Ocitli jste se za zdmi imperiální věznice, přičemž ani nevíte za co. Místo mnoha let poslechu kapající vody a sledování spár mezi hrubě opracovanými kameny stěn cely vám řízení osudu již záhy udělí novou šanci. Úniková cesta císaře Uriela VII. Septima a jeho nejvěrnějších s vrahy v patách vede totiž právě přes vaši celu. Náhoda? Možná. Že vás zná ze svých snů již ale těžko... Zachráníte na svobodě svět řítící se doslova do pekel, nebo se vydáte vlastní cestou, jež může být sama o sobě cílem? Rozlehlý a rozmanitý Cyrodiil, nejlidnatější provincie septimovské říše, zdobí města snoubící v sobě imperiální lesk a bídu slumů. I s cimbuřím hradeb na dohled vás může svěží a slunná stráň zavést do míst, kde přebývá zlo. Jak, kdy a zda vůbec jej porazíte patří mezi nespočet voleb, jimiž se TES od svého zrodu vyznačuje.
Téměř dvě dekády od vydání The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) vydala Bethesda předělávku titulu, jehož úspěch studiu až do Falloutu 76 (2018) vysloužil pověst „trojáčkové“ dílny na zaručené hity. Remake upouští od modulárního, nicméně všestranně zastaralého Creation Engine, ve prospěch technologicky relevantního a hráčsky vděčného Unreal Engine 5. Nejviditelnějším přínosem této změny je dynamické nasvětlení celého prostředí. Cyrodiil si i v novém zachovává romantický nádech převážně pastorální krajiny poseté monumenty dávnověku. Vylepšen byl soubojový systém včetně animací, alchymie, a namluvení rozhovorů se synchronizací rtů. Do předělávky je integrován i soubor DLC shrnutý původně v kompilaci Knights of The Nine (2006) a také jediný datadisk Shivering Isles (2007).
@AlieN (22.04.2025 23:42): Lidi jsou holt posedlí fotorealismem a staví ho nad autorské záměry. Že barvy extrémně přispívají tónu a ladění a mají obrovskou moc nad emocemi hráče, je dneska už bohužel vedlejší.