Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Trek: Bridge Commander

83
21 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > vesmírný simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.02.2002 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.totallygames.com/games-portfoli…
Ako novopečený kapitán ste pridelený na vyšetrovanie explózie jednej hviezdy v Maelstrome. Počas vyšetrenia vám budú pomáhať aj známe postavy zo sveta Star Treku, mezdi nimi kapitán Picard, či android Data.

Za hru sú zodpovedný veteráni z Totally Games, ktorý majú na svedomí celý rad simulátorov, medzi iným aj hviezdnovojnovú sériu X-WING. Hra je dokonalým simulátorom kapitána hviezdnej lode – hráč ma k dispozícii množstvo činností, ktoré môže vykonávať. Od jej pilotovania, po správu jednotlivých systémov cez ovládanie zbraní. Avšak, ako správny kapitán môže len rozhodovať a dávať rozkazy svojim podriadeným. Je to len na hráčovi. Hra výborne zachytáva star trekovskú atmosféru, a zároveň ponúka aj chytľavý príbeh. Okrem hlavnej kampane je možné hrať aj v tzv. „QuickBattle móde“ – kde si určite systém v ktorom sa má boj odohrávať a svojich protivníkov, či spoluhráčov. Hrať sa dá samozrejme aj online.


Poslední diskuzní příspěvek

Ferdish: Video, ktore je linkovane pod videami som nahraval na semickach, tam to islo v pohode. Teraz uz mam Win10 a tam (zda sa), ze ide tiez…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Vždycky když jsem sledoval seriál nová generace, tak jsem si promítal v hlavě jaké by to bylo být kapitánem té lodi. Jak řvu na důstojníky, mít elastický sametový půlky rovnající oblek, celý den sedět na tom super pohodlném křesle se spoustou čudlíku který něco odpalují, vyhazují lidi do kosmu, nebo přinesou kosmickou kávu...

Brigde Commander má skvělý příběh se super zápletkami jež by se nevešli ani do tří dílu seriálu. Vyšetřujete záhadnou předčasnou explozi supernovy a zároveň jste uprostřed nového konfliktu mezi Federací a Cardassiany jež si myslí že výbuch způsobila jakási super zbraň Federace. Začínáte jako důstojník jemuž jeho kapitán v raketoplánu nařídí ústup před explozí a vy se tak stáváte kapitánem lodi třídy Galaxy. (později Sovereign) Zápletky jsou úžasně napínavé, například vám dva Romulanské bitevníky dají ultimátum vypnout štíty do minuty nebo zahájí palbu. Ať už vyšetřujete trosky v mlhovině nebo bojujete, hra je vždy podkreslená opravdu kvalitní Startrekovskou hudbou.

Doporučuji nenechávat boj na AI důstojníku ale přepnout pohled z můstku do bojového a bojovat celou lodí ručně, boje jsou totiž dynamické a velmi zábavné, kvůli malé chybě vás může porazit i podceněný nepřítel, naopak díky taktické výhodě můžete zase dokázat porazit obrovskou převahu. Boje probíhají stejně jako v seriálech, tudíž si můžete vybrat na jakou část nepřátelské lodi budete pálit, můžete vyřadit štíty, zbraně, rakety, pohony, warp pohony, nebo rovnou skrz na skrz proříznout pancíř nepřítele a rozlomit ho napůl nebo mu roztavit můstek. Štíty vaší lodě se oslabují na místech nezávisle a je třeba tedy nevystavovat vyřazené štíty palbě ale natočit loď tak aby palba šla do štítu, jinak budou ztráty a nepříjemné poškození lodi vedoucí k výpadkům a poruchám systémů. Ano správně, i vaše loď má dynamické rozdělení funkčních součástí a ty potřebují energii můžete tak přidělit víc energie do štítů a ubrat třeba ze zbraní nebo motorů, naopak když jste na tajné misi necháte jen senzory a motory aby jste měli nízké emise.
Brigde Commander je spíše nezvykle zábavný vesmírný sci-fi simulátor.

Grafika je z roku 2002 a vypadá zatraceně dobře i dnes! No dobře, například modely postav jsou příšerně kostrbaté, ale lodě vypadají opravdu ladně a je v nich kus práce, například taková Sovereign (Nemesis, první kontakt) vypadá jako naleštěný elegantní Alfa Romeo. Dokonce i model poškození stojí za to usekat pár klingonům v simulátoru lodě napůl. Hra obsahuje ''Simulátor'' v němž si můžete navolit bitvu dle své chuti, třeba i 30 Galaxy proti 50 klingonům, nebo si poměřit sílu s jinou lodí Federace.
Pro fanoušky povinnost, pro ostatní nepříliš slavná kvalitní kosmická akce plná napětí. Doporučuji!
Cpt. Gordon out!

Oblíbena loď:
Sovereigh (Prototyp)

Pro: Zábavnost Bitev, Typický Star Trek příběh, Simulátor bitev, Picard, Napětí, Taktika, Model poškození, HW náročnost, Grafika, Simulátor Rozkazování, Přerozdělování energie do systémů dle potřeby, Sakra jsem kapitám lodi a všem rozkazuji! Interier můstku.

Proti: Příliš hranaté postavy, Některé mise, Ukecaný admirál, Navigace v kosmu, Poradkyně vám řekne že jste na kolizním kurzu ale v bitvě to neřekne na nezaměřený cíl (asteroid, všichni mrtvý).

+10
  • PC 50
ST: Bridge Commander (STBC) je ukázkový příklad zrádnosti prvních dojmů. Nejsem nijak velkým fanouškem Star Treku, natož abych sám sebe řadil mezi tzv. trekkies. Přesto se občas podívám na pár epizod Voyageru, protože je to parádní relax. Proti Star Treku tedy nic nemám. Když jsem se tedy na DH dočetl o hře, ve které můžete velet celému můstku po vzoru legendárního kapitána Picarda, neváhal jsem a hru si pořídil. Jaké bylo mé překvapení, když se Jean-Luc objevil přímo na palubě mnou pilotované lodi a uvedl mě do jejího velení. Vskutku povedená forma tutoriálu. Po prvních několika misích však přichází kruté vystřízlivění. Hra se místo simulátoru kapitána lodi mění v simulátor proklikávače menu, popřípadě biflovače klávesových zkratek. Fráze některých členů posádky začnou brzo lézt na nervy a po chvíli si uvědomíte až přílišnou iluzornost možností, které vám hra dává. Na rozdíl od klasických vesmírných simulátorů je totiž lepší nechat manévrování plavidlem a palbu na AI, a tak převážnou část herní doby pouze určujete poměr energie mezi štíty, zbraněmi a motory, nastavujete prioritu opravování subsystémů a určujete cíle palby. Celkový dojem nespasí ani příběh, jenž svou kvalitou zhruba odpovídá slabší epizodě Nové generace. Co naplat, že grafika ani dnes nevypadá nejhůř a snese porovnání i s novějším Star Trek: Legacy. STBC naprosto zabíjí stereotyp. Přitom stačilo celkem málo a ze hry se mohla stát skutečná legenda. Škoda přeškoda.

Napsáno 6.4.2011.
+3