Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Tak už som na to prišiel: Youtube pomohol, a veľmi:

- chýbal mi posledný kus Cyclops Hull, ktorý sa povaľoval kdesi v Mushroom Foreste - to bolo prvé prekvapenie, čakal som, že som zrejme neobjavil nejaký vrak, v ktorom bude, a aj ked som ich pár potom objavil, nič podstanté som v nich už nenašiel

- druhým prekvapením bolo že v sopečnej lokácii s veľkým leviathanom - tam, kde získate modrý kľúč a otvoríte svoj prvý portál - je ešte JEDNA oblasť, priamo pod ňou, treba hľadať po obvode toho priestoru dieru nižšie, je ich tam niekoľko - a tam sa nachádza Primary Research Facility, kde bude všetko objasnené.

Toto bolo pre mňa prekvapenie, nečakal som to, pretože to je prvý raz, čo sa tu nachádzajú 2 oblasti pod sebou, v celej hre to nikde inde nie je.
Ale teraz už je nad slnko jasnejšie, čo mám robiť.

A príbehovo je táto hra veľká paráda.
@Tarhiel (21.09.2020 08:48): Matně si vzpomínám, že jsem také musel jednu lokaci kvůli plánkům složitě dohledávat, ale skutečně se jedna objevila. Tuším, že jsem se nakonec snížil k nějakému videonávodu.
@Tarhiel (21.09.2020 07:47): jsem si celkem jistý, že dobrý místo, kde hledat, jsou takové ty oblasti s velkými houbami (ne v podzemí). Jedna je tuším od středu mapy směrem k hlavnímu vraku
@Bursoft (20.09.2020 23:12): @mazar1234 (21.09.2020 00:09): Fú, okej, lebo v tablete (inventári) mám napísané, že mi chýba 1/1 častí.

Problém je, ako som písal, že naozaj neviem, kam ísť daľej, mám pocit, že už som všade bol - nič hlbšie, než tá oblasť, o ktorej som hovoril, som nenašiel.
Áno, dvere, ktoré ptorebujem prepáliť, som všetky otváral, pokiaľ som našiel vrak, kde boli.

Jediné, čo ma napadá, je zapnúť si na radare (mám ho postavaný) tú možnosť, aby Ti zobrazovalo vraky - ale tam mi vždy zobrazí aj tie, ktoré som už preskúmaml, čo ma štve (pod preskúmaným mám namysli všetky dvere otvorené (aj tie zavarené), všetky readables (comlogy, diáry, čipy) pobrané a prečítané).

Tá hlbina na okraji hernej plochy je neprístupná, chápem to správne?
@Tarhiel (20.09.2020 22:54): Blueprinty na ponorku hledáš stejně jako ostatní blueprinty, dostaneš se k nim postupem v příběhu. Jenom mám dojem, že musíš hledat 3 nebo 4 části té ponorky, tzn. 3x3 nebo 3x4 fragmenty. Hledal jsi i v těch troskách, kam se musíš propálit letlampou? Je jich tam několik na mapě.
Ahojte, potrebujem pomôcť: Už mám objavené a postavené + plne upgradované Seamoth aj Prawn, ale zatiaľ som nenašiel blueprinty na Cyclops ponorku - neviete kde ich nájsť?

Predpokladám, že ma to pohne daľej v príbehu, už som objavil aj tú mimozemskú základňu vo vulkanickej oblasti, ktorú stráži veľký titán s chápadlami namiesto chvosta - tá v ktorej objavíte blueprinty/informácie, vďaka ktorým viete vyrobiť upgradované batérie, ktoré vydržia veľmi dlho + otvoríte si (prvý?) portál do základne s "protileteckým" kanónom.

Myslím, že už celú mapu mám preskúmanú a (predpokladám), všetky vraky objavené, jediné, kde som zatiaľ nebol, je hlboká priepasť, ktorá celú hraciu plochu obkolesuje, no prepdokladám, že tam sa ani nemá ísť a je to prirodzená hranica hracieho sveta.

