Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Dame Was Loaded

1996
30.04.1996
83
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Dame Was Loaded je hra zasadená do prostredia 40-tych rokov 20-teho storočia. Hráč sa v nej ocitá v úlohe súkromného detektíva Scotta Angera, ktorý je tajomnou ženou poverený úlohou nájsť jej strateného brata Dana. Čo sa však javí ako rutinný prípad nezvestnej osoby neskôr prerastie do niečoho väčšieho. Anger zisťuje, že Dan je nejakým spôsobom zapletený do ďalších zločinov, vrátane vrážd a bankovej lúpeže.

Hra sa dá popísať ako mix point-and-click adventúry a interaktívneho filmu (trochu na štýl Texa Murphyho) s noirovým nádychom. Hra obsahuje viac než hodinu hraných sekvencií. Príbeh hry je nelineárny a obsahuje deväť možných príbehových koncov, čo podporuje znovuhrateľnosť.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Zdravím všechny tupce a milionáře, protože snad nikdo jiný by si tuto šílenost nekoupil

Zdaleko bych to tak špatně, jako AA a tehdejší Score, neviděl, ale roku 1996, na adventury nejproduktivnějším a zároveň nejlepším období, v konkurenci Broken Swordu, Discworldu II nebo The Neverhoodu zmíněná věta byla více než pravdivá. Přesto The Dame Was Loaded není s ohledem na jiné FMV nijak (výrazně) špatné, a své fanoušky si jistě najde kvůli populární tématice a dostatečné míře interaktivity.

Pro mě je však tématika 30./40. let USA, noirově laděná detektivka a vlastně i interaktivita, a tedy zmenšení u FMV podstatného tahu, spíše negativními záležitostmi. Děj, točící se okolo nalezení pohřešovaného bratra klientky a vyzvídání všelijakých informací na jména, která se objevují s kadencí Gatlingova kulometu není zrovna ideální zábavou. A to i v případě, kdy herecké výkony nejsou špatné a srozumitelnost/kvalita nahrávky (znovu, na FMV poměry) také. Ukládání pouze na jednom místě, možné úmrtí (a tedy opakovaní poměrně velkých částí) a jaksi „rozmazaný“ obraz, a tedy malá šance nalézt některé miniaturní předměty, pokud si nepřečtete, že tam mají být a vy je máte sebrat.

Na druhé straně mluví ve prospěch zahrání nelinearita a tedy poměrně volné procházení hrou – k čemu to však, když náplň není příliš zábavná (a The Pandora Directive nemáte dohráno potřetí :).

Pouze pro (velké) fanoušky žánru, tématiky a australského přízvuku.

Pro: nelinearita

Proti: natočeno a komprimováno snad ve spolupráci s American Laser Games :)

+16 +18 −2