Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@HolyMeatball (24.11.2019 23:06): Zablokovaná cesta obvykle znamená že je třeba najít způsob jak ji buď obejít nebo odblokovat - například mě pak i napadlo že se někde naučím ten skok, tak jako jsem tam nečekaně dostal vylepšení meče atp. Nenapadlo mě ovšem že pro to musím letět na jinou planetu a projít čtvrtku hry, než bych se měl vrátit sem a popojít v levelu o kousek dál :))

To se značením lodi na mapě je možné, loď jsem tam nezkoumal. A nebyl to ani žádný dlouhý zásek, jen mi tím hra nedávala smysl a tím donutila se podívat na yt, což je vždycky mínus a v tu chvíli důvod k nasrání. Opravdu znalost jiných her tohoto žánru (o kterém jsem doteď nikdy neslyšel) by určitě pomohla, tomu Tomb Riderovi je Fallen Order podobný asi hodně, ale nehrál jsem ho. Takový přístup by mě nepřekvapil u open worldu, ne tak u jinak striktně lineární akční adventury, ve které je to opravdu docela pitomé - a Jedi Academy bylo úplně stejně postavené na několika souběžně přístupných planetách, s tím že ability se otevíraly také postupně, ale podobné problémy nemělo. Od tohoto jsem čekal to samé.
@SimonEndt (24.11.2019 22:56): Nesúhlasím a na záver som si nechal zďaleka najrelevantnejší argument. Na mape vždy mimo iné vidíš kam máš ísť a v momente, keď sa dostaneš na Dathomire k inkrimininovanému miestu, ktoré sa nedá prekonať, neexistuje absolútne žiadny dôvod k hľadaniu alternatívnej cesty. Stačí totiž iba raz pozorne pozrieť na mapu, kde sa zobrazí ako cieľ cesty loď, v ktorej cestuje hlavný hrdina (Odskúšané). Pokiaľ i hráčovi samému nedôjde, to čo som písal, toto je nespochybniteľné.
na druhou stranů....stačí si otevřít mapku a člověk hned vidí, že je to blocked, ie. zpřístupněné později skrze novou abilitu. A mapu ti hra vysvětlí včas.

Rozhodně je to diskutabilní, ale taky bych rozhodně řekl, že ta hra má větší problémy, než divně působící respawn a přehnaně brzy přístupný Darthomir. >_>
Taky mi včas došlo, že na spoustu věcí nemám ještě potřebou abilitu. Ale abych se zároveň zastal AlieNa, dojde to člověku, který pravidelně tyhle hry hraje. Star Wars nikdy tyhle praktiky a la Metroid, Tomb Raider nebo Souls nikdy neměl a tady to vysvětlený za včas není. Je zcela na místě to tomu vytknout.
@AlieN (24.11.2019 22:03): Mne naopak došlo úplne automaticky, že na danom mieste nemám čo robiť. Je totiž vidieť, že za istých okolností by sa to mohlo dať doskočiť, no v kombinácii s danou hláškou, ktorú si postrehol aj ty a ktorú postava bežne pri skokoch nehovorí, mi bolo ihneď jasné, že mi chýba niečo, čím by som to mohol prekonať. Vo fáze, kde si, si už aj ty nepochybne získal niečo, čo ti umožnilo dostať sa na predtým neprístupné miesto, takže stále nerozumiem tvojej výčitke, že to nie je zdôvodnené. S podobným konceptom inak pracovali napríklad aj nové diely Tomb Raidera. Ak sa to dá prekonať rozbitím hry, to je, samozrejme, nepríjemné, lenže v danom momente by hráčovi skrátka malo dôjsť, že sa nemá pokúšať ísť ďalej a skúsiť to inde. O to viac, že žiadna alternatívna cesta neexistuje ani podľa mapy, ktorá explicitne označuje dané miesto červenou farbou (čo vždy znamená, že pôjde prekonať neskôr).
@Garret (24.11.2019 21:44): Respawn je tam na každou obtížnost stejný, po každé smrti, opuštění lokace i odpočinku k doplnění zdraví. Tzn jako Diablovka.