Okrem toho, že mám poskladať Cyclops ponorku, už fakt neviem, čo by som tam robil - prehliadol som niečo?
@Blue.Shark (10.09.2020 09:12): Já z tohoto pohledu, jaký máš Ty i já, nechápu lidi, kteří v Below Zero hltají každý update stylem "Wow, jdu to vyzkoušet", přičemž hrají hru, která nejde dohrát, XY věcí se ještě předělá, mají omezené možnosti které se rozšiřují velmi pomalu apod. A stejně je to baví... :) Já potřebuji prostě ucelený zážitek, takže jak jsme se shodli, dokud ta hra nebude finální, vyhýbám se jakémukoli infu o ní jako čert kříži. :)
@ZephyrCZ (04.09.2020 22:50): Taky mám v hledáčku Below Zero a stoprocentně souhlasím s tím, že dokud to nebude dokončené, nechci to vůbec vidět. Jen jsem si přečetl, na co se můžeme těšit, a už vím, že to čekání se vyplatí :)
@AlieN (04.09.2020 22:34): Je to pravda. Na druhou stranu, právě to objevování mě na Subnautice tak moc bavilo. Když jsem se potápěl níže a níže, když má mini ponorka vrzala tlakem vody, když jsem se snažil uplavat něčemu co mě děsilo a já nevěděl co to je... Nádhera, nádhera... Ano, opakovaná hra zde obrovsky ztrácí, ale také se k tomu nechystám. Subnautica mi dala velmi silný zážitek a já jí za to děkuji. A tak to zůstane, nebudu si to opakováním kazit. O to více se ale těším na Below Zero. A i když mám hru koupenou, tak dokud bude na jejich oficiálních stránkách nápis: "Below Zero is not finished", tak se té hry ani nedotknu. :) Ale jak to dokončí, jdu do ní.. :)
@Blue.Shark (komentář): Zcela souhlas s textem. Subnauticu jsem hltal a nepamatuji hodně dlouho hru, který by mě svojí atmosférou takhle dostala. Mám už koupené i pokračování Subnautica: Below Zero, ale odmítám to hrát, dokud to nedokončí. :) Chci opět stejný zážitek a moc se těším.
@AlieN (18.05.2020 15:31): Tak obviously bugy - bylo to napínavější, když se kolem tebe mohla kdykoliv naspawnovat skála a navždy tě uvěznit :D Pak ty hlubší regiony se postupně dost otevíraly, nedalo se tam moc jezdit s ponorkou a celkově to bylo dost náročný na navigaci. A pokud jsi do té lávové oblasti seskočil v Prawnu, tak byla docela makačka vylézt ven :D A pak byl taky tuším "zábavný" ten bug, kdy tě ten největší zmetek mohl pronásledovat i do těch bezpečných mělčin. Trenky pak už ani nemělo smysl měnit. Radši jsem počkal na full release
Kdysi dávno v nějaké staré verzi Early Access, když byly vjezdy do Lost River podstatně zrádnější, jsem musel svoji ponorku přejmenovat na Zašprajcnutej Šmejd. Neboť to jediné vystihovalo její další použitelnost a připomínalo mi to moji přehnanou sebedůvěru v navigaci úzkými jeskyněmi :)

Jinak potom tuším Jimbo, Jumbo a Jet.
Já mám pojmenováno takto:
Malá ponorka je Kosmik 1, Prawn je Číslo 5 a velká ponorka je Titanik :-)
@Gordon (13.05.2020 09:50): Zvlášť Tvá ponorka má dobrý název, což mi připomíná, že si musím doplnit vzdělání a zahrát si Portal. Pořád se mi povaluje v knihovně, ale stále jsem na to nedostal chuť.
@mazar1234 (13.05.2020 00:34): A po přečtení Tvého komentáře ke hře se připojuji ke Tvému problému s P.R.A.W.N.em. Také se mi stalo to samé. V takové situaci (pokud je to možné) pomůže užít drapák[i][/i] a odtáhnout se pryč z místa.
Ja som mal veľkú ponorku "Nautilus"

Prawn sa volal "Mechwarrior"

A ten malý píčus bol "U96"

všetko v čierno/červeno/oranžovej kombinácii farieb.
[neexistující příspěvek]: Však také Císař mi naprosto učaroval svým charakterem a jak jsem psal, bylo to krásné a dojemné zároveň a hluboce se mě to dotklo. Rozhodně nemám srdce z kamene. A shrnul jsi to moc pěkně. A i já to přesně takhle pochopil. Už ale při posledním rozhovoru, kdy přineseš enzym. V raketě mi to už přišlo nepatřičné a trochu samoúčelné, tak možná proto. Nevím. A co se autorů týče... důležité pro mě je jen to, jestli umí dělat hry, což umí. Ostatní už je jejich věc

Přesně takovou fotku jsem si s mým mazlíčkem také udělal :-). Ale venku jsem měl jen jednoho, protože jsem se o něj rovněž bál. Nevím jestli to jde (já na to každopádně nepřišel), ale jakmile ho vypustíš do moře, už nejde sebrat.
@Subject 13 (12.05.2020 23:09): We are different. But we go… together.

