobjevených a děsivých hlubin dissociální poruchy osobnosti, nejsou schopni se normálně bavit, jeden druhému se omluvit nebo vysvětlit si vzájemné pozice.
A to přesto, že se v obchodě i zjevně nezletilým lidem naprosto v pohodě prodává alkohol, nad kterým by si puberťáci mohli svoje sexuální pnutí vyřešit. Místo toho ale asi všichni sedí, učí se a leští svoje legálně držené zbraně.

Šachový klub chudých dostává na držku od šachového klubu bohatých. Je to k zamyšlení.

Naprosto skvělé, baví mě to.
Zatím super. Nápad smísit střední školu s vojnou, kde jsou lidé těžce a autoritativně segregovaní podle společenské třídy a kde je každý ozbrojený, by byl jinak absolutní bezkonkurenční recept na tragickou řezničinu. Naštěstí jsou ale všichni studenti gumy, kteří se chovají spíš jako na prvním stupni základní školy, takže ani neprojevují chuť spolu mrdat nebo se řádně opít, což by člověk od puberťáků čekal.

Splnil jsem vedlejší úkol, našel jsem děvčeti žákovský průkaz, který ztratila na sedačce v hlavní budově. Odměnou mi byl stříbrný řezítek. Hlavní hrdina ale krom notýsku předal dívce i radu: žákovský průkaz je lepší si dát do kapsy na vestě, tam na rozdíl od kapsy na sukni nemůže vypadnout. Dívka je radou unesená stejně, jako kdyby náš hrdina vymyslel instantní lék na všechny typy rakoviny a krvácení z prdele zároveň.

Pak jsem donesl lidem věcičky ze školní dílny, měli velkou radost a dostal jsem i věcičku. Milé!

Teď druhý hlavní quest, ten asi bude spočívat ve vymlacování dungeonu, kde jsem už byl. Už se těším!

Zatím mě to baví, těším se, až to zase spustím. Prozatím hodnotím kladně!
@Shoggot (11.09.2018 15:15): Nevím zda znáš deníky na oldgames, ale něco podobné - ještě s patřičným literárně nadneseným znechucením nad obsahem hry - by mohlo být skvělé čtení jak pro fanoušky, tak i pro nestranné!

Nicméně časově se něco takové, pokud se tím člověk neživí, určitě nevyplatí a zrovna něco jako Trails je na to bohužel zcela nevhodné. To spíše Plumbers Don't Wear Ties nebo The Sniper 2 :)).
@Shoggot (10.09.2018 20:32): to mas ve FF10. Tady to jde mozna i hloubeji. Nesmis zapominat ze se jedna o ctyrdilnou sagu ktera se casove blizi 500 hodinam hrani. A zrovna prvni dil je vic venovany postavam nez tomu deni ve svete, ne ze by tam nebylo, je tam toho dost, ale dalsi dily tomu davaji teprve tu spravnou tvar (aspon doufam, hral jsme jen jednicku a cekam na remastery pro PS4, ale melo by to tak byt)

hrajes to na Pc predpokladam. Tam mas jeste pridanou hodnotu dodatecneho dabingu co na ps3/vite nebyl.
@jones1240 (10.09.2018 20:25): Vztahy mezi postavami jsou základ i shakespearovských her, tak sem s tím! Nic menšího od toho nečekám, zástěrka prostředí střední školy určitě pod sebou skrývá hluboké pojednání o lidských vztazích především v době velkých sociálních změn, které v takové alegorii na vrcholné období průmyslové revoluce určitě vyvolává vzedmutí sociálních a nacionalistických hnutí.