Edit: Hra tedy nerespawnuje když zemřeš při pádu - ve hře se skáče zhruba tolik co v Prince of Persia a padá se často, takže naštěstí se pak jen objevíš na místě před skokem.
@M.a.t.t. (24.11.2019 21:27): Nic o žádné konkrétní schopnosti nezjistíš, postava jen při pokusu o nemožný skok jednou prohodí k droidovi, se kterým si povídá pořád, že nevyskočí tak vysoko. Takže jsem pak trávil čas marným hledáním alternativní cesty, která by tam přece logicky měla být - a až z videí na yt jsem zjistil že postava se v úplně jiné části hry naučí double jump. Btw podle toho co čtu je Dathomir i výrazně obtížnější, odemyká silnější meč se kterým jsou "předchozí" části hry naopak ještě snadnější, a navíc pokud se toto konkrétní místo hráči povede i tak překonat (prý to nějak jde), tak dál se ve hře natvrdo zasekne a nemůže dál ani nazpátky (a nemá ani předchozí save, lol).

Long story short - buď takový herní design musí být logicky velmi dobře zdůvodněn a včas vysvětlen, nebo je to herní design jednoduše pitomý, a ten level by měl být buď nadesignovaný úplně jinak, a nebo by tě do něj hra předčasně vůbec neměla pustit.
Je ale divné, že i po páté návštěvě planety Zeffo budou pořád dvě zvířata trhat toho nebohého Stormtroopera.
@JohnCZ (24.11.2019 21:02): mně jde taky o mechanismy. proto by mě zajímalo, jestli tam je respawn i na normal nebo jen na hardcore, resp. jestli je tam např. více nepřátel nebo jsou jen těžší.
@JohnCZ (24.11.2019 21:02): Respawn sa deje iba v troch prípadoch - ak zomrieš, ak opustíš planétu a vrátiš sa na ňu, alebo ak si pri chceš pri ukladaní doplniť zdravie a lekárničky. Samotné ukladanie je bezpečné. Teoreticky teda dokážeš prejsť celú lokalitu bez respawnu, nehovoriac o tom, že nepriateľov môžeš často bezpečne obiehať. No inak platí, že celá hra je do veľkej miery o prieskume okolia. Keby si vyzabíjal všetkých nepriateľov a nikdy sa už žiadni neobjavili , po chvíli by si sa v jednotlivých lokalitách nudil, pretože by boli úplne prázdne. A toto by ťa skutočne nebavilo ani v open world hre.

@AlieN (24.11.2019 19:37): V Metroidvaniach je bežné, že sa dostaneš na nejaké miesto a tam zistíš, že ďalej sa bez konkrétnej schopnosti nedostaneš - no a Fallen Order je do veľkej miery práve Metroidvania. To nie je o žiadnej nepremyslenosti, to je je herný dizajn. Inkriminované miesto, ktoré nemáš šancu prejsť, je po odomknutí skratky blízko samotnej lode a osobne v tom nevidím zásadný problém.
@Garret (24.11.2019 20:54): Jde mi spíš o ty mechanismy než o obtížnost. Hlavně ten respawn, to je dost zásadní věc, co mi dokáže totálně zmrvit hru a opodstatnění to má akorát pro hardcore obtížnost souls-like titulů, stavících na postupném zlepšování se. K smrti nenávidim, když běhám po lokaci sem a tam a musí kydlit už zabité nepřátele furt dokola. Nevím, jak moc je to při hraní patrné, beztak se k tomuhle titulu dostanu bůhví kdy, ale z toho, jak se tady o tom bavíte, mě tohle teda mega odrazuje. :(
Vy mě normálně děsíte. Že to nutně nemusím hrát na hardcore obtížnost je sice fajn, ale designérské zrůdnosti typu respawn nepřátel při každé meditaci fakt nechápu. Souls-like hry jsou pro relativně úzkou skupinu hráčů, Star Wars je mainstream. Po tolika letech konečně příběhová SW hra a oni to pojebou těmahle pitomejma mechanikama, který mě fakt děsně nebaví. Achjo.
Ten první boss je žabí pomsta Jediům za Mandaloriana?

