Surviving Mars je budovatelská strategie, kde máte za cíl vytvořit soběstačnou lidskou kolonii na planetě Mars.
Na začátku hry si hráč vybere možnosti financování mise (USA, Rusko, mezinárodní mise na Mars...), svoji charakteristiku (futurista, politik, vynálezce, ekolog...), logo mise a později místo prvního přistání na Marsu. Tyto kombinace hráči určí obtížnost samotné hry skrz modifikátory jako méně peněz na nakupování zásob, ale rychlejší odemykání vývojových větví, pravděpodobnost různých přírodních katastrof (jako písečné nebo elektrické bouře) a další. Následně si hráč vybere náklad první rakety, která přistane na Marsu společně se stavebními drony a mise může začít.
Než-li hráč může poslat na Mars jeho první obyvatele, musí si pro ně připravit půdu pomocí dronů. Je potřeba zajistit výrobu kyslíku, elektřiny a vody, těžbu stavebních materiálů a vymyslet způsob obživy. Následně už může postavit první dóm a začít kolonizovat rudou planetu.
Ve hře je velmi důležitý management všech dostupných zdrojů a z toho plynoucí potřeba vynalézat stále efektivnější způsoby jejich spotřeby tak, aby si hráč nemusel zdroje velmi draho posílat ze Země. K tomu slouží výzkum a vývojové větve rozdělené do několika kategorií. Jedná se např. o efektivnější uchovávání elektřiny a kyslíku, rychlejší výrobu potravy, vývoj létajících dronů, které dokáží rychleji a efektivně přepravovat zásoby, stavba větších obytných domů a samotných dómů.
Lmao, jde roleplayovat za náboženské fanatiky nebo vesmírné komunisty :-D
Pro: Atmosféra a variabilita hernách stylů, znovuhratelnost, protor pro optimalizaci
Proti: Nejasný konec, zbytečná DLC, menší bugy kvůli kterým se o něco více naklikáte