Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (13.09.2023 16:40): Starfield je ale hodně jiný než Cyberpunk co se týče zaměření. V CB jsem poslouchal všechny rozhovory a tu občas něco prostě přeskáčů:)), ale ta hra není jen o chování postav, CB sice taky nejenom, ale přecijen na nich dost stojí, kdežto ve Starfieldu je to jen jednotliva součást většího celku.
@SilentWolf (13.09.2023 16:32): Ja tým chcem povedať len toľko, že čím viac zažíva človek imerznejšie a modernejšie zážitky pri hocijakej hre, tak sa mu vedome či podvedome ten zážitok a pocit prelieva viac či menej do každej ďalšej hry, čo hrá, lebo už máš tú skúsenosť, kedy si to vnímal ako niečo, čo fungovalo "lepšie" alebo "intenzívnejšie". Ja som kedysi oveľa viac frčal na Bethesde alebo aj starších Bioware hrách, ale jednoducho je to v mnohom v dnešnej dobe už tak prekonané, že to ten zážitok narúša. Aspoň mne teda určite, Tie skúsenosti sa musia niekde prejaviť, ak sa teda neprejavia pri vývoji hry u Bethesdy .D .
@Tulareanus (13.09.2023 14:47): Já se to snažím porovnávat jen s Bethesdou, za ty roky chápu, že po ni nemůžu chtít jisté věci. A v jistém ohledu je to daleko lepší než Fallout 4, v jiném je to ale Oblivion.

Což není nutně zle, já si užívám i tu videohernost, prostě mě to vrací do dob Oblivionu, nevztekám se na to kvůli tomu. Hraju to odpočinkově (ač teda na nejtěžší obtížnost :D) a z toho pohledu hra funguje. Jak píšu, stále věřím že by si to tu osmičku obhájit mohlo. Více se u hry bavím, než cokoliv jiného, a děje se tak už 20h.
@SilentWolf (13.09.2023 13:18): Ono to je možno aj tým, že čím viac máš nových hier, tým viac je nejakých titulov typu Witcher 3, Cyberpunk alebo teraz Baldur's Gate, ktoré posúvajú postavy, atmosféru, writing a s tým spojené immersion na vyšší level, čiže človeku oveľa viac prekáža, keď sa npc chovajú ako sack of potatoes s mozgovou porážkou.
@Gordon (13.09.2023 12:44): však mě to baví. Jak už jsme se tu shodli někde níže na prohlášení "Na Bethesdu dobré".

Jen se to z 8/10 začíná přehupovat do 7/10. Ale i takové hry si dokážu užít. Je to ale divný kontrast s Cyberpunkem. Ten byl rozbitý jak šlak, každých pět metrů glitch který vytrhával ze zážitku a trvalo děsně dlouho, než jsem se od toho odprostil a dokázal si užívat hru. A nebylo to vůbec lehké. Ale ty kvality tam prostě jsou.
Zde je pravý opak, vše teď kupodivu relativně v pohodě funguje, líbí se mi to vizuálně, gunplay dobrý. Ale čím déle u toho člověk sedí, tím víc ho zase z počáteční imerze vytrhává.. inu.. Bethesda svou tvorbou. :D

Ale moc jsem si neosahal hlavní mise, teď jsem měl jednu fajn která připomínala vetřelce, sice šla udělat asi líp, ale.. na Bethesdu dobré. Takže já tak nějak opatrně doufám, že tu osmičku si to udrží v mém případě. Protože tomu dost odpouštím díky settingu. Být to ale fantasy (TES), tak to už asi nehraju.
@Gordon (13.09.2023 12:03): Ty můžeš mít skill kterým lze zpomalit čas a zaměřovat konkrétní části lodě, každopádně mě se tu moc líbí že se loď rozsype na ty moduly ze kterých je postavená, žádný výbuch a prach, jak bývá ve Star Warsech.

Anyway, negativa už prosakují víc a víc. :D
@AlieN (09.09.2023 14:07): Od morrowindu je to spíš downgrade, jen se jim posunovala grafika.
Jo a v skyrimu konečně nebyli jen fireball kouzla.