Jsme odlišní. Ale jdeme ruku v ruce, doplňujeme se.

Pochopitelně to můžeš vztáhnout jen na daný příběh, dané postavy, ale myslím, že bys to opravdu měl číst v obecné rovině. Ta hra je o tom, že něco, čeho se zprvu můžeš až bát, není nebezpečné, je to jen jiné, a spolupráce spíš než konfrontace se nakonec ukazuje jako ta správná cesta. Jestli tomuhle říkáš „debilní SJW vsuvka“, budiž, možná jen v životě dáváš přednost jinému typu interakcí, než jsou pomoc a spolupráce, co já vím…

Každopádně autoři hry jsou bohužel pro tebe přesně ti lidé, které bys za SJW mohl snadno považovat.


Abych se ale držel tématu, už nevím, jak a jestli vůbec nějak jsem si pojmenoval tu či onu ponorku, ale měl jsem v akvárku tuhle kámošku (a ještě další dvě) a pamatuji si, jak jsem se o ně strašně bál, když jsem je „venčil“. :)
@Starletka (12.05.2020 23:03): To se klidně stát mohlo. Rozhodně netvrdím, že se nemůžu mýlit, nebo si to špatně vyložit. Později na to ještě kouknou a když budeš mít pravdu, tak to dám pryč. Do té doby ale platí to, jak jsem v onu chvíli vnímal.
@Subject 13 (12.05.2020 22:47): No ono hlavně asi záleží jestli jsi to třeba hrál s českýma titulkama, protože ty to mohly přeložit a vyložit úplně jinak. :D

Jestli tam skutečně je "všichni jsme rozdílní", tak je to blbost. Spíš "my dva jsme rozdílní".
@Starletka (12.05.2020 22:35): Tak já Ti děkuji za upornění, ale takhle jsem to vnímal. Pokud to nebyl tvůrčí záměr, tím jedině dobře. Nemám co k tomu co dodat.

A že to vlastně jde s tím spoilerem i tady, jsem si neuvědomil, díky :-).
@Subject 13 (12.05.2020 22:25): Můžeš to napsat i sem a dát do spoileru:

"Všichni jsme rozdílní, ale kráčíme společně vpřed". To když se s Tebou Císař loučí.


Vytrhávání jedné věty z kontextu.
odkaz
Že zrovna tohle je social justice by mě teda nenapadlo. Trávíš moc času na internetu :D
@pajmič (12.05.2020 21:02): Troufám si tvrdit, že jsem si vše přeložil zdárně :-). Ač si nedokážu představit, že bych z průzkumu vracel do něčeho, co se jmenuje po jedné z nejoblíbenějších částí ženského těla :-D.

A jinak díky za pochvalu. Jsem rád, že komentář zaujal. A co se délky týče... už jsem to tu jednou v diskuzi psal, sanažím se vejít vždy do dvou A4, ale pokud mám pocit, že jsem neřekl vše, nejsem spokojený, protože s každým komentářem se opravdu piplám. A to jsem ještě odebral dva odstavce. Takže to budu mít vždy trochu delší :-).
@Subject 13 (12.05.2020 19:18): No, tedy dobrá. Má základna byla "domov horizontálně založených sociálních pracovnic"

Ponorka "promiskuitní dáma"

Miniponorka1 "Specialistka na Pleťové masky pomocí tekutých dětí"
Miniponorka2 "Má ráda zájezdy do Nestlé"

Domysli si skutečné názvy :D

Jo, a mecha jsem pokřtil Ripleová.