Anyway - jsem ve hře asi dvě hodiny, a už mě intenzivně sere, a zároveň i hodně baví. Baví proto že Star Wars, konečně zase jednou SW hra která je cítit že patří do toho vesmíru, a která má fantastickou prezentaci. Sere, protože ji designovali mongolové.
Že je to Souls like se všemi pitomostmi které to sebou nese bych snesl, prostě trochu snížím obtížnost a zatnu zuby při konstantním respawnu nepřátel. Lenost při designování levelů a konzoloidnost všeho, v prvé řadě ovládání, už se snáší trochu hůř - nemám pocit že soupeřím s nepřáteli díky tomu co umím, ale spíš s ovládáním a s debilní kamerou, hra na PC by prostě měla být mnohem snadněji a přesněji ovladatelná.
Ale nejhorší je ten debilní nápad že hráč má možnost jít nejdřív na Dathomir, i když ho nemá šanci projít, a hra ho na to nijak neupozorní, dá se na to přijít jen z procházení návodů na netu - to je prostě nepochopitelný fuck up.
@HolyMeatball (22.11.2019 23:13): jo, RDR2-style smysl pro detail chybí. A ne, respawn hráče ani nepřátel hra nijak nevysvětluje. Prostě chtěli udělat StarSouls a nějaký a na nějaký ospravedlňování se vykašlali :) Já to prostě bral jako loadingy. To samý jako když spadneš kam nemáš, hra tě hned warpne zpět..nemá cenu řešit.
Tvl tak oni udělaj big deal z mojí záchrany wookies, a když se hned du podívat zpátky na ty stejné cely, přes které jsem se prošplhal k vypínači, přes který jsem je teda pustil ven, tak tam furt byli zavření? Jako jo, sotva pár dnů zpátky jsem dohrál RDR2, a tak moje vnímání smyslu pro detail je možná přecitlivělý, ale tohle mi přijde jako mega velkej oversight. Anebo jen lenost. Když si to spojím s tím hnusným 2D ohněm, jen tak levitujícím ve vzduchu, na absolutně dokonale přístupném místě...nevím mno, stále víc a víc se mi zdá, že byť jsou levely hezky velké a všelijak propojené, tvůrci opravdu silně chtěli, aby po nich člověk stejně běhal po přesně načrtlých linkách. Anebo jen lenost. :/

EDIT: Jo a, má ta hra nějaký lore opodstatnění pro ten respawn nepřátel? Pokouší se aspoň o nějaký?
@Paul (22.11.2019 18:50): To je prostě takové moje ... umění/prokletí? I v práci, když máme celofiremní testování, tak ode mě je snad vždy nejvíc bugreportů. Už holt nějak vím, kam se dívat. A projevuje se to pak i v dalších hrách. Tady mě napadlo, co by se tak mohlo stát, když skočím na jeden šikmej kámen ... a ten mě odhodil za skálu a propadl jsem texturou :)

Každopádně i přes tyhle patálie mě to hodně baví.
Tak jsem se po Kashyyyku vratil zpet na tu prvni planetu projit secrety a prisel jsem si ke dvou stimum, upgradu sily a dvojitemu meci (nice). Dobre, prochazet se ty mapy zpetne tedy docela vyplati. :) Jinak pro ty, kteri chteji ale nezajimaji je kosmeticke veci - chests ne, secrets ano. ;) Usetri vam to cas.
Btw teď jsem si ještě prohlédl ten artbook co je u tý deluxe verze na originu, tam jsou tak nádherný koncept arty...a oni daj jako loading screeny prázdnou černou obrazovku. Warhorse měli right idea dát svoje krásný artworky do loadingů, tahle hra by si to zasloužila taky.
@Paul (21.11.2019 21:14): Ale fuj, gamepad :D ale jinak jo, argumenty beru. Lore se přiznám, že jsem tolik neřešil, jestli to tam bylo vyřčený, tak je to moje ignoranství. A pokud se určité věci dějí ze začátku, tak tím líp.

@Gordon (21.11.2019 21:02): Jako někde je to krásně naznačený (vlající vlajka, člověk co někam ukazuje, visící lano uprostřed ničeho) a někde, jak říkáš, to je nekonzistentní. Ale co si budeme, konzistenci řeším dnes a denně i u nás a uhlídat to je někdy o nervy :))
@SimonEndt (21.11.2019 20:45): Ok, jasně, ta hra není cílená na lidi jež nikdy nehráli videohru. To je pravda.

K tomu "vadí ten rychlý skok do hry, kdy už máš prakticky vše (meč i sílu)" - hraješ za padawana co přežil order 66 a posledních pár let se schovával a sílu nevyužíval. Takže sice máš meč po svém mistrovi a něco málo umíš, ale pak během hry se budeš učit všechno ostatní (pull, push, jump, throw atd). Ta progrese je zpracována skvěle.