@Sarno (10.09.2023 15:35): Nene, oni míří jen na "střed". :))) Nebylo náhodou propagováno i to, že můžem vyřazovat části lodí? Nebo jsem byl Mandela effektován?
Tak už se ten příběh docela rozjel a začíná to být zajímavé. Přijde to ale až po delší době teda.
@Neelixx (11.09.2023 18:43): kde hledat se nikdy nedozvíš, protože je to všechno automaticky generované. Přistaň kdekoliv, jdi kilák jakýmkoliv směrem, trait najdeš.

Většinou to byl nějaký geologický jev, stačilo naskenovat.

 EDIT: Dneska nějaké video o tipech a hned první že si jde zvýšit účinnost jetpacku tím, že si ho nabindujete na alternativní klávesu a budete ji používat místo mezerníku.. A ani k tomu nepotřebujete nový počítač!

-Bethesda
@SilentWolf (11.09.2023 15:41): Mám v tom 35 hodin a zatím mě to baví, teď jsem odemkl achiv za 30 splněných vedlejších questů, s čímž souvidí moje výtka .. proč ty questy nejdou v quest logu nějak zvýraznit nebo přeskupit ? Asi 9 questů mě posílá do systémů, které mají požadovaný level 25 a výše a já zatím mám jen 17, takže mě ty questy teď budou nějaký čas zbytečně dělat bordel v logu.

Druhá věc je že planety mají traity, ok, vyzobu všechny minerály, pokuď je tam fauna a flora tak i ji, ale na sto procent se v exploraci nedostanu, protože mi chybí objevit trait. Na netu jsem našel , že mám hledat point of interest (ikonka s diamantem), ale kde hledat to už se nedozvím.
@LIUWIL (11.09.2023 17:19): " Viz třeba Skyrim kde během pár dnů někdo vydal mod který optimalizoval hru a Bethesdě to samé (a tím myslím doslova ty samé úpravy) trvalo několik měsíců. Ačkoli se dá pochopit že musí mít nějaký QA proces, otázka spíš je proč tyhle věcí nedělají dopředu. "

Přesně, tohle tesat do kamene. A je to očividná ignorace a lenost při vývoji, tohle jsou problémy které museli vidět předem a kašlali na to, zvlášť když to pak ještě okomentuje stylem "upgradujte si pc"

 "not bad for a Bethesda game" 
Tohle jednoznačně, managed expectations tady pomáhají hodně. Když čekáš průser, nezaskočí tě :)


@SilentWolf (11.09.2023 15:41): Zatím jsem to zkusil jen na chvíli, takže můžu posoudit leda že to vypadá na překvapivě docela použitelnou střílečku, právě tak jak se shodují recenze. Což je u Bethesdy samo o sobě vítězství. A minimálně takhle na začátku se mi to ani nezdálo až tak extrémně bulletsponge, no uvidíme jak dál.
@Charllize (11.09.2023 16:43): Většina vývojářů sleduje co se v branži děje a co dělají ostatní studia, průser obvykle bývá jen když si řeknou že budou následovat trendy ostatních a změní tím recept vlastní série. Nemyslím to v tom směru že mají věci dělat přesně tak jako ostatní, ale že nehledí na to kde je laťka v určitých žánrech. Koneckonců o tomto hodně svědčí fakt kolik lidí už i na tohle bere ohled a hru hodnotí stylem "not bad for a Bethesda game".

