Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shatter

23.07.2009
15.03.2010
67
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Shatter je hra pro PC a PS3 v retro stylu, která si za inspiraci vzala Arkanoid nebo Breakout. Od výše zmíněného Arkanoidu se liší především svými dvěma schopnostmi Suck (nasát) a Blow (fouknout), pomocí nichž je možné ovlivňovat trasy míčku a některých objektů na herní ploše.

Krom těchto dvou inovativních schopností hra obsahuje vcelku klasické módy a power-upy. Módy se postupně zpřístupňují. Prvním z nich je Story mode, kde postupujete deseti světy a jsou vám postupně představovány nové herní prvky a bossové, které musíte porazit. Tito jsou také přístupní v odemykatelném módu Boss Rush. Další je Bonus mode, který se skládá z bonusových levelů, kde hráč musí "jen" co nejdéle odrážet tři míčky. Pak jsou tu mody Endless (nekonečný) a Endless Co-op (pro 2 hráče), kde je třeba co nejdéle přežít v jediném levelu, v němž se neustále doplňují zničitelné objekty. Posledními dvěma jsou Time-Attack a Time-Attack Co-op, kde jsou hráči omezeni životy a pětiminutovým limitem.

Power-upy jsou v Shatter všechny pozitivního rázu, zdvojnásobení fragmentů, lepší ovladatelnost míčku, větší účinnost míčku, život navíc apod. Dále jsou tu dvě schopnosti. Shatter Storm (bouře), která uvolní jednorázově veškerou nahromaděnou energii ve formě projektilů, a Shield (štít), který v kombinaci se Suck odráží vše, co narazí do pálky, také ve formě projektilů.

Hra získala mnoho ocenění například na E3 2009, Independent Game Festivalu, Best of 2009 od IGN a mnoho dalších. Oceněn byl i její soundtrack, který je dílem hudebníka Modulea, jenž na něm spolupracoval se Sidhem.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Shatter byl součástí The Humble Indie Bundle 6 a i když jsem ho koupil kvůli jiným hrám, nerad dělám, že si hru ani nezkusím když indie scéna má plno zajímavých her. Možná i Shatter patří mezi ně?

Dalo by se říct, že Shatter je remake velké klasiky Arkanoid. Kde svojí plošinkou odrážíte kuličku, tak aby rozbila cihličky nahoře. Jenže Shatter má i to a i něco navíc. Vaše plošinka (raketka) umí skvělou věc, buď nasávat nebo vyfukovat vzduch tím můžete ovlivnit dráhu kuličky nebo lépe sbírat bodíky. Tím se ztrácí nekonečné nahánění poslední cihličky. I úrovně už nejsou jen horizontální ale i vertikální či obloukovité. Ve hře je i několik Bossů ale spíše pro zpestření na zakončení úrovně. Skvělou kulisou Vám bude našlapaný electrohouse soundtrack, sice nebude pro všechny ale já si v něm liboval.

Verdikt: Další ukázka, že indie hry mají co nabídnou hráčům. Shatter staví na efektech, hratelnosti, hudbě a zábavnosti kterou Arkanoid byl. Pro mě je Shatter dobře udělaný remake se vším. 70%

Pro: Možnost ovlivnit let kuličky, efekty, soundtrack.

+9
  • PC 75
Shatter je velice jednoduchá až prosťoučká hra na pochopení, ale její zvládnutí chce čas. Spousty času. Díky bohu, tahle hra se hraje skoro sama. Velkou zásluhu na to má asi právě hudba, na které si dal její autor opravdu záležet. Ne že by to byly nějaké složité mistrovské kousky, jsou to v zásadě docela jednoduché melodie, které často připomínají stařičké oldschoolovky, ale do této hry sednou jako ulité.

Výborný nápad je ovlivňováni trajektorie pomocí tlačítek myši, díky němuž se můžete dostat do situace, kdy vyprázdníte celý level, aniž by jste se dotkli míčku plošinkou. Stejně tak ale můžete míček jednoduše nasměrovat na poslední cihličku, která zbývá pro ukončení levelu. Další hodně osvěžující vychytávkou byly pro mě kruhové úrovně. Míček je v nich mnohem nepředvídatelnější a když k tomu přidáte pohybující se cihličky je o zábavu a napnuté nervy postaráno.

Bossové jsou v zásadě stejní a přece zcela rozdílní. Vždy jde o to trefit to správné místo několikrát po sobě, ale nejdříve musíte přijít na to, jak tuto achylovou patu zpřístupnit.

Pro: hudba, kontrola nad míčkem, kruhové levely

Proti: občas moc barevné a nepřehledné

+6 +7 −1
  • PC 70
Ve zkratce by stačilo napsat, že Shatter je v podstatě další z mnoha variací Arkanoida.

Náplní hry je tak rozbíjení různých cihliček pomocí míčku odráženého od vámi ovládané plošinky. Aby vše nebylo tak fádní a monotónní, vaše plošinka může vyfukovat či nasávat vzduch a tím měnit trajektorii předmětů na obrazovce (včetně míčku) a po nasbírání dostatečného množství fragmentů buď využít štít nebo nastřádanou energii vystřílet. Variací zničitelných cihel je dostatek. Některé z nich vybuchují, jiné se pohupují ve vzduchoprázdnu, jiné stojí na místě a vzduch s nimi nehne, další vyfukují vzduch, atd. Arén, ve kterých se destrukce odehrává, jsou tři druhy - míček můžete pinkat zleva doprava, zdola nahoru a zdola nahoru v kruhovém výřezu.

Hra obsahuje několik módů, přičemž důraz je kladen na kampaň. Ta je rozdělena do několika světů (zhruba desítka úrovní slepených za sebou a odehrávajících se ve stejném prostředí) a vždy na konci každého světa vás čeká souboj s bossem. Z počátku se jedná de facto o hru na vyčkávanou, kdy si pinkáte jak moula a musíte udeřit přesně ve správný moment, ať už míčkem nebo střelbou. S postupujícími úrovněmi je potřeba pro zničení záporňáka vždy ještě drobný úkon navíc: například zničit nějaké kotvy nebo si bosse otočit vyfukováním vzduchu. Když je boss pokořen, dostanete se do bonusového kola, kde máte za účel přihodit do své bodové kasičky nějaký ten zlaťák navíc za pouhé odrážení míčků. Zní to jednoduše, ale není to tak. Bonusové kolo je totiž mini aréna s podivnou fyzikou a neustále se zvyšující rychlostí odrazů. A aby toho nebylo málo, tak se hraje se třemi míčky, které se od sebe často zcela nevyzpytatelně odráží...

Krom kampaně je pak ve hře několik dalších módů, které jsou však celkem o ničem. Ať už se jedná o pouhé honění bodů na čas, nebo samostatné bonusové levely či boss fighty, vše již bylo viděno v kampani a žádný nový objev se nekoná. Vzhledem k tomu, že ani hratelnost ani zábava není až tak super, aby vás k některému z těchto drobných bonusů přikovala na nějakou delší dobu, většina hráčů nejspíš skončí velice brzy po kampani.

K technickému zpracování lze jen říct, že mi hra ani jednou nespadla. Grafická stylizace je vcelku pěkná, i když místy je vše až moc nepřehledné. Drobný ústupek efektům ve prospěch hratelnosti by určitě nebyl na škodu. Hudební doprovod je fajn, ale velice rychle se oposlouchá, jelikož skladeb je poměrně málo.

Pro: slušná hratelnost, zpracování

Proti: místy nepřehledné, nevydrží dlouho

+3