Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (02.01.2023 02:35): Mě právě dabing ruší, občas to zdržuje, když titulky přečtu rychleji, než se postava vypovídá. Mají pro mě smyls jen v případě, že je to filmová adventura typu Gabriel Knight 2, Under a Killing moon, Phantasmagoria a pod. Kreslené postavičky ve hře mluvené v podstatě nepotřebuji.
@Ringo (02.01.2023 01:09): Dobrá práce, já měl teda pokusů vícero:)
Ale dabing bych nezatracoval, někdy je tam i víc informací než se vypíše a podle mě dobře vykresluje atmosféru. Já už jsem v adventurách prostě zvyklej sundat ruce z ovládání a poslouchat, o to horší mám potom ty akční pasáže:)
Bludiště na třetí pokus, a to jen proto, že jsem se 2x blbě ukliknul, zasekl do zdi a potvora mě dohnala. Hodně pomohlo si pečlivě bludiště zmapovat a pak zvýraznit průchodnou cestu. Možná by to pravděpodobně ulehčovaly i tři teleporty, ale s těmi jsem se při útěku nezatěžoval.

Moje mapa: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1677
@Red (01.01.2023 14:51): Hmm, tak to mi uniklo, blbé je, že to řekne jen na začátku a ne pokaždé, co se tam prohrabuji. Mně totiž tyhle hlášky někdy jen probliknou. Neviděl jsem je. Nevím, čím to je, ale mě to look a get někdy nezafunguje na první dobrou a tak to zběsile mačkám a asi jsem si tyhle popisky odentroval. Když jsem na startu hry otevřel truhlu, tak tam nebylo jakoby nic, jen se otevřela a popisek jsem neviděl, stejně tak u toho šuplíku. Každopádně blbé, že pokud to tam je, že si to nemohu vzít hned.

Edit: tak nakonec asi ve hře bojuji s nějakými bugy. Rozjel jsem si ten začátek znovu a u bedny mi to opravdu nepíše obsah jako na tom videu, jen hlášku "Let See....." a to je vše, Co se týče šuplíku, tak tentokráte se mi otevře pokaždé a napíše to seznam věcí, které tam jsou. Před tím to ale nevypisovalo nic, jen se šuplík otevíral a zavíral, dokud jsem nenarazil na ten dějový trigger, po kterém jsem si mohl pak posbírat i věci z bedny. Jinak hra mi i zamrzává, když ji nechám delší dobu běžet a nic v ní nedělám. Musím ji pak vypnout tvrdým zavřením Dosboxového okna a pak zase zapnout.

Edit 2: záhada rozluštěna, debilní dabíng, fakt jsem si to odentroval, protože začne věci vyjmenovávat až po několika sekundách a já tu hlášku Let see prostě odentroval a čekal jsem další text, jenže se tím odentroval i zbytek informací a tak vůbec neproběhl. Já věděl, že ten pitomý dabing mám hned vypnout :-) Takže výtku k nevyjmenovanému obsahu šuplíku a bedny beru zpět.
Na přelom roku mi přišlo příznačné rozehrát zrovna tuto hru. Sranda je, že v lednu má zrovna kolem Země proletět kometa, kterou naposled mohli spatřit neandrtálci :-) Není to mé první hraní této hry, jenže v těch dávných rozehrávkách jsem nikdy nepostoupil moc daleko, odradilo mě ovládání.

Nechci dopředu psát závěry, protože se mi párkrát stalo, že nejprve kritizovanou hru jsem nakonec musel fest chválit a naopak někdy prvotní nadšení vyprchalo záhy. Nicméně prvním postřehem je, že mi hra atmosférou a stylem připomíná pozdějšího Gabriela Knighta 2 od Sierry, což ve mně vzbudilo nadšení. Co mě ale dožralo, tak styl ovládání. Značně nadčasově připomíná prasácké ovládání Monkey Islandu 4, kdy si musím ke všemu na dotek dojít a pak to klávesami L (look) zkoumat a G (ge) sbírat, ovšem povede se to jen v případě, že jsem postavu správně přilepil k potřebnému koutu, kde se aktivní věc nachází. Zachraňuje to jen to, že to není jako MI4 v debilním 3D a v tom 2D je to tedy přehlednější.