Fallout 3 byl ve své době kritizován za kvalitu psaní, a budu se hádat že v tomto směru se opravdu nikam neposunuli. To že hlavní quest je slabý a kvanta hráčů ho ignorují je už vyloženě meme který se ve Starfieldu opět potvrdil. A když se nad tím zamyslím, pořád nad tím museli strávit velké množství času, takže zanedbávat kvalitu psaní mi přijde absurdní.
To samé dabing. Pořád to dělají stylem že někoho posadí před mikrofon, předhodí jim milion dialogů a jedem, jak kdyby obraceli burgery v McDonaldu. Ať mají sebelepší talenty, tento styl produkce je na té hře strašně znát.
Obličeje vypadaly na svou dobu blbě už v Oblivionu. Vypadají blbě i ve Starfieldu.
A technická stránka je kapitola sama o sobě. Viz třeba Skyrim kde během pár dnů někdo vydal mod který optimalizoval hru a Bethesdě to samé (a tím myslím doslova ty samé úpravy) trvalo několik měsíců. Ačkoli se dá pochopit že musí mít nějaký QA proces, otázka spíš je proč tyhle věcí nedělají dopředu. Ve Starfieldu se opakuje podobný scénář, hra nemá oficiální podporu DLSS a někdo to už dal dohromady ještě před plnohodným vydáním.
@SilentWolf (11.09.2023 15:41): baví mě to zatím méně než jsem si myslel, ale není to za mě žádná hrůza. Zatím asi taky 7/10. Mě právě ta F4 formule bavila více. Spousta mechanismů je v podstatě stejná, ale setting za mě méně zajímavý. Nicméně záleží jak co. Určitě je to i tak zajímavá hra a budu jí hrát dál. Uvidíme až dohraju hlavní linku, která je pro mě dost průměrná. Třeba pak jako řada jiných zjistím, že mě baví spíš to vše okolo.
@LIUWIL (11.09.2023 16:37): Hledět jinam většinou končí průserem. Příkladů kdy nějaká série/vývojář přešla v něco jiného a nikoho to nezaujalo je dost. Doufám že to BGS nikdy nenapadne budou se držet svého. A připomínky typu ze se ani v tom co dělají se neposouvaji neberu, je to nesmysl.
@Cathan (11.09.2023 13:45): konkrétně Starfield subreddit je docela silné kafé. Ale zas na druhou stranu mi nepřijde nic špatného na tom, že některé ta hra tak bere, zvlášť když vyloženě srovnatelných her je na trhu minimum. Jen by teda nemuseli být tak otravní a dělat bordel kdykoli někdo o hře řekne něco negativního.

Mě toto přijde podobné jako když někteří hlásají jak je RDR2 nejlepší hra všech dob. Když jsem to pak sám zkoušel, přišlo mi to "meh" v mnoha směrech. Myslím si, že v obou případech je to ten samý jev. Bethesda i Rockstar prostě mají nějaké specifické cílové publikum (ať už schválně nebo náhodou) které je obrovské a vydělává jim majlant. Prostě mají svůj trávník kde se jim daří a nemají incentivu hledět mimo něj.
@Paul (11.09.2023 15:48): já zatím hopsám po opuštěných planetách, tak takový chill gameplay. Ale prostě na mě funguje když jsem na cizí planetě, najednou za mnou vyjde nějaká hvězda a osvětlí oblast. Tu a tam najdu zajímavý geologický útvar. Líbí se mi jak data ze skenování jsou fyzická věc v inventáři a jdou prodat.
Když už je nějaký souboj, líbí se mi jak bývá odlišná gravitace, tak můžu třeba poslat nepříteli přes celou místnost minu. Pomalu se učím ty perky, které chci mít, takže z toho mám pocit že furt dělám něco smysluplného, i když u toho odpočívám.

Ale je pravda, že to moc neberu jako RPG spíš takový Borderlands a až často si říkám, že bych si možná měl nějaký díl Borderlands zase zahrát. :D

Za mě 8/10. Fallout 4 byla facka, tohle mě spíš překvapuje. A za celou dobu hraní (odhadem 14h) jsem neměl jediný bug.
edit: ok 17h, už to o něčem vypovídá. :D
@SilentWolf (11.09.2023 15:41): za mě zatím tak 7/10, not great, not terrible. Nejvíc mě tu zatím štve celková blandness postav/dialogů/questů (ale tady doufám že na ty nejlepší questlajny jsem zatím nenarazil) a nekonzistence produkčních hodnot (grafika vypadá jeden moment špičkově, otočím se a PS2 level, nebo zpracování postav obecně).
A je tady na DH někdo komu se to líbí ? :D Mě zatím stále jo. Mám u toho Mass Effect 1 syndrom, prozkoumávání planet je o to debilnější, protože chybí Mako, ale zas to líp vypadá.. takže na mě to prostě funguje.

Nějaké omezení planet, hranice lokací, a vesmír jako fast travel menu mi vůbec nevadí, stěží to vnímám. Naopak si nedokážu představit kdyby to bylo jinak.
@AlieN (11.09.2023 14:38): Většina fan stránek to tak nemá. Nikdo nenávidí nějaké dílo více než oddaní fanoušci, to je typičtější.

