Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SnowRunner - Season 3: Locate & Deliver

SnowRunner: Wisconsin DLC

11.02.2021
18.05.2021
kompatibilní
95
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Ve třetí sezóně simulátoru SnowRunner zažijeme návrat k počátkům. Sezóna s názvem Locate & Deliver nás zavede na americký středozápad do Wisconsinu, kde se naše mise týkají především přepravy dřeva a infrastruktury okolo. Hlavními body sezóny jsou stavba papírny a oprava železnice. Rozšíření přináší tři nová vozidla, přívěsy, dvě nové mapy, nové skiny a další kosmetická vylepšení.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Velkou adicí Locate & Deliver je dřevařský byznys, který byl zpětně vsazen i do všech dosud existujících map, včetně původní hry. Každá mapa má tak svoje vlastní nové dřevařské úkoly, ale nemůžu říct, že bych si je užíval. Jsou sice dobře placené, ale také hodně zdlouhavé a finančně náročné. Protože nemám možnost v Hard Mode prodávat přívěsy zpět, zaplatím jen za nákup vhodných nosičů tolik peněz, že se mi investice do nich vrátí až po několika splněných zakázkách. Celý logging působí nevyváženě a nedodělaně a např. popis jednotlivých typů klád a potřebných přívěsů a nosičů ve hře je natolik vágní, že je lepší si projít tento přehled, než se rozčilovat po náročném příjezdu na pilu nad tím, že mám špatný attachment...

Ale zpět xamotným mapám L&D - v té první je úkolem zprovoznit fabriku na výrobu papíru, což obsahuje klasický svoz velkého množství materiálu. Novou mechanikou je možnost materiál vyrábět na předem určených místech s pomocí generátoru (maringotka s výfukem), který je potřeba nafutrovat palivem a to poté slouží jako platidlo za vytvořené suroviny. Oproti Yukonu tady je nejen dost pump, ale zároveň i solidní ceny, takže tahle nová mechanika není ekonomicky likvidační.

To druhá mapa je poněkud sofistikovanější. Nejprve je potřeba zrenovovat koleje. Jednotlivé segmenty je nutno vyrobit, dopravit na místo a manuálně jeřábem nainstalovat na existující kolejovou trať. Lokomotivu stačí jen dotlačit na konkrétní spot, ale její váha je značná a rozhýbat ji chce opravdu silný truck. Nakonec už stačí posbírat na mapě tři sekvoje a opět je jeřábem vyskládat do vagónů. U sekvojí mě čekalo nemilé překvapení - z nějakého důvodu je nelze zakurtovat do klasického nosiče na dřevo, ale je potřeba použít pětislotový přívěs na normální náklad. To nejenže nedává smysl, ale ještě se o tom nikde ve hře nedočtete.

Z nových trucků je k nalezení Pacific P-512, který bohužel nemá pohon všech kol a pouhý diferák zadní nápravy si neporadí s hlubokým bahnem nebo bažinou. Jak už se ukázalo u P16, bez pohonu všech kol je pohyb v mapách Snowrunner zbytečná sebetrýzeň. Druhý truck už je trochu jiná písnička - International Paystar 5600TS je šestnáctikolový macek, který sice vdechne i děti u silnice, ale má kompletní AWD a projede vším a všude. Nehledě na to, že dostal unikátní typ korby na tři jednotky nákladu nebo třeba rozšířenou cisternu s palivem.

Dvě příjemné mapy letního Wisconsinu bych doporučil na rozjezd celého prvního Season Passu všem méně zkušeným nadšencům do kulaté lopaty. I když lze narazit na pár komplikací, je tady docela dost asfaltu a minimum převýšení. Díky tomu je hraní relaxační, bez extra nebezpečných míst nebo šíleně otravných přejezdů.
+11
  • PC 95
HERNÍ VÝZVA 2021 -> Čas je relativní

Třetí sezónu SnowRunnera jsem začal hrát chvíli po vydání, což bylo zhruba v polovině února tohoto roku. Koupil jsem si ji s důvěrou, že bude stejně zábavná, jako předchozí části hry. Ale před rozehráním jsem dohrál druhou sezónu v Yukonu, takže jsem měl představu, co mě bude čekat.

Ohledně této hry toho asi příliš mnoho nepovím, neboť hra nemá nikterak široký gameplay, ani příběh.


Mohl bych asi začít klady, mezi které bych vložil fakt, že hra z velké části plní přesně to, co po ní požaduji. A to je relaxace po pracovním dni. Má nejčastější kombinace byla ježdění po Wisconsinu a poslouchání podcastů, nebo zpráv. Velmi mě baví, když přede mně tato hra staví překonávání překážek v podobě drsného terénu. 

Zároveň mám rád terénní a především pak praktická auta, ideálně pokud jsou připravena na dlouhé expedice na sever Evropy. Podívejte se například na Volvo c303, nebo c304. Obě jsou to auta, která jsou zkonstruována na trvalejší pobyt a ke spokojenosti posádky téměř nic nechybí. A co chybí, to si posádka namontuje.



Teď bych se přesunul k negativům hry, tedy k požadavkům, které hra nesplňuje. V podstatě jediná věc, která mě silně štve na hře je fyzikální engine, a to především algoritmus simulující srážku, který i v nízkých rychlostech srážku simuluje poměrně daleko před autem. Ve vyšších rychlostem je to už skutečně o hubu, když vaše auto uprostřed silnice nabourá do stromu, který je dvacet metrů před ním.

Poté jsou zde věci, jako na obrázku, kdy projedete okolo kozy s kládami, které vyletí do vzduchu a zaseknou se ve stromech. Nebo tlačíte sto tunovou lokomotivu po kolejích, která náhle odletí třicet metrů vysoko i s vaším autem a obojí spadne do močálu.

Co mě ale štve ze všeho nejvíc, je obecná nelogičnost spousty věcí. Začnu základní hrou.

Chcete postavit ropný vrt. Co uděláte:
a) Postavíte zpevněnou cestu k nejbližší silnici, která je cca 300 m daleko a již postavené silnice vyčistíte od překážek
b) Necháte vše, tak jak je, a těžkou techniku budete vozit skrze kameny, bláto, močály, ideálně řekou


Dalším příkladem může být urážka všech techniků silniční správy. Vezete materiál technikům, kteří mají odstranit velký balvan ze silnice. Balvan odstraní, ale „menší“ půlmetrové kameny tam nechají. Ukázková práce, že? Divím se, Saberu ještě nepřišla žaloba za urážku na cti.

Narazil jsem na další skvělou záležitost, která se sice týká jiné sezóny, ale ta nelogičnosti kraluje. Existuje zde mise, která vám nařídí dovést materiály k postavení mostu přes řeku. To zní dobře, říkáte si. Problém spočívá v tom, že přes tu řeku vedou dva mosty za sebou, přičemž ten druhý je zřícený a žádná mise pro něj neexistuje. Tudíž opravíte most, který vás zavede...nikam...k propasti. Zbytečný, nelogický úkol.



Ovšem tohle všechno, co jsem hře vytknul nic nemění na faktu, že hra je zábavná. Myslím, že vývojáři se snaží přinést každou sezónu obtížnější úkoly, které jsou v posledních dvou sezónách spíš otravnější a zdlouhavější, než obtížnější, ale věřím, že pokud hru budete hrát s přáteli, budete se velmi dobře bavit.

Pro: Zábavná hra na relax, pěkná příroda, jízda terénem, podpora komunitních módů

Proti: Relativně časté haprování fyziky a občasná nelogičnost

+9