Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Po 10 hodinách hry jsem zjistil, že na planetách musím i skenovat klávesou E, ne jen namířit na objekt. Mátlo mě, že je vždy už určité procento objeveno a hráč pak ručně dozobe ten zbytek. Tak po 10 hodinách konečně první planeta 100% "surveyed!". :D Nevím jaký je to pocit, ale baví mě to. Nějaký čas v tom ještě nechám. Ta chuť postavit si loď svých snů tam je.. :D
@Paul (10.09.2023 21:32): Takový leap nezopakoval prakticky nikdo. Toto neni chyba Bethesdy ale konzolí. Pokrok mezi 6. a 7. generací byl obrovský a nikdy se to už neopakovalo. Vždyť rozdíl mezi 8. a 9. generací i tři roky po vydání poznáváme jen tak, že na 9. běží hry na 60 fps…

@Dunemaster (10.09.2023 21:58): Starfield nemá s MS nic společného co se kreativity týče, vždyť byl téměř hotový když je koupili. A imo podceňuješ modery. Cokoliv, co jde "lehce" modovat, má obrovskou životnost. A osobně mi teda nepřijde, že by z toho hráči byli unavení. Ale ukáže čas…
@Fritol (10.09.2023 20:58): Hmm, Starfield bude aktualni i za 15 let. Spis ne, opakovane to uz nefunguje, lidi jsou presyceni tou formuli. Koupi, ale nikdo po tom za par let nestekne. Dalsi firma, ktera kteativne pod MS skomira a jen replikuje za velke penize sve stare formulky. Jsem zvedavy na TES VI!

Pres produkcni hodnoty mi snad zatim prijde ze The Outer Worlds melo vetsi dusi. Byt tam to byl taky reskin F4.
@AlieN (10.09.2023 21:11): si pamatuju když jsem poprvý viděl tyhle dvě videa

https://www.youtube.com/watch?v=de1M4Q_g2eg
https://www.youtube.com/watch?v=UvuLGvvQxhI

ty bumpmapovaný zdi! Ten les! Neuvěřitelný!

Ve finální hře pak chyběly ty cool stíny a dohlednost měla odporně rozmazanej LoD, ale stejně to byl nextgen. Gothic 3 byl asi jedinej co tomu konkuroval (a tam byla dohlednost ještě horší).

Bohužel ale jak píšeš, nikdy už takovej leap nezopakovali a Starfield je místy ohromně zastaralej.
@AlieN (10.09.2023 21:11): Já bych si vsadil, že se některé z těch nových MS studií ujme Falloutu ještě než vyjde TES6. Nebo minimálně vznikne remake/remaster některého starého dílu Falloutu/TES. Dle leaku se dělá na Oblivionu.
@Fritol (10.09.2023 20:58): Souhlas, Starfield rozhodně má mnohem větší životnost než Hogwarts. Jednam moddeři, jednak DLCčka, a taky dalších aspoň pět re-releasů během následujících dvaceti let - Bethesda tu hru lehnout nenechá, ostatně taky teď nic jiného nemají, do dalšího TES daleko.
U Hogwarts zato rovnou začali makat na dvojce.

Počtem hráčů bude Starfield imo na absolutním vrcholu tento víkend, kdy se k tomu dostane nejvíc hráčů a hype je největší, pak hra začne klesat.

@Tulareanus (10.09.2023 20:52): Tjn, Oblivion byl graficky hodně mindblowing, to byla tehdy absolutní špička (až na ty potatoheads, ty mě straší ve snech doteď) - všechny pozdější Bethesda hry už pak při vydání naopak spíš mezi konkurencí zaostávaly.
@AlieN (10.09.2023 18:26): Ten peak bude vyšší, protože když to dalo nový peak na Steamu včera, tak to stopro dalo i nový peak na Xboxu, akorát čísla z Xboxu MS nehlásí už. Oznámili, že to dalo 1M+, tak nebudou hlasit, že to dalo 1,2M+ třeba.

Hogwarts bylo jinde, akorát zatím co Starfield bude stále aktuální hrou i za 15 let, tak na Hogwarts si nikdo ani nevzpomene za dva tři roky. :D Fallout 4 i Skyrim aktuálně hraje víc lidí, než půl roku staré Hogwarts.

