Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Serious Sam: Siberian Mayhem

25.01.2022
06.10.2022
73
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Siberian Mayhem je stand-alone datadisk pro first-person akci Serious Sam 4, na kterém se vedle tvůrců série Croteam z větší části podílel i ruský tým Timelock Studio, mezi jehož řadami se najde řada známých moderů ze Serious Sam scény.

Sam "Serious" Stone se v rámci svého nekonečného boje s armádami mimozemského vojevůdce Mentala tentokrát vydává až na mrazivou Sibiř po stopě zrádného generála Branda, která ho zavede až do nechvalně známé oblasti tunguzské katastrofy. Na Sama tak čeká pět rozsáhlých úrovní zasazených do Ruska, kde se utká s mnohohlavými davy známých i zcela nových nepřátel. Sam však má k dispozici nový zbraňový arsenál, v němž nechybí legendární Kalašnikov či experimentální kuše Perun, a úrovně může brázdit na nových vozidlech, mezi které patří například sněžný skútr.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Ruští autoři povedeného modu Red Day: Episode One pro Serious Sam 3 dostali prostor rozšířit slovanskou pop-kulturu o další adici do Serious Sam univerza, tentokrát za podpory Croteamu. Siberian Mayhem je regulérní datadisk o herní době přes 8 hodin, kvalitou vyrovnávající se původní čtyřce. Místy ji dokonce i překonává a to především v otevřeném prostoru, který už není jen prázdná pustina, ale obsahuje hodně odboček a vedlejších úkolů.

Z nových zbraní se nabízí povinný kalašnikov, silná kuše místo odstřelovačky a především lejzromet, který má absolutně nekompromisní damage při dual-wieldu. Khnumové s ním explodují jak krůty na díkuvzdání a to i na velké vzdálenosti. Je to možná trochu overkill, ale je s ním sranda a vzhledem k vysoko vyšroubované obtížnosti jsem ho využíval rád a s nadšením.

Hodně zamrzí, že konec přišel rychle a nečekaně. Chyběl tomu takový ten klimatický orgasmus z přehnané akce, ve stylu všech předešlých dílů. Skvělé secrety dávají vzpomenout na první i druhý Encounter a musím se přiznat, že mi všechny ty starobylé chrámy a předzahrádky faraónů chybí. Socialistické sídliště není špatné, ale nemá to takovou tu... seriózní mystiku.

Hodnocení: ✰✰✰
Obtížnost: Hard (8hod 16min)
+19
  • PC 70
Když byl oznámen datadisk pro čtvrtý díl Serious Sama bylo to příjemné překvapení. Zaprvé kvůli zajímavému zasazení a zadruhé protože tato série moc na datadisky není. Schválně tady používám slovo datadisk kvůli slušnému rozsahu a navíc možnosti spustit hru samostatně. Zmíněný rozsah sice z počátku nevypadá nic moc, přece jen pět úrovní není mnoho, ale jejich délka to vynahrazuje. Nakonec jsem s nimi strávil přes deset hodin, což je slušné. Na poměry Serious Sam 4 nejsou první dvě úrovně moc rozsáhlé, ale to jsem vlastně ocenil. Další tři jsou již větší a především prostřední úroveň je opravdu rozsáhlá. Na rozdíl od původní hry zde většina oblastí alespoň něco obsahuje, takže je každý průzkum odměněn.

Průzkum jednotlivých lokací mě tedy opět bavil a to platí i pro vedlejší mise. V rámci jinak jednoduché a přímočaré střílečky jde o vítané zpestření. Nechybí ani možnost urychlit si cestu pomocí dopravních prostředků a občas pomocí nich způsobit i slušný masakr. Obtížnost je vyšší, ale s tím pomohou i nové zbraně. Také používání již známých gadgetů může větší boje dost usnadnit. Ty silnější rozhodně doporučuji pošetřit na poslední úroveň.

Technická stránka odpovídá originálu, doskakování textur je stále neopravené a otravné. Ale hra běží alespoň plynule a jediné poklesy snímků jsme zaregistroval překvapivě v závěrečných titulcích. Celkově mě toto rozšíření potěšilo, dokonce o něco více než samotná čtyřka. Siberian Mayhem není pouze dílem Croteamu, ale z velké části na něm pracovali autoři z řad moderů a jejich předchozí dílo Red Day bude mým dalším cílem.
+16
  • PC 75
Narazil jsem na tuhle hru nedávno, vzpomněl jsem si, že mě původní Sam celkem bavil, tak jsem to nainstaloval a asi na pět cca hodinových sezení dohrál.

Co mě zarazilo byla celkem vysoká obtížnost, kterou jsem na začátku nastavil někam na polovinu a furt jsem chcípal, takže jsem ji v průběhu musel snížit. Nevím, jestli je hra opravdu obtížnější než původní díly a nebo už prostě stárnu a reflexy nejsou co bývaly. Herně to byl starý dobrý Sam, jak si ho pamatuju, nemám teda srovnání s novějšími díly po Second Encounter, ale kromě prostředí a nových zbraní jsem si nevšiml nějakých zásadních změn v hratelnosti.

Trochu mě zklamal závěr, finální boss mohl být větší. A taky po získání toho laseru a rotačního kulometu ztratily ostatní zbraně smysl.

Vizuálně hra vypadá fajn, Sibiř je celkem neokoukané prostředí a během hraní jsem neměl žádné problémy technického rázu.

Hráno na 12700K + RTX 4070 Ti v QHD na max. kolem 120-140 FPS.

Pro: Koncentrovaná akce bez nutnosti nějak moc přemýšlet, vizuál, bez tech. chyb, délka tak akorát

Proti: Final fight byl nemastný neslaný

+15