Apropo, pěkný komentář. Na můj vkus krapet delší, leč pozornost udržel :)
Jak si tak pročítám vaše komentáře, jsem mile překvapen tím, jaké totožné pocity jsme u hraní všichni zažili a v komentářích je vypichujeme. Proto se všech potápěčů ptám - jak jste si pojmenovali své stroje? Opravdu mě to zajímá. Vím zatím jen o ponorce Glorii.
Star Trek Voyager S05E09, vodni planeta kolem 20 minuty je tu taky nejaky obri elektricky uhor...
@pajmič (komentář): Pěkný komentář a dobře napsáno. Přemýšlela jsem, co je pro mě největší plus, po skoro roce od dohrání, a asi je to, jak je hráč (herní postava) v herním světě úplně sám a ví, že se musí spolehnout jen na sebe a na své schopnosti. Překonat ten strach z neznáma. A ta izolace je dost citelná. (raději to dávám do spoileru)
Asi jsem divná ale já jsem tu pušku ani tropédo nepoužívala,.. stačilo mi se kolem sebe ohánět nožem a v prawnu vrtákem a jakmile jsem viděla něco většího zdrhala jsem :D
@mazar1234 (15.05.2019 11:33): No střelné zařízení to je, ale né zbraň já ji používal každou chvíly, byla celkem užitečná, protože fungovala i na leviathany, mohli přidat jakousi harpunu, která by hráčovi přitáhla kořist.
A čo tá stázová puška a torpéda, to sa nepočíta za strelné zbrane?
Nie že by som ich niekedy použil.
K té zajímavosti o absenci střelných zbraní... Není nad to leviathana provrtak těžícím vrtákem a uboxovat k smrti v Prawnu zatímco za ním létáte pomocí lana s kotvou zaraženým do jeho citlivých partií.

Nebo drtit pavoukové chobotnice tím že je zmáčknete mezi vaší Cyclops ponorkou a ostrou skálou.

"Kreativnější řešení" :-)
@Steve (13.05.2019 00:13): Jediný konzolový príkaz čo fungoval bol ten "freecam", to som vyletel von z prawnu a nabehol som niekam doprostred mapy a po vypnutí freecam módu som ostal síce na mieste, ale vo vzduchu začali lietať Leviathany, z vody vyrazili k oblohe grafické artefakty a tak podobne, takže neriešilo to nič.
@Bursoft (12.05.2019 22:07): Tak to prolítnutí texturama byla hlavně v EA dost běžná záležitost. V releasu už je to docela ok si myslím, já na to už nenarazil, co si pamatuju. Pokud to ale nešlo vyresetovat/zabít se, tak je to na pytel no. Ale mazar si to beztak zasloužil :P

Jednou jsem se propadl někde v Auroře pod textury do temnot a dělal mi tam společnost jen jeden Reaper. To jsem se šel zabít dost rychle :D
@Gordon (12.05.2019 00:57): @Bursoft (12.05.2019 00:59): Ne ne ne priatelia, tak to nefunguje, ty si totiz ostal zaseknuty v tom Prawne ako postava, a konzolove prikazy jednoducho neurobili nic, sice preblikla obrazovka akoze sa malo stat co si chcel ale nasledne si sa objavil zase len v tom zaseknutom Prawne, takze nie ani smrt nic nevyriesila.

Riesil som to na ich oficialnom fore a pridavali sa tam aj ini useri s rovnakym problemom, akurat problem bol ze za cely cas sa tam neobjavil ani jediny post od niekoho z developerov, proste tu hru uz neriesia a naser si.
@raisen (11.05.2019 21:52): Áno, presne to urob, ja som to nanešťastie dopredu nevedel....

Ovšem jediný prepisujúci saveslot je encyklopedická ukážka gamedizajnérskej demencie, svojho času to bol prúser tuším v Doomovi, našťastie ja som ho dohral bez bugov.

Úplne iracionálny debilný nápad, jeden prepisujúci sa slot, to bol fakt retard čo to vymyslel.

Teraz ako hrám Baldúrove gate tak tam už bol viacnásobný quicksave + autosave pri opustení lokácie, takže vždy pri výskyte nejakého debilného bugu sa dalo vrátiť a pokračovať...
Tak mám nahráno 68 hodin. (ano naistaloval jsem to kvůli tomu abych se koukl) :-D
@Bursoft (03.05.2019 22:13): No ma to ten Shield upgrade, ktory pijavice odstreli prec, ale nezabije ich takze sa zase vratia.....