Jinak Starfield má opět nový all-time peak dnes koukám. Vypadá nadějně na další víkend.
@AlieN (10.09.2023 18:26): Mne prišlo, že v Oblivione ešte aspoň pushovali grafiku, v tej dobe to nemalo konkurenciu z hľadiska grafiky, hlavne prostredie. Jasné, xichty postáv vyzerali ako vyrezané tekvice alebo namaľované zemiaky, ale okrem toho to bol posun. Ale odvtedy mám pocit, že len updatujú tie isté enginy a technologicky tak sú extrémne pozadu. O veciach ako writing, ktorý sa nikdy nenaučili samozrejme nehovorím. :D
Přesvědčování o výši platby za nového člena posádky.

A: Chci 19 000.
B: Dám 8 000.
A: Proč si myslíš, že na to kývnu?
B: Nebudu vyhazovat peníze oknem (+5 Success). 
A: Tak to jdi do prdele.. (postava se zvedá a odchází, instantně se spustí dialog znovu)
A: ... tak jo beru to. Je to tedy 8 000.
B: Dobře. Za 8 000 tě beru.
A: Cože? Oh... ok.. děkuji, jsem prostě už zvyklý že mi většinou řeknou ne.

Mě už se ani nechce dělat si z toho srandu jak je mi té Bethesdy líto. :D
@AlieN (10.09.2023 18:26): já tehdy marně hledal ve Skyrimu cokoliv, co by bylo jakkoliv zajímavé. V Oblivionu mě bavily aspoň ty cechy. Ale tehdy jsem si připadal jako jediný člověk na planetě, protože jsem neznal a neslyšel o nikom, kdo by to jakkoliv kritizoval. :D
Jasně, draci, wow.. dál.
@PERKman (10.09.2023 17:44): Bethesda měla vrchol kreativity v 2002, pak už to šlo jen dolů, přestali posouvat laťku dál - akorát prodeje rostly.

@Fritol (10.09.2023 09:08): Napříč všemi platformami má Starfield peak 1 million concurrent players - takže víc než BG3 s 800k+, které to ale dalo jen na Steamu, na konzolích v té době hra ještě nebyla. A Hogwarts bude v celkovém součtu tipuji daleko před nimi.
Skyrim si to zaslouží a je to imo jeden z důvodů, proč FO4, F76 a Starfield vypadaj, jak vypadaj. Bethesda měla peak v 2011, dokázali všechno a stali se králem světa; logicky pak chtěli experimentovat a neměli potřebu se "překonat". Jak jednou dosáhneš na Everest, co chceš dál? Třeba 20 let po ES5 vydají novej Everest, ale kdo ví. Třeba někdo jinej? Blizzard se taky eventuálně sesypal do podprůměru, ale to už s Overwatchem někdy v 2016. A přitom ještě v 2008 byli králové světa, s Wowko Wrathem a 12 melounama.
@Charllize (10.09.2023 09:14): Jo, rozhodně to hodně je. Je to lepší, než Skyrim. A jak říkáš, vzhledem ke GP je to obrovský úspěch prostě. Minimálně na PC teda, ale Xbox prodeje jsou hádám podobné, neb prodeje té Premium edice byly údajně stejné na obou platformách.

@Feidias (10.09.2023 09:18): Jojo, u singleplayer her je to vždycky na začátku, respektive první víkend většinou už další nepřekoná, ale tak šance je. U multiplayer her to bývá kolikrát i dlouho po vydání, pokud vyjde nějaký zásadní update nebo se změní cenová politika, viz For Honor nebo R6 třeba.
@PERKman (10.09.2023 09:19): no je to stejný jako Netflix. Je to prostě jiný systém kdy v podstatě řešíš "sledovanost" jak v televizi. Pro mě to není, protože já nestíhám hrát tolik her aby se mi to vyplatilo, ale je to regulérní číslo.
@PERKman (10.09.2023 08:24): Těch 6m bude jiste velká část GP, ale problém to bude možná finanční a ne hráčsky zájmový. Navíc ta hra se svými 100+ GB ke stažení není úplně ideální na vyzkoušení pro někoho koho to vlastně moc nezajímá. Jednak díky tomu ze ne každý má rychlý internet a druhak třeba na xboxu díky malým uložným prostorům kdy by plno lidi muselo něco mazat. Takže ten zájem bych nepodceňoval. Koneckoncu o všechny jejich hry zájem byl vždycky.



