Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tharsis

12.01.2016
11.04.2020
kompatibilní
63
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Lidstvo se vydalo za tajemným signálem vysílaným z Marsu a vaším úkolem je dovést ho až na konec této strastiplné cesty. K tomuto účelu dostanete na starost skupinu čtyř dobrodruhů, kteří se musí potýkat jak s obyčejným přežitím, tak i s haváriemi, které na této cestě mohou vyvstat.

Tharsis je tahová strategie založená na hodu kostkami. Princip je jednoduchý, každá činnost, ať už se jedná o výzkum, vypěstování potraviny či opravu tepelného štítu poškozeného meteorickým rojem, má přiřazenu svojí číselnou hodnotu a ke splnění zadaného úkolu je potřeba za pomocí hracích kostek tuto cifru minimálně dorovnat.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Herní výzva 2018: "Nervy z oceli"

Dohrát hru na nejtěžší možnou obtížnost, pro mě kategorie do které jsem vůbec netušil co vlastně zařadit, protože obvykle hry na těžkou úroveň ani nezkoušim. Vyjímkou byl pouze Wolfenstein, jehož dva díly jsem dotáhl na druhý průchod, ale dál už se mi nic nevybavuje. Tharsis je pro mě oddychovka, kterou si občas zapínám na odreagování, většinou na easy, ale řekl jsem si proč to nezkusit.

Problém byl hlavně v tom, že tahle kostková tahovka je hodně o náhodě, prostě když vám to nepadne, tak půlku posádky vyslanou na Mars ztratíte už v první třetině cesty a víte, že dál je to jen čekání na nevyhnutelné. Vesmírná loď má totiž po cestě víc problémů než slavné Apollo 13 a čtyřčlenná posádka je neustále v jednom kole.

Zásadním prvkem jsou jednotlivé moduly vašeho vesmírného vraku, které vám poskytují bonusy ke zdraví, štítům, tahům posádky atd. I když je to zde znovu o tom jaké kostky vám padnou, tak velice důležitá je i strategie toho co je nutné okamžitě opravit a co ještě vaše loď, popřípadě posádka ještě vydrží. Důležité je i jídlo pro počet tahů posádky, ale pokud vám nějaký člen týmu zemře, je tady jistá možnost naložit s jeho tělem "efektivně", ale samozřejmě to není úplně bez následků.

Musím se přiznat, že hned při druhém pokusu dostat se na rudou planetu mi chyběl pouze jeden tah a výzva by byla splněna, leč nestalo se a úspěch se dostavil s odřenýma ušima přibližně při patnáctém průletu hrou. Tharsis není nějak přelomová hra ani graficky, ani hratelností, ale i tak se k ní stále vracím a snažím se posádku dostat k vytouženému Marsu, jen už se na cestu určitě nevydám na hard obtížnost, "jednou" stačilo :)

Pro: Návykovost, délka mise...

Proti: Prvek náhody, graficky nic moc...

+20
  • PC 70
To, že kostky jsou zábavnou hospodskou hrou jsem zjistil už v šestnácti v hospodě na Ďolíku, kde nám natočili v koutu pivo a ještě nás nechávali oddávat se karbanu. Nenapadlo by mě ale, že jejich koncept a logika hry mě dokáže zaujmout i ve vesmírné tahovce, kde cílem je především přežít na samostatné vesmírné lodi.

Tharsis má jednoduchý nápad a vlastně i koncept. Nabízí buď hlavní příběh cesty na Mars a a nebo konkrétní scénáře. Cíl je ale vždycky jasný - přežít. K ruce máte různý počet posádky, kde každý z posádky (s různými schopnostmi) má nějakou tu hranici stresu, kdy to jejich psyché dokáže ještě snést, hlad a životnost. O vše se musíte starat a ještě musíte řešit neustále rozbitou elektroniku, kterou jak kdyby do vesmíru poslal Microsoft nebo pro změnu čelit vesmírnému bordelu, který kolo za kolem zničí kus lodě, což opět sníží pravděpodobnost dožití se následujícího dne. To vše formou tahovou hodem v kostky, které Vám náhodným hodem řeknou, co si zrovna můžete dovolit. Loď se totiž skládá z různých částí, kde každá Vám může s něčím pomoct (opravit obranný štít, vyrobit jídlo atd.), ale na které právě působí i vnější vlivy zmíněné výše.

Řekl bych, ze začátku mírně zavádějící, ale postupem času čím dál tím víc chytlavé. Osobně jsem ze začátku opravdu tápal a hledal cesty, abych se dočkal pátého týdne. Postupem času jsem se ale už naučil taktizovat a v negativech hledat plusy. Dá se to, je to těžké, ale Tharsis to svým konceptem umí dotáhnout k zábavě, ke které se budete rádi vracet.

Pro: Tahová strategie přežití na vesmírné lodi odvislá od hodu kostkami, jednoznačné, přímočaré, s nutností absolutní taktiky a bídnou vidinou do budoucnosti.

Proti: Opravdu se jedná o jednohubku. Jakmile pochopíte stále se opakující koncept, tak jediný rozdíl bude opět v nahodilosti kostek, což vlastně ale podporuje znovuhratelnost.

+15