To by však bylo půl bídy. Nebýt atmosféry a příběhových postupů, které jsou na jedničku s hvězdičkou, tak bych chrlil jen nadávky na designérské boty typu - v šuplíku, u kterého mi to hlásilo, že tam není nic podstatného, se po určitém dějovém triggeru jedna z těch nepodstatných věcí zpodstatní a já si ji pak můžu vzít. Stejně tak objevování věcí v bedně, kde mi jako postupně buď přichází poštou anebo postava až teprve časem zjišťuje, že tam byly už před tím, ale potřebuje je až teď, to je taková blbost, že nechápu, koho tohle mohlo z autorů hry napadnout. Buď tam ty věci jsou a měl bych mít možnost si je vzít hned anebo tam nejsou. A pokud jde o to, aby se nerozbil příběh tím, že si něco vezmu předčasně, stačilo to řešit soupisem věcí - v bedně máš tohle a tohle, ale zatím to nepotřebuješ, tak to tam necháš být. Stejně tak v šuplíku - jsou tu hadry, ale zatím jsi nepřišel na to, k čemu by byly, tak je tam necháš být. A ne - nic tady není. Logicky se tam příště nebudu koukat, ne?

To jsou věci, díky kterým po odehraném prvním dni, první noci a asi polovině druhého dne, rozhodně nebudu patřit ke zde hodnotícím stovkařům. Zatím tak 85% max s pocitem, že už tak tímto číslem přechvaluji. Díky bohu, že hra dokáže rozveselit i puzzly, které si člověk vyřeší sám, Juggův dům se soškami, knihami, skrytý klíček, tohle bylo fakt dobře promakané.

Do návodu jsem musel zatím 3x - pitomý hadřík v šuplíku, kde nic před tím nebylo, souřadnice na mapě jsem si nějak nedal do kupy s nápisem na pušce a nepřišel jsem, kde mám zjistit ingredience a jejich pořadí při vyvolávání fotek.
@Londo Mollari (31.08.2022 20:50): Tak tohle ale zase musí bezpodmínečně znát každý, kdo čítával Excalibur. Dodnes mám v podstatě do mozku vypálenou koncepci té stránky s recenzí a těmi barevnými obrázky spíše teda z rozhovorů a cut-scén než z hraní samotného.
@Londo Mollari (31.08.2022 20:23): Taky jsem to tento rok dohrál :D A upřímně chuť napsat komentář mě přešla v moment co jsem si přečetl ten tvůj, protože ten obsahoval prakticky všechno a navíc to bylo tak rozepsáno vyčerpávajícím způsobem (v dobrém slova smyslu) že když už by tam někdo další napsal komentář, tak by to bylo jen mlácení prázdné slámy :D Takže... Jinak jen napíšu že mě tahle hra fakt překvapila, už jen na tu dobu skvělými animacemi postav, atmosférou a za mě jednoduše nejlepší Lovecraftian hra :D
@Hitsuran (02.01.2022 13:45): Kdybys ještě hledal, tak je to první posuvník noty v menu hry. Pravým tlačítkem vyvoláš lištu a levým vybíreš ikonku menu(disketa).

Jinak hra má vynikající atmosféru, no ta obtížnost a ovládání mě hodně potrápily, Na GOG verzi (zřejmě cd verze, má ovládání myší a dabing) je na výběr i spuštění Muzeum, což je opravdu muzeum, všechny ikonky až na oko jsou disablnutý a tam jsou vystaveny předměty z Lovecraftova díla. Já přečetl všechny jeho sebrané spisy, tak jsem si to osvěžil :)
Tak mě myš jde, klávesnici nepoužívám. Jenom to není plně point and click, přesouvám se držením tlačítka.

Jinak mám podobné mrazení v zádech jako naposledy při spuštění jednoho časopisového CD, který mi kamarád dal na střední, že je to nějaká vykopávka, kterou hrát nechce. Byl to první Gabriel Knight...
@Richmond (25.04.2022 18:09): Bezpochyby, fakt se divím že jsem o této hře prakticky nikde neslyšel, přitom se dle mého jedná o snad nejlepší hru na motivy Lovecrafta, celý den se od toho nemohu pomalu odlepit :D
Právě jsem to rozehrál a čumím, ta atmosféra, animace, vizuál, dabing :D Fakt jsem nečekal až takovouhle pecku :D
Jsem si pustil znovu po letech intro a ten příjezd do vesnice. Asi nostalgie, ale přijde to mi parádní. A to zpracování hovořících postav na skoro celou obrazovku. Taky geniální.
@Richmond (02.01.2022 09:54): Díky :). Taky mi přišlo zvláštní, že hru zatím nikdo nekomentoval. I pro mě je to velká srdcovka a považuji hru za skvělé zpracování Cthulhu. O to víc je mi líto, jak dopadl Prisoner of Ice.
@Londo Mollari (komentář): Byla to ostuda, že tahle hra tu měla 0 komentářů a pouhé 2 příspěvky. Pro mě velká srdcovka, unikátní hra svým grafickým zpracováním i tím že disketová verze má (pro mě výhodnější) klávesnicové ovládání. Myslím, že jsi vše vystihl komentáři velmi dobře.