@Fritol (10.09.2023 09:08): Mne to přijde hodně vzhledem k tomu ze to je v GP. Modří to snášejí skutečně zle :)
Včera večer padl nový all-time peak na Steamu. 313k. Osobně jsem čekal víc teda, Fallout 4 nepřekonán. Word of mouth tady asi úplně nezafungovalo jako u BG3, ale tak není se čemu divit asi vzhledem k tomu, jaké hejty se na to rozjely. U Bethesda her klasika, nicméně teď se k tomu přidali PlayStation idioti ještě. Ale tak furt je to top seller na Steamu, třeba se to zvedne ještě další víkend.
@AlieN (09.09.2023 15:23): Právě že NMS i ED načítání mají, ale je zamaskované a velmi rychlé. Například v ED je každá sluneční soustava samostatná mapa a taková ta sekvence kdy letíš hyperprostorem je vlastně načítací obrazovka. Přeletět z jedné soustavy do druhé nejde. Když jsi v supercruise, tak máš jen holou sestavu (tj, slunce a planety). Věci jako stanice a ostatní lodě se načtou až v momentě kdy vyskočíš ze supercruise v jejich blízkosti. Někdy se to hře nepovede načíst dost rychle a ty tam visíš a čekáš až se stanice načte. To samé sestup na planetu, je tam bod kdy se ti načte povrch planety a někdy se na tomto místě hra na chvíli pozastaví. Z pohledu hráče to díky efektům a ozvučení vypadá jako kdybys pořád cestoval kupředu, ale ve skutečnosti stojíš na místě a čekáš až se všechno načte. V NMS to funguje velice podobně, akorát ty systémy jsou trochu jinak dělené. Obě hry tedy načítací pasáže mají, jen jsou rychlé, dobře skryté a pokud se na to vyloženě nesoustředíš, většinou si toho nebudeš všímat.

@Charllize (09.09.2023 15:19): Konkrétně Elite je srovnatelný s Euro Truck Simulator, tedy je to především hra o tom že ovládáš vesmírnou loď a tempo hry je tomu přizpůsobené. Velkou část hry strávíš tím, že zrychluješ a zpomaluješ. Pokud chceš gameplay urychlit, je tu přístup NMS, kde cesta mezi planetami je otázka třeba jen půl minuty a z orbity na povrch planety sestoupíš za nějakých 10 vteřin a v takovém případě je pohodlnější tam doletět manuálně než procházet menu a sedět na načítací obrazovce. A pokud bys i tak chtěl ve hře mít fast travel systém (třeba pro rychlý pohyb mezi planetami), nic tomu nebrání. Koneckonců i NMS má ve hře portály a teleporty které toto umožňují.

Elite na konzolách má zastavený vývoj úplně (s výjimkou kritických updatů). Odyssey moc nepochodil ani na PC.

Jinak Unreal Engine prochází nesrovnatelně většími změnami, ale to je taky dané tím, jak intenzivně na něm pracují. Není to jenom engine který si dělají pro sebe a náhodou ho i licencují ostatním, je to vyloženě komerční produkt který vyvíjí nepřetržitě již víc než 20 let. Současně na tom enginu jen v Epicu pracuje víc lidí než kolik má BGS zaměstnanců a ke všemu se do vývoje zapojují i externí studia. 

@PERKman (09.09.2023 15:18): To zas nevím. Na jednu stranu mají značné technické limitace. Na druhou stranu jsou i tak schopni vyvíjet naprosté trháky. Ať je kritika na Starfield jakákoli, už začátkem tohoto týdne se přehoupli přes 6 milionů hráčů a vypadá to, že si hra našla velké publikum které bude bavit taková jaká je. Museli by dojít k závěru, že se jim finančně vyplatí si něco licencovat, nebo začít dělat nový engine od nuly, ale jestli je toto vůbec reálně ví jenom Bethesda.
@SilentWolf (09.09.2023 22:46): tak rozlišení je samozřejmě z hlediska modelu osvětlení a postav irelevantní. Jde o tu nekonzistenci, jsou tu momenty a místa co vypadaj skvěle, a pak se otočím a vidím to co je na screenu níže. Ten hnus cos vyfotil je snad i to samý místo co jsem snapnul já, akorát z jinýho úhlu a větší vzdálenosti. No a vypadá to stejně odporně, rozlišení nerozlišení.