"Co mě vyloženě štve, tak jak mi hra neustále bere kameru a dokud nedojdu na určité místo, tak mi jí nevrátí" - tohle se děje párkrát za hru, hlavně ze začátku, osobně mi to tedy vůbec nevadilo, prostě mi chce hra něco ukázat.

Patálie s klávesnicí je roztomilá, máš hrát na gamepadu, je to na něj dělaný :)
@Paul (21.11.2019 19:18): Jo, souhlas. Na druhou stranu, hrál jsem to s holčinou a ta si ani nevšimla, že na 2 vteřiny zmizela hlavní postava z obrazovky :D

Odehrál jsem zatím asi jen hodinu - dvě, zabil jsem teď nějakou žábu, takže jsem pořád na začátku. Každopádně ten úvod. Docela mě zaráží ten přístup k tutoriálu. Vím, že kdybych to dal člověku, který má rád Star Wars ale nehrál hry, tak moc neví, co v té hře má dělat a proč. Ale to je trošku jiné téma. Co se level designu týče, tak místy je vizuální navigace skvělá a místy člověk netuší kudy kam. Procházel jsem kolikrát skrz modely, propadal se podlahou, narážel do neviditelných zdí, mizely mi postavy kvůli špatně umístěnému triggeru atp.

Moc pak nechápu pár rozhodnutí. Např. když poprvé potkáš enemáka (stormtroopery), tak vlastně není vysvětlený, proč ho máš jako postava zabít. Oni na tebe míří a pokud nic neuděláš, tak sami nezaútočí. Možná banalita, ale už to postrádá nějaký logický smysl. Je tam i pár momentů, kdy máš víc možností kam jít, ale pokud neprojdeš určitým triggerem, tak se nic nestane. A osobně mi trochu vadí ten rychlý skok do hry, kdy už máš prakticky vše (meč i sílu), ale třeba to tam ještě časem rozeberou.

Co mě vyloženě štve, tak jak mi hra neustále bere kameru a dokud nedojdu na určité místo, tak mi jí nevrátí. A druhá věc, když máš použít sílu, tak musíš zmáčknout "1". Samozřejmě, že to na české klávesnici blbne, protože hra nerozpozná diakritiku (dělá dost her na Unrealu, PUBG taky). Přenastavit to nejde a než si to člověk uvědomí a přepne na anglickou klávesnici, tak párkrát umře.

Ta hra mě zatím baví, ale na první dvě hodiny je tam toho docela dost :)
@SimonEndt (21.11.2019 18:17): aby si člověk všiml zásadních bugů a rozbitý hry, na to asi nemusí dělat v branži :) Já měl asi štěstí a tyhle problémy se mi tedy vyhnuly. Zajímala by mě ale tvoje kritika toho level designu - mě zde docela příjemně překvapil, ta provázanost a aha momenty s odemykáním zkratek, ty levely byly o dost komplexnější než jsem z videí čekal.
Někdo se mě jednou ptal, jestli má nějaký dopad na moje hraní fakt, že pracují v herní branži...

Asi takhle. Během první půl hodiny hraní Jedi: Fallen Order jsem narazil na tři zásadní bugy, 2x se mi podařilo rozbít hru a několikrát jsem si říkal, jak je nešikovně provedenej level design.

Takže ano, dopady to má celkem velký. Člověk si daleko víc všímá chyb a ty hry ho tolik nebaví :)) Holt daň za lukrativní job.
Ale jo, když na scénu vstoupil Vader, zimomriavky se dostavily. A Trilla byla hodně dobrej souboj, sice mi taky zabral půl hodiny, ale bavilo mě to. Za mě nejlepší hra Respawnu.

@marwel (21.11.2019 00:49): jsi přehnanej skeptik :) Bloodlines dělaj srdcaři a píše jim to scénárista jedničky, plus Paradox ví že je to jejich možná nejdůležitější projekt, tak to i raději odložili než aby riskovali kvalitu. U CDP, Witcher 3 měl stejnej hype jak CP a očekávání spíš překonal. TLOU je sázka na jistotu. A Dying Light jednička je boží, ikdyž videa z dvojky mě zatím tolik nenadchla, ale dělá na tom Avellone a bude to víc do RPG stránky, takže by to taky mohlo překonat očekávání.
@Paul (21.11.2019 00:24): Bloodlines se imo nepovede (ale doufam ze ano), Cyberpunk je prehypovanej a nebude take tak dobry (ale doufam, ze bude :)), Dying Light me nezajima a TLOU jsem nehral ani jednicku (to hodlam napravit). V mych ocich bude pristi rok cca stejny kvalitou jako ten letosni, tj. dobry, vyjdou zabavne hry a o to jde, ale zadny epicky zapis do historie to take nebude.

