Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Fall Part 2: Unbound

13.02.2018
kompatibilní
35
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Sequel ke hře The Fall z roku 2014 pokračuje v příběhu umělé inteligence A.R.I.D., která se po událostech předchozí hry dokáže přesunout do cizích mechanických těl a ovlivňovat jejich počínání. Odtud podtitul Unbound

Opět se jedná o, na první dojem, stylovou plošinovku, která se stylizací přibližuje například k filmu Tron: Legacy 3D. Po prvních momentech ale zjistíte, že hra má i díky samotnému příběhu blíže k adventurnímu žánru. Bez znalosti prvního dílu se toto nedoporučuje pokračování hrát.

Příběhově tu jde hlavně o samotnou umělou inteligenci A.R.I.D., která se snaží vymanit z centra globální sítě, kde jí cizí entita napadla a infikovala. Cílem je tedy zachránit se s využitím třech velice odlišných robotů, kteří vám pomůžou v cestě za svobodou. Zajímavostí však je, že každý robot má jiný cíl a jiný úkol. Každého tedy můžete omezeně ovládat, popřípadě ho infikovat, rozbít, či jinak ovlivnit k tomu, aby udělal, co zrovna v dané chvíli potřebujete. To je jádro myšlenky této hry a adventurní prvek, kterým se hra vymyká od standardních představitelů svého žánru.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Druhý díl se snaží zopakovat všechno dobré z první instance, jen ve větším měřítku. Bohužel to nefunguje.

Puzzly jsou větší, postav je víc, prostředí je rozmanitější. A pro autory je to bohužel moc velké sousto. To co fungovalo v komorním mrtvém světě prvního dílu tady skřípe. Není to dotaženo, nevyvolává to správnou atmosféru a víc a víc puzzlů působí jen jako sprosté natahování herní doby.

Největší zlo jsou ale souboje. To co bylo fajn zpestření se ve druhém díle stává neuvěřitelnou otravou. Combat se snaží být hlubší a rozmanitější, bohužel je ale úplně zbytečný. Všechny soubojové pasáže (s vyjímkou The One, to jsou ale spíš quick time eventy) se odehrávají ve virtuálním světě proti poletujícím pšoukům. Střílení do mraků není oproti androidům z prvního dílu vůbec odměňující, rychle se přejí a ani významně nerozvíjí příběh. On je vlastně celý virtuální prostor jen zbytečně natahovaná špagetárna, ve které vás hra nutí nechutně dlouho bloudit.

Zůstává nám tak už pouze příběh, který je upřímně jediným důvodem, proč hru hrát. Ale i ten je hlavně zpočátku zbytečně zmatený (hledání jakéhosi abstraktního usera nemá tah na branku), textové zápisky jsou napsané přehnaně složitě, Arid je místy nesnesitelná a postupně zjišťujete, že vás to vlastně moc nebaví. Změní se to až v druhé polovině hry, po zvratu s Josephsem. Tam začíná hra kvalitativně připomínat první díl a závěr je pak skvělý. Ironická pointa o tom, že lidé ve snaze omezit AI, aby se neutrhla z řetězu, pomohli AI vyvinout si vědomí, je prostě lahůdková. O to víc mě mrzí, co se s tak zajímavým materiálem stalo. A není to vlastně vymyšlené špatně, jen nedotažené a asi mimo schopnosti studia.

Promarněný potenciál.

Pro: závěr

Proti: souboje, virtuální prostor, natahování, přehnané ambice

+10