Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The House of the Dead

04.03.1997
31.03.1998
1998
66
35 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

The House of the Dead je arkádová first person akce, která je velmi podobná hře Virtua cop. Hráč v roli speciálního agenta musí bojovat proti hordám zombíků, kteří zamořili město a jeho okolí a pokusit se prostřílet si cestu ke zlému Dr. Curienovi, který stojí za všemi těmito problémy.

Zaměřovač ovládáte pomocí myši či klávesnice. Levým tlačítkem myši střílíte a stisknutí pravého tlačítka si zbraň nabijete. Nepřítele musíte zlikvidovat co nejrychleji, pokud vás zasáhne, odečte vám jeden život. K dispozici máte defaultně tři životy po pěti kreditech (1 kredit= další 3 životy), ovšem počet životů i kreditů si můžete nastavit jak chcete (až do maxima 5 životů a 9 kreditů). Nepřátele likvidujete pouze za pomocí své pistole, pistolí ovšem můžete rozstřelovat i různé nádoby, ve kterých občas bývá nějaký ten bodový bonus, či třeba bonusový život.

Hra obsahuje několik herních módů, jedná se o:

Arcade mode = Klasická hra, ve které máte k dispozici svůj nastavený počet kreditů a životů.
PC mode = V tomto módu máte možnost hrát i za jinou postavu. Každá postava má jiné statistiky, takže si můžete vybrat dle chuti.
Boss mode = Zde bojujete pouze proti bossům, které můžete potkat v Arcade a PC módu. K dispozici máte pouze 5 životů a žádné credity a bosse musíte zlikvidovat v co nejkratším čase, váš nejlepší čas se zapisuje do "high score".


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
The House of the Dead je hrou s velmi slabým příběhem, neuvěřitelně krátkou herní dobou a vyloženě odpudivým výtvarným zpracováním. To samé se dá ostatně říct i o dvou pokračováních. Jenže je také hrou u níž nikdo nic podobného nehledá. The House of the Dead je typickým představitelem jistého podžánru akčních her, takzvaných on-rail shooters, kde hráč neovládá ani pohyb své postavy, pouze zaměřovač její pistole. Hra hráči poskytuje přibližně douhodinový únik z děsivého skutečného světa nakaženého myšlením, do utopického ráje plného rozličných krvežíznivých zombií, kde se od něj požaduje pouze zuřivé mačkání tlačítek myši.
+21
  • Arcade 50
Tak jsem z dětičkama navštívil arcade hernu. Při té příležitosti jsem sfouknul The House of the Dead. A to na originální pistolích. Musím říct, že mi hra dala dost zabrat. Obtížnost je dělaná pro dva přesně mířící lidi. Hrál jsem to jen já. A dost špatně.

Na začátku jsem si musel zvyknout na to, že hra neskutečně bliká. A když to hrajete ve dvou, hra se stává dost nepřehlednou. Čekal jsem, jestli z toho třeba nedostanu epileptický záchvat. Dost nešťastně je řešené nabíjení. Musíte namířit mimo automat a zmáčknout střelbu. Strašně zdlouhavé a chaotické. Vůbec by neškodil zaměřovací terčík. Střílet totiž pistolema na skoro stejně velkou obrazovku není moc přesné. Možná jsem to ale jen neuměl.

Ve hře jsem chcípal každou chvíli. Naštěstí je to řešené tak, že když umřete, stačí hodit další minci a pokračujete dál. Kdybych tam házel třeba desetikoruny, měl bych to za takových 500. A to je to dost krátké. Je tady i příběh. Ten má ale asi tak stejnou hloubku jako film Uweho Bolla (Jak podle tohodle mohl někdo natočit film?).

Samozřejmě jsem nikoho nezachránil, ale bosse jsem asi po deseti mincích ustřílel. Bejt to za peníze.. No jo, ono to vlastně za peníze bylo.
Virtua Cop byl lepší. Tam jste nemuseli věčně střílet 5 ran do zombíka, co byl pár centimetrů od vás.

Pro: dá se do toho zapařit a vydržet, délka

Proti: systém nabíjení, neskutečná blikačka, na pistolích až moc drsná obtížnost

+13
  • Arcade 75
Možná je to tím, že poprvé jsem hru viděl už někdy kolem roku 2000, kdy mě - tehdy ještě jako majitele 486ky, kde běžel maximálně Doom - nadchlo její technické zpracování, ale musím se tohoto klasického on-railu shooteru zastat. Grafika je na rok 1997 opravdu kvalitní a ani proti výtvarné stránce nemám žádných výtek. Co činí Dům mrtvých atraktivním proti konkurenci, je samozřejmě jeho brutalita - kde v jiných střílečkách panáci jen padali (v nejlepším případě s efektivními salty), tady jde zombíky rozstřelovat na kusy. I díky tomu má člověk ze střelby velmi dobrý pocit.

Obtížnost je samozřejmě arkádově extrémní, ale to lze těžko brát jako výtku. Spíše mě štvalo, že u bossů se této obtížnosti dosahuje hlavně jejich rychlým pohybem, kdy máte na zásah zlomek sekundy + zavalením hráče množstvím projektilů, kvůli jejichž sestřelení musí několikrát přebít.

Ano, není to hra, kterou by se vyplatilo kupovat za plnou cenu na Saturn či PC (oba porty mají výrazně slabší grafiku) pro její mimořádnou krátkost. Ale arkádovka je to povedená.

Pro: grafika, pocit ze střelby, brutalita

Proti: krátkost, arkádově tuhá obtížnost

+11