Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
Ruští autoři povedeného modu Red Day: Episode One pro Serious Sam 3 dostali prostor rozšířit slovanskou pop-kulturu o další adici do Serious Sam univerza, tentokrát za podpory Croteamu. Siberian Mayhem je regulérní datadisk o herní době přes 8 hodin, kvalitou vyrovnávající se původní čtyřce. Místy ji dokonce i překonává a to především v otevřeném prostoru, který už není jen prázdná pustina, ale obsahuje hodně odboček a vedlejších úkolů.

Z nových zbraní se nabízí povinný kalašnikov, silná kuše místo odstřelovačky a především lejzromet, který má absolutně nekompromisní damage při dual-wieldu. Khnumové s ním explodují jak krůty na díkuvzdání a to i na velké vzdálenosti. Je to možná trochu overkill, ale je s ním sranda a vzhledem k vysoko vyšroubované obtížnosti jsem ho využíval rád a s nadšením.

Hodně zamrzí, že konec přišel rychle a nečekaně. Chyběl tomu takový ten klimatický orgasmus z přehnané akce, ve stylu všech předešlých dílů. Skvělé secrety dávají vzpomenout na první i druhý Encounter a musím se přiznat, že mi všechny ty starobylé chrámy a předzahrádky faraónů chybí. Socialistické sídliště není špatné, ale nemá to takovou tu... seriózní mystiku.

Hodnocení: ✰✰✰
Obtížnost: Hard (8hod 16min)
+19
  • PC 70
Když byl oznámen datadisk pro čtvrtý díl Serious Sama bylo to příjemné překvapení. Zaprvé kvůli zajímavému zasazení a zadruhé protože tato série moc na datadisky není. Schválně tady používám slovo datadisk kvůli slušnému rozsahu a navíc možnosti spustit hru samostatně. Zmíněný rozsah sice z počátku nevypadá nic moc, přece jen pět úrovní není mnoho, ale jejich délka to vynahrazuje. Nakonec jsem s nimi strávil přes deset hodin, což je slušné. Na poměry Serious Sam 4 nejsou první dvě úrovně moc rozsáhlé, ale to jsem vlastně ocenil. Další tři jsou již větší a především prostřední úroveň je opravdu rozsáhlá. Na rozdíl od původní hry zde většina oblastí alespoň něco obsahuje, takže je každý průzkum odměněn.

Průzkum jednotlivých lokací mě tedy opět bavil a to platí i pro vedlejší mise. V rámci jinak jednoduché a přímočaré střílečky jde o vítané zpestření. Nechybí ani možnost urychlit si cestu pomocí dopravních prostředků a občas pomocí nich způsobit i slušný masakr. Obtížnost je vyšší, ale s tím pomohou i nové zbraně. Také používání již známých gadgetů může větší boje dost usnadnit. Ty silnější rozhodně doporučuji pošetřit na poslední úroveň.

Technická stránka odpovídá originálu, doskakování textur je stále neopravené a otravné. Ale hra běží alespoň plynule a jediné poklesy snímků jsme zaregistroval překvapivě v závěrečných titulcích. Celkově mě toto rozšíření potěšilo, dokonce o něco více než samotná čtyřka. Siberian Mayhem není pouze dílem Croteamu, ale z velké části na něm pracovali autoři z řad moderů a jejich předchozí dílo Red Day bude mým dalším cílem.
+16
  • PC 75
Narazil jsem na tuhle hru nedávno, vzpomněl jsem si, že mě původní Sam celkem bavil, tak jsem to nainstaloval a asi na pět cca hodinových sezení dohrál.

Co mě zarazilo byla celkem vysoká obtížnost, kterou jsem na začátku nastavil někam na polovinu a furt jsem chcípal, takže jsem ji v průběhu musel snížit. Nevím, jestli je hra opravdu obtížnější než původní díly a nebo už prostě stárnu a reflexy nejsou co bývaly. Herně to byl starý dobrý Sam, jak si ho pamatuju, nemám teda srovnání s novějšími díly po Second Encounter, ale kromě prostředí a nových zbraní jsem si nevšiml nějakých zásadních změn v hratelnosti.

Trochu mě zklamal závěr, finální boss mohl být větší. A taky po získání toho laseru a rotačního kulometu ztratily ostatní zbraně smysl.

Vizuálně hra vypadá fajn, Sibiř je celkem neokoukané prostředí a během hraní jsem neměl žádné problémy technického rázu.

Hráno na 12700K + RTX 4070 Ti v QHD na max. kolem 120-140 FPS.

Pro: Koncentrovaná akce bez nutnosti nějak moc přemýšlet, vizuál, bez tech. chyb, délka tak akorát

Proti: Final fight byl nemastný neslaný

+15