Ale abychom se vratili k diskusi Fallen Order. Za me zatim dobre. :)
@marwel (20.11.2019 23:35): minulej rok vyšly dvě hry co zalezly do mýho TOP3 všech dob (RDR2 a KCD). Tenhle rok jsem dal umolousanou devadesátku Metro Exodus, takže to je moje prozatimní GOTY 2019, ale fakt je tenhle rok mnohem slabší. Možná to Disco Elysium budu mít ještě vysoko, až se k tomu dostanu (asi počkám až dodělaj i ten datadisk). Ten příští ale zase bude snad přetlak, Cyberpunk, Dying Light 2, TLOU 2, Bloodlines..
@marwel (20.11.2019 23:35): Ja by som to pomenoval trochu inak. Tento rok nie je žiadna hra, ktorá by bola jednoznačným favoritom na GOTY, to je celé. Výborných hier je za mňa dostatok, vrátane Fallen Order. :)
Ze to neni GOTY contender. No nevim, letosek se zda byt rokem "pouze" dobrych her. Kdyby nebylo Sekira, tak je vyber pro me docela slozity.
@SilentWolf (20.11.2019 21:09): to mi přijde že hraješ jinou hru. Snad jediný z toho co píšeš co jsem viděl (a už se blížím konci, 21 hodin) je ten BD pod vodou prohrabávající bedny aniž by do nich skočil. Stíny mi neblbnou, xichty andromedí tedy taky nejsou (ikdyž ta Cere má vykulený voči až je to trochu creepy) a odhadovat skoky ani platforming mi nedělá problém vůbec. Zasekl jsem se (jedi master) na dvou místech - na začátku u žáby na půl hodiny, a pak na půl hodiny u Tarona Malicona, kterej solidně dal pokouřit než jsem se naučil ten jeho moveset.

Jinak ale souhlas že to GOTY contender není, je to solidní osmičková věc. Baví mě to a jsem hodně rád že konečně máme zas supr Star Wars hru, ale do stropu z toho neskáču. Je to na mě příliš Tomb Raider-like.
Je to občas podivně clunky. Xichty jsou level Andromeda. Cal plave jak nějaká postavička o 2 generace konzolí zpátky. Stíny často zlobí. Takové to odhadování vzdálenosti u skoků je taky podivné. Robot pod vodou zůstává stále u Cala, zatímco bednička se třepe, jakoby ji prohrabával. Nešťastné, nešťastné.

Zbytečně to tu hru sráží. A bohužel se to nevykupuje ničím perfektním a dech-beroucím, vše tu je prostě jen super. Takže 9/10 a kvůli chybám 8/10. Ale tak zatím jsem v půlce a ještě by mohlo kartami zamíchat poslední duo planet. Či kolik jich tam vlastně je.
Chm, mno, souboje mě baví dosti, a ta explorace do jisté míry též, ale...celej ten platforming je v jednotlivostech neskutečně nedotaženej (takový skoky na křiklavý lano ze zdi by mohly vyprávět <3), a zatím po nějakých 6ti hodinách je to teda rozhodně mnohem víc o tom exploringu a platformingu, než soubojích. A i u těch soubojů se kolikrát vyskytnou až směšně amatérsky působící chvilky. :C Jako dneska jsem tahal jakejsi patch a přijde mi, že maximálně tak všechno ještě zhoršil. Tož nevím, mám docela chuť to zatím nechat ležet a vrátit se k tomu, až to (snad) jednou bude pořádně vopečovaný.
@pajmič (18.11.2019 17:57): Klidně se přiznám mezi lamy a invalidy... první průchod čehokoliv na PS s gamepadem hraju vždy na nejnižší obtížnost, páč mi většinou až na konci hry teprve sedne do ruky a dojde, jak se to vlastně mačká :D
Druhý průchod už na normální a vyšší... čestný skautský.