Teď jsem ale třeba v HQ na UC Vigilance, a vypadá to tam dost slušně. Prostě nekonzistentní.

Btw tady nejde žrát sendviče přímo z talíře, aniž bych je musel nejdřív dávat do inventáře a pak se k nim proklikávat? Strašná votrava a myslím že v FO76 to šlo.
@Paul (09.09.2023 20:56): já nechápu čím to je, že mě se to absurdně moc líbí.. A to ten jejich engine nesnáším. Nechce se mi věřit, že je to jen tím 4K rozlišením, ale já se drtivou většinu času kochám.

Možná prostě jak máš cit pro focení hezkých věcí tak zde ho nehezky používáš k antikampani. :D

Já když se snažím vyfotit hnus, tak zvládnu maximálně Tohle. 
Jinak se i na tom pitomém Marsu Dost Kochám. 

Fakt se mi nechce věřit, že to dělá jen rozlišení.
Dúfam, že si Todd vstúpi do svedomia a tieto veci tam dorobia, pretože "Starfield´s graphical menu... relies per default too much on community to make up for its obvious shortcomings."
@HolyMeatball (09.09.2023 17:33): tohle mě taky dost překvapilo, když jsem ze zvědavosti střílel pod nohy policajtům a ani slovo, totální nezájem. Teď jsem navštívil v rámci main questu nějakou základnu na Marsu a ta grafika mě furt fascinuje. Některý momenty by se neztratily v PS3 éře.
@PERKman (09.09.2023 15:18): Podle mne potřebují lip optimalizovaný engine. Ten co mají světy bez loadingu zvládá v pohode, viz plno modu pro TES které ty loadingy měst/obydli odstraňuji. Ale pak by na to byl třeba NASA počítač. Zejo, když to zvládnou moderi zvládla by to i Bethesda jen holt chtějí aby to běželo na potato mašinách jako Series S :)
@Charllize (09.09.2023 15:19): To je psychologický :D Stejný jako s chozením po celý planetě. Možná to uděláš jednou a nikdy víc. Ale je to o tom, že můžeš. Psychologicky ti to pak otevírá dveře a ten svět je víc živej. Stejně jako fast travel? Já třeba ve Skyrimu nepoužívám fast travel a všechno si odchodím pro muh immersion, ale občas prostě vezmu kočár a jedu :)
@Charllize (09.09.2023 14:15): Já se nebavím o stylu, já se bavím o technologii. Od té doby všechny jejich hry stojí v základu na tom starém "dobrém" Gamebryu enginu - akorát ho rozšiřují, přejmenovávají, ale pořád je to v základu to samé, základ toho enginu překopat nezvládají.


@LIUWIL (09.09.2023 14:53): No však, použít jejich vlastní engine je taky volba, CDPR pochopili že s jejich vlastním enginem už to dál nejde a tak příště pojedou na jiném.
A v NMS a Elite se nenačítají stejným způsobem, generují se ze seedu který definuje jak se poskládají i ty ručně předem vytvořené assety, a to generování probíhá za pochodu, proto žádné loadingy. To v enginu Bethesdy není, a museli s tím počítat předem.
@LIUWIL (09.09.2023 15:11): Ja to chápu, Elite i NMS jsem hrál. A i chápu ze rušivé loading obrazovky nejsou nic moc, ale v tom konečným výsledku v tom moc rozdíl nevidím. A vsadim boty ze kdyby Elite měla možnost přistát na planetě okamžitě během 10s loadingu ( Starfield style ) bude to využívat většina hráčů :)