Ja som odohral ca 50% hry bez modu, ale potom my to teda prislo lepsie s tou mapou, skratka iny nazor nez niektori hraci, za mna instalujte ten map mode, ano odpadne nutnost bojok, ale to v pohode prezijem.
@mazar1234 (03.05.2019 22:06): Já to taky zvládl bez sonarů i se základními články. Akorát jsem nepřišel, jestli existuje i nějaká aktivní obrana proti pijavicím, tak jsem vždycky při delších výstupech vydělal všechny články ven :D

Jinak s tím modem nechápu, co myslíš.. jakože addon do hry? Chtěl jsem to napoprvé projít komplet bez nich..

@Gordon (03.05.2019 22:07): Ty ale počítáš, že každej je ochotnej v té hře strávit milion hodin. Mně ten exploring bavil, ale jen do určité míry.. těsně před tím, než jsem šel do finiše už jsem začínal nervit. Minimálně jako volitelná položka někde při rozehrání hry by to mohlo být, stejně jako to jídlo a voda..
@Bursoft (03.05.2019 22:06): Upgrade na rychlejší sken je úplně zbytečný. :)

@mazar1234 (03.05.2019 22:06): Já sonar neměl a vešel jsem se všude v pohodě. A to ani nemám řidičák, takže se nesetkavám s problémy parkování... :)

ad mapa: S mapou by si neměl vůbeč žádnou nutnost odbočovat, po tom co něco objevíš a budeš se chtít vrátit, už jen propluješ rovnou čarou a veškeré kouzlo objevování je tatam. bez mapy si musíš do paměti vykreslit lokace, orientační body a utvary, aby ses zorientoval. proč myslíš že je na mapě tolik unikátních úkazů, je to součást gamedesignu, s mapou tohle odpadá.
@DJ (02.05.2019 09:55): Jj, bez sonaru by sa to asi ani snad nedalo... Ale treba mat minimalne jeden kompletny set (6ks) clankov v skrinke vedla dveri k reaktoru v ponorke a k tomu "termo recharge" modul nainstalovany, lebo to zerie baterie ako socialisti cudzie prachy.

@Bursoft (03.05.2019 22:06): Absencia automapy je IMO zle rozhodnutie, ake narusenie exploracie, tento argument moc nechapem, mapa sa ti (s MOD-om) odkryva postupne ako ju explorujes, akurat ze vies kam ides a nemusis sa s tym srat
@Gordon (03.05.2019 22:01): Jasný, ale ne, když jsi na cestách, o to mi jde. Měl jsem 3/4 upgradů na vzdálenost, čtvrtý na rychlejší skenování, ale já se podle toho moc nedokázal stejně orientovat. Měl jsem HUD upgrade do helmy, ale to se hodí, jenom když hledáš konkrétní suroviny.
@Bursoft (komentář): "Nemusí to být mistrovství světa v kartografii, ale něco na způsob hologramu z monitorovací místnosti" - Přesně takový způsob mapy tam ale máš. :-) Když tu místnost vyupgraduješ na max, tak ti bude zobrazoval cca třetinu herní plochy, možná i víc.

To s tím pocitem neznáma a tísně si popsal pěkně, se survival prvky (voda, jídlo) je to ale ještě ucelenější, protože nemůžeš pak chodit na výpravy bez zásob a na začátku jsem víc donucen prozkoumávat okolí kvůli pitné vodě.
@Bursoft (01.05.2019 22:27): Ale ano, ma to vylepsovaky co pises. Mozes si tam zapnut taky full 3D (wireframe) sonar, ktory som v jaskyni vyuzival, ovlada sa to s tym omnoho pohodlnejsie, vykresluje to aj predatorov, avsak zerie baterky jak cert...
@mazar1234 (01.05.2019 19:19): To trochu nechápu, jak vám do něj vystačila energie, protože většinou jsem sebou musel mít hodně vody a jídlo plus opravářskou pistoli a různou výbavu, třeba i ty mimozemské věci, měl jsem toho vždy tolik, že se mi už náhradní baterie nevešly, takže jsem měl vždy nedaleko Cyclopse ve kterém jsem dokoval.
A místo v prawnu jsem většinou zaplnil lootem.
Cyclops nie je nutne postavit, max. hlbku ma 1700 rovnako ako Prawn, takze k dokonceniu hry staci iba Prawn.
Mimochodem si myslím, že by mapa naopak naprosto zkazila zážitek z objevování, tvůrci asi vědí, proč ji neimplementovali. Hráč by pak jen jezdil vzdušnou čarou z bodu do bodu, žádná nutnost orientace, žádný odbočky...