Já nicméně nemluvil o Starfield subu, prostě jen náhodný gamer sub kde někdo sdílel screen, a prostě mě to pobavilo když čtu zdejší prozatímní dojmy :)
@SilentWolf (11.09.2023 14:33): Bethesda fanboys, to není moc překvapivé :)
Ale ono je to hlavně redditem, většina fandovských stránek tam funguje podobným způsobem, řekl bych že se tam najde jen málo moderátorů kteří by neměli problém snést i kritiku jejich modly které se rozhodli zasvětit kus života.

Osobně už na reddit nic nepíšu, za nebraní si servítek v několika různých tématech už jsem tam dostal až moc banů :D
Je poměrně vtipné to tady sledovat a pak si mimoděk přečíst třeba na redditu, že "je to nejlepší hra desetiletí" :)

Surrealistické.
@Charllize (11.09.2023 11:37): Připomíná mi to průsery kolem vydání Elite Dangerous : Odyssey - taky autoři neschopní napsat rozumný kód, vydali hru v nepoužitelném stavu, ještě se divili že si lidé stěžují jak je najednou náročná na hardware... a pak se technicky schopnější fanoušci na hru podívali trochu blíž, a zjistili že třeba počítá spoustu polygonů které vůbec nemohou být vidět, nepracuje správně s nasvícením a podobně. Roky jim trvá tu hru postupně opravit.
Já proti Toddovi nikdy nic neměl, prostě kluk co miluje hry a vždycky to bylo vidět. Občas nějaký divný PR výrok, ok. Teprve po F76 a před Starfieldem se začal měnit, rozhovor s Muskem, rozhovor s Fridmanem, to byly pro mě divný red flags, dávat se dohromady s těmahle kokosama. No a pak bláboly o exploraci ve Stafieldu, který se ukázaly jak čistý lies. Todd je možná marketér, ale dekádu zpátky mi ukazoval velkej kopec ve Skyrimu a že na něj fakt můžu vyjít. A vyšel. Teď tak akorát vyjdu na loading screen :D
Protože stejně ti břídilové, co nerozuměj vlastnímu kódu, nemaj nic lepšího na práci, tak by měli hopsat, jak reddit píská. Fakt jak v hospodě. Ten entitlement hráčský komunity by byl i vtipnej, kdyby nebyl tak smutnej.

@Sarno (10.09.2023 15:35): Geniální.
@RXQ79rudax (11.09.2023 09:00): Heh. Ne že bych souhlasil s banováním modů obecně jakýchkoli, ale to že někdo schválně vytváří mod který mu odstraní volbu v menu , a pak ještě za zveřejňování toho modu na něčím serveru zuřivě bojuje, to je incel mindrák level 9000.

Mod na odstranění Pride vlajek tak nějak chápu, ve smyslu zásahu do vizuálu hry. Ale odstranění možnosti volby? Když nechceš aby ti říkali "they", tak si to prostě nevybírej :D
Chudáci trapní.
Po 8 hodinách hlavní linky mám pocit, že je to vykradačka jednoho velmi známého filmu. Už to tak vypadalo z prvních videí, ale teď to vypadá dost jednoznačně. Fallout 4 téma je v podstatě vykradačka Blade Runner. Nechci psát ani spoiler co se týče Starfieldu, na konci nejsem, tak se třeba mýlím, ale vyslovim tu domněnku, že artefakty mají na svědomí lidé z daleké budoucnosti.
@Paul (10.09.2023 22:08): A z TW3 na Cyberpunk taky. U Obsidianu to samé, co hra, to něco úplně jiného (víceméně - Tyranny například moc velký skok jinam nebylo).
Z dalších společností dělajících RPG třeba Larian a FromSoftware si jedou mnohem víc pořád to svoje, ale posun tam je řekl bych taky patrný.
@Fritol (10.09.2023 21:59): až takovej leap asi ne, ale jiný studia podobnýho formátu pořád zvládají poměrně velký leapy (naughty dog, rockstar, CDP, 4A Games, teď třeba i larian). Např. skok z TW1 na dvojku a pak na trojku byl taky enormní.