Jinak datáč Odyssey pro Elite na konzole není a nebude, možná z důvodu malého výkonu.
@Charllize (09.09.2023 15:06): Zásadní rozdíl je, že NMS i ED ti skutečná dávají pocit svobody pohybu. Přiletíš k planetě, sestoupíš na povrch, vylezeš z lodi a jezdíš si tam autem nebo pobíháš pěšky. Celou dobu jsi ve hře, načítání je schované tak, že ho obvykle nevnímáš. Ať si o náhodném obsahu na planetě myslíš co chceš, Starfield v tomto není lepší, ale ten volný pohyb nemá.
@LIUWIL (09.09.2023 14:53): Jednoznačně tech limit. Já nejsem konzolovej hejtr, ale možná je to fakt kvůli konzolím. Ty landing spoty jsou jeden větší čtverec na procházení (15 minut?), pak musíš zpátky do lodě a novej landing spot; novej čtverec. Prostě immersion zabíječka. Teď jsem znova koukal na NMS, vyletíš ze stanice, vidíš planetu, letíš, louduješ, letíš, louduješ, ale všechno je to plynulý - nepřerušený, dává ti to pocit že tam fakt jsi. Ale ty planety ani tam nejsou žádnej zázrak, opakovačka biomů, příšer atd. A i Elita Dangerouská má teď tenhle plynulej loading z vesmíru do planety. Nemluvě o přistávání/vylétávání ze stanic. Ve Starfieldu máš loading screen a v podstatě jenom klikáš na planety/soustavy na mapě pro teleport.
@LIUWIL (09.09.2023 14:58): Overworld má být ten vesmír? Co? Jasně on tam taky úplně není ale nevím jinak jak by sis ten overworld v takový hře představoval. To se pak zase vracíme k těm komplet skyrimum na každý planetě. Protože to co má NMS nebo Elite stojí za houby úplně stejně jako ty Bethesdi čtverce na planetách, plus minus :)
@Charllize (09.09.2023 14:15): Problém je, že Starfield nemá overworld tak jako jejich předchozí hry. Představ si Skyrim kde si musíš vybírat specifické lokace a teleportovat se k nim, bez možnosti si celou mapu projít pěšky.
Když použiju tvá přirovnání, přijde mi to jako kdyby Souls hry neměly bossy, nebo hry od Bioware byly čistě lineární.
Co nechci za progres ani ve Falloutu 5, ani v Elder Scrolls 6 a ani ve Starfieldu 2 je stavění základen :D Bethesda stop.
@PERKman (09.09.2023 12:50): Někteří už řeší, že ty přistávací místa na planetě nejsou random. Když použiješ nějaké kódy a vypneš ty ikony na planetě, tak si můžeš vybrat přistávací zónu doslova o jeden pixel vedle a zdá se, že každý pixel planety je samostatná zóna. No a když takto přistaneš vedle Atlantis, tak opravdu přistaneš vedle Atlantis, tj. uvidíš to město na obzoru. Ačkoli se k tomu bez vývojářské konzole nedostaneš, vypadá to že ve hře skutečně je systém který celou planetu rozděluje na jednotlivé zóny mezi kterými by teoreticky bylo možné přecházet. Bethesda to akorát neumožňuje a počet načítacích obrazovek v této docela svádí ke specifickému závěru proč se tak rozhodli :/

Probíral to týpek například v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=1M1ca57NZTw

Skutečně to tedy vypadá, že finální podoba hry je limitována technologií. Nebo spíše schopností studia tuto technologii zakomponovat do Creation Engine. Viz třeba NMS kde 15 lidí vytvořilo celý engine od základu plus samotnou hru. A ačkoli NMS po vydání dopadl blbě, tyto technologie měli objektivně lepší hned od začátku. Takže problém bych tipoval nikoli na schopnosti vývojářů, ale na ten jejich engine.


@AlieN (09.09.2023 13:50): Procedurálně generované věci se musí načíst úplně stejně jako ty ručně dělané (protože používají součásti které jsou dělané ručně) a navíc se ještě musí poskládat dohromady. Jak NMS tak Elite mají velké ručně dělané struktury (například stanice), NPC a dokonce i online hráče. A v případě Elite ještě mají systém který zajistí, že již prozkoumané planety budou stejné pro všechny hráče.
Bethesda si nevybírá engine, dělají si ho sami. Pro taková studia není neobvyklé aby naplánovali funkce a technologie které ještě v enginu nemají, protože engine se bude vyvíjet v průběhu vývoje hry. A v některých případech se jim v enginu něco nepovede a musí podle toho změnit plány. Koneckonců toto byl jeden z hlavních důvodů proč Cyberpunk po vydání dopadl tak jak dopadl. Vývoj enginu nedokázal udržet krok s vývojem hry a začal celý proces brzdit. Ze stejného důvodu teď přechází na UE.

Jinak pro pobavení :) https://www.youtube.com/watch?v=mUptXRzyoYA