Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Surviving Mars

15.03.2018
kompatibilní
71
22 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Surviving Mars je budovatelská strategie, kde máte za cíl vytvořit soběstačnou lidskou kolonii na planetě Mars.

Na začátku hry si hráč vybere možnosti financování mise (USA, Rusko, mezinárodní mise na Mars...), svoji charakteristiku (futurista, politik, vynálezce, ekolog...), logo mise a později místo prvního přistání na Marsu. Tyto kombinace hráči určí obtížnost samotné hry skrz modifikátory jako méně peněz na nakupování zásob, ale rychlejší odemykání vývojových větví, pravděpodobnost různých přírodních katastrof (jako písečné nebo elektrické bouře) a další. Následně si hráč vybere náklad první rakety, která přistane na Marsu společně se stavebními drony a mise může začít.

Než-li hráč může poslat na Mars jeho první obyvatele, musí si pro ně připravit půdu pomocí dronů. Je potřeba zajistit výrobu kyslíku, elektřiny a vody, těžbu stavebních materiálů a vymyslet způsob obživy. Následně už může postavit první dóm a začít kolonizovat rudou planetu.

Ve hře je velmi důležitý management všech dostupných zdrojů a z toho plynoucí potřeba vynalézat stále efektivnější způsoby jejich spotřeby tak, aby si hráč nemusel zdroje velmi draho posílat ze Země. K tomu slouží výzkum a vývojové větve rozdělené do několika kategorií. Jedná se např. o efektivnější uchovávání elektřiny a kyslíku, rychlejší výrobu potravy, vývoj létajících dronů, které dokáží rychleji a efektivně přepravovat zásoby, stavba větších obytných domů a samotných dómů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Surviving Mars na mě působilo velmi lákavě a zajímavě. Proto je pro mne výsledek spíše zklamáním. Po počátečním objevování nových budov, materiálů, ale i potřeb vašich svěřenců se dostává na řadu celkem těžkopádný stereotyp. Na nějaký micro-management mi rychle nezbývaly síly (a navíc bohužel ani nebylo vlastně moc co micro-managovat), rozrůstání kolonie celkem rychle zamená akorát stavění pořád těch samých kopulí, zaměřených na těžbu, farmaření, výzkum či bydlení a pak není moc co vymýšlet. Navíc máte sice k dispozici jednu z několika hlavních příběhových linek. Zkoušel jsem jen jednu, ale teda bohužel to byla těžká nuda a po jejím skončení jsem vlastně neměl ani žádný cíl, snad kromě získání několika dalších achievementů. Škoda potenciálu. Plusem budiž alespoň vtipné rádio :)
+18
  • PC 85
Tohle je jeden z těch vzácných momentů, kdy na Steamu nebo Epicu rozdávali hry zdarma a já nejenom, že jsem si tu hru zahrál, ale navíc jsem s ní strávil docela dost času a byl jsem velice spokojen.

Surviving Mars je survival budovatelská strategie, kde máte založit kolonii na Marsu a připravit ji pro přílet lidských kolonistů. Je to taková klasická snaha balancovat těžbu, spotřebu a údržbu s cílem vytvořit kolonii, které bude naprosto soběstačná. Jelikož jsme na nehostinné planetě, tak se vám do toho snaží hodit vidle vzdušné víry, roje meteoritů nebo nízká teplota. Vaše kolonisty budě trápit nezaměstnanost, nuda a nebo naopak přepracování.

Konkrétně herní mechanika, kde musíte dopravovat a skladovat kyslík, vodu a elektrickou energii, pričemž musíte počítat s tím, že může dojít k nějaké nehodě, takže na různá místa rozmisťujete zásobníky, baterii a rozdělovače tak, abyste v případě nehody mohli poškozené místo odpojit a jet dočasně jenom ze zásob dokud poškozené místo vaši droni neopraví. Jenom s tímto je obrovský prostor pro optimalizaci a při každém hraní jsem si říkal, že příště to udělám ješte o fous lépe. Zárověň ale víte, že hra je fér a vše je jenom o vaší strategii.

V každé hře, se odvíjí jedna náhodně vybraná příbehová linie, což je v podstatě série naskriptovaných událostí, které musíte nějakým způsobem řešit. Je hezké, že to může výrazným způsobem ovlivnit, co a jak stavíte ve své kolonii. Trochu nemilý je ovšem fakt, že Surviving Mars nemá žádný jasně daný konec. Tedy můžete si říct, že vaším cílem je splnit příběhovou linii a všechny sidequesty a pak prostě hru vypnout. Asi více zjevný konec dává hře až DLC Surviving Mars: Green Planet

Velká variabilita budov, náhodných událostí a takového toho neustálého napětí, že musíte být připraveni na to, že se někde něco pokazí, se mi na hře líbí a je to něco co mám rád u každé survival budovatelské streategie.

Trochu mi hru kazily menší bugy, kde třeba nefungují klávesové zkratky pro některé stavby, kterých potřebujete dělat opravdu hodně (například vypínače a kohoutky pro potrubí). Ačkoli se o tom píše na Steamu v diskuzích, tak nechápu proč to nejsou autoři schopni opravit. Trochu se mi také nelíbí zjevná snaha vytáhnout z hráčů co nejvíce peněz skrze prakticky zbytečná DLC, která podle mne mohla vyjít jako patch pro základní hru.

Celkově jsem s hrou strávil něco přes 90h a musím říct, že jsem se bavil. Je to ten typ budovatelské strategie, který je znovuhratelný a založený na optimalizaci, což se mě osobně velice líbí.

Pro: Atmosféra a variabilita hernách stylů, znovuhratelnost, protor pro optimalizaci

Proti: Nejasný konec, zbytečná DLC, menší bugy kvůli kterým se o něco více naklikáte

+13